podatek od dywidendy od spółki zagranicznej

Data: 2010-08-24 04:26:25
Autor: Marzena
podatek od dywidendy od spółki zagranicznej

Użytkownik <zosie.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4upfp$7iq$1inews.gazeta.pl...
Witam.
mam pytanie odnośnie podatku od dywidendy od spółki zagranicznej.
(...)

Ja stanęłam przed takim problemem w tym roku i przeprowadziłam śledztwo. Wprawdzie moje akcje dotyczą nie Węgier tylko Francji, ale zasady nie powinny się różnić.
http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2010/07/Francuski-Belka-bierze-wiecej.html

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
marzatela
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2010-08-24 08:49:48
Autor:
Marzena <marzatela@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Dzięki Marzatela za odpowiedź.
Ale nie rozumiem pewnych rzeczy dlaczego od kwoty 35E odliczasz stawkę 15% jeśli zapłaciłaś 25% (red odprowadzono za ciebie we Francji). Możesz rozpisać krok po kroku obliczenia podatku w Polsce i ile zapłaciłaś w końcu podatku w Polsce bo tego nie rozumiem.
A czy te umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania to są takie same dla Francji i Węgier i gdzie można je znaleść w internecie.
Pozdrawiam
Zofia

Data: 2010-08-24 11:12:23
Autor: Marzena
[...]

To 15% wzięło się z informacji uzyskanej w Krajowej Informacji Podatkowej. W ramach unikania podwójnEgo opadatkowania można odliczyć co najwyzej właśnie 15%, niezależnie od tego, że we  Francji odprowadzono 25%. Wartość zarówno dywidendy jak i zapłaconego podatku za granica trzeba oczywiście przeliczyć na złotówki - zgodnie z kursem NBP z dnia poprzedzajacego wpływ na konto. Podejrzewam, że z Węgrami jest tak samo, ale na Twoim miejscu - upewniłabym się.
W Twoim przypadku sytuację komplikuje fakt, że działo się to w ubiegłym roku. Oznacza to, że do 30 kwietnia powinnaś była złożyć PIT-36, uwzględniający te dochody z zagranicy. Teraz czeka Cię korekta i odkręcenie tego rozliczenia, które złożyłaś w tym roku. Mnie to czeka dopiero na wiosnę. Śledztwo przeprowadziałm dlatego, żeby mieć pewność, ze nie muszę płacić żadnych zaliczek juz teraz.
Najlepiej zadzwoń na Krajową Informację Podatkową (numer telefonu: 801 055 055 lub z komórki: 22 330 03 30).
Marzena

marzatela