podobajom mi się te hybrydy

Data: 2017-06-22 00:19:28
Autor: PiteR
podobajom mi się te hybrydy
choć są trochę niebezpieczne kiedy bezgłosnie jadą po osiedlu.

Kiedy wracam z roboty mijam mega korek ale cichy. Zawsze chciałem mieć auto które nie marnuje sprzegła i paliwa w korku.

Autobus jak rusza z przystanku to jakby go ktoś silnie popchnął.
Fajne uczucie. Dopiero potem załącza się silnik.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-06-22 07:21:50
Autor: Tomasz Gorbaczuk
podobajom mi się te hybrydy
W dniu .06.2017 o 01:19 PiteR <email@fauszywy.pl> pisze:

Kiedy wracam z roboty mijam mega korek ale cichy. Zawsze chciałem mieć
auto które nie marnuje sprzegła i paliwa w korku.

śmierdzący diesel z automatem, systemem start-stop i funkcją auto-hold :-)
Naciskasz hamulec - auto stoi z wyłączonym silnikiem, dotkniesz gazu  startuje. Prawie jak w elektryku...

TG

Data: 2017-06-22 23:14:13
Autor: PlaMa
podobajom mi się te hybrydy
W dniu 2017-06-22 o 07:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

No nie wiem. Nigdy nie używałem S-S, ale mnie zawsze uczyli by jak najmniej zapalać i gasić silnik. Nie nadwyręża aby ten system samochodu?

Data: 2017-06-22 23:17:32
Autor: RadoslawF
podobajom mi się te hybrydy
W dniu 2017-06-22 o 23:14, PlaMa pisze:

[...]

Nadwyręża. Ale teraz liczy się pseudo ekologia co skutkuje np.
w automatach fabrycznymi ustawieniami zarzynającymi silnik
jazdą na za niskich obrotach.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-23 00:24:24
Autor: Pszemol
podobajom mi się te hybrydy
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Mimo tego "zarzynania" jeżdżą niezawodnie długie lata.

Data: 2017-06-23 11:03:02
Autor: RadoslawF
podobajom mi się te hybrydy
W dniu 2017-06-23 o 02:24, Pszemol pisze:

Kiedy wracam z roboty mijam mega korek ale cichy. Zawsze chciałem mieć
auto które nie marnuje sprzegła i paliwa w korku.
śmierdzący diesel z automatem, systemem start-stop i funkcją auto-hold
:-)
[...]

A ich poprzednicy jeździli niezawodnie dziesięciolecia.
No ale na niezawodnych korporacje za mało zarabiają.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-23 07:35:59
Autor: Tomasz Gorbaczuk
podobajom mi się te hybrydy
W dniu .06.2017 o 23:17 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

Nadwyręża. Ale teraz liczy się pseudo ekologia co skutkuje np.
w automatach fabrycznymi ustawieniami zarzynającymi silnik
jazdą na za niskich obrotach.

300 tys taki silnik wytrzymuje bez żadnego remontu. Dalej nie sprawdzałem.

TG

Data: 2017-06-23 00:28:29
Autor: przemek.jedrzejczak
podobajom mi się te hybrydy
Koncerny gotowe są na poświęcenia oczywiście kosztem klientów :-) żeby spełnić normy ekologiczne wbudowano start & stop po czym bardziej świadomi użytkownicy natychmiast go wyłączają :-)
Do tego dochodzą kolejne porażki producentów którzy nie są w stanie ogarnąć technologii i zaliczają kompromitujące wtopy np. VW

https://www.welt.de/wirtschaft/article149284543/Jetzt-auch-technisches-Versagen-VW-total-ueberfordert.html

Data: 2017-06-23 07:26:38
Autor: Pszemol
podobajom mi się te hybrydy
"PlaMa" <barakady@wp.pl> wrote in message news:594c332e$0$15186$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Odpalenie zimnego zilnika po nocnym postoju na mrozie
nie można porównywać do lekkiego kopnięcia potrzebnego
w czasie chwilowego zatrzymania silnika rozgrzanego.
Są samochody w 100% benzynowe dzisiaj które bez nadmiernego
wysiłku gaszą silnik nawet jak zatrzymasz auto na znaku STOP.
I jeździłem takim Chevroletem Cruze z wypożyczalni niedawno.
Skrzynia automat, wystarczyło zatrzymać auto na skrzyżowaniu
aby wyłączył silnik - noga z hamulca silnik startuje i auto jedzie.
Cała procedura odpalenia wyłączonego silnika zmieściła się
w czasie potrzebnym na przeniesienie stopy z pedału hamulca
na pedał gazu.

Jedynie nie wyszło im z napędzaniem klimy...
Auto zatrzymane na czerwonym świetle po dłuższej chwili
czekania na czerwonym odpala jednak silnik gdy się parownik
ogrzeje i trzeba sprężarkę klimy odpalić. A mogli dać elektryczną.

Data: 2017-06-23 07:34:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
podobajom mi się te hybrydy
W dniu .06.2017 o 23:14 PlaMa <barakady@wp.pl> pisze:

No nie wiem. Nigdy nie używałem S-S, ale mnie zawsze uczyli by jak  najmniej zapalać i gasić silnik. Nie nadwyręża aby ten system samochodu?

Na gwarancji to jest problem producenta nie mój.

TG

Data: 2017-06-23 07:41:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
podobajom mi się te hybrydy
W dniu .06.2017 o 07:34 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

No nie wiem. Nigdy nie używałem S-S, ale mnie zawsze uczyli by jak  najmniej zapalać i gasić silnik. Nie nadwyręża aby ten system samochodu?

Na gwarancji to jest problem producenta nie mój.

Trzeba by tylko sprawdzić, czy nie ma w niej stosownych wykluczeń...

TG

Data: 2017-06-23 13:59:45
Autor: Poldek
podobajom mi się te hybrydy
[...]

Chyba dawno robiłeś prawo jazdy, bo mnie też tak uczyli. To byli nauczyciele mający na myśli takie pojazdy jak Nysa, Tarpan, Żuk i Ursus. Parę generacji silników później wyczytałem, że:
a. zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, postój z włączonym silnikiem jest dozwolony do 1 minuty.
b. dzisiejsze silniki na współczesnych olejach to inna bajka.

Data: 2017-06-23 15:13:23
Autor: RadoslawF
podobajom mi się te hybrydy
W dniu 2017-06-23 o 13:59, Poldek pisze:

[...]

Ale wiesz że jak stoisz na czerwonym to nie jest to postój ?

b. dzisiejsze silniki na współczesnych olejach to inna bajka.

To wiele bajek. Bo nie porównywał bym prawie litrowego, trzy
cylindrowego z turbiną do nie wysilonego dwu litrowego bez turbiny.

Pozdrawiam

podobajom mi się te hybrydy