podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze

Data: 2014-10-30 22:14:37
Autor: neostradiusz
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
Moja znajoma pracuje w kancelarii adwokackiej i wiele ¶wiadczy o tym, że znajduje się tam podsłuch. Jej szef zbyt często wie o czym mówiło się w biurze, gdy go tam nie było, nawi±zuje do rzeczy których nie można się domy¶lić...
Pytanie, co na to prawo? Szef kancelarii nie poinformował pracownic o podsłuchu, więc jest to działanie nielegalne?

Data: 2014-10-31 09:23:21
Autor: kosmos
W dniu 2014-10-30 o 22:14, neostradiusz pisze:
[...]

A może to nie żaden podsłuch, tylko donosiciel?

Data: 2014-10-31 10:42:27
Autor: neostradiusz
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
Użytkownik "kosmos" <atman@upc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m2vgtr$d22$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie, to na 99% podsłuch, czytałem w necie że to bardzo powszechna praktyka w tego typu instytucjach.
W biurze pracuj± obok siebie dwie dziewczyny i np o czym¶ rozmawiaj±, gdzie w tym czasie nie wychodziły nigdzie, a szefa nie było w firmie, wraca i wie o czym one rozmawiały!?

Data: 2014-10-31 20:15:10
Autor: RadoslawF
podsłuchiwanie przez pracodawce w biu rze
Dnia 2014-10-31 10:42, Użytkownik neostradiusz napisał:

Moja znajoma pracuje w kancelarii adwokackiej i wiele świadczy o tym, że
znajduje się tam podsłuch. Jej szef zbyt często wie o czym mówiło się w
biurze, gdy go tam nie było, nawiązuje do rzeczy których nie można się
domyślić...
[...]

W biurze pracujÄ… obok siebie dwie dziewczyny i np o czymĹ› rozmawiajÄ…,
gdzie w tym czasie nie wychodziły nigdzie, a szefa nie było w firmie,
wraca i wie o czym one rozmawiały!?

Bo usłużna koleżanka która przez chwilę stała przy uchylonych dźwiach
nadwyrężając słuch jest oczywiście niemożliwa a podsłuch ktorego nikt
nie widział jest pewnikiem.
A wiesz co na to prawo ? twierdzi że oskarżyć można o każde wymyślone
przestępstwo czy wykroczenie, ale trzeba je będzie jeszcze udowodnić.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-01 11:03:44
Autor: Robert Tomasik
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
Użytkownik "neostradiusz" <toja@jestem.w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5453598a$0$18077$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jak poinformuje, to i tak niewiele to zmienia z parwnego punktu widzenia.

A może to nie żaden podsłuch, tylko donosiciel?

Nie, to na 99% podsłuch, czytałem w necie że to bardzo powszechna praktyka w tego typu instytucjach.

Ale podsłuch odsłuchiwany na odległo¶ć? Wkancelarii adwokackiej, to do¶ć niebezpieczna zabawa. Jak kto¶ inny przejmie te informacje?

Data: 2014-11-02 10:18:07
Autor: My
pods?uchiwanie przez pracodawce w biurze
On 31 Oct 2014 09:23, kosmos wrote:
W dniu 2014-10-30 o 22:14, neostradiusz pisze:
Moja znajoma pracuje w kancelarii adwokackiej i wiele swiadczy o tym, ze
znajduje sie tam podsluch. Jej szef zbyt czesto wie o czym mówilo sie w
biurze, gdy go tam nie bylo, nawiazuje do rzeczy których nie mozna sie
domyslic...
Pytanie, co na to prawo? Szef kancelarii nie poinformowal pracownic o
podsluchu, wiec jest to dzialanie nielegalne?

A moze to nie zaden podsluch, tylko donosiciel?

Czy to cos zmienia ?

Data: 2014-11-02 11:34:57
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-02 10:18, Użytkownik My napisał:

Moja znajoma pracuje w kancelarii adwokackiej i wiele swiadczy o tym, ze
znajduje sie tam podsluch. Jej szef zbyt czesto wie o czym mĂłwilo sie w
biurze, gdy go tam nie bylo, nawiazuje do rzeczy ktĂłrych nie mozna sie
[...]

Wszystko.
Donosicielstwo nie jest przestępstwem, wykroczeniem też nie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-31 11:04:29
Autor: Big Jack
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
W wiadomo¶ci
*neostradiusz* napisał(-a):

[...]

Urz±dzić mał± prowoakcję, żeby połapał się, że słuchaczami s± również osoby postronne  ;) Nie tylko on musi być taki "¶wiatły" o czym się mówi w biurze kiedy go nie ma

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-10-31 14:09:52
Autor: Marek Wisniewski
W dniu czwartek, 30 paĽdziernika 2014 22:14:47 UTC+1 użytkownik neostradiusz napisał:
[...]

To niech sie znajoma zajmie robot±, a nie plotkowaniem i omawianiem zrobionych zakupow. Wtedy problem przestanie istniec.

Data: 2014-11-02 20:42:51
Autor: neostradiusz
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
Użytkownik "Marek Wisniewski" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:0abc486f-60e2-4e10-9593-3d6bcb0f7048googlegroups.com...
[...]

Nie o to chodzi, żyjemy w ¶wiecie Wielkiego Brata, ale tam gdzie s± kamery czy monitoring, jest o tym informacja, regulaminy FB itp też informuj± co robi± te strony, ale mówimy o braku
¶wiadomo¶ci tegoż! Zapewniam że nie s± to bzdury i wydumane fanaberie, pytanie tylko co z czym¶ takim można zrobić? Najpierw trzebaby faktycznie jednak na 100% wykryć ten podsłuch, a to już chyba tylko sprawa dla jakiego¶ detektywa...

Data: 2014-11-02 12:53:00
Autor: Marek Wisniewski
W dniu niedziela, 2 listopada 2014 20:44:28 UTC+1 użytkownik neostradiusz napisał:
> [...]

¶wiadomo¶ci tegoż! Zapewniam że nie s± to bzdury i wydumane fanaberie, pytanie tylko co z czym¶ takim można zrobić? Najpierw trzebaby faktycznie jednak na 100% wykryć ten podsłuch, a to już chyba tylko sprawa dla jakiego¶ detektywa...

Przeciez czlowiek udajacy sie do pracy "sprzedaje" swoj czas ( np. od 7 do 15tej) swojemu pracodawcy, wiec pracodawca powinien miec prawo kontrolowania tego, za co placi.

Data: 2014-11-02 22:13:15
Autor: m4rkiz
"Marek Wisniewski" <mwisniewski2008@gmail.com> wrote in message news:9b032a6c-e219-42a1-8495-2b43f5555e6bgooglegroups.com...
Przeciez czlowiek udajacy sie do pracy "sprzedaje" swoj czas ( np. od 7 do
15tej) swojemu pracodawcy, wiec pracodawca powinien miec prawo kontrolowania
tego, za co placi.

i ma - rozliczanie z efektow pracy, w znakomitej wiekszosci przypadkow nijak
nie jest mu do tego potrzebne zakladanie podsluchow

to ze kupuje sie czyjs czas nie powoduje ze mozesz w tym czasie robic co ci
sie podoba - okresla to m.in. kodeks pracy, kodeks karny itd. itp.

analogicznie - to ze idziesz do pracy za pieniadze nie upowaznia twojego
szefa do odbywania z toba stosunkow - mimo ze placi za twoj czas... :P

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-03 15:18:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-02 23:13, Użytkownik m4rkiz napisał:

[...]

Rozliczenie efektów wbrew pozorom mało gdzie zadziała, głównie
na produkcji. W biurach czy sklepach juĹĽ nie bardzo.

to ze kupuje sie czyjs czas nie powoduje ze mozesz w tym czasie robic co ci
sie podoba - okresla to m.in. kodeks pracy, kodeks karny itd. itp.

Zgadza się, ale przypominam że podsłuchu nie udowodniono, wiadomo tylko
że pracodawca wie o czym pracownice plotkowały w pracy.

analogicznie - to ze idziesz do pracy za pieniadze nie upowaznia twojego
szefa do odbywania z toba stosunkow - mimo ze placi za twoj czas... :P

Może najpierw udowodnij pierwszy zarzut zanim zaczniesz wymyślać
kolejne.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-04 15:36:03
Autor: m4rkiz
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:m382s3$q5n$1node2.news.atman.pl...
Rozliczenie efektów wbrew pozorom mało gdzie zadziała, głównie
na produkcji. W biurach czy sklepach juĹĽ nie bardzo.

skad taki pomysl? przeciez premie zalezne od obrotu w sklepach
sa na porzadku dziennym, inne branze tez jakos sobie radza

owszem nie jest to rozwiazanie idealne bo cala masa czynnikow
jest poza wplywem np. ekspedientki, ale motywuje do dania z siebie
ile mozna w zakresie jakosci obslugi

pracodawca daje premie jako "udzial w zysku" jezeli tego zysku nie
ma to z proznego... a rozgarniety pracownik wie gdzie i jak moze
wplynac na to co mu wpadnie za dany miesiac

Zgadza się, ale przypominam że podsłuchu nie udowodniono, wiadomo tylko
że pracodawca wie o czym pracownice plotkowały w pracy.

to jest teza watkotworcy, ja tylko polemizuje z przedpisca na temat
czy pracodawca teoretycznie moze czy nie

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-05 01:33:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-04 16:36, Użytkownik m4rkiz napisał:

[...]

Ale ta premia jest bardziej zależna od jakości i ceny towaru niż
jakości pracy ekspedientki. Żyjemy w biednym kraju i szaraczki
wolą mniej zapłacić w sklepie z mniej przyjemną obsługą
niż więcej w takim gdzie obsługa rozpływa się w grzecznościach.
Więc nie łącz efektów finansowych całego sklepu z jakością
pracy konkretnego pracownika.

[...]

Może ale mu nie wolno. I nie ma z czym polemizować.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-04 23:38:17
Autor: nkab
W dniu ¶roda, 5 listopada 2014 01:33:05 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Dnia 2014-11-04 16:36, Użytkownik m4rkiz napisał:

Może ale mu nie wolno. I nie ma z czym polemizować.

Ja to bawet bardziej rozwinę.

Może podsłuchiwać, ale jak będzie poważnym biznesmenem
to nie będ± go interesowały ploty na jego temat
tylko efekty pracy pracowników.
My¶lę, że wówczas i ploty będ± wył±cznie sympatyczne.

Andrzej.

Data: 2014-11-03 09:00:44
Autor: szerszen
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
On Sun, 2 Nov 2014 12:53:00 -0800 (PST)
[...]

Ty tak na poważnie, czy tylko dla zabawy sobie trolujesz?
Jeste¶ pracownikiem, a nie niewolnikiem. Wydupczyć też może swoj± pracownicę, bo kupił jej czas? Prepraszam za mój klatchiański. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-11-05 17:38:46
Autor: Marek Wisniewski
W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 09:00:47 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:
> [...]

Jeste¶ pracownikiem, a nie niewolnikiem. Wydupczyć też może swoj± pracownicę, bo kupił jej czas? Prepraszam za mój klatchiański. -- pozdrawiam

Wydupczyc nie moze, bo placi za wykonywanie okreslonej pracy.
W umowie (na pewno) nie ma nic o dupczeniu.

Nieraz widzialem te biurwy z siatkami pelnymi zakupow, wracajace do biura o godz. 14/30, po to, zeby o 15stej udac sie do domu, "po ciezkim dniu pracy".

Data: 2014-11-06 10:18:17
Autor: szerszen
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
On Wed, 5 Nov 2014 17:38:46 -0800 (PST)
Marek Wisniewski <mwisniewski2008@gmail.com> wrote:

Wydupczyc nie moze, bo placi za wykonywanie okreslonej pracy.

Brawo, podsłuchiwać też nie może, bo płaci za wykonanie okre¶lonej
pracy.

W umowie (na pewno) nie ma nic o dupczeniu.

O podsłuchiwaniu też nie.
Nieraz widzialem te biurwy z siatkami pelnymi zakupow, wracajace do
biura o godz. 14/30, po to, zeby o 15stej udac sie do domu, "po
ciezkim dniu pracy".

A co to ma wspólnego z podsłuchiwaniem i jak± masz pewno¶ć, że tych
zakupów nie zrobiły w ramach "przerwy obiadowej"? ;)

Ja wiem, że w wielu głównie państwowych instytucjach to co piszesz jest
norm±, ale s± do tego inne rozwi±zania, a nie podsłuch. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-11-06 13:01:04
Autor: Marek Wisniewski
W dniu czwartek, 6 listopada 2014 10:18:18 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:
> [...]

> Wydupczyc nie moze, bo placi za wykonywanie okreslonej pracy.

Brawo, podsłuchiwać też nie może, bo płaci za wykonanie okre¶lonej

Zaraz, zaraz... Dupczenie to jest czynnosc aktywna, wymuszajaca biernosc ( nawet, jesli  pod przymusem fizycznym).

Natomiast podsluch nie wymusza niczego na ofierze...pozwala jej sie rozwinac intelektualnie i to rejestruje.
Co jest zlego w tym, ze szef wie, ze pracownik dobrze wykonal swoja prace ?

> W umowie (na pewno) nie ma nic o dupczeniu.

O podsłuchiwaniu też nie. > Nieraz widzialem te biurwy z siatkami pelnymi zakupow, wracajace do

Data: 2014-11-07 11:56:51
Autor: szerszen
podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze
On Thu, 6 Nov 2014 13:01:04 -0800 (PST)
[...]

Jest jeszcze wiele rzeczy które Cię zadziwi±, np. to że masz prawo do
prywatno¶ci, że Twoje dane osobowe s± chronine itd. --
pozdrawiam
szerszen

podsłuchiwanie przez pracodawce w biurze