podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?

Data: 2012-06-25 09:02:34
Autor: shaman
podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?
Cześć, wczoraj po 10 latach padł mi Chieftec 360W i pociągnął za sobą do grobu co tylko mógł. Zastanawiam się jak teraz zgrać dane z HDD. Dysk to IBM/Hitachi IC35L180AVV207-1. Na Alledrogo jest kilka sztuk elektroniki z podobnych dysków - np. IC35L120AVVN07-1 ale nie wiem czy tak się da. Elektronika wygląda _identycznie_. Może ktoś przerabiał taki temat?
Czy parametry dysku są zapisane gdzieś w epromie, czy może w specjalnym sektorze na talerzu? Jak to działa? Czy taka podobna elektronika rozpozna właściwe parametry dysku?

PZDR
Shaman

Data: 2012-06-25 11:18:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.06.2012 11:02, shaman pisze:

Zastanawiam się jak teraz zgrać dane z HDD. Dysk to IBM/Hitachi IC35L180AVV207-1. Na Alledrogo jest kilka sztuk elektroniki z podobnych dysków - np. IC35L120AVVN07-1 ale nie wiem czy tak się da.

Najprościej to zgrać z kopii zapasowej, którą oczywiście robiłeś, prawda?

Elektronika wygląda _identycznie_. Może ktoś przerabiał taki temat?

Przerabiałem. 3500PLN za odzyskanie danych, bo poprzedni admin zostawił
dyski z danymi w trybie RAID0 zamiast RAID1.

Data: 2012-06-25 09:55:18
Autor: shaman
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
W dniu 25.06.2012 11:02, shaman pisze:

> Zastanawiam się jak teraz zgrać dane z HDD. > Dysk to IBM/Hitachi IC35L180AVV207-1. > Na Alledrogo jest kilka sztuk elektroniki z podobnych > dysków - np. IC35L120AVVN07-1 ale nie wiem czy tak się da. Najprościej to zgrać z kopii zapasowej, którą oczywiście robiłeś, prawda?

> Elektronika wygląda _identycznie_. Może ktoś przerabiał taki temat?

Przerabiałem. 3500PLN za odzyskanie danych, bo poprzedni admin zostawił
dyski z danymi w trybie RAID0 zamiast RAID1.

Ty przerabiałeś inny wariant - właśnie taki którego chce uniknąć. Ktoś ma doświadczenia z wymiana elektroniki z ewentualną edycją zawartości NVRAM?

PZDR
Shaman

Data: 2012-06-25 12:06:19
Autor: Nex@pl
podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?
Sama wymiana elektroniki nic nie da, po pierwsze primo co się spaliło na płytce?

Druga rzecz, kontroler i  jego pamięć nie będzie ta sama na drugiej elektronice.

Data: 2012-06-25 12:20:49
Autor: Andy Niwinski

"shaman" <shamanx@NOSPAM.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:js99fa$ekg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Często pada bezpiecznik na płytce elektroniki dysku. Przerabiałem te tematy. Powinienem mieć linka do Elektrody:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8618169#8618169

co prawda to była Toshiba, ale to tylko pomysł na szukanie spalonego elementu.

Data: 2012-06-25 12:29:51
Autor: Piter
W dniu 2012-06-25 11:02, shaman pisze:
[...]

Wymiana elektroniki nic nie da, czesc konfiguracji dysku znajduje sie w eepromie na plytce elektroniki musialbys wymienic tez te pamiec i i tak nie masz gwarancji ze cos w srodku nie padlo a wtedy tylko firma odzyskujaca bo jak otworzysz dysk to albo smietnik albo labolatorium.

Data: 2012-06-25 17:59:56
Autor: Ryszard G.

Użytkownik "shaman"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js99fa$ekg$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Przerabiałem to, tzn dało się odczytać zawartość dysku po wymianie padniętej elektroniki, ale dyski były identyczne jak również wersja firmware (konsultowałem wcześniej że tak musi być )

pzdr.,
R. G.

Data: 2012-06-25 18:28:56
Autor: janusz_kk1
Dnia 25-06-2012 o 11:02:34 shaman <shamanx@nospam.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Nie wiadomo, ja przerabiałem ten problem na dysku seagate 80G w ktĂłrym  padła
elektronika, znalazłem podobny na aukcji, ale musi być ta sama wersja, ja  miałem tylko
starszy firmware i dało rady wszystko odzyskałem. Szukaj dalej jak  najbardziej zbliĹźonego dysku.

--
Pozdr
JanuszK

podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?