podatek od sprzedaży mieszkania

Data: 2009-06-01 09:05:38
Autor: miffy
podatek od sprzedaży mieszkania
W 2007 roku kupiłam mieszkanie. Z racji braku zdolności kredytowej, kredyt poszedł na moich rodziców i choć wszystkie koszty ponosiłam ja, teoretycznie to oni są kredytobiorcami i właścicielami tego mieszkania.
W między czasie wyszłam za mąż i kupujemy z mężem (tylko my dwoje) większe mieszkanie (także na kredyt) jednak kredyt bierzemy wspólnie z rodzicami moimi. Jest to powiększenie obecnego kredytu i włączenia nas 2 do niego.
Jeśli obecne mieszkanie zostanie sprzedane (taki jest plan)rozumiem, że jeśli byłoby moje, podatku płacić nie muszę, gdyż przeznaczam pieniądze uzyskane ze sprzedaży na nowe mieszkanie.
I teraz problem, czy  czy rodzice (czyli praktycznie ja) będą musieli zapłacić podatek (mieszkanie kupione było za 150 000 a teoretycznie sprzedamy je za 2x tyle), skoro są tylko kredytobiorcami a nie kupującymi?

Jeśli tak, to jak najlepiej (czyli najtaniej)uniknąć tej sytuacji?

Data: 2009-06-02 08:06:11
Autor: Jd.

Użytkownik "miffy" <no@no.pl> napisał w wiadomości news:gvvukb$e4s$1news.onet.pl...
[...]

Nie są kupującymi ale są sprzedającymi, więc podatek jak najbardziej.
Pomóc może darowizna części rodziców na ciebie, ale nie wem jak na to popatrzy bank...
--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl

podatek od sprzedaży mieszkania