podatek vat

Data: 2010-01-22 13:25:21
Autor: news.task.gda.pl
podatek vat
witam,  jakiś czas temu podpisałem umowę o dzieo, obecnie prowadzę DG, więc muszę wystawić fakturę,
nie wnikając w szczegóły, czy jako płatnik VAT mogę wystawić  fakturę dla klienta na uzgodnioną kwotę  netto,  a ja już sam zapłacę VAT?  tzn np umowa o dzieło była na przykładowo 10000 brutto, klient proponuje bym wystawił fakturę netto + vat =10000zł (  chce 10000 płacić), czy jest możliwość by wystawić fakturę na 10000 netto (klient będzie płacić 10000) przy założeniu, że to ja będę płacił Vat z tej sumy2200, a nie on. ( jak klient nie chce wrzucać kosztów w VAT, to ja to zrobię, będę miał z czego)

Data: 2010-01-22 14:15:55
Autor: wspolna-flaszka.pl
podatek vat

Użytkownik "news.task.gda.pl" <rfproject@onet.pl> napisał w wiadomości news:hjc5fb$l52$1news.task.gda.pl...
[...]
pozdrawiam

:-)
wystaw fakture na kwote brutto i vat wylicz w tyl

Data: 2010-01-22 14:25:57
Autor: Mateusz M
podatek vat

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:hjc8ei$5d5$1inews.gazeta.pl...

[...]

tylko że mi chodzi o to by nie było 8000+ vat = 10000, ale
10000 płaci kontrachent, a ja odprowadzę 2200 i wtedy wat jest tylko po
mojej stronie i ja go wrzucam w koszty, a klient sobie tego /vatu nie
odliczy, jak nie chce :)

Data: 2010-01-22 14:02:16
Autor: Wojciech Bancer
podatek vat
On 2010-01-22, Mateusz M <rfproject@onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To Ty w końcu chcesz brutto 10k, czy netto?
Jak się wrzuca w koszty VAT, będąc VATowcem?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-01-22 15:08:41
Autor: Mateusz M
podatek vat

On 2010-01-22, Mateusz M <rfproject@onet.pl> wrote:

[...]

[...]

może do końcaq nie sprecyzowałem, ale chcę by klient miał  10000 i  vat nie mógł sobie zwrócić czyli faktura netto na 10000 a ja płacę vat i się nim martwię

Data: 2010-01-22 15:03:57
Autor: Wojciech Bancer
podatek vat
On 2010-01-22, Mateusz M <rfproject@onet.pl> wrote:

[...]

[...]

A niby jak chcesz to zrobić? Jeśli usługa podlega pod VAT i Ty jesteś VATowcem, to moim zdaniem masz obowiązek
VAT doliczyć. Taka jest konstrukcja podatku zdaje się. Jedyne mole manewru jakie
masz to ew. określenie, czy owa kwota 10000 zł na którą umawiałeś się z klientem
to kwota brutto, czy kwota netto.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-01-22 16:41:30
Autor:
podatek vat
Wystaw 10000 netto + 2200 VAT = 12200
skasuj od człowieka 10000
daj mu pokwitowanie wpłaty na 12200

To jest to, co chcesz osiągnąĆ. Zwyczajnie dołożyć 2200 do interesu.

Data: 2010-01-22 15:58:52
Autor: Wojciech Bancer
podatek vat
On 2010-01-22, <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> wrote:
Wystaw 10000 netto + 2200 VAT = 12200
skasuj od człowieka 10000
daj mu pokwitowanie wpłaty na 12200
To jest to, co chcesz osiągnąĆ. Zwyczajnie dołożyć 2200 do interesu.

Ale on chyba chce, by sobie ten jego klient nie mógł VATu odliczyć.
Przynajmniej ja tak zrozumiałem. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-01-22 15:15:42
Autor: wspolna-flaszka.pl
podatek vat

Użytkownik "Mateusz M" <rfproject@onet.pl> napisał w wiadomości news:hjc90u$rv6$1news.task.gda.pl...

[...]

wystawiasz wedlug cen brutto na 10 000 i liczysz vat jak przy cenach urzedowych czyli
w tyl:
(10 000 * 22) / 122 = 220000/122=1 803,28 zł to jest vat
czyli na fakturze bedzie
cena jednostkowa brutto
10 000
vat
1803,28
kwota brutto
10 000

i kwota netto wychodzi tu 8 196,72.

Data: 2010-01-22 15:28:52
Autor: Mateusz M
podatek vat

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjcbul$i2j$1inews.gazeta.pl...

[...]

 i wtedy i tak wychodzi, że klient płaci VAT??

Data: 2010-01-22 15:30:29
Autor: cef
podatek vat
Mateusz M wrote:

10000 płaci kontrachent, a ja odprowadzę 2200 i wtedy wat jest tylko
po mojej stronie i ja go wrzucam w koszty

Ty ten VAT pewnie tak rozliczasz jak piszesz
posty na grupę (odpowiedź w sygnaturce).
To pewnie możesz sobie VAT wrzucać w koszty.

Data: 2010-01-22 14:29:37
Autor: Tomek
podatek vat
Dnia 22-01-2010 o 13:25:21 news.task.gda.pl <rfproject@onet.pl> napisał(a):

witam,  jakiÂś czas temu podpisaÂłem umowĂŞ o dzieo, obecnie prowadzĂŞ DG,  wiĂŞc
muszĂŞ wystawiĂŚ fakturĂŞ,
nie wnikajÂąc w szczegó³y, czy jako pÂłatnik VAT mogĂŞ wystawiĂŚ  fakturĂŞ dla
klienta na uzgodnionÂą kwotĂŞ  netto,  a ja juÂż sam zapÂłacĂŞ VAT?  tzn np  umowa
o dzieÂło byÂła na przykÂładowo 10000 brutto,

Czyli koszt podatkowy dla klienta - 10000zł, z czego odzyska załóżmy
te 18%, czyli 1800zł, więc realny koszt dla niego to 8200zł..

klient proponuje bym wystawiÂł
fakturĂŞ netto + vat =10000zÂł (  chce 10000 pÂłaciĂŚ), czy jest moÂżliwoœÌ by

Czyli najpierw odzyska 1800 VATu, potem wrzuci 8200 w koszty, więc
realnie zaboli go 6700zł. Złoty interes, zwłaszcza że sprzedawca
chce zgodnie współpracować :)

--
Tomek

Data: 2010-01-22 14:50:26
Autor: Mateusz M
podatek vat

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.u6xrrno4l60ql1unk...
Dnia 22-01-2010 o 13:25:21 news.task.gda.pl <rfproject@onet.pl> napisał(a):

witam,  jaki? czas temu podpisa3em umowe o dzieo, obecnie prowadze DG, wiec
musze wystawia fakture,
nie wnikaj?c w szczegó3y, czy jako p3atnik VAT moge wystawia  fakture dla
klienta na uzgodnion? kwote  netto,  a ja ju? sam zap3ace VAT?  tzn np umowa
o dzie3o by3a na przyk3adowo 10000 brutto,

Czyli koszt podatkowy dla klienta - 10000zł, z czego odzyska załóżmy
te 18%, czyli 1800zł, więc realny koszt dla niego to 8200zł.

klient proponuje bym wystawi3
fakture netto + vat =10000z3 (  chce 10000 p3acia), czy jest mo?liwo?a by

[...]

zgadza się, więc w takiej sytuacji niech go zaboli cała dycha, a ja sobie z
Vatem poradzę
wynika to z mojej niezamierzonej winy, umowa o dzieło, a potem DG, wiec
konieczność faktury, to co można jakoś to zrobić

Data: 2010-01-24 11:27:38
Autor: Jarek Andrzejewski
podatek vat
On 22 Sty, 14:50, "Mateusz M" <rfproj...@onet.pl> wrote:

[...]

Możesz spróbować nie dać mu faktury VAT. Dasz mu po prostu
pokwitowanie na 10000 zł jako zapłatę za umówione dzieło.
Oczywiście u Ciebie będzie to 8196,72 + VAT (i 1803,28 będziesz miał
VAT należnego), ale skoro nabywca chce Cię wykorzystać, to i Ty mu
prezentów nie musisz dawać.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski