podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?

Data: 2014-10-15 12:38:50
Autor: Kris
podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?
W dniu środa, 15 października 2014 20:06:31 UTC+2 użytkownik dsw napisał:
nie zawsze jest to zgodne ze sztuką).
Ale prawie zawsze przyniesie więcej szkody niż korzyści.

Data: 2014-10-16 03:23:22
Autor: dsw
podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?
no tak, ale skoro są w sprzedaży pianki z folią (sklejone) to może XPSy mają takie właściwości, że folii już nie potrzebują? A może potrzebują. W podobnej piance w/w firmy (trochę droższej - niebieskiej) jedna strona jest ząbkowana i w instrukcji jak wół stoi narysowane, że kładzie się ząbkowaną stroną na beton.
 (jednakoż w katalogach samochodowych piszą, że auto spala 5l/100 a w rzeczywistości zejść poniżej 8 to sukces) :)

Data: 2014-10-16 03:32:10
Autor: Kris
W dniu czwartek, 16 października 2014 12:23:22 UTC+2 użytkownik dsw napisał:
no tak, ale skoro są w sprzedaży pianki z folią (sklejone) to może XPSy mają >takie właściwości, że folii już nie potrzebują?
Zadaj Sobie pytanie po co ta folia? Przed czym ma niby chronić?

Data: 2014-10-16 07:12:24
Autor: dsw
W dniu czwartek, 16 października 2014 12:32:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu czwartek, 16 października 2014 12:23:22 UTC+2 użytkownik dsw napisał:

> no tak, ale skoro są w sprzedaży pianki z folią (sklejone) to może XPSy mają >takie właściwości, że folii już nie potrzebują? Zadaj Sobie pytanie po co ta folia? Przed czym ma niby chronić?

czyżby przed wilgocią?
a teraz mniej oczywiste pytanie: czy aby na pewno przez 15 lat technologie nic na przód nie poszły?

Data: 2014-10-16 07:38:11
Autor: Kris
podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?
W dniu czwartek, 16 października 2014 16:12:24 UTC+2 użytkownik dsw napisał:

czyżby przed wilgocią?
Dobrze kombinujesz. A teraz pomyśl skąd wilgoć w podłodze może się wziąć?
W większości przypadków(pomijając np. mieszkania w sutereny; piwnice poniżej poziomu gruntu itp.)wilgoci tam nie będzie. A w mieszkaniach powyżej parteru to już praktycznie na 100% wilgoci w wylewkach nie uświadczysz
a teraz mniej oczywiste pytanie: czy aby na pewno przez 15 lat technologie nic >na przód nie poszły?
Marketing poszedł na przód i wmówiono potrzebe izolowania wszędzie i zawsze. Najlepiej jeszcze dedykowana folią zalecaną przez producenta?

Data: 2014-10-16 11:02:20
Autor: dsw
W dniu czwartek, 16 października 2014 16:38:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]

Marketing poszedł na przód i wmówiono potrzebe izolowania wszędzie i zawsze. Najlepiej jeszcze dedykowana folią zalecaną przez producenta?

rewelacja. Spomiędzy Twojej kąśliwości i prób sarkazmu wnioskuję, że folii i tak potrzebuję. Beton na gruncie, mimo, iż izolowany styropianem to jednak na gruncie. Czyli folia i pianka?

Data: 2014-10-16 11:16:16
Autor: Kris
W dniu czwartek, 16 października 2014 20:02:20 UTC+2 użytkownik dsw napisał:

rewelacja. Spomiędzy Twojej kąśliwości i prób sarkazmu wnioskuję, że folii i >tak potrzebuję. Beton na gruncie, mimo, iż izolowany styropianem to jednak na >gruncie.
I?
Najczęsciej ten grunt pod betonem jest suchy jak pieprz bo niby skad wilgoć skoro najczęściej poziom chudziaka/posadzki jest wyżej jak grunt na zewnątrz.
Czyli folia i pianka?
Chcesz to daj ale pomyśl co będzie jak np wezyk pęknie w zlewie czy chociazby wiadro z woda się wyleje. Jak będzie folia to masz potęzne kłopoty łącznie ze zrywaniem podłogi pewnie, jak foli nie będzie woda wsiąknie w beton i niżej.
Przerabiałem temat, na szczęście foli nie miałem. Kilkanascie miesięcy temu na pl.misc.budowanie taka awarie miał gościu i miał on izolację podłogi. Kłopoty potężne koszty osuszenia tego niemałe. Poszukaj, poczytaj.
Jak chudziak jest wyżej poziomu okolicznego gruntu to wilgoci nie ma prawa być bo i skąd.

Data: 2014-10-16 13:09:42
Autor: Kris
W dniu czwartek, 16 października 2014 20:16:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Beton na gruncie, mimo, iż izolowany styropianem to jednak na >gruncie.
Dodatkowo przez ten styro to niby jak ma wilgoś z gruntu się przedostać?
Najgorzej w takich przypadkacj jest jak jest: grunt, chudziak, folia, styro..
Wtedy w przypadku troszkę większej awarii wodnej woda zalega w warstwie styro i kłopot spory.

podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?