podciśnienie w baku

Data: 2017-09-20 13:58:23
Autor: zhbick
podciśnienie w baku
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

Data: 2017-09-20 14:08:08
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

W civic to nie wiem, ale w oplu wgniotlo mi dwa zbiorniki.
Tylko nie wiem - podcisnienie czy kamien na wyboistej polnej drodze, bo i po takiej jezdzil.

Po drugim wywiercilem dziurke w korku.

Wiec radze sie przyjrzec, zmierzyc, doczytac ... albo wywiercic :-)

J.

Data: 2017-09-20 14:36:56
Autor: sirapacz
podciśnienie w baku

W civic to nie wiem, ale w oplu wgniotlo mi dwa zbiorniki.
Tylko nie wiem - podcisnienie czy kamien na wyboistej polnej drodze, bo i po takiej jezdzil.

W życiu nie słyszałem o takim przypadku - przecież taki zbiornik nie utrzymałby 40kg paliwa na wybojach

Po drugim wywiercilem dziurke w korku.

LOL
Aby łatwiej było uzyskać mieszankę oparów paliwa i powietrza? :) Pewnie szansa na zapłon bliska zeru ale kto wie:)

Wiec radze sie przyjrzec, zmierzyc, doczytac ... albo wywiercic :-)

albo zwyczajnie nic z tym nie robić i martwić się ważniejszymi sprawami :)

Data: 2017-09-20 15:07:50
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:optngo$4p3$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Mowisz o podcisnieniu ?
0.1 at podcisnienia, czyli 0.1 kG/cm^2 na dno zbiornika o rozmiarze 40x50cm wywiera 200kG.

I wgniecie. A paliwo utrzyma, bo w lepsza strone dziala.
Ale moze to faktycznie byl kamien i wgniecenie.

Na kolei wyglada to tak
https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM

Wystarczy tylko wode/plyn spuscic, bez otwarcia odpowietrznikow.

Po drugim wywiercilem dziurke w korku.
LOL
Aby łatwiej było uzyskać mieszankę oparów paliwa i powietrza? :) Pewnie

aby nie wymieniac po raz trzeci. Albo zeby miec pewnosc, ze to kamien powodowal :-)

szansa na zapłon bliska zeru ale kto wie:)

Wszystkie samochody dawniej dziurke mialy i sie nie zapalaly.

To byl ostatni wypust kadeta, i tam jakis tajemniczy obieg byl.
Moze ktos sie doszuka o jak to dokladnie zrobione bylo.
W pierwszej Astrze powinno byc podobnie.

Wiec radze sie przyjrzec, zmierzyc, doczytac ... albo wywiercic :-)
albo zwyczajnie nic z tym nie robić i martwić się ważniejszymi sprawami :)

A potem szukac baku :-(

Honda ? Czy to nie o do chodzi ?
https://www.youtube.com/watch?v=2YuIKWo_6PE

J.

Data: 2017-09-20 15:12:20
Autor: sirapacz
podciśnienie w baku

Mowisz o podcisnieniu ?
0.1 at podcisnienia, czyli 0.1 kG/cm^2 na dno zbiornika o rozmiarze 40x50cm wywiera 200kG.
słaby byłem z fizyki:)

Na kolei wyglada to tak
https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM
ale tu masz długi w przybliżeniu walec - takie filmiki też widziałem

aby nie wymieniac po raz trzeci. Albo zeby miec pewnosc, ze to kamien powodowal :-)
Ale to aż tak duże wgniecenie było, że ci się chciało wymieniać zbiornik?

szansa na zapłon bliska zeru ale kto wie:)

Wszystkie samochody dawniej dziurke mialy i sie nie zapalaly.

Nie dotyczy aut amerykańskich:) Chrysler miał zdaje się w latach 70tych samochód-zapalniczkę:)

Data: 2017-09-20 16:11:42
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:optpj4$6pu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Powierzchnia jest olbrzymia - sily ida w wiele ton.
Cisnienia za to znikome, jesli tylko wode spuszcili.

Ale blacha w takiej cysternie znacznie grubsza.

https://www.youtube.com/watch?v=AL4k9BGv_Gg

aby nie wymieniac po raz trzeci. Albo zeby miec pewnosc, ze to kamien powodowal :-)
Ale to aż tak duże wgniecenie było, że ci się chciało wymieniać zbiornik?

Duze.
I o tyle wredne, ze gdzies tam byl pobor paliwa - miernik pokazuje pol baku, a silnik gasnie.

O, teraz to jakos tak ma wygladac
https://www.youtube.com/watch?v=nIZ4EGknw2Q
https://www.youtube.com/watch?v=Dfj-F_pTj5M

Troche moze sie zepsuc.
Ciekaw jestem ile napsulem tą dziurką ...

J.

Data: 2017-09-20 20:01:01
Autor: cef
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-20 o 16:11, J.F. pisze:

Powierzchnia jest olbrzymia - sily ida w wiele ton.
Cisnienia za to znikome, jesli tylko wode spuszcili.

Ciśnienie będzie takie, że woda się sama nie spuści,
więc muszą ją odpompować.

Data: 2017-09-21 10:28:23
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c2acde$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

0.1 atm to jest 1m slupa wody - cysterna ma ze 2m srednicy.

Tu co prawda potrzebowali 23 cale - ok 0.8 bar
https://www.youtube.com/watch?v=T9bpUfWy8Wg

Mozliwe, jesli sztywnym wezem spuszczasz do podziemnego zbiornika.

Albo jesli szambo wypompowujesz
https://www.youtube.com/watch?v=R_f4MXL4AFo

J.

Data: 2017-09-21 10:54:51
Autor: cef
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-21 o 10:28, J.F. pisze:
[...]

No to ile wody wyleci jak podciśnienie już będzie
utrzymywać wodę w zbiorniku?

Tu co prawda potrzebowali 23 cale - ok 0.8 bar
https://www.youtube.com/watch?v=T9bpUfWy8Wg

Nie wiem co oni tam gadają, ale czy wypływ jest swobodny grawitacyjny
czy odpompowują?

Mozliwe, jesli sztywnym wezem spuszczasz do podziemnego zbiornika.

Chodzi Ci o to, że spust znacznie poniżej zbiornika?
Nie wiem, może jestem za słaby z fizyki,
ale jak z baniaka plastikowego zakręconego na górze
chcę nabrać do dzbanka, to po odkręceniu kurka
na dole wylatuje mi gdzieś 0,5l wody i na tym koniec.
Do deformacji plastikowego baniaka jeszcze daleko a woda nie leci i tyle.
Tu bedzie jakoś inaczej?

Data: 2017-09-21 13:14:41
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c37e5c$0$5159$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A to zalezy ile powietrza bylo poczatowo w zbiorniku.
Np zbiornik napelniony w 90%, po wyleceniu 10% plynu powietrze podwaja objetosc, wiec cisnienie spada do 0.5 bar (abs) plus cisnienie pary nasyconej plynu,
co potrafi utrzymac 5m slupa wody, a cysterna raczej nie ma wiecej, wiec przestanie wyplywac nawet wczeesniej.

Tym niemniej tego podcisnienia tam bedzie te 0.2-0.3 bar, i pare ton nacisku na gorna czesc cysterny.

Tu co prawda potrzebowali 23 cale - ok 0.8 bar
https://www.youtube.com/watch?v=T9bpUfWy8Wg
Nie wiem co oni tam gadają, ale czy wypływ jest swobodny grawitacyjny
czy odpompowują?

Tam w ogole wody nie ma, powietrze odpompowuja, bo skad na pustyni tyle wody :-)

[...]

To postaw baniak na szafie, zaloz na kurek 2m wezyka, wstaw koniec do dzbanka i odkrec wode.
Tylko wezyk musi byc pelen wody.

Litrowa butelka po wodzie mineralnej po zrobieniu malego otworka w korku (wazne, zeby powietrze sie nie dostawalo do srodka) zgniata sie tylko czesciowo ... ale tez czesc bokow jest wiotka, a czesc wzmocniona.

J.

Data: 2017-09-20 14:49:08
Autor: t-1
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-20 o 13:58, zhbick pisze:
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

Tu jest wątek o tym.
http://www.civicforum.pl/showthread.php/30469-zaw%C3%B3r-odpowietrzaj%C4%85cy-zbiornik-paliwa

Data: 2017-09-20 16:25:49
Autor: Jacek Maciejewski
podciśnienie w baku
Dnia Wed, 20 Sep 2017 13:58:23 +0200, zhbick napisał(a):

Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

IMO to nie jest stan normalny. Zgodnie z moją wiedzą popularne samochody
mają zapewniony dopływ powietrza przez szczeliny w korku lub zamek.
Pewnie coś się zatkało, sprawdź. Brak dopływu w niektórych przypadkach
może skutkować nawet gaśnięciem silnika z braku benzyny.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-20 18:11:45
Autor: Cavallino
podciśnienie w baku
W dniu 20-09-2017 o 13:58, zhbick pisze:
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

W starym Colcie syna było identycznie.
Wydawało mi się, że się przyduszał na wyższych obrotach - może dlatego.

Data: 2017-09-20 18:44:35
Autor: Yogi\(n\)
podciśnienie w baku

Użytkownik "zhbick" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:59c257de$0$15209$65785112news.neostrada.pl...
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

Mam tak od nowości w lancerze. Wpływu na pracę silnika nie zauważyłem. Najczęściej tankuję do pełna, kiedy zaświeci się rezerwa i syk jest dość konkretny. W corolli było tak samo, choć bak mniejszy, to i syk krótszy.W innych autach nie zaobserwowałem.

--
Yogi(n)

Data: 2017-09-20 19:21:13
Autor: Robert Wańkowski
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-20 o 18:44, Yogi(n) pisze:

[...]

Tak samo miałem w maluchu. Syk podczas odkręcania korka, w czasie jazdy samochód gasł. Ręka za okno rozszczelniłem i jechałem dalej.

Po rozebraniu wlewu

http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/rura_wlewu_paliwa_fiat_126p_maluch_aluminiowa_94453.jpg

okazało się, że ten odpowietrznik był zatkany. A że było to 30 lat temu, to nie pamiętam czym. Wydaje mi się, że ta rurka była cieńsza i była odlewem alu z całym wlewem, ale to raczej niemożliwe.

Fakt, faktem że była zatkana.

Robert

Data: 2017-09-21 01:22:14
Autor: sczygiel
podciśnienie w baku
W dniu środa, 20 września 2017 19:21:13 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> Tak samo miałem w maluchu. Syk podczas odkręcania korka, w czasie jazdy samochód gasł. Ręka za okno rozszczelniłem i jechałem dalej.

Tak bez wysiadania?
maluch niby duzy nie byl ale dosiegales?
Jakos nie moge sobie zwizualizować :)

Data: 2017-09-21 01:23:20
Autor: sczygiel
podciśnienie w baku
W dniu czwartek, 21 września 2017 10:22:17 UTC+2 użytkownik sczy....@gmail.com napisał:
> Tak bez wysiadania?
maluch niby duzy nie byl ale dosiegales?
Jakos nie moge sobie zwizualizować :)

Ah, zajrzalem w foty w internecie. Rzeczywiscie, nawet ja bym umiał :)

Data: 2017-09-20 23:00:18
Autor: Shrek
podciśnienie w baku
W dniu 20.09.2017 o 13:58, zhbick pisze:
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

W accordzie tankowanym raz na pól roku (LPG) normalna sprawa. Nie zastanawiałem się nad tym - po prostu stwierdzam fakt - myślałem, że to standard;)

Shrek

Data: 2017-09-21 09:59:33
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:opukt0$uom$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Z tego co widze, to poniekad standard - ten EVAP pewnie musi byc w kazdym wspolczesnym aucie.
Ale czy po wylaczeniu silnika nie powinien sie jakis zawor otwierac ?

J.

Data: 2017-09-22 01:07:46
Autor: Tomasz Pyra
podciśnienie w baku
Dnia Thu, 21 Sep 2017 09:59:33 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Kiedyś też mnie denerwowało podciśnienie w zbiorniku (zwłaszcza że
regulator ciśnienia paliwa jest w zbiorniku i podciśnienie w zbiorniku
obniża ciśnienie paliwa na listwie).

Instrukcja do Civica (tyle że 2001) mówi że tam jest zawór między
zbiornikiem a filtrem węglowym który otwiera się jak w zbiorniku robi się
nadciśnienie (powyżej 2kPa), albo podciśnienie (powyżej 4kPa)

Do tego między filtrem węglowym a kolektorem dolotowym jest sterowany
elektronicznie elektrozawór do wysysania par paliwa z filtra węglowego.

W korku (ani nigdzie w układzie) nie ma żadnej dziury, a zrobienie nawet
malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.
Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają teoretycznie
tylko opary paliwa.

Ciekawe czy jadąc pełnym gazem (zużywając pełen zbiornik w około pół
godziny), w jakiś mocno ujemnych temperaturach paliwo odparuje
wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie implodują.

W każdym razie u mnie chyba mam wszystko sprawne i jak otwieram wlew to też
wyraźnie słychać jak wciąga powietrze - ale brzmi to gorzej niż jest w
rzeczywistości, bo po odkręceniu korka tam jest bardzo mały prześwit do
zbiornika, bo jest jeszcze metalowa blaszka będąca zaworem jednostronnym
która dość nieźle zamyka wlew (otwiera się ją na ościerz dopiero pistoletem
na stacji).

Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w przypadku
kiedy w zbiorniku panuje nadciśnienie.

Data: 2017-09-22 11:39:57
Autor: J.F.
podciśnienie w baku
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.net...
[...]

Jesli jak tak jak piszesz powyzej, to z dziurka nie powinno byc cisnienia, wiec komputer mysli, ze wszystko w porzadku i nie otwiera zaworu do filtra.

Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają teoretycznie
tylko opary paliwa.

No nie calkiem - troche powietrza bylo przy tankowaniu (chyba ze "pod korek"), jesli nic go nie wyssie, to zostanie.

[...]

Znow - z tego co napisales, to jak sie zrobi podcisnienie, to otworzy sie zawor do filtra.
A filtr ... ciekawe - ma jakis jednokierunkowy doplyw powietrza, czy calkiem odciety, czy jednak polaczony z kolektorem, a tam czasem podcisnienie male.

Bo jakos tak nie bardzo widze sensu obnizania cisnienia w zbiorniku i odparowywania benzyny ...

[...]

Ja mam diesla i chyba nie mam ani tego systemu, ani blaszki ...

J.

Data: 2017-09-21 22:56:51
Autor: PiteR
podciśnienie w baku
na  ** p.m.s **  zhbick pisze tak:

Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza
po odkręceniu korka) jest stanem normalnym?

Tak było w nowym Fiacie.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-09-21 23:51:40
Autor: Kris
podciśnienie w baku
W dniu środa, 20 września 2017 13:58:25 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

W Mondeo mk2 tez tak miałem.
Żyłem z tym kilka lat;)

Data: 2017-09-24 00:55:39
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
podciśnienie w baku

Powitanko,

Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna
W Civicu, jeśli dobrze pamiętam z 96r, też tak miałem, trochę mnie to zastanawiało, ale ponieważ autko jeździło doskonale, to się tym nie przejmowałem. Ot, taka ciekawostka przyrodnicza.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-09-24 09:06:03
Autor: Trybun
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-20 o 13:58, zhbick pisze:
Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

Vectra - zjawisko odwrotne - w baku wytwarzało się nadciśnienie, też się zastanowiłam czy to normalne, chyba normalka bo przejeździłem z takim objawem kilka lat.

Data: 2017-09-24 11:02:11
Autor: Yakhub
podciśnienie w baku
Dnia Wed, 20 Sep 2017 13:58:23 +0200, zhbick napisał(a):

Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

MG ZR - w baku było nadciśnienie. Nie wnikałem, z czego wynikało, i czy tak
miało być, bo w tym aucie nic nie działało tak, jak powinno...

--
Yakhub

Data: 2017-09-24 03:17:39
Autor: lospistols111
podciśnienie w baku
Nowe Renault, z tym problemem byłem w serwisie. Posprawdzali, stwierdzili, że to pierwszy raz ktoś coś takiego zglosił i że tak widać ma być. Amen.

Data: 2017-09-24 13:59:24
Autor: re
podciśnienie w baku

Użytkownik  xxx

Nowe Renault, z tym problemem byłem w serwisie. Posprawdzali, stwierdzili, że to pierwszy raz ktoś coś takiego zglosił i że tak widać ma być.
-- -
Wybitni specjaliści :-)

Data: 2017-09-24 21:09:00
Autor: neelix
podciśnienie w baku

[...]

Pamiętam z czasów malucha jak owe podciśnienie namieszało podczas podróży w sobotę w godzinach przedwieczornych. Oparło się o mechanika (ze 2 razy zawracałem do niego z holowaniem przez Czechów włącznie) i wymianę pompy a skończyło się na wierceniu dziurki w korku wlewu paliwa. Jak ręką odjął.
Niestety około północy zawróciłem do domu. W niedzielę podróż była już bez zakłóceń.
neelix

Data: 2017-09-24 22:17:04
Autor: Robert Wańkowski
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-24 o 21:09, neelix pisze:

[...]

Przeczytaj co napisałem wyżej. Nie miałeś odpowietrznika?

Robert

Data: 2017-09-25 10:12:40
Autor: Adam
podciśnienie w baku
[...]

Maluchy miały rurkę przelewową. Musiała się zatkać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-25 10:56:35
Autor: Robert Wańkowski
podciśnienie w baku
W dniu 2017-09-25 o 10:12, Adam pisze:
[...]

Przelewową? To jest właśnie odpowietrznik. Konstrukcja uniemożliwia przelanie się przez nią paliwa.

Robert

podciśnienie w baku