podkręcanie i7 2600K

Data: 2012-07-19 03:36:33
Autor: neo
podkręcanie i7 2600K
Dzięki Waszym radom ostatecznie kupiłem taki zestawik:

Procek: 7 2600K LGA 1155
Ram: Corsair 4X8G DDR3 1600
Płyta główna: Gigabyte Z77-DS3H LGA 1155
Dysk twardy: Seagate 2TB 7200RPM SATA3
SSD: Corsair SSD 120G SATA3
Obudowa: Cooler Master
Zasilacz: OCZ 600W ATX M
System: Windows 7 Professional

Cena 5500zł.

Dziękuję WSZYSTKIM bardzo pięknie za rady. Zabrało mi troszeczkę czasu
zanim sobie to wszystko przemyślałem, ale bez Was zabrało by mi 5 razy
tyle czasu.

Za pozwoleniem, mam jeszcze kilka pytań.

1. Komputer działa prawie bezszelestnie, ale trochę słychać zasilacz.
Czy są zasilacze cichsze i mniej ciche i ile warto zapłacić za
zasilacz bardzo cichy?

2. Czy winda 7 jest trochę niedopracowana (do tej pory miałem XP)? Nie
mogę na przykład wyłączyć dźwięków dla poszczególnych zdarzeń.

3. Mam 2 modemy, Orange i Play i obydwa nie działają. Coś na ten temat
szukałem i próbowałem różnych rzeczy, ale nic z tego. Na infolinii też
chyba nie bardzo wiedzą. Czy będę musiał zmienić modemy?

4. Podobno można tego procka podkręcić do prawie 5G. Jak to się robi?
Czy w momencie podkręcenia zużycie energii rośnie tylko kiedy procek
jest obciążany czy jakby globalnie?

Jeszcze raz dziękuję ślicznie i pozdrawiam,

neo

Data: 2012-07-19 13:19:39
Autor: Piotr S.
podkręcanie i7 2600K
W dniu 2012-07-19 12:36, neo pisze:
[ciach]

Za pozwoleniem, mam jeszcze kilka pytań.

1. Komputer działa prawie bezszelestnie, ale trochę słychać zasilacz.
Czy są zasilacze cichsze i mniej ciche i ile warto zapłacić za
zasilacz bardzo cichy?

Zależy co to znaczy ciche. Ten twój na pewno jest bardzo głośny ?
OCZ z tego co się orientuję nie jest taki zły.

2. Czy winda 7 jest trochę niedopracowana (do tej pory miałem XP)? Nie
mogę na przykład wyłączyć dźwięków dla poszczególnych zdarzeń.

NTG... ale: Pewnie, że da się wyłączyć dźwięki dla niektórych zdarzeń. Poszukuj na Google. To nie boli.

3. Mam 2 modemy, Orange i Play i obydwa nie działają. Coś na ten temat
szukałem i próbowałem różnych rzeczy, ale nic z tego. Na infolinii też
chyba nie bardzo wiedzą. Czy będę musiał zmienić modemy?

Co to znaczy nie działają?

4. Podobno można tego procka podkręcić do prawie 5G. Jak to się robi?
Czy w momencie podkręcenia zużycie energii rośnie tylko kiedy procek
jest obciążany czy jakby globalnie?

Nie rób tego jak się nie znasz.

PS

Data: 2012-07-19 04:51:29
Autor: neo
podkręcanie i7 2600K
Piotr S wrote:
> [...]

Zależy co to znaczy ciche. Ten twój na pewno jest bardzo głośny ?
OCZ z tego co się orientuję nie jest taki zły.

Jest ok, ale mimo wszystko brzęczy. Wiatrak do procka jest prawie
zupełnie bezszelestny, zastanawiam się czy zasilacz może być
praktycznie bezszelestny. Może? Ile kosztuje coś bardzo cichego o tej
mocy?

> [...]
> mogę na przykład wyłączyć dźwięków dla poszczególnych zdarzeń.

NTG... ale: Pewnie, że da się wyłączyć dźwięki dla niektórych zdarzeń.

Czy winda 7 jest uważana za system niedopracowany?

> szukałem i próbowałem różnych rzeczy, ale nic z tego. Na infolinii też
> chyba nie bardzo wiedzą. Czy będę musiał zmienić modemy?

Co to znaczy nie działają?

Różnie. Na starym kompie z XP działają oba. Na nowym udało mi się je
nawet zainstalować, ale potem najpierw sygnał, potem przy logowaniu
nagle brak sygnału (na obu). Odinstalowałem, reinstal już się nie
udał. Teraz nie widzi obu.

> 4. Podobno można tego procka podkręcić do prawie 5G. Jak to się robi?
> Czy w momencie podkręcenia zużycie energii rośnie tylko kiedy procek
> jest obciążany czy jakby globalnie?

Nie rób tego jak się nie znasz.

Ok, ale interesuje mnie gdzie się to robi. Przełączniki na płycie,
programowo?

neo

Data: 2012-07-19 14:14:20
Autor: Chris
podkręcanie i7 2600K
neo nabazgrał(a):

[...]

Nie  .. działa to dobrze i stabilnie.

[...]

Na 99% ustawienia w biosie .

Data: 2012-07-19 14:31:32
Autor: neo
podkręcanie i7 2600K
Chris wrote:
neo nabazgrał(a):

> Czy winda 7 jest uważana za system niedopracowany?

Nie  .. działa to dobrze i stabilnie.

Ok, udało mi się w końcu odpalić też neta. Dziękuję.

Na 99% ustawienia w biosie .

Zobaczę :)

Data: 2012-07-19 20:27:34
Autor: Rafal Lukawski
podkręcanie i7 2600K
On 2012-07-19 12:36, neo wrote:
[...]

Hmm.. tyle na ile cenisz sobie cisze, są zasilacze bezgłośnie (pasywne chłodzenie).

2. Czy winda 7 jest trochę niedopracowana (do tej pory miałem XP)? Nie
mogę na przykład wyłączyć dźwięków dla poszczególnych zdarzeń.

Nie ma systemu w 100% niezawodnego i bezbłędnego, ale takie duperele interfejsowe to nie na tej grupie. System uwazany jest za dobry, bardziej dopracowany od visty.

3. Mam 2 modemy, Orange i Play i obydwa nie działają. Coś na ten temat
szukałem i próbowałem różnych rzeczy, ale nic z tego. Na infolinii też
chyba nie bardzo wiedzą. Czy będę musiał zmienić modemy?

Jeżeli są zepsute to tak, musisz zdefiniować pojęcie niedziałania. Najczęstszy przypadek użycia to taki, gdzie modem na USB instaluje oprogramowanie na danym systemie i przy pomocy tego programu korzystasz z możliwości modemu. Jeżeli włoże modem do odtwarzacza filmów, tez mi nie bedzie działał - prawda? Tylko to nie  znaczy, że jest uszkodzony. Musisz być bardziej precyzyjny.

4. Podobno można tego procka podkręcić do prawie 5G. Jak to się robi?
Czy w momencie podkręcenia zużycie energii rośnie tylko kiedy procek
jest obciążany czy jakby globalnie?

Seria K ma odblokowany mnoznik, także znacznie łatwiej się go podkreca, nie trzeba modyfikowac na siłe częstotliwości innych komponentów płyty. Generalnie w stanie spoczynku procesory pobierają mało energii, przy obciązeniu odpowiednio zwiększają. Przy overclockingu krótki pik obciążenia może spowodowac, że się procesor zawiesi. Większe spektrum częstotliwości uzyskuje się obniżając temp. chłodzenia procesora (np. ciekłym azotem), wtedy zapewne 5GHz jest osiagalne i stabilne, tylko praca z azotem raczej nie należy do komfortowych ;)

Data: 2012-07-19 14:35:00
Autor: neo
podkręcanie i7 2600K
On 19 Lip, 20:27, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2012-07-19 12:36, neo wrote:
> [...]

> zasilacz bardzo cichy?

Hmm.. tyle na ile cenisz sobie cisze, są zasilacze bezgłośnie (pasywne

Ok. Taki najtańszy zupełnie cichy 600W ile będzie kosztował?

> [...]

Nie ma systemu w 100% niezawodnego i bezbłędnego, ale takie duperele
interfejsowe to nie na tej grupie. System uwazany jest za dobry,

Kumam.

> [...]

z możliwości modemu. Jeżeli włoże modem do odtwarzacza filmów, tez mi
nie bedzie działał - prawda? Tylko to nie  znaczy, że jest uszkodzony.

Oprogramowanie nie chciało się zainstalować, ale w końcu się udało.

Skumałem, dziękuję :)

Data: 2012-07-29 01:15:39
Autor: Feromon
podkręcanie i7 2600K

Użytkownik "neo" <dyletant@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:9a8421b9-eb50-457d-bd55-fa6adcf4e72dfr28g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Hej, Neo... z Matrixa jesteś?

Wydajesz 5 i pół klocka przez gostków z internetu?
Chyba śpisz na 100 Eurówkach...

Ad1. Są zasilacze bezwentylatorowe. Nazywają się pasywne.
Ad2. Pomiędzy XP a Windows 7 było Windows Vista. Ta to dopiero niedopracowana była.
A windows 7 po prostu nie umiesz skonfigurować.
Ad 3. Pewnie masz w7 64 bitowe i trzeba zaktualizować firmware w modemach.
ale jak się ma 5,5 klocka na sprzęt, to nie można zapłacić komuś 200 zł za konfigurację, prawda?
Ad4. Ten proc ma taki ficzer, że jak rdzenie są nie obciążone to on przyspiesza. Ale żeby do 5G to z jakimś kosmicznym chłodzeniem chyba.
Liczysz losowania totolotka? Po co Ci takkie 5G?
Feromon

podkręcanie i7 2600K