podporki pod rowerzystow [WAW]

Data: 2014-04-18 11:21:40
Autor: cytawa
podporki pod rowerzystow [WAW]

Cos takiego: w Warszawie beda montowane podporki dla rowerzystow:
<http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15814331,Zamontuja_podporki_d
la_rowerzystow__Jak_w_Kopenhadze.html>
Kogos pogielo.
Jakby nie bylo wazniejszych spraw...

W Lublinie takie juz sa. Nie powiem nawet mi sie to podoba. Ale czy rzeczywiscie konieczne?

Jan Cytawa

Data: 2014-04-18 12:17:00
Autor: Leszek Karlik
podporki pod rowerzystow [WAW]
On Fri, 18 Apr 2014 11:21:40 +0200, cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>  wrote:

[...]
W Lublinie takie juz sa. Nie powiem nawet mi sie to podoba. Ale czy  rzeczywiscie konieczne?

Śluzy rowerowe by lepiej zrobili. Jak stoisz na takiej podpórce to nie
eliminuje podstawowego problemu, czyli że jak stoi ciężarówka, rowerzysta
podjedzie obok niej, stanie na podpórce a potem ruszy, a ciężarówka też
ruszy i skręci w prawo to go rozjedzie.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-04-18 15:11:55
Autor: Titus Atomicus
podporki pod rowerzystow [WAW]
In article <op.xeib6mrjx6wrx9@honest-mistake>,
 "Leszek Karlik" <leszek.karlik@gmail.com> wrote:

> [...]

[...]
> W Lublinie takie juz sa. Nie powiem nawet mi sie to podoba. Ale czy  > rzeczywiscie konieczne?

Sluzy, kontrapasy, stojaki... --
TA

Data: 2014-04-18 21:57:30
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-18 12:17, Leszek Karlik wrote:
[...]

To stań na środku pasa. Co to w ogóle za wyimaginowany problem?

A jak ciężarówka pojedzie prosto obok rowerzysty i wciągnie go
pod koła? Jaka śluza Cię tam uratuje?!

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-18 23:47:31
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-04-18 12:17, Leszek Karlik wrote:
[...] Jak stoisz na takiej podpórce [...]

To stañ na ¶rodku pasa. Co to w ogóle za wyimaginowany problem?

  Przecie¿ napisa³.
  Czy ta podpórka bêdzie na ¶rodku pasa?
  Bo jak nie, to w kontek¶cie Twojej porady mamy oczywiste pytanie
retoryczne: PO CO KOMU taka podpórka nie na ¶rodku pasa?
  ;)

A jak ciê¿arówka pojedzie prosto obok rowerzysty i wci±gnie go
pod ko³a? Jaka ¶luza Ciê tam uratuje?!

  Popraw tekst - nie "obok" a przez" (albo "po") rowerzy¶cie.
  Sluza w³a¶nie utrudnia wjechanie "obok" (i ruszenie w takim
uk³adzie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-19 08:11:59
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-18 23:47, Gotfryd Smolik news wrote:
  Popraw tekst - nie "obok" a przez" (albo "po") rowerzyÅ›cie.
  Sluza wÅ‚aÅ›nie utrudnia wjechanie "obok" (i ruszenie w takim
układzie).

Nie mówię o ruszaniu "obok" tylko o jeździe "obok" (zwanej czasem
wyprzedzaniem...).

Jedyne co robi śluza, to odsunięcie innych pojazdów o dodatkowe 2m
od linii zatrzymania. Ale przecież rowerzysta może ustawić się
na środku pasa i bez śluzy. Może to zrobić nie tylko z przodu
kolejki (tam gdzie byłaby śluza), ale w dowolnym miejscu. Po prostu.

Za to już w trakcie jazdy rowerzysta i tak będzie musiał zjechać
do prawej krawędzi jezdni - czy startował ze śluzy czy nie.

Pamiętajcie zwolennicy śluz i DDRów! W końcu traficie na jezdnię
bez takich ułatwień i tam niechybnie zginiecie!

:/

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-19 23:51:19
Autor: Gotfryd Smolik news
podporki pod rowerzystow [WAW]
On Sat, 19 Apr 2014, Piotr Kosewski wrote:

Jedyne co robi ¶luza, to odsuniêcie innych pojazdów o dodatkowe 2m
od linii zatrzymania. Ale przecie¿ rowerzysta mo¿e ustawiæ siê
na ¶rodku pasa i bez ¶luzy. Mo¿e to zrobiæ nie tylko z przodu
kolejki (tam gdzie by³aby ¶luza), ale w dowolnym miejscu.

  Mo¿e, ale nie zawsze siê da.
  A "danie siê legalnie" w ogóle jest w±tpliwe.
  Je¶li nie jedziesz w kolumnie (a najcze¶ciej nie jedziesz, mowa
o takim przypadku), to tak naprawdê wymaga to wepchniêcia siê
w "odstêp bezpieczny", a raczej "odstêp niebezpieczny" stosowany
do¶æ powszechnie na polskich drogach.
  Bez wzglêdu na to, czy przed skrzy¿owaniem to kolumna jecha³a
szybciej czy rowerzysta.
  Prawd± jest, ¿e z naruszeniem powy¿szego "siê da", wg moich
obserwacji optymalna jest trzecia pozycja, chyba ¿e w rachubê wchodzi
za³adowana ciê¿arówka.
  Pic w tym, ¿e jednocze¶nie jestem zwolennikiem têpienia wje¿d¿ania
w "odstêp bezpieczny" :>

Po prostu.

  No w³a¶nie... prawie.
  Taka jest praktyka, z³a praktyka. Sam stosujê.
  Mo¿na mi zarzuciæ hipokryzjê, przyj±³em.

Za to ju¿ w trakcie jazdy rowerzysta i tak bêdzie musia³ zjechaæ
do prawej krawêdzi jezdni - czy startowa³ ze ¶luzy czy nie.

  Oczywi¶cie.

Pamiêtajcie zwolennicy ¶luz i DDRów!

  Nie ma takich :> (w zdaniu powy¿ej jest "i")

W koñcu traficie na jezdniê
bez takich u³atwieñ i tam niechybnie zginiecie!

  Po³owa wymieniego zagro¿enia odpada - w moim zasiêgu chyba nie
ma ¿adnej ¶luzy. A drug± omijam wraz z omijaniem DDRów ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-18 22:52:04
Autor: Krycha
podporki pod rowerzystow [WAW]
W dniu 2014-04-18 11:21, cytawa pisze:
(...)

W Lublinie takie juz sa. Nie powiem nawet mi sie to podoba. Ale czy
rzeczywiscie konieczne?

A igrzyska zimowe w Zakopanem, konieczne?
:-(

Krycha

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-04-18 23:33:00
Autor: Titus Atomicus
podporki pod rowerzystow [WAW]
In article <53519072$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>,
 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>
> W Lublinie takie juz sa. Nie powiem nawet mi sie to podoba. Ale czy
> rzeczywiscie konieczne?

A igrzyska zimowe w Zakopanem, konieczne?

Krycha, nie demagogizuj.
Co maja z tymi (tez bezsensownymi) igrzyskami te podporki?
Mi chodzi o to, ze zamiast wydawac miejska kase na te idiotyzmy moznaby cos sensowniejszego dla rowerzystow zrobic.

Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Nie mozesz tego jakos wylaczyc?
To jakas nowa moda w usenecie? Bo widze ze wiecej z was ma te stopki...
--
TA

podporki pod rowerzystow [WAW]