[Polbank] podlegają greckiemu sądowi

Data: 2010-09-01 10:12:32
Autor: Kamil Jońca
[Polbank] podlegają greckiemu sądowi

Nie wiem czy to co Samcik pisze to prawda. Ale jeśli tak, to to jest
większym problemem, niż "greckie a nie polskie gwarancje"

http://samcik.blox.pl/2010/09/Klopotliwy-brak-zdolnosci-sadowej-czyli-jak.html

KJ

EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2010-09-01 02:46:19
Autor: BK
On Sep 1, 10:12 am, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
[...]

-- http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/
EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

bo trzeba pozywac bank, nie oddzial :)

Data: 2010-09-01 09:04:30
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 01 Sep 2010 10:12:32 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Nie wiem czy to co Samcik pisze to prawda. Ale jeśli tak, to to jest
większym problemem, niż "greckie a nie polskie gwarancje"

Odniosłem się do tematu ;-) krytycznie ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-09-01 10:40:24
Autor: Krzysztof

"Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> wrote in message news:87mxs1anm7.fsfalfa.kjonca...

Nie wiem czy to co Samcik pisze to prawda. Ale jeśli tak, to to jest
większym problemem, niż "greckie a nie polskie gwarancje"

http://samcik.blox.pl/2010/09/Klopotliwy-brak-zdolnosci-sadowej-czyli-jak.html

Dlatego po co 'kopac sie z koniem'; jezeli zarejestruja polski bank pod naszym nadzorem to co innego. Grecy oszukiwali Unie, to dlaczego nie moga zrobic jakiegos innego przekretu. Jest wolnosc wyboru, jak wiadomo jakie problemy mozna miec z taka instytucja, a ktos mimo wszystko decyduje sie na depozyty, czy kredyty w Polbanku to jego sprawa, tylko potem niech nie placza, ze nie moga odzyskac oszczednosci czy, ze bank kantuje ich na kredycie. Niestey Polak przed szkoda i po szkodzie glupi i to sie sprawdza w wielu dziedzinach naszego zycia.

Data: 2010-09-01 22:10:34
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

Nie wiem czy to co Samcik pisze to prawda. Ale jeśli tak, to to jest
większym problemem, niż "greckie a nie polskie gwarancje"

http://samcik.blox.pl/2010/09/Klopotliwy-brak-zdolnosci-sadowej-czyli-jak.html

No ale chyba nikt nie powinien byc zaskoczony, ze jesli firma ma
siedzibe w innym panstwie, to wlasnie tam nalezy ja pozywac. Troche
glupio byloby gdyby nas ktos pozywal np. na Sri Lance, nie? Albo np.
w USA :-)

Zdaje sie ze takie rozwazania juz tu byly dosc dawno, chociaz moze
bardziej w kontekscie korzystania z greckiego odpowiednika BFG niz
sądow.

Nie wiem skad teoria, ze do "przetlumaczenia pozwu" potrzebny jest
tlumacz przysiegly, ten koszt 18 kzl tez jest dosc ciekawy. Inna sprawa
to tlumaczenia polskich dokumentow (ale nie pozwu) na uzytek sądu
greckiego.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-09-02 00:09:12
Autor: BK
On Sep 1, 10:10 pm, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:
> [...]

siedzibe w innym panstwie, to wlasnie tam nalezy ja pozywac. Troche
glupio byloby gdyby nas ktos pozywal np. na Sri Lance, nie? Albo np.

niekoniecznie bo nie ma przeciez jednej normy dotyczacej wlsciwosci -
art 30 kpc moze nie miec zastosowania z uwagi na przepisy szczegolowe

jednak nie chodzi chyba o wlasciwosc miejscowa sadu bo postanowienie
nie dotyczy wlasciwosci miejscowej tylko zdolnosci sadowej - z pozwu i
zdania powoda musialo wynikac, ze domaga sie on czegos od oddzialu nie
zas od spolki - i to zapewne byl blad bo sad uznal, ze oddzial nie ma
zdolnosci sadowej

analogicznie tak jakby przy osobie fizycznej pozywac czyjas reke...

Data: 2010-09-02 00:16:21
Autor: mvoicem
[Polbank] podlegają greckiemu sądowi
(09/01/2010 10:10 PM), Krzysztof Halasa wrote:
[...]

Nie wiem skad teoria, ze do "przetlumaczenia pozwu" potrzebny jest
tlumacz przysiegly,

Jeżeli grecki sąd chce przysięgle to co mu zrobisz?

 ten koszt 18 kzl tez jest dosc ciekawy.

To raptem 360-720  "znormalizowanych stron po 1800 znakĂłw", czyli w praktyce o połowę mniej.

Nie wiem czy to tak strasznie dużo jak na pozew i załączniki.

p. m.

Data: 2010-09-02 00:42:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-02 00:16, mvoicem pisze:

ten koszt 18 kzl tez jest dosc ciekawy.

To raptem 360-720 "znormalizowanych stron po 1800 znakĂłw", czyli w
praktyce o połowę mniej.

   Myślisz, Ĺźe pozwy na ryzę papieru, to jakaś norma?

--
Liwiusz

Data: 2010-09-02 01:37:25
Autor: mvoicem
(09/02/2010 12:42 AM), Liwiusz wrote:
W dniu 2010-09-02 00:16, mvoicem pisze:

ten koszt 18 kzl tez jest dosc ciekawy.

To raptem 360-720 "znormalizowanych stron po 1800 znakĂłw", czyli w
praktyce o połowę mniej.

Myślisz, że pozwy na ryzę papieru, to jakaś norma?

Weź choćby taki regulamin prowadzenia rachunków. Nie mogłem wejść na stronę Polbanku, ale dla przykładu w Multibanku to jest 133tys znaków (po konwersji pdfa do txt), co daje od 76 do 83 stron (w zależności czy liczyć po 1600 czy po 1800 znaków, nie pamiętam jak brzmi norma).

Głupi wyciąg z konta może mieć ze 20 stron.

Umowa - moja umowa kredytu hipotecznego z BPH to było 10 stron drobnym maczkiem. Przeliczając to na "strony maszynopisu" to znowu jakieś 100 stron.

Ani się obejrzysz a w/w kwota została osiągnięta :).

p. m.

Data: 2010-09-02 10:20:18
Autor: Olgierd
[Polbank] podlegają greckiemu sądowi
Dnia Thu, 02 Sep 2010 00:16:21 +0200, mvoicem napisał(a):

To raptem 360-720  "znormalizowanych stron po 1800 znaków", czyli w
praktyce o połowę mniej.

Nie wiem czy to tak strasznie dużo jak na pozew i załączniki.

Jakby sprawa dotyczyła sprzedaży tego banku, to może i nie tak strasznie dużo. --
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-02 14:00:59
Autor: mvoicem
(09/02/2010 12:20 PM), Olgierd wrote:
[...]

No jakbym się z bankiem sądził, np. o kredyt hipoteczny, to na pewno bym załączył
- umowę kredytową (kupa znaczków),
- regulamin dot. kredytów,

jeżeli kredyt w jakiejś promocji która ma znaczenie - to regulamin promocji,

Być może że powoływałbym się na jakieś zapisy regulaminu dot. prowadzenia kont, więc i regulamin dot. prowadzenia kont.....

Myślę że już mamy 360 "stron maszynopisu".

Przy założeniu że cena tłumaczenia przysięgłego na grecki wynosi 50zł. A to jest jednak dość egzotyczny język - więc kto wie czy to nie jest drożej?

Abstrahuję od tego czy jest sens składać pozew do Grecji i czy to musi być tłumaczone przysięgle. Chodzi mi tylko o kwotę 18kpln - nie wydaje mi się jakaś strasznie "z kosmosu" przy tłumaczeniu wszystkiego.

p. m.

Data: 2010-09-02 05:58:34
Autor: BK
On 2 Wrz, 14:00, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:
> [...]

Być może że powoływałbym się na jakieś zapisy regulaminu dot.
prowadzenia kont, więc i regulamin dot. prowadzenia kont.....

Nie ma koniecznosci - nawet przy powolywaniu sie na jakis regulamin -
robienia z niego zalacznika do pozwu. Co wiecej - nigdy sie z takim
zachowaniem nie spotkalem.

Data: 2010-09-04 11:21:42
Autor: Krzysztof Halasa
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

Nie wiem skad teoria, ze do "przetlumaczenia pozwu" potrzebny jest
tlumacz przysiegly,

Jeżeli grecki sąd chce przysięgle to co mu zrobisz?

Sad grecki nie chce w ogole zadnego tlumaczenia pozwu. On chce po prostu
pozwu w jezyku greckim.

Tlumaczenia (w szczegolnosci przysiegle) potrzebne sa wtedy, gdy autorem
danego dokumentu jest ktos inny niz osoba, ktora sie danym dokumentem
posluguje.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-09-02 10:21:12
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 01 Sep 2010 22:10:34 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Jest to zupełnie normalne, że w wielu przypadkach sądem właściwym jest sąd miejsca zamieszkania powoda.

--
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-04 11:24:14
Autor: Krzysztof Halasa
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

[...]

W wielu tak, ale chyba nie wtedy, gdy pozwany ma siedzibe poza obszarem
jurysdykcji danego sadu?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-09-04 14:00:07
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 04 Sep 2010 11:24:14 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Jest to zupełnie normalne, że w wielu przypadkach sądem właściwym jest
sąd miejsca zamieszkania powoda.

W wielu tak, ale chyba nie wtedy, gdy pozwany ma siedzibe poza obszarem
jurysdykcji danego sadu?

Ależ oczywiście, że tak. Zacznijmy od "zwykłej" części naszego kpc (np. art. 35 kpc), dzięki któremu powód dochodzący swojego ws. deliktu nie musi iść do sądu właściwego ze względu na siedzibę pozwanego. Poza tym (sprawy transgraniczne) jest cały rozdział w kpc, parę umów międzynarodowych a nawet rozporządzenie KE.

I jeszcze poza tym przypominam, że jakiś czas temu był dość głośny przypadek Cimoszewiczówna vs. Wprost -- tu także sprawa została rozpoznana przez sąd miejsca zamieszkania powódki, co pozwany wydawca (jak należy się domyślać) potraktował to z dużym lekceważeniem.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

[Polbank] podlegają greckiemu sądowi