podlaczanie monitora na goraco

Data: 2009-04-20 07:10:52
Autor: nom
podlaczanie monitora na goraco
Jeżeli obydwa urządzenia podłączone są do tego samego gniazdka z uziemieniem to ryzyko uszkodzenia jest niewielkie, ale zdarza się, że na nieuziemionej obudowe komputera jest jakiś potencjał wtedy różnica potencjałów może spowodować uszkodzenie.
Na HDTV piszą niektórzy, jak to "uwalili" gniazdo HDMI w plaźnie w momencie jak podłączali na żywo komputer (w instrukcji jest napisane, żeby podłączać na wyłączonych urządzeniach). :-)

Data: 2009-04-20 17:41:04
Autor: KILu
nom wrote:
[...]

Roznica potecjalow wyrowna sie gdy zewrzesz masy obu urzadzen - wtyczki sa
tak zbudowane, ze nastepuje to zanim zwarte zostana linie sygnalowe. Choc
oczywiscie w ekstremalnym przypadku uszkodzenia nie mozna wykluczyc.

k,

Data: 2009-04-21 10:35:04
Autor: nom
podlaczanie monitora na goraco
Ja tam nie wiem, ale w plazmach panasłonika czasami padają gniazda HDMI jak podłącza się je na "gorąco", chociaż HDMI są niby hot-plug. Więcej można poczytać o tym na stronie HDTV w dziale plazmy - panasonic.
Gniazdo D-SUB (VGA) jest mniej awaryjne, mi też się nie zdarzyło "uwalić" tego gniazdka. Z tego wynika, że cyfrówka jest bardziej awaryjna. :-)

podlaczanie monitora na goraco