podawanie fikcyjnych danych do kont

Data: 2016-02-18 13:33:32
Autor: raczek
podawanie fikcyjnych danych do kont
Mam takie pytanie, może nietypowe: bardzo nie lubię sprzedawać nikomu swoich danych osobowych, więc przy wszelkich kontach do gier, e-mail, karty zniżkowe w sklepach itp
nie robię tego w celu oszukania kogo¶ i wykorzystania, tylko nie mam zamiaru wszystkim naokoło podawać swoich prawdziwych danych, gdyż domy¶lam się ich dalszego przetwarzania.
Tak samo nie wiem dlaczego do wyrobienia sieciówki komunikacji miejskiej mam im wszystko podawać ł±cznie z PESELem, czy popełniam w ten sposób jakie¶ wykroczenia/przestępstwo? :)
W kontaktach i przy załatwianiu spraw urzędowych i oficjalnych posługuje się oczywi¶cie prawdziwymi danymi.

Data: 2016-02-18 06:07:01
Autor: Kris
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 13:33:58 UTC+1 użytkownik raczek napisał:
W kontaktach i przy załatwianiu spraw urzędowych i oficjalnych posługuje się oczywi¶cie prawdziwymi danymi.
Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałe¶ się prawdziwymi danymi;)

Data: 2016-02-18 15:10:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-18 o 15:07, Kris pisze:

W kontaktach i przy załatwianiu spraw urzędowych i oficjalnych posługuje
się oczywiście prawdziwymi danymi.
Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałeś się prawdziwymi danymi;)

A od kiedy jest taki obowiÄ…zek i dlaczego ty siÄ™ do niego nie stosujesz ?

Pozdrawiam

Data: 2016-02-18 12:59:31
Autor: Kris
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 15:10:37 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałe¶ się prawdziwymi danymi;)

A od kiedy jest taki obowi±zek i dlaczego ty się do niego nie stosujesz ?

Ale¶ Ty głupi.

Data: 2016-02-19 08:45:32
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-18 o 21:59, Kris pisze:

[...]

Aleś Ty głupi.

Dlatego że publicznie wytknąłem twoją głupotę ?

Pozdrawiam

Data: 2016-02-19 00:31:08
Autor: Kris
podawanie fikcyjnych danych do kont
W dniu pi±tek, 19 lutego 2016 08:45:24 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Dlatego że publicznie wytkn±łem twoj± głupotę ?
Podtrzymuję swoje zdanie

Data: 2016-02-19 14:36:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-19 o 09:31, Kris pisze:

Dlatego że publicznie wytknąłem twoją głupotę ?
PodtrzymujÄ™ swoje zdanie

A ja swoje, publicznie wytknąłem twoją głupotę.
Daj mi okazję abym zrobił to jeszcze ileś razy. :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-02-19 15:45:49
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Fri, 19 Feb 2016 14:36:22 +0100
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

A ja swoje, publicznie wytkn±łem twoj± głupotę.

Brniesz i się tylko o¶mieszasz, a ironii jak widać nie poznasz nawet jak wyjdzie z czytnika i kopnie Cię w zad i to mimo dodanego emotikona. Zlituj się sam nad sob± i nie kontynuuj tego w±tku. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-20 17:21:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-19 o 15:45, szerszen pisze:

A ja swoje, publicznie wytknąłem twoją głupotę.

Brniesz i się tylko ośmieszasz, a ironii jak widać nie poznasz nawet jak wyjdzie z czytnika i kopnie Cię w zad i to mimo dodanego emotikona.

Zlituj siÄ™ sam nad sobÄ… i nie kontynuuj tego wÄ…tku.

IroniÄ™ wychodzÄ…cÄ… zza krzaka zostawiam takim specom jak ty
co to nawet wiersza nie potrafią poprawnie złamać.
Ale litować się nad sobą nie musisz, zapraszam do kontynuacji.

Pozdrawiam

Data: 2016-03-08 20:58:42
Autor: G.S.
On Thu, 18 Feb 2016, RadoslawF wrote:

> Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałe¶ się
> prawdziwymi danymi;)
> A od kiedy jest taki obowi±zek i dlaczego ty się do niego nie stosujesz ?

 A gdzie¶ wspominałe¶ o tym, że podajesz pod warunkiem że, jak
to się potocznie okre¶la, "musisz" (formalnie: jeste¶ do tego
zobowi±zany)?
 Bo nie widzę ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-03-09 14:31:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-03-08 o 20:58, G.S. pisze:

[...]

to się potocznie określa, "musisz" (formalnie: jesteś do tego
zobowiÄ…zany)?
  Bo nie widzÄ™ ;>

Ja też nie widzę. Podpowiesz gdzie tak wspominałem ?

Pozdrawiam

Data: 2016-02-18 16:34:18
Autor: raczek
podawanie fikcyjnych danych do kont
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4efe1b54-d820-4d74-9357-5c8274c58002googlegroups.com...

Do wysłania posta na grupy nie trzeba się rejestrować i nigdzie logować, ale do założenia jakiegokolwiek konta np @ już chc± do¶ć sporo informacji o Tobie.

Data: 2016-02-18 21:36:36
Autor: cef
W dniu 2016-02-18 o 16:34, raczek pisze:

 do założenia jakiegokolwiek konta np @ już chc± do¶ć sporo
informacji o Tobie.

Mam kilka adresów mailowych - nigdzie nie podawałem
nic istotniejszego niż imię - czasem nawet podawałem swoje.
Naprawdę żadaj± od Ciebie jakich¶ peseli?

Data: 2016-02-18 23:19:03
Autor: raczek
podawanie fikcyjnych danych do kont

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:56c62b53$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Podałem mail jako przykład różnych serwisów, ale sprawdĽmy:
poczta.wp.pl
Imię, nazwisko i data urodzenia potrzebne do założenia konta
poczta.o2.pl
to samo, jeszcze zawód, wykształcenie
poczta.onet.pl imię nazwisko, data urodzenia, miasto
za to poczta.interia.pl życzy sobie numeru telefonu, podobnie jak Facebook

Gmail: imię, nazwisko, data urodzenia, telefon

No i moje pytanie: do wyrobienia imiennej sieciówki trzeba podać wszystkie dane, imię nazwisko i fotografę zdzierżę, ale adres lewy i pesel zmy¶lony, czy popełniam jakie¶ wykroczenie oszustwa lub co¶ w stym stylu?

Data: 2016-02-18 23:45:29
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18-02-16 o 23:19, raczek pisze:

[...]

Żadnego. Kupujesz bilet dla innej osoby po prostu.

Data: 2016-02-19 21:47:58
Autor: cef
W dniu 2016-02-18 o 23:19, raczek pisze:

[...]

Może się co¶ pozmieniało,
ale to i tak bez sensu.
Ostatnio potrzebowałem maila do rejestracji w jakim¶
serwisie, to założyłem podaj±c cokolwiek - artykuł przeczytałem -
adresu nawet nie pamiętam. A oni pewnie przetwarzaj± te dane.
Chyba doskonale wiedz± jak± warto¶ć maj± te dane.

Data: 2016-02-20 00:53:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-19 o 21:47, cef pisze:
W dniu 2016-02-18 o 23:19, raczek pisze:

NaprawdÄ™ ĹĽadajÄ… od Ciebie jakichĹ› peseli?

Podałem mail jako przykład różnych serwisów, ale sprawdźmy:
poczta.wp.pl
Imię, nazwisko i data urodzenia potrzebne do założenia konta
poczta.o2.pl
to samo, jeszcze zawód, wykształcenie
poczta.onet.pl imiÄ™ nazwisko, data urodzenia, miasto
za to poczta.interia.pl ĹĽyczy sobie numeru telefonu, podobnie jak
Facebook

Gmail: imiÄ™, nazwisko, data urodzenia, telefon

Może się coś pozmieniało,
ale to i tak bez sensu.
Ostatnio potrzebowałem maila do rejestracji w jakimś
serwisie, to założyłem podając cokolwiek - artykuł przeczytałem -
adresu nawet nie pamiętam. A oni pewnie przetwarzają te dane.
Chyba doskonale wiedzą jaką wartość mają te dane.

Do takich spraw uĹĽywa siÄ™ maili w domenie niepodam.pl

--
Liwiusz

Data: 2016-02-18 13:51:36
Autor: J.F.
podawanie fikcyjnych danych do kont
Użytkownik "raczek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:56c5ba32$0$688$65785112@news.neostrada.pl...
Tak samo nie wiem dlaczego do wyrobienia sieciówki komunikacji miejskiej mam im wszystko podawać ł±cznie z PESELem, czy popełniam w ten sposób jakie¶ wykroczenia/przestępstwo? :)

Bilet pewnie na konkretna osobe (na dowolna sa drozsze), wiec moze grozic podejrzenie o bezprawne uzycie ... biletu.
A peselu 0000000000 pewnie podac sie nie da :-)

Zreszta w miare ubywania danych z dowodu coraz mniej tam jednoznacznej identyfikacji bez PESEL.

J.

Data: 2016-02-18 15:14:19
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Thu, 18 Feb 2016 13:51:36 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Zreszta w miare ubywania danych z dowodu coraz mniej tam jednoznacznej identyfikacji bez PESEL.

Imię i nazwisko spokojnie starczy do identyfikacji.
Podawanie PESELu przy wyrabianiu kart komunikacyjnych nie ma uzasadnienia, zreszt± była o to cała afera przecież, aczkolwiek nie pamiętma jak sie skończyła. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-18 18:00:24
Autor: t-1
W dniu 18.02.2016 o 15:14, szerszen pisze:
[...]

Ależ PESEL jest obecnie ważniejszy od nazwiska i imienia.
Widać to po wielko¶ci czcionki na DO.
My¶lę, że w następnym wzorze dowodu (może czipa) nazwisko i imię nie będ± zamieszczane.

Data: 2016-02-18 18:22:13
Autor: Zbynek Ltd.
t-1 napisał(a) :
[...]

Kolejna modyfikacja identyfikacji osoby to będzie wytatuowany na przedramieniu PESEL i wszczepiony chip. Dodatkowo kod kreskowy na karku.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-02-20 10:18:56
Autor: ddddddddd
W dniu 18.02.2016 o 18:22, Zbynek Ltd. pisze:

Kolejna modyfikacja identyfikacji osoby to będzie wytatuowany na
przedramieniu PESEL i wszczepiony chip. Dodatkowo kod kreskowy na karku.

¶ciema. nie będzie to kod kreskowy tylko QR.

Łukasz

Data: 2016-02-19 08:54:34
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Thu, 18 Feb 2016 18:00:24 +0100
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Ależ PESEL jest obecnie ważniejszy od nazwiska i imienia.

Co nie zmienia postaci rzeczy, że nieuzasadniony w przypadku karty miejskiej, czy innego imiennego biletu. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-18 18:46:16
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18-02-16 o 15:14, szerszen pisze:

[...]

Tyle, że imienny bilet - je¶li to o taki chodzi - jest dla osoby o
podanym w nim PESEL. Możemy podać dowolny, ale nie zapomnijmy, że ten
bilet jest dla tamtej osoby.

Data: 2016-02-19 08:53:38
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Thu, 18 Feb 2016 18:46:16 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Tyle, że imienny bilet - je¶li to o taki chodzi - jest dla osoby o
podanym w nim PESEL.

Aby na pewno? ;)
Imienny bilet jest dla osoby jak sama nazwa wskazuje o podanym imieniu i nazwisku. Ewentualne straty z powodu używania jednego biletu przez osoby o identycznych personaliach s± praktycznie zerowe dla przewoĽnika, także podawanie peselu przy tej okazji jest całkowicie nieuzasadnione.

Zreszt± to nie tylko moja opinia, ale również GIODO i s±du
http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sad-karta-miejska-bez-numeru-pesel
Możemy podać dowolny, ale nie zapomnijmy, że ten
bilet jest dla tamtej osoby.

Ale nikt nie zapomina, Jan Kowalski na którego będzie bilet, będzie musiał okazać dowód torzsamo¶ci, tak jak zreszt± czyni to teraz. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-19 16:45:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-02-16 o 08:53, szerszen pisze:
[...]

Możesz go nie podać wcale. Wówczas przewoĽnik może wydać Ci bilet, albo nie. Je¶li jednak podasz, to okre¶lisz PESEL osoby, dla której jest wydany bilet.

Zreszt± to nie tylko moja opinia, ale również GIODO i s±du
http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sad-karta-miejska-bez-numeru-pesel

I ja się z ni± zgadzam. Ale je¶li PESEL podasz, to okresli on pasażera.

[...]

I je¶li kto¶ zauważy różnicę w pozostałych danych. to pasażer w najlepszym razie zapłaci podwyższon± opłatę, a zastanawiał bym się nad zarzutem usiłowania oszustwa.

Data: 2016-02-22 08:20:57
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Fri, 19 Feb 2016 16:45:00 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

I ja się z ni± zgadzam. Ale je¶li PESEL podasz, to okresli on pasażera.

Imię i nazwisko też okre¶li pasażera. I jak widać obaj się zgadzamy co do tego, że wymóg podawania peselu przy tej okazji jest nieuzasadniony w stosunku do potrzeb okre¶lenia przynależno¶ci biletu do danego pasażera ;)

I je¶li kto¶ zauważy różnicę w pozostałych danych. to pasażer w najlepszym razie zapłaci podwyższon± opłatę, a zastanawiał bym się nad zarzutem usiłowania oszustwa.

Je¶li - to słowo klucz, czas weryfikacji, przynajmniej z mojego do¶wiadczenia sugeruje, że pesel jest ostatni± rzecz± jaka jest sprawdzana przy kontroli ;)

szerszeń

Data: 2016-02-22 23:27:16
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-02-16 o 08:20, szerszen pisze:

[...]

Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL jest jeden.

[...]

Je¶li porównaj± dane z legitymacj± szkoln± czy dowodem?

Data: 2016-02-23 08:41:22
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Mon, 22 Feb 2016 23:27:16 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL jest jeden.

No i?
Bierzesz kredyt, czy używasz biletu?
Jakie jest prawdopodobieństwo, że dwóch Robertów Tomasików się zna i będzie korzystać z tego samego biletu?

Jakie s± ewentualne potencjalne straty przewoĽnika z powodu takiego zdarzenia?
Jakie s± potencjalne konsekwencje w przypadku wypływu zebranych danych?

Konsekwencje s± niewspółmierne do korzy¶ci.
Je¶li porównaj± dane z legitymacj± szkoln± czy dowodem?

Dowodem, rzut oka i tyle nawet nie wiem czy zd±ż± przeczytać imię i nazwisko. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-23 11:04:57
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-02-22 23:27, Robert Tomasik pisze:
[...]

Tyle, że przy kartach miejskich imiennych zazwyczaj jest zdjęcie...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-02-23 11:07:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-23 o 11:04, Tomasz Kaczanowski pisze:
W dniu 2016-02-22 23:27, Robert Tomasik pisze:
W dniu 22-02-16 o 08:20, szerszen pisze:

I ja się z nią zgadzam. Ale jeśli PESEL podasz, to okresli on
pasaĹĽera.
Imię i nazwisko też określi pasażera. I jak widać obaj się zgadzamy
co do tego, ĹĽe wymĂłg podawania peselu przy tej okazji jest
nieuzasadniony w stosunku do potrzeb określenia przynależności biletu
do danego pasaĹĽera ;)

Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL jest
jeden.

Tyle, że przy kartach miejskich imiennych zazwyczaj jest zdjęcie...

MoĹĽe brak bliĹşniak albo po prostu ktoĹ› podobny :)

--
Liwiusz

Data: 2016-02-23 11:19:56
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Tue, 23 Feb 2016 11:07:19 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Może brak bliĽniak albo po prostu kto¶ podobny :)

No i? ;)

szerszeń

Data: 2016-02-23 11:21:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-23 o 11:19, szerszen pisze:
On Tue, 23 Feb 2016 11:07:19 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

MoĹĽe brak bliĹşniak albo po prostu ktoĹ› podobny :)

No i? ;)

No i że zdjęcie nie zabezpiecza przed korzystaniem z biletu przez
nieuprawnionÄ… osobÄ™.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-23 12:49:29
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Tue, 23 Feb 2016 11:21:57 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

No i że zdjęcie nie zabezpiecza przed korzystaniem z biletu przez
nieuprawnion± osobę.

Nic nie zabezpiecza. Pesel też. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-23 12:14:53
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-02-23 11:07, Liwiusz pisze:
[...]

Ale wtedy ma inne imię? Zdjęcie + imię i nazwisko jest podawane przy takich biletach, więc powinno wystarczyć, pesel jest zbędny, tym bardziej, że jak pokazuje życie jest wykorzystywane w sposób nieuprawniony.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-02-23 20:35:16
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-02-16 o 12:14, Tomasz Kaczanowski pisze:

Ale wtedy ma inne imię? Zdjęcie + imię i nazwisko jest podawane przy
takich biletach, więc powinno wystarczyć, pesel jest zbędny, tym
bardziej, ĹĽe jak pokazuje ĹĽycie jest wykorzystywane w sposĂłb nieuprawniony.

Osobiście uważam - jeszcze raz to podkreśl - że PESEL jest zbędny, ale jeśli go podamy, to jest informacja określającą osobę uprawniona do przejazdu. Podanie błędnego powoduje,że bilet jest po prostu nieważny.

Data: 2016-02-24 08:39:32
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Tue, 23 Feb 2016 20:35:16 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Osobi¶cie uważam - jeszcze raz to podkre¶l - że PESEL jest zbędny, ale je¶li go podamy, to jest informacja okre¶laj±c± osobę uprawniona do przejazdu. Podanie błędnego powoduje,że bilet jest po prostu nieważny.

Jest nieważny, z powodu tego że przewoĽnik sobie tak uznał, co nie znaczy że ma do tego prawo i jest to wysoce niezbędne. Jest to po prostu przerost formy nad tre¶ci±.

Równie dobrze mogliby rz±dać podpisania weksla na przewoĽnika na poczet Twojej przyszłej kary jak będziesz jechał bez doładowanej karty. Taka sama dysproporcja potrzeb do ¶rodków. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-02-24 15:54:27
Autor: Robert Tomasik
podawanie fikcyjnych danych do kont
W dniu 24-02-16 o 08:39, szerszen pisze:
On Tue, 23 Feb 2016 20:35:16 +0100 Robert Tomasik
[...]

Jest ważny dla osoby z tamtym PESEL.

Równie dobrze mogliby rz±dać podpisania weksla na przewoĽnika na
poczet Twojej przyszłej kary jak będziesz jechał bez doładowanej
karty. Taka sama dysproporcja potrzeb do ¶rodków.

Więc nie podawać tego PESEL, ale je¶li już się podaje, to prawdziwy.

Data: 2016-02-24 02:03:24
Autor: Marek
On Mon, 22 Feb 2016 23:27:16 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL
jest
jeden.

To nie jest reguĹ‚a, kilka wdroĹĽeĹ„ duĹĽych systemĂłw bankowych (puszczam oko do accenture) juĹĽ siÄ™ na tym zaĹ‚oĹĽeniu przejechaĹ‚o. OkazaĹ‚o siÄ™, ĹĽe w skali kraju caĹ‚kiem sporo jest obywateli  z tym samym peselem.

--
Marek

Data: 2016-02-23 20:45:32
Autor: witek
podawanie fikcyjnych danych do kont
On 2/23/2016 7:03 PM, Marek wrote:

To nie jest reguła, kilka wdrożeń dużych systemów bankowych (puszczam
oko do accenture) już się na tym założeniu przejechało. Okazało się, że
w skali kraju caĹ‚kiem sporo jest obywateli  z tym samym peselem.

Dodatkowo z bĹ‚ednym oznaczeniem pĹ‚ci i/lub  niezgadzajÄ…cÄ… siÄ™ cyfrÄ… kontrolnÄ….

Data: 2016-02-24 07:07:02
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24-02-16 o 03:45, witek pisze:
[...]

Obywatele PESEL mają dobry, tylko w ręcznych dokumentach źle wpisany.

Data: 2016-02-24 08:37:00
Autor: szerszen
podawanie fikcyjnych danych do kont
On Wed, 24 Feb 2016 07:07:02 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Obywatele PESEL maj± dobry, tylko w ręcznych dokumentach Ľle wpisany.

Eee to zależy z jakiego rocznika, z tego co słyszałem jest wiele pomyłek sprzed "ery komputerów", gdzie pesel sie powtarza z powodu niewydolno¶ci ówczesnego "systemu".

szerszeń

Data: 2016-02-24 15:45:42
Autor: Marek
On Wed, 24 Feb 2016 07:07:02 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Obywatele PESEL mają dobry, tylko w ręcznych dokumentach źle
wpisany.

Ale jak obywatel z takim dokumentem przestawił się w banku żeby np. założyć rachunek, to nie było podstawy by go nie przyjąć.

--
Marek

Data: 2016-02-23 11:03:41
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-02-19 16:45, Robert Tomasik pisze:
[...]

A póĽniej ten pesel pracownicy wykorzystuj± np w głosowaniu na Budżet obywatelski (afera z Łodzi)

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl/promocje

Data: 2016-02-18 16:31:13
Autor: raczek
podawanie fikcyjnych danych do kont

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:56c5be63$0$683$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wypełniaj±c formularz papierowy należy pamiętać, aby:
- w przypadku obywateli polskich podać numer PESEL,
- w przypadku obcokrajowców podać datę urodzenia,
- podać adres zameldowania,
- zał±czyć czytelne zdjęcie (portret na jednolitym tle, z zachowaniem równomiernego o¶wietlenia twarzy, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych; twarz powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia),

Jak dla mnie jest to zwykłe wyłudzanie danych osobowych, PESEL znaj±c algorytm można sobie zmy¶lić i z reguły systemy to sprawdzaj± czy jest dobry, gorzej jak trafie w istniej±cy, wtedy się pod kogo¶ podszywam?
Konta e-mailowe chc± daty urodzenia, różne serwisy typu Steam, Origin, konta do gier w konsolach chc± różnych danych.

Data: 2016-02-20 16:05:35
Autor: Krzysztof kw1618 z Warszawy
Dnia Thu, 18 Feb 2016 13:33:32 +0100, raczek napisał(a):

Mam takie pytanie, może nietypowe: bardzo nie lubię sprzedawać nikomu swoich danych osobowych, więc przy wszelkich kontach do gier, e-mail, karty zniżkowe w sklepach itp

je¶li chodzi o takie serwisy, to warto mieć dodatkowy adres email, podawany
przy rejestracji;
prawda, masa spamu przychodzi i reklam, je¶li chodzi o nr telefonu, to
można znaleĽć prepaid, roczny koszt utrzymania prepaida z którego sie
wogóle nie korzysta to co¶ ok. 5zł... jak kto¶ dzowni na nieużywany numer,
przecież nie reagujesz...

--
Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
http://foto.3mam.net/