podawanie sie za kogos innego/prowokacja telefoniczna w audycji radiowej

Data: 2014-03-14 19:24:41
Autor: tixe
podawanie sie za kogos innego/prowokacja telefoniczna w audycji radiowej
Słucham Rock Radia i generalnie podoba mi się jak robią sobie jaja z ludzi, jednak mam pytanie:
w jednej z audycji prowadzący dzwoni do znanych osób (ciekawe skąd ma numery) i podając się za jakąś fikcyjną osobę posługuję się jednak nazwą instniejącej instytucji wkręca osobę publiczną do zrobienia lub powiedzenia czegoś.
Chociaż dziś np podszyli się pod istniejącą osobę. Czy jest to w jakiś sposób niezgodne z prawem?
Może poza anteną mówią danej osobie, że padła ofiarą kawału i przepraszają ją?
Okazuje się, że w tym kraju wciąż wiele można załatwić przez telefon będąc ważną osobą, czy np jeśli załatwiłbym sobie w ten sposób pracę, lub jakąś sprawę w ten sposób, że kolega podając się za kogoś ważnego zadzwoni i poprosi o zorganizowanie tego, to łamiemy jakieś prawa? >:)

podawanie sie za kogos innego/prowokacja telefoniczna w audycji radiowej