pod¶wietlenie LED w TV LCD

Data: 2010-01-15 13:36:27
Autor: Heraklit
pod¶wietlenie LED w TV LCD
czy producenci telewizorów umieszczaj± informację o zastosowanym
pod¶wietleniu LED tzn.: czy jest po "obwodzie", czy całej powierzchni?
Próbowałem się tego dowiedzieć w MM, ale pytanie nie spotkało się ze
zrozumieniem.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-01-15 13:32:49

Data: 2010-01-15 23:47:20
Autor: Adam Dybkowski
pod¶wietlenie LED w TV LCD
W dniu 2010-01-15 13:36, Heraklit pisze:

[...]

LEDy po obwodzie to ¶ciema jakich mało. Telewizor cienki a jako¶ć obrazu porównywalna z co lepszymi ¶wietlówkami, o cał± epokę natomiast gorsza niż LEDów pod matryc± (i local dimming). Zwykle producenci jednak piej± peany na temat tego rozwi±zania (często z "Edge" w nazwie). I wła¶nie tym EDGE'm bym się kierował przy poszukiwaniach (co omijać rzecz jasna, nie wszystko dobre co ma LED w nazwie).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-01-19 21:07:07
Autor: Pete
pod¶wietlenie LED w TV LCD

"Adam Dybkowski">
LEDy po obwodzie to ¶ciema jakich mało. Telewizor cienki a jako¶ć obrazu porównywalna z co lepszymi ¶wietlówkami, o cał± epokę natomiast gorsza niż LEDów pod matryc± (i local dimming).

Tia... potwierdzam.  Wszyscy sie zachwycaja Samsungami LED, a ja mam juz drugiego i dalej to samo - jasne plamy na ciemnym tle, czyli tzw. flashligh/clouding effect:

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/PC_stuff/UN55B7100_black.jpg

Technik z ktorym gadalem twierdzi ze jeszcze nie widzial Samsunga LED, ktory bylby pozbawiony tego problemu, wiec wymiana na kolejny taki sam mija sie z celem.  Czas chyba zamienic na jakas plazme.  No coz...

Pete

Data: 2010-01-20 14:13:30
Autor: Moltisanti
pod¶wietlenie LED w TV LCD

Użytkownik "Pete" :

Tia... potwierdzam.  Wszyscy sie zachwycaja Samsungami LED,

Ale tu nie ma co sie zachwycac tylko uswiadomic
sobie ze wystepuja rozne rodzaja podswietlenie, a "led"
"ledowi" nie rowny, ciezko to niektorym zrozumiec i pakuja do jednego
wora wszystkie lcd led.

Wystarczy postawic kilka
tv obok siebie i porownac w roznych warunkach uzytkowania,
na roznych zrodlach, samemu mozna ocenic ktore kroki
zostaly poczynione przez producentow a ktore to sciema.

Dobry "local" - ( local-dimming) swieci
rewelacyjnie ( w kwesti czeni) i nie podlega to dyskusji.
No chyba ze ktos jest z natury przeciwnikiem lcd i nie pasuja chociazby
odcienie, i cala masa innych parametrow, to dyskusja faktycznie jalowa.
Sam przetestowalem
sporo tv i nie interesuje mnie zdanie teoretykow, a w szczegolnosci
opinie na podstawie uszkodzonych tv - jak to mialo miejsce
na jednym poczytnym forum.

Dobry lcd led (local) jest rewelacyjny, nie ma problemu czerni!
Seria 9, "local" czy tez ostatni Philips porownywana jest przez testerow do KURO,
jest o tym naprawde duzo w sieci czy na zagranicznych forach.

Sam posiadam oba tv (pdp/lcd led)i wierz mi ze najwieksza bolaczka
jaka byla w lcd, czyli brak czerni przy calkowicie zgaszonym
swietlne, w lcd led w ktorym posiadam NIE MA juz tego problemu.
Pisze caly czas o seri 9! 55"
Za najwieksza wade lcd uwazalem brak mozliwosci wygaszenia
matrycy szczegolnie widoczne w nocy, w ciemnych scenach, ta wada
zostala wyeliminowana w lcd led ("local") i koniec kropka.
Nie musze juz na plazmie ogladac filmow w nocy.

a ja mam juz drugiego i dalej to samo - jasne plamy na ciemnym tle, czyli tzw. flashligh/clouding effect:

Rece opadaja!  Tez mam drugi :)

Masz uszkodzony egzemplarz,
to co opisujesz i pokazales to jest dno i zostales oszukany.

Zadziwiajace jest to jak latwo sie poddales.

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/PC_stuff/UN55B7100_black.jpg

Mialem dokladnie to samo i zwrocilem tv, mam nagrany filmik pokazujacy to zjawisko,
moge wrzucic na YT - powtarzam! Masz uszkodzony TV!

Posiadam tez gdzies zdjecia dokumentujace ta wade, bo sporo przeszedlem z sprzedawca ktory usilowal mi wmowic ze tv miesci sie w pewnie "normach",
na moje stwierdzenia ze ten "led" nie ma prawa podswietlac, nie mowiac
o jakis cloudingach. Pomyslec ze nieswiadomy klient pewnie by go zostawil
sobie.

Oczywiscie kupilem nowy w innym miejscu i dostalem calkiem inny tv!

Tv lcd led (seria 9 "local") nie ma prawa miec cloudingu, matryca musi byc
IDEALNIE podswietlona, jakiekolwiek odstepstwo = uszkodzony egzemplarz.

Tv lcd led ("edge"), natomiast jaki by nie byl to clouding przedstawiony
na zdjeciu tak czy inaczej kwalifikuje tv jako uszkodzony.

Takiego cloudingu nie ma w najgorszym lcd!

Nie wiem co prawda jaki masz model, ale nawet w najgorszym lcd led
z krawedziowym, nie powinno byc takiego syfu.

Ten telewizor jest uszkodzony!

Szczerze wspolczuje, tym bardziej ze nic z tym nie robisz,
ja bym nie usiedzial 10min przy tym.

U mnie czern jest calkowicie wygaszona, zadnych podswietlanych rogow, nic
kompletnie:
http://img69.imageshack.us/img69/6733/27598561.jpg
W nocy jest absolutna czern, nie widac gdzie sie konczy
tv, a zaczyna sciana jezeli w pokoju panuje absolutna ciemnosc.
Co w przypadku lcd, jakich posiadalem sporo
, zawsze matryce byly mniej lub bardziej podswietlone,
nie mowiac juz o denerwujacycm cloudingu, jak chociazby
w Sony.
W "9" tych bolaczek absolutnie nie ma!

Technik z ktorym gadalem twierdzi ze jeszcze nie widzial Samsunga LED, ktory bylby pozbawiony tego problemu, wiec wymiana na kolejny taki sam mija sie z celem.  Czas chyba zamienic na jakas plazme.  No coz...

To co piszesz, to jakis okrutny zart, albo zwyczajnie ktos Cie robi
w konia. Nie wierze zeby ktos taki bubel wypuscil.

M.

Data: 2010-01-20 08:57:24
Autor: Pete
pod¶wietlenie LED w TV LCD

"Moltisanti" wrote
[...]

A jednak... przegladajac fora w USA, to niestety nagminny problem obecnych Samsungow LCD LED, czasami mniej, czasami bardziej zauwazalny. Niektorzy podejrzewam sa po prostu mniej wymagajacy, i byc moze nie zwracaja na to uwagi.

Jestem jeszcze w okresie 30-dniowej wymiany na nowy, wiec moge go wymienic - tak tez sugerowal technik, ktory go zobaczyl, tylko ze prawdopodobienstwo dostania takiego kompletnie bez wady jest niskie, dlatego biore pod uwage wymiane na zupelnie inna technologie.

U mnie czern jest calkowicie wygaszona, zadnych podswietlanych rogow, nic
kompletnie:
http://img69.imageshack.us/img69/6733/27598561.jpg

Mozesz podac dokladny model swojego Samsunga i rowniez jakich ustawien (picture settings) uzywasz?  Ja mam UN55B7100.

Dzieki,
Pete

Data: 2010-01-20 17:57:11
Autor: Moltisanti
pod¶wietlenie LED w TV LCD

Użytkownik "Pete" <:

[...]

Siedze na forach zagranicznych od lat, jak widze Ty na avforum takze,
co prawda nie czytalem, ale to co pokazales a wiem
jak to wyglada w realu bo mialem to samo chociaz w innym tv,
to zwyczajna usterka, jezeli ten konkretny model ma taka
przypadlosc to rece opadaja. Ale jak napisalem ja w to nie wierze.

Tutuj masz foto,  tak to wygladalo u mnie:

http://img24.imageshack.us/img24/8531/dsc00137sv.jpg

Gosc mi probowal wmowic ze tak ma byc:) , malo tego
straszyl serwisem ktory mi tego nie zaakceptuje.

Suma sumarum, obecnego lcd led`a jak wlacze w nocy na
czarnej planszy to nie zobaczysz nic. Cala sciana razem
z tv jest czarna - doslownie.

Niektorzy podejrzewam sa po prostu mniej wymagajacy, i byc moze nie zwracaja na to uwagi.

Bez przesady, delikatny clouding w lcd dla niektorych moze
jest do zaakceptowania, podswietlanie calej matrycy (czyli brak wygaszenia)
tez mozna zaakceptowac, ale to co Ty pokazales to rzecz nienormalna.

Mialem sporo low/top modeli lcd i wierz mi ze to nie jest normalne.

[...]

Oczywiscie nie zastanawialbym sie nad wymiana nawet chwili.

Natomiast sprawdz chociazby ten link, gosc tu wychwalal swoj tv,
nie pamietam z ktorego to forum. Na tych zdjeciach juz widac
ze nie ma efektu ktory jest u Ciebie

http://strony.aster.pl/rob/sam.HTML   to jest tez jak Twoj "edge"

Chociaz jak znam zycie ktos zaraz napisze ze bylo cos kombinowane
w PhotoShopie.
Natomiast gwarantuje ze te ktore sa moje, sa idento jezeli chodzi o czern
takze w realu.

[...]

Ja mam "innego" Lcd Led`a wiec nie wiele Ci to da.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le55a956-20081106134.htm

M.

Data: 2010-01-20 20:18:02
Autor: Pete
pod¶wietlenie LED w TV LCD

"Moltisanti" <pff@pff.ko> wrote >
Mialem sporo low/top modeli lcd i wierz mi ze to nie jest normalne.

No, nie napisalem ze to normalne, tylko ze niestety wiekszosc tych super-cienkich Samsungow LCD LED na to cierpi.  Pierwszego wymienilem zaraz po paru dniach... ten drugi, ktory mi przywiezli jest tak samo do kitu.

[...]

OK, czyli jest jakis cien nadziei...

Ja mam "innego" Lcd Led`a wiec nie wiele Ci to da.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le55a956-20081106134.htm

Rozumiem.  Czyli Twoj to nie jest ten super-cienki (30mm grubosci). Podobno wlasnie te bardzo cienkie cierpia na ta wade, bo Samsung nie zaaplikowal tam jakichs mat, bo juz nie starczylo na nie miejsca.  Tak przynajmniej twierdzil ten mechanior z BestBuy'a...

Pozdr.
Pete

Data: 2010-02-12 20:44:38
Autor: Pete
pod¶wietlenie LED w TV LCD
"Pete" wrote
[...]

Update:  wymienili mi na drugi (ten sam model)... na pierwszy rzut oka wyglada na to, ze ten jest znacznie lepszy.  Nie idealnie czarny, ale dobry na tyle, ze praktycznie nie rzuca sie to w oczy.

Pozdr.
Pete

Data: 2010-01-20 17:38:47
Autor: Street Fighter
pod¶wietlenie LED w TV LCD
Użytkownik Moltisanti napisał:

U mnie czern jest calkowicie wygaszona, zadnych podswietlanych rogow, nic
kompletnie:
http://img69.imageshack.us/img69/6733/27598561.jpg

o ja cie, ale naparzanka oddskul :)
http://www.youtube.com/watch?v=Jhhocl7jf3o

Data: 2010-01-20 18:08:59
Autor: Moltisanti
pod¶wietlenie LED w TV LCD

Użytkownik "Street Fighter" :

o ja cie, ale naparzanka oddskul :)
http://www.youtube.com/watch?v=Jhhocl7jf3o

Nie grales? W HD wyglada bosko, a sama gra
rewelacja :)

M.

Data: 2010-01-21 00:29:08
Autor: J32
pod¶wietlenie LED w TV LCD
Z tego co ja się dowiedziałem to Sharp ma LEDy na całej powierzchni.

pod¶wietlenie LED w TV LCD