podmiana - rewitalizacja

Data: 2009-04-20 15:16:19
Autor: poli
podmiana - rewitalizacja
Witam Wszystkich.

Mam do Was prośbę o opinię. Poproszono mnie o modernizację zestawu:

-płyta : Fujitsu-Siemens D1605;
-procek : Sempron 2800+ /socket 754;
-RAM : 1 X 512MB CL3;
-zasilacz 350W, marki nieznanej.

Modernizacja miała by polegać przedewszystkim na wymianie grafiki z GF5200 na coś możliwie najbardziej wypasionego. Oczywiście, ze chodzi o gry ;).
Zastanawiam się co najwyżej można włożyć w tą płytę, tak aby obeszło się bez wymiany zasilacza i było na tyle stabilne abym nie musiał co tydzień jeździć do kompa.

Postanowiłem dołozyć 512MB RAM, i zamienić procesor na Athlona X64 3200+<>3400+. Czy zysk z wymiany procesora jest wart 90 zł?

Grafikę, ze względu na bezwzględną kompatybilność wolałbym ze stajni nVidii.
Nie miałem dotychczas "przyjemności" z płytami FS stąd moje pytania i prośba o propozycje grfiki dającej więcej przyjemnośći niż kłopotów.

Do wykorzystania mam 500zł a karta mogła by być nowa, ale nie ortodoksyjnie.

Proszę wszystkich użytkowników FS D1605 o opinie czego się wystrzegać, bo nie chciałbym wydać pieniędzy na coś co na niej nie ruszy.

pozd00fka
  poli

Data: 2009-04-20 17:51:26
Autor: Tadeusz
podmiana - rewitalizacja

Użytkownik "poli " <> napisał w wiadomości newspl...

Do wykorzystania mam 500zł a karta mogła by być nowa, ale nie ortodoksyjnie.

podejrzewam, że karta na AGP więc trudno będzie o coś nowego sensownego,
zdaje sie, że tylko jakieś niedobitki z Radeonem są dostępne
i tak są z 2 razy droższe od odpowiedników na PCI-E...

Tadeusz

Data: 2009-04-20 08:59:42
Autor: Pawel
podmiana - rewitalizacja
On 20 Kwi, 17:51, "Tadeusz" <t...@aster.pl> wrote:
> [...]

zdaje sie, że tylko jakieś niedobitki z Radeonem są dostępne
i tak są z 2 razy droższe od odpowiedników na PCI-E...

Ja kilka dni temu zakupiłem na allegro używane części z gwarancją
ponad rok, całość z wysyłką okolo 700 PLN. W zestawie:
płyta asus, procek E4500, grafika 6800 plus, ram 2 Giga.
Polecam wyhaczyć na allegro tylko spokojnie bez pośpiechu.

Data: 2009-04-20 18:20:59
Autor: =Marcos=
podmiana - rewitalizacja
[...]

Tania płyta AM2 - 100zł
Athlon64 3800 - 120zł
2GB DDR2 - 80zł

Na płycie może być zintegrowana grafika typu Geforce 6100 lub 6150, która już jest lekko szybsza od 5200, ale podstawa to gniazdo PCI-E. Za 100zł można kupić Geforce 6800GS, które jest 10-20x szybsze.
Zostanie 100zł na ewentualny zasilacz. Bez rewelacji, ale zapewne i tak lepszy niż poprzedni.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-04-20 09:29:24
Autor: Pawel
podmiana - rewitalizacja
[...]

Pomyliłem się powyżej - moja karta to GF 8600 plus a nie jak napisałem
6800

Zgadzam się z propozycją Markosa:
będziesz miął wtedy już DDR II, które są dużo tańsze od DDR I
a i podstawka AM2 jest lepsza niż choćby 939 bo ceny procków na AM2 są
o wiele niższe niż na S939.
tylko ja polecam płytę Asusa a nie jakąś inną, wybór należy do ciebie.

podmiana - rewitalizacja