podatek od sprzedaży garażu

Data: 2011-01-17 18:29:12
Autor: uciu
podatek od sprzedaży garażu
Witam czy w przypadku sprzedaży garażu jest tak jak z mieszkaniem?
Czyli gdy go sprzedłem przed upływem 5 lat (od czasu gdy go na mnie przepisano) musze zapłacic 19% do złodziejskiego us?
Czy jest tak jak z mieszkaniem, że można "uciec" przed podatkiem kupując inną nieruchomość, remontując dom/mieszkanie etc?

Jeśli tak czy mogę pod remont podpiąć zakup pieca do ogrzewania,  którego kwota przewyższ kwote podatku do zapłaty (ale nie przewyższa kwoty, którą dostałem ze sprzedaży garażu)?

--
uciu

Data: 2011-01-19 12:23:41
Autor: Dominik & Co
podatek od sprzedaży garażu
W dniu 17-01-2011 18:29, uciu rzecze:
Witam czy w przypadku sprzedaży garażu jest tak jak z mieszkaniem?

Z grubsza tak, z tym że nie możesz kupić garażu jako "wydatków na
cele mieszkaniowe".

Czyli gdy go sprzedłem przed upływem 5 lat (od czasu gdy go na mnie
przepisano) musze zapłacic 19% do złodziejskiego us?

Zależy kiedy kupiłeś. Zobacz:
http://wyborcza.pl/1,76842,6221270,Jak_zaplacic_podatek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html
BTW: temat jest regularnie wałkowany, wystarczy poczytać archiwum.

Czy jest tak jak z mieszkaniem, że można "uciec" przed podatkiem kupując
inną nieruchomość, remontując dom/mieszkanie etc?

Zależy kiedy kupiłeś i jakie przepisy Cię dotyczą (patrz wyżej).
Jeśli łapiesz się na "zwolnienie na cele mieszkaniowe, to tak-
można kupić dom/mieszkanie (ale nie garaż czy działkę rekreacyjną!),
wyremontować mieszkanie itp.

Jeśli tak czy mogę pod remont podpiąć zakup pieca do ogrzewania, którego
kwota przewyższ kwote podatku do zapłaty (ale nie przewyższa kwoty,
którą dostałem ze sprzedaży garażu)?

"Na cele mieszkaniowe" musisz wydać kwotę przychodu, nie należnego
podatku. Przeczytaj artykuł z linka.

--
Dominik (& kąpany)

podatek od sprzedaży garażu