podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?

Data: 2012-06-25 17:59:56
Autor: Ryszard G.
podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?

Użytkownik "shaman"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js99fa$ekg$1@inews.gazeta.pl...

Cześć, wczoraj po 10 latach padł mi Chieftec 360W i pociągnął za sobą do grobu
co tylko mógł.

Zastanawiam się jak teraz zgrać dane z HDD.
Dysk to IBM/Hitachi IC35L180AVV207-1.
Na Alledrogo jest kilka sztuk elektroniki z podobnych
dysków - np. IC35L120AVVN07-1 ale nie wiem czy tak się da.

Elektronika wygląda _identycznie_. Może ktoś przerabiał taki temat?
Czy parametry dysku są zapisane gdzieś w epromie, czy może w specjalnym
sektorze na talerzu? Jak to działa? Czy taka podobna elektronika rozpozna
właściwe parametry dysku?

PZDR
Shaman

--

Przerabiałem to, tzn dało się odczytać zawartość dysku po wymianie padniętej elektroniki, ale dyski były identyczne jak również wersja firmware (konsultowałem wcześniej że tak musi być )

pzdr.,
R. G.

podmiana elektroniki w HDD - musi byś z identycznego dysku?