podatek od darowizny samochodu

Data: 2011-05-04 20:11:34
Autor: Yogi\(n\)
podatek od darowizny samochodu
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ips4nq$1l5$1inews.gazeta.pl...
Ktoś sie orientuje jak to jest z podatkiem od darowizny częsci lub całości samochodu dla osoby trzeciej (niespokrewnionej). Nie wiem co mi sie bardziej opłaca - sprzedać auto dziewczynie, czy dać jej darowizne (całą lub częściową).

Najbardziej pewnie się opłaci podniesienie składki, jak rozwali coś z Twoim OC.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-04 20:22:27
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dc196d2$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
[...]

dziękuje za odpowiedz nie na temat.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-04 20:41:26
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ips5hc$4t1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ależ proszę. Gdybyś chciał na temat, to podałbyś wartość pojazdu. Tej nie znamy, więc będziesz musiał sam dokonac kilku obliczeń.
- sprzedaż - 2% wartości pojazdu zapłaci dziewczyna
- darowizna - skoro to trzecia grupa podatkowa, to do wartości 4092 - nie płaci podatku, od tej do wartości 10278 zł - 12% od nadwyżki, powyżej zapłaci 1 233 zł 40 gr + 16% od kwoty powyżej tych 10 kawałków z hakiem. Jeżeli wartość większa od 20 256 zł,to 2877 z groszem + 20% od nadwyżki. Do tego umowa notarialna, więc koszty notarialne (choć w wypadku samochodu może nie jest wymagana)
- korzystanie z użyczonego auta - zwyżka OC dla Ciebie (wiem wiem, nie na temat)

Przy wartości poniżej 5 kafli darowizna będzie najsensowniejsza, powyżej - musisz dokładnie obliczyć, ale im samochód droższy, tym moja propozycja będzie coraz bardziej w temacie.

Data: 2011-05-04 20:44:07
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dc19dd2$0$2443$65785112news.neostrada.pl...
[...]

podałem wartość już wyżej, jest ona mniejsza od kwoty wolnej, ale jak już wyżej pisalem tylko mi przez mysl przeszło takie rozwiązanie. Chyba jej po prostu sprzedam ten samocod, zapłace za nią podatek i niech formalnie robi dalej co chce ;-)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-04 20:51:30
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ips6pt$9e7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jeżeli tak, to nie masz się co zastanawiać, spisz umowę i zapłać te 2% (wyjdzie zatem ok. 100 zeta). Nie wiem jakie masz zniżki i ile straciłbyś z okazji OC, ale za stówkę nie chciałoby mi się "przekomarzać" z US o darowiznę.

Data: 2011-05-04 21:04:55
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dc1a02e$0$2455$65785112news.neostrada.pl...

[...]

dokładnie tak.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-04 21:03:30
Autor: Rabbit McCroolick
[...]

A gdyby ożenił się z dziewczyną? To wtedy nie byłoby podatku od darowizny;-)

Data: 2011-05-04 21:22:18
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomości news:ips7tv$ffc$1news.dialog.net.pl...

A gdyby ożenił się z dziewczyną? To wtedy nie byłoby podatku od darowizny;-)

to ja już może zapłace jej też składke OC ;-)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-04 21:25:05
Autor: J.F.
On Wed, 4 May 2011 21:22:18 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomości
A gdyby ożenił się z dziewczyną? To wtedy nie byłoby podatku od darowizny;-)

to ja już może zapłace jej też składke OC ;-)

Tak jest - jedziecie razem, jest wypadek z jej winy - i jako
niebliskiemu pasazerowi nalezy ci sie odszkodowanie.
A jako mezowi nic :-)

J.

Data: 2011-05-04 21:39:47
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:rt93s6pq81b7kai5fr09qctma8l42d4eou4ax.com...
[...]

No patrz, to NW też kupie, a co!

:D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-04 21:44:52
Autor: J.F.
On Wed, 4 May 2011 21:39:47 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Ale OC wyplaca teraz cos do miliona euro, a NNW 10-20 tys zl.

J.

podatek od darowizny samochodu