podatek od darowizny po sprzedaniu mieszkania?

Data: 2010-03-03 08:23:50
Autor: witek
podatek od darowizny po sprzedaniu mieszkania?
uciu wrote:
Witam

Znajomy sprzedał mieszkanie po swoim ojcu.
kiedy ojciec zmarl? data.

Od kupującego dostał pieniądze w gotówce (nie przelewem).

Następnie  (ten sprzedawca) przekazał część (załóżmy 50k zł) swojemy
bratu.

i wystarczy.

kiedy przekazal bratu? data!

Jaka jest kwota wpłaty, której nie sprawdzają?
zero

Po prostu i tak trzeb zapłacić państwu 19% za sprzedaż wiec znajomi
nie mają juz zamiaru państwu oddawać ani grosza więcej!

nie jestem do konca przekonany, ale pogadamy jak podassz daty

Data: 2010-03-03 21:21:41
Autor: uciu
podatek od darowizny po sprzedaniu mieszkania?
Znajomy sprzedał mieszkanie po swoim ojcu.
kiedy ojciec zmarl? data.

11.11.2009

kiedy przekazal bratu? data!
2/3/2010

uciu

Data: 2010-03-03 14:54:03
Autor: witek
uciu wrote:
Znajomy sprzedał mieszkanie po swoim ojcu.
kiedy ojciec zmarl? data.

11.11.2009

no to faktycznie nic z tych 19% tu nie urwiecie.

kiedy przekazal bratu? data!
2/3/2010

robil juz cos z ta kasa czy dalej trzyma pod poduszka?
jesli nic nie robil, to niech ja bratu przyniesie z powrotem.

i teraz macie dwa wyjscia.
1. zrobic porzadny przelew i isc zglosic darowizne do US
2. zrobic darowizne u notariusza (wowczas nie trzeba chodzic do US, ale mozna dac gotowka. wada: notariusza za darmo nie pracuje)

oczywiscie nic sie nie da zrobic z data wstecz, wiec jesli brat juz te pieniadze gdzies wplacil, cos kupil i pozostawil po sobie slad, ze kasa byla, to niewiele zrobicie.

ciezko rozpisywac wszystkie mozlwie przypadki, wiec jak napiszesz co sie z kasa przez miesiac dzialo, to moze jeszcze mi jakies pomysly do glowy przyjada.

na podstawie art 4A ustawy o podatku od spadkow i darowizn ta kasa bylaby zwolniona z podatku gdybyscie dotrzymali wymaganych procedur.
przy przekazie gotowka trzeba bedzie okolo 3% podatku od  40 tys zaplacic.
w ostatecznosci bedziecie jakies 2 tys jeszcze do tylu i tyle.

Data: 2010-03-04 09:49:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Mar 2010, witek wrote:

robil juz cos z ta kasa czy dalej trzyma pod poduszka?
jesli nic nie robil, to niech ja bratu przyniesie z powrotem.

....i żeby ktoś sobie czegoś nie myślał o podżeganiu do przestępstwa
albo cóś ;) - jak nic nie robił z *TYMI* pieniedzmi (włącznie
z rozmienianiem na drobne!), to mamy depozyt prawidłowy, który
pod podatki nie podlega :O

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-04 13:19:05
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 3 Mar 2010, witek wrote:

[...]

no wiesz, o rzeczach oczywistych nie pisalem :)

podatek od darowizny po sprzedaniu mieszkania?