podatek od sprzedaży nieruchomości. Pytanie

Data: 2010-04-13 11:44:52
Autor: ewa
podatek od sprzedaży nieruchomości. Pytanie
W internecie znalazłem dużo artykułów tego typu:

Zasada braku opodatkowania nieruchomości po upływie 5 lat od daty ich
nabycia obowiązuje przez cały czas, czyli niezależnie w którym roku,
czy w czasie obowiązywania podatku od przychodu, dochodu lub ulgi
meldunkowej nabyliśmy nieruchomość. Jeśli upłynęło 5 lat, licząc od
końca roku, w którym ją nabyliśmy, wówczas taki dochód nie będzie
podlegał żadnemu podatkowi bezwarunkowo. Tzn. po upływie tego okresu
nie musimy wykazywać, że tam mieszkaliśmy, byliśmy zameldowani, itd..
Np. Jeśli zakupiliśmy mieszkanie do końca 2003 r. to z dniem 31
grudnia 2008 r. upłynął okres 5-letni posiadania, a więc jeśli
dokonaliśmy jego sprzedaży w 2009 r. wówczas tego podatku nie
będzie.

Wszystko jasne. Tylko nie wiem jednego. Skoro nie muszę płacić podatku
( gdyż upłyneło 5 lat) CZY MUSZĘ ZŁOŻYĆ JAKĄŚ DEKLARACJĘ DO URZĘDU
SKARBOWEGO?

Z góry dzięki za informację.

Krzysztof

Data: 2010-04-14 00:36:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 13 Apr 2010, ewa wrote:

[...]

  To są stare artykuły. Tak było i nadal jest dla lokali nabytych
przed... właśnie nie pamiętam, czy przed 1.I.2009 czy data
graniczna jest inna, ale teraz jest inaczej (znaczy jak ktoś
kupi pod rządami zmienionych przepisów).
  A do deklaracji się nie wtykam :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-14 07:48:30
Autor: Dominik & Co
podatek od sprzedaży nieruchomości. Pytanie
Gotfryd Smolik news rzecze:

 To są stare artykuły. Tak było i nadal jest dla lokali nabytych
przed... właśnie nie pamiętam, czy przed 1.I.2009 czy data

AFAIK tak było w każdej wersji ustawy (nie chce mi się sprawdzać po kolei).

graniczna jest inna, ale teraz jest inaczej (znaczy jak ktoś

Teraz jest tak samo, przynajmniej wg ujednoliconego tekstu
z isap.sejm.gov.pl (Art 10 p.8).

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-04-14 18:13:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 14 Apr 2010, Dominik & Co wrote:

Teraz jest tak samo, przynajmniej wg ujednoliconego tekstu
z isap.sejm.gov.pl (Art 10 p.8).

  Hm... to się pogubiłem w zeznaniach...
  Thx za korektę!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-14 07:43:43
Autor: Dominik & Co
podatek od sprzedaży nieruchomości. Pytanie
ewa rzecze:

Wszystko jasne. Tylko nie wiem jednego. Skoro nie muszę płacić podatku
( gdyż upłyneło 5 lat) CZY MUSZĘ ZŁOŻYĆ JAKĄŚ DEKLARACJĘ DO URZĘDU
SKARBOWEGO?

Ustawa o podatku dochodowym niczego takiego nie przewiduje.

Odpłatne zbycie po upływie pięciu lat od końca roku, w którym nastąpiło
nabycie lub wybudowanie nie jest źródłem przychodu wg ustawy (Art. 10).

--
Dominik (& kąpany)

podatek od sprzedaży nieruchomości. Pytanie