podłączenie okapu_problem z elektryką

Data: 2009-03-25 07:59:55
Autor: P.
podłączenie okapu_problem z elektryką
Witam
Chcę sobie podłączyć okap. Ze ściany w odpowiednim miejscu mam wyprowadzone trzy kabelki podłączone do kostki. Niestety kabel zasilający okapu kończy się wtyczką. Czy można po prostu odciąć wtyczkę i podłączyć kabelki bezpośrednio do kostki? W instrukcji napisano, że to niedozwolone. Zabawa z przedłużaczem (bo nie mam gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi się...

pozdr.

Data: 2009-03-25 08:41:13
Autor: Jacek
podłączenie okapu_problem z elektryką
Jak nie masz miejsca, żeby zaspokoić (debilne) żądania autora instrukcji i zrobić połączenie rozłączne to masz 2 opcje:
1. Zdemontować cały kabel z wtyczką i schować na wypadek, gdyby okap sie zepsuł na gwarancji, a podłączyć dowolnym przewodem do kostki.
2. Urżnąć wtyczkę i podłączyć do kostki a w razie popsucia na gwarancji liczyć na to, że okap przyjmą do naprawy bez wtyczki
Jacek

Data: 2009-03-25 09:29:32
Autor: J23

Użytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości news:gqckpd$7td$1news3.onet...
[...]

A nie możesz tam gdzie wychodzą te kabelki
odłączyć kostkę i podłączyć gniazdko?
Wtedy i wilk syty i owca cała.

Pzdr
J23

Data: 2009-03-25 19:05:15
Autor: Jarek P.
P. <grupydyskusyjne@op.pl> wrote:

wtyczkę i podłączyć kabelki bezpośrednio do kostki? W instrukcji
napisano, że to niedozwolone. Zabawa z przedłużaczem (bo nie mam
gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi się...

W instrukcji zapewne napisano, że wszelkie ingerencje są zabronione pod rygorem utraty życia, zamordowania bliskich, albo co jeszcze gorsza utraty gwarancji, ale takie teksty oni pisac po prostu muszą. W praktyce nie wierzę, żeby w przypadku awarii np. wentylatora w okapie odmówiono Ci uznania świadczenia gwarancyjnego z powodu uciętej wtyczki, jednak jeśli chcesz mieć pewność - w karcie gwarancyjnej zapewne są namiary na punkty serwisowe. Zadzwoń do dwóch-trzech i spytaj.

J.

Data: 2009-03-26 17:35:21
Autor: tramp
[...]

***
zamontowć w tym miejscu gniazdko natynkowe hermetyczne - domyślam się że nie ma puszki, tylko przewód wystaje ze ściany

Data: 2009-03-29 03:44:53
Autor: Mustafa
podłączenie okapu_problem z elektryką
trzy kabelki podłączone do kostki. Niestety kabel zasilający okapu kończy

kup sobie coś takiego
http://allegro.pl/item586794392_listwa_zaciskowa_12_torowa_przekroj_6mm_adma.html
żeby miało średnicę większą niż bolce wtyczki

z jednej strony przykręcasz wtyczkę, z drugiej przewody - wilk syty i owca cała :)
koszt to pewnie ze 3 zł w hipersuperextrapowermarkiecie :D

stosuję to w razie potrzeby od  zawsze i działa jak należy :)

podłączenie okapu_problem z elektryką