podpadlem fiskusowi

Data: 2009-04-30 08:54:09
Autor: autor
podpadlem fiskusowi
Witam!
Własnie dostalem wezwanie celem zlozenia korekty deklaracji vat 7,
wraz zasadnieniem. Powod - grosze w kwotach. Domniemywam z tego ze trzeba kwoty tutaj równiez zaokrglac, mozecie mi
powiedziec ktore pola i jak  dokladnie ? (pola z kwotami to 46,47,50,28,29,40,41,53)
Co w takim pismie wyjasniajacym napisac ? z groszami mam w 46,47,50,53.

No i kisiel w gaciach :) naliczony do odliczenia mam 108,68, do wpalty do
urzedu: 254,32 nalezny 363 wedle wypelnionej deklaracji. pozdrawiam

Data: 2009-04-30 10:56:06
Autor: Liwiusz
podpadlem fiskusowi
  autor pisze:
[...]

Zaokrąglasz niemal wszystko, czyli:
Na VAT-7 - kwoty netto oraz wartości podatku. Na tej deklaracji nie ma prawa być niczego innego niż ,00 w końcówce.

I jak tak zrobisz, to będzie OK.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 09:01:38
Autor: autor
podpadlem fiskusowi
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
  autor pisze:
> [...]
Na VAT-7 - kwoty netto oraz wartości podatku. Na tej deklaracji nie ma prawa być niczego innego niż ,00 w końcówce.

ale tylko zaokrglam to co bym wpisywal normalnie  czy podstawy zaokrlaglam i
dopiero wtedy od nowa licze podatki wedlug stawek.

Rozumiem ze <0,50 obcinam 0,50 w gore do jednego zlotego ? --

Data: 2009-04-30 11:05:16
Autor: Liwiusz
podpadlem fiskusowi
  autor pisze:
[...]

  Zaokrąglij podstawy, oblicz podatek od zaokrąglonej i podatek też zaokrąglij.

Rozumiem ze <0,50 obcinam 0,50 w gore do jednego zlotego ?

   Tak.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 09:13:12
Autor: autor
podpadlem fiskusowi

  Zaokrąglij podstawy, oblicz podatek od zaokrąglonej i podatek też zaokrąglij.

no dobra ale jak mam np faktury liczone w tyl od brutto(zaliczki) i w przod od
netto to gdy policze podatek od postawy (ktora wyliczam w obu przypadakch odwrotnie,
rz odejmuja liczony do tylu podatek od brutto raz biorac cene netto) to wynik
moze byc troche spaczony. Nie szkodzo ? A w przypadku faktur zakupu, podatku chyba nie licze na nowo ? :) (one mi powoduje te grosze)

Data: 2009-04-30 11:18:55
Autor: Liwiusz
podpadlem fiskusowi
  autor pisze:

[...]

   W ewidencji VAT wpisujesz wartości netto faktur, oraz wartości podatku. I potem po zsumowaniu na koniec miesiąca dostajesz jakąś wartość netto, którą zaokrąglasz, oraz jakąś wartość podatku, którą też zaokrąglasz.

   Czyli to nie jest tak, że jak masz 1000zł podstawy, to 220zł podatku, bo niekoniecznie przecież jest to tylko VAT 22%.

   Tak więc pomyliłem się poprzednio - kwotę podatku nie obliczasz na podstawie zaokrąglonej podstawy, tylko wyliczasz ją ze swojej ewidencji VAT.

A w przypadku faktur zakupu, podatku chyba nie licze na nowo ? :) (one mi powoduje te grosze)

   Tak samo - masz ewidencje zakupu, to w niej liczysz na koniec miesiąca sumę kwot netto oraz sumę podatku.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 09:42:37
Autor: autor
podpadlem fiskusowi

> A w przypadku faktur zakupu, podatku chyba nie licze na nowo ? :) > (one mi powoduje te grosze)    Tak samo - masz ewidencje zakupu, to w niej liczysz na koniec miesiąca sumę kwot netto oraz sumę podatku.

czyli w uproszczeniu zaokrlaglanie w vat-7 zsumowanych kwot z ewidencji
vatowskich ma tylko charakter kosmetyczny ?

a co ja mam w wyjasnieniach napisac ? :) jakis mandat dostane? Wyjdzie na to
ze zaplacilem za duzo o 32 grosze podatku --

Data: 2009-04-30 11:45:33
Autor: Liwiusz
podpadlem fiskusowi
  autor pisze:
[...]

   W jakim sensie kosmetyczny?

a co ja mam w wyjasnieniach napisac ? :) jakis mandat dostane? Wyjdzie na to
ze zaplacilem za duzo o 32 grosze podatku

   "W odpowiedzi na pismo z dnia... składam niniejszym skorygowane deklaracje VAT7 z prawidłowym zaokrągleniem kwot". Pamiętaj, że VAT7 będzie korektą, a nie pierwszym złożeniem.

   Jak pierwszy raz składałem VAT7 to też taki błąd zrobiłem, szybko mnie wezwali do poprawki i żadnych nieprzyjemności nie było.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 10:25:08
Autor: autor
podpadlem fiskusowi

> czyli w uproszczeniu zaokrlaglanie w vat-7 zsumowanych kwot z ewidencji
> vatowskich ma tylko charakter kosmetyczny ?

   W jakim sensie kosmetyczny?

w sensie takim ze nie wyliczam podatku na nowo a jedynie zaokrglam wpisywane
kwoty no i wtedy tylko moze sie ciut zmienic suma naleznego i suma podstawy
suma naliczonego i suma podstawy no i co za tym idzie kwota podatku do wplacenia

> a co ja mam w wyjasnieniach napisac ? :) jakis mandat dostane? Wyjdzie na to
> ze zaplacilem za duzo o 32 grosze podatku    "W odpowiedzi na pismo z dnia... składam niniejszym skorygowane deklaracje VAT7 z prawidłowym zaokrągleniem kwot". Pamiętaj, że VAT7 będzie korektą, a nie pierwszym złożeniem.

   Jak pierwszy raz składałem VAT7 to też taki błąd zrobiłem, szybko mnie wezwali do poprawki i żadnych nieprzyjemności nie było.

wielkie dzieki, zbladlem normalnie jak dostalem list juz myslalem ze mnie kopnal zaszczyt kontroli po 4 miesiacach powadzenia dg :)
(pierwsza deklaracja szla z ifirmy, druga miala same zera , wiec teraz tez
moja pierwsza samodzielnie wypelniana :) )  pozdrawiam

Data: 2009-04-30 12:41:10
Autor: Liwiusz
podpadlem fiskusowi
  autor pisze:
[...]

   Tak jest.

[...]

   Zaprzyjaźnij się może z jakimś programem księgowym - choćby z małą księgowością z gazety rzeczpospolita. Przy liczeniu na kalkulatorze o błędy nietrudno, ponadto przy drukowanych tabelkach KPiR i ewidencji VAT wygląda to po prostu ładniej niż pisanie ręczne...

--
Liwiusz

Data: 2009-04-30 11:14:40
Autor: autor
podpadlem fiskusowi

> (pierwsza deklaracja szla z ifirmy, druga miala same zera , wiec teraz tez
> moja pierwsza samodzielnie wypelniana :) )     Zaprzyjaźnij się może z jakimś programem księgowym - choćby z małą księgowością z gazety rzeczpospolita. Przy liczeniu na kalkulatorze o błędy nietrudno, ponadto przy drukowanych tabelkach KPiR i ewidencji VAT wygląda to po prostu ładniej niż pisanie ręczne...

sama ewidencje vat (w niej nie zaokraglam na koncu na podsumowaniu?) to ze
swojego programu drukowac bede, Co do formularzy to chyba faktycznie uzyje
jakogos gotowca.

pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje --

Data: 2009-04-30 12:56:28
Autor: Tomek
podpadlem fiskusowi
Dnia 30-04-2009 o 12:41:10 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

   ZaprzyjaĹşnij się moĹźe z jakimś programem księgowym - choćby z małą
księgowością z gazety rzeczpospolita. Przy liczeniu na kalkulatorze o
błędy nietrudno, ponadto przy drukowanych tabelkach KPiR i ewidencji VAT
wygląda to po prostu ładniej niż pisanie ręczne...

Jak używam od dawna Druków IPS - są tam formularze pierwsza klasa
i automatycznie zaokrąglają wg przepisów, gdy pytający tego używał
to by nie miał szans popełnić błędu :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-30 11:16:39
Autor: jureq
podpadlem fiskusowi
Dnia Thu, 30 Apr 2009 11:45:33 +0200, Liwiusz napisał(a):

   "W odpowiedzi na pismo z dnia... składam niniejszym skorygowane
deklaracje VAT7 z prawidłowym zaokrągleniem kwot".

..... "Jednocześnie wnoszę o zaliczenie nadpłaty w kwocie 0,32 zł na poczet podatku VAT za kwiecień 2009 r."

Data: 2009-05-01 02:01:49
Autor: Gotfryd Smolik news
podpadlem fiskusowi
On Thu, 30 Apr 2009, jureq wrote:

[...]

  ROTFL :D
  Dobra metoda na obciążenie budżetu - US przyśle powiadomienie, że
zlecenie zaliczenia zaakceptowali :) (testowałem w zeszłym roku,
ale na trochę większych sumach)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-01 19:07:45
Autor: jureq
podpadlem fiskusowi
Dnia Fri, 01 May 2009 02:01:49 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  ROTFL :D
  Dobra metoda na obciążenie budĹźetu - US przyśle powiadomienie, Ĺźe

Data: 2009-04-30 13:27:43
Autor: Gotfryd Smolik news
podpadlem fiskusowi
On Thu, 30 Apr 2009,  autor wrote:

to gdy policze podatek od postawy (ktora wyliczam w obu przypadakch odwrotnie,
rz odejmuja liczony do tylu podatek od brutto raz biorac cene netto) to wynik
moze byc troche spaczony. Nie szkodzo ?

  Do wykazania jest "ile było podatku", a nie "ile by mogło wyjść jakby
liczyć inaczej" ;)

A w przypadku faktur zakupu, podatku chyba nie licze na nowo ? :)

  No właśnie.

pzdr, Gotfryd

podpadlem fiskusowi