podsumowanie roku w prepaidzie Orange

Data: 2009-12-26 12:57:04
Autor: ToMasz
podsumowanie roku w prepaidzie Orange
witam

Kończy sie rok, wiec to czas pewnych podsumowań. Ja akurat jestem
związany umową zetafon, stąd wiele wysiłków żeby wykorzystać każdy grosz
"wpakowany" w konto prepaida. Mniej więcej pół roku temu, skorzystałem z
promocji 2razy tyle w Orange, i jednocześnie masz za staż. Teraz znowu
trafiłem na "prezent". Tak wiec w okresie niemal że roku, na doładowania
25+100+25+100 wydałem 225zł, co mogłem wykorzystać na:
1: 1051min do ery i plusa oraz 581m do Orange+stacj
2: 4450min do Orange+stacjon.
Tak wiec wychodzi po 5groszy w sieci, 21groszy poza... Można by jeszcze
obniżyć koszt kupując pakiety poza siec, ale ja 90% rozmów mam w sieci,
wiec nie kupiłem ani jednego. Część tego jednak zużyłem na pakiety
internetowe. Same pakiety "schodzą" korzystnie, mało tego dokupienie
kolejnego pakietu przedłuża czas obowiązywania obydwu.
_Moim_ zdaniem, niskie abonamenty sie nie opłacały prawie nigdy, a po
obniżeniu stawki bazowej w prepaidach do 29groszy wcale sie nie opłaca
"brać" abonamentu. (poza nielicznymi niestandardowymi przypadkami).
Zakładając większość rozmów w sieci i na stacjonarne, przy zobowiązaniu
miesięcznym w wysokości ok 25zł możemy rozmawiać poniżej 6 groszy!
Zastanówcie się nad tym, jeśli chcecie wziąć abo...

ToMasz

PS1 żonie kończy sie abonament firmowy. "kuszą" ją 125min do
wszystkich+125w sieci za jedyne 42zł, na 2 lata! Po przekroczeniu
abonamentu rozmowa kosztuje 49groszy nawet w sieci!!!

PS2
możecie powiedzieć ze "cufło" mi sie z tymi promocjami. tyle ze raz to
standard, (przynajmniej w TT trąbią ze dają drugie tyle) a dwa nie
wykorzystałem jeszcze wszystkich możliwości. RAz ze w popie sa już
pakiety poza siec, w sieci, internetowe, do 3 osób, "urodziny" (2lub3
razy w roku120m/dzien) i na smsy po 1grosz, dwa ze można jeszcze taniej
dokupować ( i sprzedawać) "kase" przelewem sms. Kiedy to sie pojawi w
abonamencie? nie szybko!

Data: 2009-12-26 13:23:51
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

Tak wiec wychodzi po 5groszy w sieci, 21groszy poza... [...]
Zastanówcie się nad tym, jeśli chcecie wziąć abo...

No właśnie, bo te 21 groszy do innych sieci (czy aby na pewno do wszystkich?) to straszne zdzierstwo w porównaniu z abonamentem (12 groszy do wszystkich bez gwiazdek).

Kiedy to sie pojawi w abonamencie? nie szybko!

Kiedy wreszcie *koszty* (całkowite!) obsługi prepaidu zejdą do poziomu choćby porównywalnego z abonamentem? Bo ja od blisko roku czytam tutaj, jakie to głupstwo zrobiłem biorąc abonament w obliczu mających nastąpić rychło lawinowych obniżek. A tymczasem cały czas płacę płaską stawkę do wszystkich na poziomie niemal dwukrotnie niższym, niż te z trudem zbite w ciągu mijającego roku 21 groszy w prepaidzie, w dodatku okupione alpejskimi kombinacjami.

JoteR

PS. to tak dla równowagi, bo znowu bez żadnej prowokacji z naszej strony robisz antyabonamentowe wycieczki ;->

Data: 2009-12-26 13:39:37
Autor: Skylla
[...]

To jeszcze dodaj jaki masz abonament, bo chyba nie 25zł :-)

Data: 2009-12-26 14:00:24
Autor: JoteR
"Skylla" napisał:

To jeszcze dodaj jaki masz abonament, bo chyba nie 25zł :-)

Netto (po odliczeniu rat za aparat)? Nawet poniżej 25 zł. ;->

JoteR

Data: 2009-12-26 14:09:40
Autor: ToMasz
JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

Tak wiec wychodzi po 5groszy w sieci, 21groszy poza... [...]
No właśnie, bo te 21 groszy do innych sieci (czy aby na pewno do
wszystkich?)
Wcześniej napisałem ze do ery i plusa

to straszne zdzierstwo w porównaniu z abonamentem (12
groszy do wszystkich bez gwiazdek).
A tymczasem cały czas płacę płaską stawkę do
wszystkich na poziomie niemal dwukrotnie niższym,
JA opisałem swoją "przygode" z Orange w celu łatwiejszego porównania, i
ewentualnego "skopiwoania" lub nie.
Bądź tak miły i przedstaw kontroferte, najlepiej w Orange. Z mojej
wiedzy wynika ze ORange jest w stanie zejść do stawiki minutowej
17gr+Vat do W3 w abonametach ok 150zł..... Ale to już inna grupa docelowa

ToMasz

Data: 2009-12-26 14:22:32
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

JA opisałem swoją "przygode" z Orange w celu łatwiejszego porównania,
i ewentualnego "skopiwoania" lub nie.

Ależ ToMaszu, ja nie podważam Twoich wyliczeń, wręcz przeciwnie - szacunek za zadanie sobie trudu i chęć podzielenia się nimi na grupie. Ale Twoje wycieczki antyabonamentowe aż prosiły się o ripostę ;-)

Bądź tak miły i przedstaw kontroferte, najlepiej w Orange.

Ech, znowu, po raz fafnasty? Zresztą, Tobie by nijak nie pasowała - zupełnie inny profil dzwonienia. Poza tym nie w Orange, zatem off-topic.

JoteR

Data: 2009-12-26 13:29:02
Autor: sunwick
podsumowanie roku w prepaidzie Orange
zgadzam się,orange duzo dawal jak go mialem - i mialem problem z
utrzymaniem dlugosci rozmow wychodzacych szczegolnie tych
promocyjnych! kiedys mi przepadlo bo nie bylo jak tej promocji
przedluzyc, zadnej innej nie bylo i konto dodatkowe sie wyzerowalo!
dlatego mam ich gdzies i wole juz play fresh gdzie nie musze na sile
doladowywac konta co 3 miesiace... wystarczy raz na rok za 5 zl :)
wiem wiem, orange ma mnostwo plusow, typu znizki do 3 numerow po 3
grosze, tez z tego korzystam czasem (mam starter popa), ale poprostu
nie wygaduje tyle zeby doladowywac 50zl/3 miesiace bo to minimalny
koszt utrzymania numeru w orange.
dlatego duzo minut to nie zawsze super sprawa, ja poprostu nie mialem
gdzie wygadac tego w takim czasie :)
ale dobrze ze jest tyle sieci i zawsze mozna cos sobie dobrac bez
zmiany numeru juz obecnie :]

Data: 2009-12-26 13:34:34
Autor: Flo
ToMasz pisze:

_Moim_ zdaniem, niskie abonamenty sie nie opłacały prawie nigdy, a po
obniżeniu stawki bazowej w prepaidach do 29groszy wcale sie nie opłaca
"brać" abonamentu. (poza nielicznymi niestandardowymi przypadkami).

Ależ ty chłopie głupoty wypisujesz.

Koszt minuty to nie wszystko. Podniecają się nim "ciułacze" ograniczający się do wykonania iluś tam minut rozmowy i nic więcej.

Spróbuj chociażby w prepaidzie włączyć usługę BB BIS lub BES albo dostęp do netu z limitem transferu 1GB.

Osoby korzystające z firmowych abonamentów w zamian za wyższą stawkę za połączenia czy sms-y mają dostęp do usług o których Ty możesz tylko pomarzyć.

Czy się to opłaca, czy też nie nie jest zależne jedynie od stawki za minutę połączenia.
Trzeba brać pod uwagę przede wszystkim profil używania swojego telefonu oraz zależną od tego możliwość dostępu do pozostałych usług (niezależnie od wybranego operatora).

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-12-26 14:17:08
Autor: Liwiusz
Flo pisze:
ToMasz pisze:

[...]

   A co to?

do netu z limitem transferu 1GB.

   play fresh - 25zł

Osoby korzystające z firmowych abonamentów w zamian za wyższą stawkę za połączenia czy sms-y mają dostęp do usług o których Ty możesz tylko pomarzyć.

   Usług, których potrzebuje 1 osoba na 1000.

[...]

   Racja. Ale nie wmówisz mi, że większość abonamentowców ma je z tego powodu, że mają usługi niedostępne w prepaidzie.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-26 15:07:08
Autor: JoteR
"Liwiusz" napisał:

[...]

Nie, zazwyczaj nie z tego, zresztą to działa w obie strony - część usług dostępnych w prepaidzie nie jest dostępna dla klientów abonamentowych.
Przyczyny bywają inne - najpowszechniejsza chyba z nich to lenistwo. Wszak aby sensownie wykorzystywać prepaid nie zamieniając go w świnkę-skarbonkę należy wykonać pewną pracę umysłową. I to nie jednorazowo, a praktycznie bezustannie, śledząc rozmaite "promocje" i ich terminy oraz wzajemne powiązania między nimi. A w abonamencie należy się zastanowić raz a dobrze - a potem tylko pilnować terminów płatności. Wyjątkiem chyba było swojego czasu Orange, gdzie można było w trakcie trwania cyrografu zmieniać stosunek podziału abonamentu na rozmaite usługi, w zależności od profilu dzwonienia. Nie wiem, czy teraz to funkcjonuje.
Inną przyczyną jest ów przysłowiowy (czy nie ma tu kolegi Akarma?) telefon "za złotówkie". Czekając kiedyś w salonie Plusa na swój numerek miałem okazję zaobserwować, jaki chłam ludzie biorą w zamian za cyrograf - włosy dęba stawały. Zresztą co tu daleko szukać, moja teściowa też się nie popisała. Ale sensowna kalkulacja, co wziąć aby się to opłacało bardziej niż prepaid + zakup na bazarze też wymaga pewnej pracy umysłowej i nie tylko. A wielu ludzi to albo przerasta, albo nawet nie wiedzą, że tak można (poważnie!).
Jeszcze inna przyczyna to prozaiczny brak kasy. No bo z czegoś te minuty trzeba wydzwonić, a nie każdego stać na wyskoczenie z sześciu czy dziewięciu stów na zakup sensownego aparatu, na (za przeproszeniem Allegro) nie kupi bo się boi (i słusznie, zresztą tam wcale wbrew pozorom nie jest tanio), a w sklepach gdzie może wziać na raty ceny są z kosmosu. Zresztą tu też trzeba wykonać pewną pracę umysłową aby nie wtopić, oprócz tego fizyczną (trzeba się ruszyć tu i ówdzie). A operator daje kredyt nie dośc, że nieoprocentowany, to jeszcze bez weryfikacji bankowej (a to czasem boli) i na niskie stosunkowo raty.
W moim przypadku była to kombinacja wszystkich tych przyczyn - wrodzonego lenistwa, braku wolnych siedmiu stów i pojawienie się akurat dogodnej dla mnie "promocji" u jednego z operatorów.

JoteR

Data: 2009-12-26 21:57:02
Autor: Akarm
JoteR napisał:
Inną przyczyną jest ów przysłowiowy (czy nie ma tu
kolegi Akarma?)

Jest.

telefon  "za złotówkie".

I tradycyjnie: o jakim przysłowiu piszesz? ;)
Naprawdę nie można artykułować swoich myśli w języku polskim?

miałem  okazję zaobserwować, jaki chłam ludzie biorą w
zamian za cyrograf - włosy  dęba stawały.

Najważniejsze, żeby był nowy i za złotówkę. ;)
Ja mam problem. Umowa w Orange mnie trzyma ze względu na 5 numerów bez ograniczeń. Minusem jest abonament: 26 złotych za 60 minut do wszystkich + 60 dodatkowo minut do Orange. Tyle nie jestem w stanie wygadać. :( Wystarczaja mi w zupełności numery wewnątrz firmy. Znajdę coś korzystniejszego? Czyli nielimitowane rozmowy z minimum trzema numerami, za mniejsze pieniądze.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-26 22:15:29
Autor: ToMasz
podsumowanie roku w prepaidzie Orange
Umowa w Orange mnie trzyma ze względu na 5 numerów bez
ograniczeń. Minusem jest abonament: 26 złotych za 60 minut do wszystkich
+ 60 dodatkowo minut do Orange.
JAbym też tak chciał. Tzn nielimitowane rozmowy w ORange ale to kosztują
73zł, albo po 12.2zł za każdy z 5 możliwych numerów. Znowu prośba,
napiszcie mnie i wszystkim czytającym jak to zrobić żeby przy abo 26zł
mieć takie możliwości...

ToMAsz

Data: 2009-12-27 09:25:15
Autor: Akarm
ToMasz napisał:
[...]

Orange firma 60 czy jakoś tak podobnie...
Konsultant kiedyś zadzwonił i uzgadnialiśmy co zrobić, żebym został z telefonami w orange. Za każdym razem, kiedy kończy mi się któraś z umów, konsultant dzwoni i namawia mnie do pozostania w sieci, oferuje przy tym różne bonusy, obniżki opłat, dodatkowe usługi. Mam trzy numery: jeden mix10 (płacę chyba 12 zł i mam do wygadania około 40 zł), dwa pozostałe to właśnie firma 60. Jeden mnie kosztuje około 36 złotych, na drugi przedłużałem umowę kilka miesięcy później i mam 12 złotych taniej. Dla obu mam po 5 numerów, z którymi mogę rozmawiać bez ograniczeń. Razem za trzy numery miesięcznie płacę około 71 złotych. Zastanawiam się nad obniżeniem opłat. Ale sam nie mogę znaleźć korzystniejszych warunków, dlatego napisałem tutaj, może ktoś podpowie?

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-27 11:22:30
Autor: ToMasz
Akarm pisze:
ToMasz napisał:
[...]

Wczoraj nie umiałem znaleźć na stronie ORange zadnych "bonusów"
(nielogicznie jakoś to mają) teraz mi sie udało. "darmowy"numer kosztuje
6.10, i teoretycznie jest w każdym abonamencie firmowym.
Najtańszy=24.89zł+30.5= 55,39 za jeden głowny numer. Jeśli teraz masz
71zł 5 numerów - zostaw tak  nie kombinuj. Twoja oferta jest lepsza niż
to co dostanie przeciętny kowalski.
ToMasz

Data: 2009-12-28 08:00:19
Autor: Dominik & Co
JoteR napisał(a):

Wszak aby sensownie wykorzystywać prepaid nie zamieniając go w świnkę-skarbonkę należy wykonać pewną pracę umysłową. I to nie

No. Zwłaszcza w Play Fresh, ale i nie tylko (np. sporo wirtualnych).

[...]

Oczywiście. Dobrze tylko, że wszystkie te aparaty, które ja i żona
mamy i mieliśmy o tym nie wiedzą. Bo żaden nie kosztował sześciu czy
dziewięciu stów. Ba- żaden nie kosztował nawet trzech
(także nowe z gwarancją- bo swój obecny telefon kupiłem używany za 60 zł).
A Waść zapewne kiedyś dał się orżnąć, napaliwszy się na "okazję"
na Allegro. I teraz biedactwo ma uraz...

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-12-26 15:23:57
Autor: Flo
Liwiusz pisze:
Spróbuj chociażby w prepaidzie włączyć usługę BB BIS lub BES albo dostęp

  A co to?

BlackBerry Internet Service, czyli w skrócie nielimitowany dostęp do poczty (push mail) i internetu via apn bb.net.

do netu z limitem transferu 1GB.

  play fresh - 25zł

Możesz wykupić net bez ograniczeń ilości transmisji danych w cenie 25zł?
Chyba pomyliłeś co nieco.
http://web.playmobile.pl/pl/uslugi/pakiet-tani-internet-w-play-fresh/index.html
5zł = 5MB

Osoby korzystające z firmowych abonamentów w zamian za wyższą stawkę za połączenia czy sms-y mają dostęp do usług o których Ty możesz tylko pomarzyć.

  Usług, których potrzebuje 1 osoba na 1000.

A nie pomyślałeś o tym, że to może ty jesteś w tej mniejszości nie korzystających z tych usług?

  Racja. Ale nie wmówisz mi, że większość abonamentowców ma je z tego powodu, że mają usługi niedostępne w prepaidzie.

Jasne, że tak.
Jest np taka usługa jak nielimitowane połączenia w ramach konta. Wszyscy do wszystkich w ramach konta abonenckiego mają np 2000 minut. Żeby to włączyć trzeba mieć abonament bo prepaid nie jest widoczny na koncie abonenckim klienta.

Na przykład na jednym z numerów mam jakąś dziwną taryfę Orange ze stawką 0,60 netto i dla mnie to nie robi różnicy. Może być 1zł, a może być 0,1zł. Dla mnie ważne jest, że z innych usług mogę korzystać. Rozmów wykonuję potężna ilość około 5-10 minut miesięcznie, za to korzystam z usług niedostępnych w prepaidzie.
Na drugim numerze mam taryfę ze stawką 0,05zł netto do wszystkich ale za to nie mam innych usług, więc jak widać coś kosztem czegoś.
To tylko kwestia wyboru.

Data: 2009-12-26 17:57:37
Autor: Tomaszek
W dniu 2009-12-26 15:23, Flo pisze:

Chyba pomyliłeś co nieco.
http://web.playmobile.pl/pl/uslugi/pakiet-tani-internet-w-play-fresh/index.html

Nie pomylił się, tylko Ty złego linka dałeś. Chodzi o pakiety Play-on-line w telefonie. Zresztą z powodzeniem można je wykorzystać w modemie HSDPA
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-12-26 18:11:44
Autor: Flo
Tomaszek pisze:

[...]

Rzeczywiście, zwracam honor.
http://web.playmobile.pl/pl/play-karta/promocje/pakiety_play_online_w_telefonie/index.html

Ale jest mały haczyk.
Play udostępnił usługę w prepaidzie jednak nie zapewniając zasięgu dla usługi.

Data: 2009-12-26 19:28:11
Autor: Tomaszek
W dniu 2009-12-26 18:11, Flo pisze:
Ale jest mały haczyk.
Play udostępnił usługę w prepaidzie jednak nie zapewniając zasięgu dla
usługi.

Tak, ale sprawa i tak wygląda lepiej niż z play-on-line jako oddzielną usługą. W Playonline mogę korzystać tylko po 3G, tu z Play Fresh mogę korzystać również z 2G. Poza tym istnieje takie coś jak blokada transferu poza Play. I ta blokada działa ( jest to jedna z niewielu rzeczy jakie działają poprawnie w Play )

Data: 2009-12-27 18:04:34
Autor: J.F.
On Sat, 26 Dec 2009 12:57:04 +0100,  ToMasz wrote:
Kończy sie rok, wiec to czas pewnych podsumowań. Ja akurat jestem
związany umową zetafon, stąd wiele wysiłków żeby wykorzystać każdy grosz
"wpakowany" w konto prepaida.

Znaczy sie gadac na sile, nawet gdy sie nie chce ?
_Moim_ zdaniem, niskie abonamenty sie nie opłacały prawie nigdy, a po
obniżeniu stawki bazowej w prepaidach do 29groszy wcale sie nie opłaca
"brać" abonamentu.

Wszystko zalezy od osoby .. przez poprzednie lata uwazam ze mi sie
oplacaly.

Teraz np Era - abonament bez telefonu dla przedluzajacych 20zl. W
zamian 70 minut plus dodatkowe 30 do sieci, tylko kiepsko rozliczane. Prepaid kosztuje 16.67zl/mc, z czego mozna miec powiedzmy 30 minut w
sieci i 40 poza, z roznymi bonusami wiecej. Co lepsze ? Zalezy. Jesli bede gadal wiecej - w abo minuta nadmiarowa
drozej. Jesli bede gadal mniej - srodki w prepaidzie moze bede mogl
wykorzystac za granica. Jesli chce bardzo okazjonalnie skorzystac z
internetu - w prepaidzie raczej drozej. Z pkt premia usklada sie przez dwa lata 50zl.

Male abo z telefonem - doplata 10zl/m. I podobnej kwoty [tzn 240zl]
doplata do telefonu.

W abo odpadaja klopoty z doladowaniami, choc akurat w Erze sa
minimalne, w Orange za to z budzikiem trzeba, a wczesniej pol dnia
regulaminy promocji czytac :-)

Zakładając większość rozmów w sieci i na stacjonarne, przy zobowiązaniu
miesięcznym w wysokości ok 25zł możemy rozmawiać poniżej 6 groszy!
Zastanówcie się nad tym, jeśli chcecie wziąć abo...

A zakladajac ze polowa jednak poza siec ?
możecie powiedzieć ze "cufło" mi sie z tymi promocjami. tyle ze raz to
standard, (przynajmniej w TT trąbią ze dają drugie tyle)

Daja, ale jak zwykle czytac uwaznie regulami promocji.

A efekt koncowy - erowy odpowiednik zetafona, po latach uzbieralo sie
200zl i ze 300 minut ekstra do wygadania.
Dlugi namysl .. i coz bylo robic, przedluzylem umowe w taktak fonie,
godzac sie na stawke 0.59/min.

Raz ze w popie sa już pakiety poza siec, w sieci, internetowe, do 3 osób, "urodziny" (2lub3
razy w roku120m/dzien) i na smsy po 1grosz, dwa ze można jeszcze taniej
dokupować ( i sprzedawać) "kase" przelewem sms.

W Erze nie mozna :-(

Kiedy to sie pojawi w abonamencie? nie szybko!

Albo i juz sie pojawilo, jesli jakies rodzinne pakiety zaliczyc.

J.

Data: 2009-12-29 21:31:41
Autor: Pete
W dniu 27.12.09 18:04, J.F. pisze:
[...]

Play - abo bez telefonu na 12 mies. - 12,50 netto
1000 minut do P4 i na stacjonarne oraz 70 minut do pozostałych.

--
Pete

podsumowanie roku w prepaidzie Orange