podsumowanie według stawek na fakturze - wymog

Data: 2009-11-20 14:02:51
Autor: wspolna-flaszka.pl
podsumowanie według stawek na fakturze - wymog
Witam!
Cos mi sie obiło o uszy ze juz nie musi nbyc podsumowania według stawek vat na fakturze
czy tak jest w rzeczywistosci czy mi sie snilo ?

Pozdrawiam

Data: 2009-11-20 14:05:02
Autor: Tomek

Sprawdź: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1337.htm

--
Tomek

Data: 2009-11-20 14:09:38
Autor: Maddy
wspolna-flaszka.pl pisze:
Witam!
Cos mi sie obiło o uszy ze juz nie musi nbyc podsumowania według stawek vat na fakturze
czy tak jest w rzeczywistosci czy mi sie snilo ?

Hmm... a gdzie był ten wymóg, bo wiem, że był tylko go znaleźć nie mogę teraz...
Rzuć paragrafem!

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-20 14:14:34
Autor: Maddy
Maddy pisze:
wspolna-flaszka.pl pisze:
[...]

No dobra, znalazłam. I nic nie wskazuje na to żeby miało się coś zmienić.

Rozporządzenie MF z 28 listopada 2008

§ 5. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej: [...]

10) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;
11) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

Moje VGK jest aktualizowane na bieżąco, więc raczej nic si nie zmieniło w ostatnich dniach. Dalej trzeba sumować stawki.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-20 15:46:36
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

hmm, a czy na korekcie tez musi byc?
W programie robie korekte w taki sposob ze są pozycje z faktury oryginalnej
oraz pozycje po korekcie i ponizej kwota netto przed korektą i po, to samo z vat i to samo
z naleznoscia brutto. No i nie wiem czy dorabiac w niej sumowanie wedlug stawek.

pozdrawiam

Data: 2009-11-20 15:56:42
Autor: Maddy
wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

Oj Flaszka, weź ty sobie to rozporządzenie do ręki.
Innym możesz sprawdzać u źródeł a dla siebie to sie nie chce...

Tam chyba nie ma oddzielnych zaleceń dla korekty poza tym, że ma być w nagłówku "korekta".

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-20 21:14:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Nov 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

hmm, a czy na korekcie tez musi byc?

  Przecież to jest proste: w korekcie muszą być ujęte pola, które
uległy zmianie.

No i nie wiem czy dorabiac w niej sumowanie wedlug  stawek.

  A to nie jest oczywiste, że to zależy od tego *CO* korygujesz?
  Dajmy na to - korygujesz adres wystawcy.
  To po co komu "tabelka"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-21 13:07:33
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911202112230.3076quad...
[...]

dajmy na to robie uniwersalna fakture :)

Data: 2009-11-21 13:08:50
Autor: wspolna-flaszka.pl
podsumowanie według stawek na fakturze - wymog
po z tym przy zmianie pola wystawcy to chyba note sie wystawia ?

Data: 2009-11-21 14:46:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 21 Nov 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

po z tym przy zmianie pola wystawcy to chyba note sie wystawia ?

  Noty nie wystawia "się", notę może wystawić odbiorca.
  Nie stoi na przeszkodzie korygowaniu przez wystawcę.
  Wystawca f-ry wystawia f-rę korygującą niezależnie od tego
co koryguje.
  Polecam odświeżenie sobie treści rozporządzenia, z naciskiem
na słowa "każdej innej"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-21 14:50:35
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Fakturę, czy fakturę korektę?
  To co, chcesz w "uniwersalnej" f-rze pisać:
* pozycja: "nazwa towaru"
    było:   "klucz płaski"
    ma być: "klucz płaski"
....i tak przez wszystkie NIEZMIENIONE pozycje faktury?
(bo jak na wydruku mają byc jedynie wszystkie ZMIENIONE
pozycje faktury, tak jak nakazuje rozporządzenie, to
nadal nie wiem, o co jest pytanie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-21 15:43:35
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911211446270.1128quad...
[...]

Nie przez wszystkie a zbiorczo, są pozycje faktury oryginalnej
-pelna lista
i pozycje po korekcie
-pelna lista

przeciez nie ma zakazu zamieszzcania dodatkowych elementow na fakturze :)

jest vat przed i po zmianie (ogolnie) cena netto przed i po i naleznosc przed i po (oraz roznice)

Data: 2009-11-23 09:16:25
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Nie ma.
  Ale IMVHO podawanie pełnej listy pól, bez wyróżniania zmienionych,
staje w poprzek celu który ustanawia obowiązek wymienienia pól
z różnicami.
  W streszczeniu: "podać można (wszystkie), wyróżnić trzeba (zmienione)".

  Przypomnę, że interpretacja "literalna" ma pierwszeństwo (a co najmniej
przez długie lata ta zasada była traktowana jak pewnik), ale *w razie*
jeśli litera prawa odpowiedzi nie udziela wprost, stosuje się dalszą
interpretację.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpretacja_%28prawo%29
  :)
  Postawiłbym na to, że z p. widzenia interpretacji celowościowej
i funkcjonalnej wydrukowanie pełnej listy pól (bez wyróżnienia
zmienionych) nie realizuje wymogów przepisu o f-rach korektach.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-23 13:20:32
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911230902570.3728quad...
[...]

co to stoi na przeszkodzie by napisac w uwagach zmienila sie pozycja taka zmieniono to na to z powodu takiego i takiego
?

P.

Data: 2009-11-23 14:53:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 23 Nov 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

co to stoi na przeszkodzie by napisac w uwagach zmienila sie pozycja taka zmieniono to na to z powodu takiego i takiego
?

  Nic nie stoi, te uwagi stanowią *treść* dokumentu.
  Pytaniem jest: po co wtedy wszystkie pozostałe pola, poza określeniem
numeru f-ry, wystawcy i odbiorcy i rzeczonych "uwag"?
  Przecież *celem* korekty jest sporządzenie tej listy którą nazwałeś
"uwagami", tytuł bez znaczenia a reszta jest niepotrzebna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-23 16:10:50
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911231451390.1944quad...
[...]

dla celow informacyjnych :) a co mi Pani zrobi ? :-)

P.

podsumowanie według stawek na fakturze - wymog