podatek doch. przy sprzedazy mieszkania

Data: 2011-04-04 19:17:55
Autor: Tunia
podatek doch. przy sprzedazy mieszkania
HELP.

Sprzedaje mieszkanie. Jestem beznadziejna, nie sprawdzilam przepisow i wlasnie okazalo sie, ze od 1 stycznia byla nowelizacja ustawy o dochodowym od osob fizycznych. Trwalam w przekonaniu, ze obowiazek zaplaty podatku dochodowego od sprzedazy mieszkania wygasa, jezeli zbycie nastepuje po uplywie 5 lat od nabycia i jednoczesnie - uzyskane srodki przeznaczane sa na zakup mieszkania. Tymczasem zmiana polega na tym, ze okres tych pieciu lat liczy sie od konca roku kalendarzowego, w ktorym nastapilo nabycie!!!

Mi wlasnie za miesiac mija 5 lat, ale przy tym nowym uregulowaniu musialabym czekac prawie do konca roku. Tymczasem wszystko nakrecone, umowa przedwstepna na nowe mieszkanie podpisana, klient na stare tez juz jest...

Czy ktos ma jakis, JAKIKOLWIEK pomysl na obejscie tego podatku??? To jakies straszne pieniadze, w moim przypadku ok. 60 tysiecy.... Dramat, rozboj...

Ja wiem, ignorantia iuris... ale moze jest jakis "myk" i cos sie da jednak poradzic?...

Data: 2011-04-04 12:51:19
Autor: witek
On 4/4/2011 12:17 PM, Tunia wrote:
[...]

obowiazuje cie przepisy z dnia nabycia mieszkania, wiec to co sie zmienia eraz cie nie obchdzoi.

zla wiadomosc to taka, ze sobie nie przypominam, aby kiedykolwiek bylo 5 lat od dnia nabycia.
zawsze bylo 5 lat od konca roku kalendarzowego, w ktorym sie nabyło.

wyborcza wlasnie dzisiaj wysmarowala artykul
http://wyborcza.biz/pity/1,110694,9272600,PIT_y_2010__Sprzedaz_mieszkania_i_trzy_podatki.html

przyznaje, ze tylko zerknalem i nie czytalme, wiec nie wiem jakie babole tam powypisywali.

Data: 2011-04-04 19:40:59
Autor: radekp@konto.pl
podatek doch. przy sprzedazy mieszkania
Mon, 04 Apr 2011 19:17:55 +0200, w <178f.00000746.4d99fd43@newsgate.onet.pl>,
"Tunia" <tunia@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

AFAIK to chyba jest rozłączne, tzn. jeżeli po 5 latach to nie musisz kupować
innego mieszkania.
A jeżeli przed upływem 5 lat, to musisz (aby nie płacić dochodowego).

Tymczasem zmiana polega na tym, ze okres tych pieciu lat liczy sie od konca roku kalendarzowego, w ktorym nastapilo nabycie!!!

No to przykra zmiana...

Data: 2011-04-04 12:51:45
Autor: witek
On 4/4/2011 12:40 PM, radekp@konto.pl wrote: