podatki i z³oto

Data: 2010-03-28 13:54:11
Autor: ViRuS
podatki i z³oto
WItam,
Mam dwa pytania zwi±zane z inwestowaniem w z³oto :
1. Czy kupuj±c z³oto inwestycyjne / nieinwestycyjne (np. wyroby jubilerskie) od osoby prywatnej z Austrii muszê p³aciæ jakie¶ podatki i c³o w Polsce (VAT? PCC? c³o?)
2. Jak to jest z zyskami kapitalowymi na z³ocie? Jesli za³ó¿my kupilem
kiedy¶ trochê z³ota po cenie kilkaset z³/uncje a teraz chce sprzedaæ za 3000z³/
uncje to musze placic jakies podatki od zysków? CO jesli nie mam zadnych
dowodów zakupu?

Pozdr,L.

Data: 2010-03-31 21:31:14
Autor: Gotfryd Smolik news
podatki i z³oto
On Sun, 28 Mar 2010, ViRuS wrote:

[...]

IMVHO do VAT odpowied¼ jes tu (zwolnienie):

2. Jak to jest z zyskami kapitalowymi na z³ocie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-01 01:25:04
Autor: Jarek Andrzejewski
podatki i z³oto
On 31 Mar, 21:31, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Sun, 28 Mar 2010, ViRuS wrote:

> 2. Jak to jest z zyskami kapitalowymi na z³ocie?

...mo¿e kto¶ napisze :)

Hmmm, jakie "zyski kapita³owe na z³ocie" (kruszcu) - wszak z³ota od
le¿enia nie przybywa.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-01 08:39:09
Autor: jureq
podatki i z³oto
Dnia Thu, 01 Apr 2010 01:25:04 -0700, Jarek Andrzejewski napisał(a):

> 2. Jak to jest z zyskami kapitalowymi na złocie?

...może ktoś napisze :)

Hmmm, jakie "zyski kapitałowe na złocie" (kruszcu) - wszak złota od
leżenia nie przybywa.

Traktując złoto jako towar mamy jeszcze gorszą alternatywę: wielokrotne zakupy w celu odsprzedaży - jak nic działalność gospodarcza.

Data: 2010-04-01 10:37:56
Autor: Gotfryd Smolik news
podatki i z³oto

...mo¿e kto¶ napisze :)

Hmmm, jakie "zyski kapita³owe na z³ocie" (kruszcu) - wszak z³ota od
le¿enia nie przybywa.

  Ziemi te¿ nie u budynku (nie licz±c rozbudowy) tako¿.
  A jak sprzedasz dro¿ej ni¿ kupi³e¶ to podatek siê nale¿y...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-01 20:08:48
Autor: ViRuS
podatki i z³oto

U¿ytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:5897e957-f418-484f-8b64-741360eef50c30g2000yqi.googlegroups.com...

...mo¿e kto¶ napisze :)

Hmmm, jakie "zyski kapita³owe na z³ocie" (kruszcu) - wszak z³ota od
le¿enia nie przybywa.

Bo je¶li nale¿a³oby placic podatek od wzrostu wartosci z³ota to czemu by nie odliczac strat poniesionych przy stracie warto¶ci samochodu czy komputera, tak jak z akcjami na przyk³ad? :)

L.

Data: 2010-04-01 22:47:32
Autor: Gotfryd Smolik news
podatki i z³oto
On Thu, 1 Apr 2010, ViRuS wrote:

[...]

  A z pojêciem "¼ród³a przychodu" na pewno siê spotka³e¶? ;)
  Kto¶ mówi³, ¿e "straty warto¶ci samochodu" siê nie odlicza??
(powy¿sze zdania s± ze sob± powi±zane pytaniem pomocniczym:
*od czego* siê odlicza).
  Ale¿ *PRZY SPRZEDA¯Y* tego samochodu jak najbardziej siê ow±
"stratê" odlicza - podatek jest jedynie od zarobku, czyli ró¿nicy
miêdzy kwot± sprzeda¿y a kwot± zakupu, do tego obni¿on± o koszty
poniesione w zwi±zku z nabyciem i ze sprzeda¿± (z PCC i podobnymi
op³atami w³±cznie). Inna sprawa, ¿e dla samochodu (i wszystkiego
co jest traktowane jako "rzecz") jest przepis szczegó³owy który
dodatkowo okre¶la limit czasowy dla opodatkowania, ale to osobna
sprawa.
  Jak samochodowi warto¶æ spadnie - to oczywi¶cie podatku nie ma.
  I nikt nie sugerowa³, ¿e ze z³otem mia³oby byæ inaczej :|

  Pytaniem jest, co z przypadkiem kiedy sprzeda siê *dro¿ej* ni¿
siê kupi³o. W przypadku samochodu (z uwzglêdnieniem regulacji
szczegó³owej okre¶laj±cej limit czasowy) - jak najbardziej
podatek *JEST*.
  Podatek dochodowy, sprawê PCC (b±d¼ ew. VAT, jak US
podatnikowi udowodni ¿e *zakup* by³ "z zamiarem") pomijamy.

  Przyznam, ¿e ze z³otem mam k³opot hm... logiczny - czy nale¿y
je traktowaæ w³a¶nie jako "¶rodek inwestycyjny" (nazwa u¿ywana
w VAT na to by wskazywa³a), czy jako "substytut pieni±dza"
(bo wtedy sprawa powinna IMVHO wygl±daæ inaczej).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-01 23:51:30
Autor: Jarek Andrzejewski
podatki i z³oto
On 1 Kwi, 22:47, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

  Przyznam, ¿e ze z³otem mam k³opot hm... logiczny - czy nale¿y
je traktowa w a nie jako "¶rodek inwestycyjny" (nazwa u¿ywana
w VAT na to by wskazywa³a), czy jako "substytut pieni±dza"
(bo wtedy sprawa powinna IMVHO wygl±da inaczej).

Uwaga natury filozoficznej: zabawne, ¿e z³oto nazwa³e¶ "substytutem
pieni±dza". Ja bym rzek³ raczej, ¿e to z³otówka (dolar, euro, juan
itd.) to substytut z³ota :-)

Z samochodem zreszt± jest nieco inaczej: umowy s± zg³aszane do
fiskusa, a pojazdy - rejestrowane. W przypadku z³ota takiego wymogu
(chyba) nie ma.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-04-02 09:47:05
Autor: Gotfryd Smolik news
podatki i z³oto
On Thu, 1 Apr 2010, Jarek Andrzejewski wrote:

Uwaga natury filozoficznej: zabawne, ¿e z³oto nazwa³e¶ "substytutem
pieni±dza". Ja bym rzek³ raczej, ¿e to z³otówka (dolar, euro, juan
itd.) to substytut z³ota :-)

....marny... ;)

Z samochodem zreszt± jest nieco inaczej: umowy s± zg³aszane do
fiskusa, a pojazdy - rejestrowane. W przypadku z³ota takiego wymogu
(chyba) nie ma.

  No zaraz, ale my tu nie o przestêpstwach skarbowych, polegaj±cych
na tym, ¿e kto¶ nie p³aci podatku dlatego ¿e przedmiot sprzeda¿y
nie podlega rejestracji wiêc "US chyba siê nie dowie".
  Zamiast samochodu mog± byæ inne rzeczy - niech bêdzie obiektyw
fotograficzny. Mo¿e byæ? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-02 17:41:32
Autor: ViRuS
podatki i z³oto

Uwaga natury filozoficznej: zabawne, ¿e z³oto nazwa³e¶ "substytutem
pieni±dza". Ja bym rzek³ raczej, ¿e to z³otówka (dolar, euro, juan
itd.) to substytut z³ota :-)

Hehe, dok³adnie. Rz±dy mog± sobie mowiæ co chc±, ale za garsc z³ota mo¿na by³o kupiæ w staro¿ytno¶ci niewolnika, w ¶redniowieczu konia, a dzisiaj samochód :) Ale to ¿aden argument dla urzêdników, ¿e z³oto jest jedynym prawdziwym pieni±dzem i to wcale nie w jakiej¶ przeno¶ni.
Wyobra¼my sobie sytuacjê turbo - w ci±gu roku z³otówka traci na warto¶ci tak, ¿e z³oto 10-krotnie dro¿eje. I co? I niby mam jeszcze za to zap³aciæ? Dobrze, ¿e z³oto mo¿na w ty³ku schowaæ i uciec, choæ obawaim siê ¿e kwesti± czasu jest obowi±zek rejestracji posiadanego z³ota

Pozdr,L.

Data: 2010-04-02 22:13:33
Autor: Gotfryd Smolik news
podatki i z³oto
On Fri, 2 Apr 2010, ViRuS wrote:

choæ obawaim siê ¿e kwesti± czasu jest obowi±zek rejestracji posiadanego z³ota

  Optymista.
  Podczas "krytycznego kryzysu" w USA by³ obowi±zek odsprzeda¿y z³ota
pañstwu. Podejrzenie, ¿e takie pomys³y mog± byæ tylko wymys³em komunistów
jest g³êboko nies³uszne :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-03 09:19:03
Autor: Tomek
podatki i złoto
Dnia 02-04-2010 o 22:13:33 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisaÅ‚(a):

On Fri, 2 Apr 2010, ViRuS wrote:

choć obawaim siÄ™ że kwestiÄ… czasu jest obowiÄ…zek rejestracji  posiadanego zÅ‚ota

  Optymista.
  Podczas "krytycznego kryzysu" w USA byÅ‚ obowiÄ…zek odsprzedaży zÅ‚ota
państwu. Podejrzenie, że takie pomysły mogą być tylko wymysłem komunistów
jest głęboko niesłuszne :|

Ależ to był wymysł komunistów, tyle że przebranych w owcze skóry.

--
Tomek

Data: 2010-04-03 11:12:19
Autor: ViRuS
podatki i z³oto

[...]

Wiem bardzo dobrze jak bardzo demokratycznie Roosevelt (w zmowie z FED-em) zrabowa³ amerykanom z³oto :] Akcjê t± mo¿naby uznaæ za najwiêksz± zorganizowan± kradzie¿ w historii ¶wiata. Jakby to by³o ma³o to wszystko wskazuje na to, ¿e owe z³oto zgromadzone w forcie Knox zosta³o pó¼niej doszczêtnie rozkradzione przez grupê trzymaj±c± w usa w³adzê. Tym niemniej wed³ug szacunków uda³o mu siê skonfiskowaæ jedynie ok. 5% bêd±cego w prywatnych rêkach :) To jedyne pocieszenie, ¿e z³oto jednak trudno ukra¶æ :)
Przy okazji polecam filmik dostêpny na yotube "z³oto nazistów" o tym co siê sta³o ze z³otem zrabowanym przez nazistów.
Polecam te¿ ogólnie dostêpne w necie "The Money Masters", "Money as debt I , II " :)

Pozdr,L.

Data: 2010-04-03 11:49:41
Autor: Tomek
podatki i złoto
Dnia 03-04-2010 o 11:12:19 ViRuS <bleble@bleble.pl> napisał(a):

Tym niemniej według szacunków udało mu się

Przeceniasz aktora, niedoceniasz reżysera :-)

--
Tomek

podatki i z³oto