podatek od sprzeda?y nieruchomo?ci a kupno mieszkania, darowizna

Data: 2011-02-17 10:55:30
Autor: Jot
podatek od sprzeda?y nieruchomo?ci a kupno mieszkania, darowizna
Mam następującą sytuację: moja matka została spadkobiercą 1/4
nieruchomości w 2008 roku (data nabycia spadku, czyli śmierć
właścicielki). Pieniądze ze sprzedaży działki (jeszcze nie została
sprzedana) zostaną przeznaczone na zakup mieszkania dla córki - czyli
mnie. Czy jeśli moja matka przepisze na mnie udziały, mam na myśli
przepisanie 1/4 nieruchomości za pomocą aktu notarialnego i wpisanie
do KW, następnie ja sprzedam działkę i kupię mieszkanie, wówczas
będzie możliwość niepłacenia podatku 19% od sprzedaży mieszkania. Co
będzie jeśli pozostanie status quo - tzn. - ona sprzeda działkę i kupi
mieszkanie na siebie - czy wówczas też nie będzie płaciła podatku 19%?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

podatek od sprzeda?y nieruchomo?ci a kupno mieszkania, darowizna