podwodne CV

Data: 2009-10-11 22:36:46
Autor: 666
podwodne CV
Za cholerę nie mogę zrozumieć, czemu w normalnym nurkowaniu nie przyjęły się zawory "na strażaka", czyli u dołu...
Każdy paralityk by dosięgnął.
JaC

-- -- -

Niestety do niedawnego czasu konfiguracje jednobutlowe nie pozwalały na łatwe samodzielne zakręcanie zaworów.
To co się dawało zrobić w czynnościach auto-ratowniczych samo-zakręcania zwykle nie mogło być zadawalające z powodów
konstrukcyjnych.
Procedura auto zakręcania może ze spokojem  i znacznie większą łatwością operowania na zaworach.
W tym roku przeprowadzałem próby konfiguracyjne z odwracaniem zaworów w twinie.
Gdybym miał symetryczne AO to więcej nie używał bym standardowego ustawienia twina.
Dlatego że łatwość kręcenia gałkami jest nieporównywalna z typowym rozwiązaniem.
Tylko nieliczne osoby mają tak małpie zasięgi że ze swobodą godną pozazdroszczenia sięgają do każdego zaworu.
Np. mój kursant sięga prawą ręką do prawego ucha nad głową i pod brodą.
Na twinie sięga swobodnie do obejm.
Dla takiego żadna procedura samo-zakręcania nie będzie zbyt trudna

Data: 2009-10-12 00:01:21
Autor: in for
podwodne CV
Za cholerę nie mogę zrozumieć, czemu w normalnym nurkowaniu nie przyjęły się zawory "na strażaka", czyli u dołu...
Każdy paralityk by dosięgnął.

Podobnie jak i z zaworami u góry, tylko trzeba troszkę poćwiczyć :).

i.

Data: 2009-10-11 22:15:15
Autor: jacekplacek
podwodne CV
in_for@vp.pl napisał(a):
> [...]
> zawory "na strażaka", czyli u dołu...
> Każdy paralityk by dosięgnął.

......... tylko trzeba troszkę poćwiczyć :).

Mało popularne podejście :)

Data: 2009-10-12 00:27:31
Autor: Włodek
podwodne CV

Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hatg8n$rmr$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ja na razie odpuściłem sobie tą zabawę ze względu na dość skomplikowane
ułożenie węży (może problematyczne z klamotami które mam) i niemożność ich
skonfigurowanie tak aby można było mówić że jest poprawnie do procedur.
Ładnych kilka godzin spędziłem na próbach rozsądnej konfiguracji. Ale na
razie tylko bo muszę kupić inne węże i wężyki i może się da. Druga sprawa to
ochrona zaworów w trakcie przygotowań do nurkowania. To rozwiązałem raczej
przyzwoicie  przez wykonanie mocnych i łatwo montowalnych kabłąków
ochronnych z pręta fi 12 mm.

Myślę że dolno-zawory nie przyjęły się ze względu na brak marketingu dla
rekreacji i to że wiodące grupy nurków nie poszły akurat w tą stronę. To nie
tylko chodzi wyłącznie o rozwiązanie techniczne problemu bo to jest znane od
wielu lat (np. w pl. także były zestawy odwrotne UAN - zrobiłem w tym kilka
może kilkanaście nurkowań dawno już). Myślę że głównie właśnie ważne są
opracowane i znane zatem sprawdzone procedury. Może także jakieś znaczenia
ma cena tych rozwiązań wynikająca z ograniczonego rynku.

Pozdrawiam Włodek
Zapraszam na stronę www.balastnurkowy.yoyo.pl  jest tam kilka nowości w
galerii.

Data: 2009-10-12 09:06:52
Autor:
podwodne CV
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Ze 25 lat temu Draeger był 3 razy droższy niż Scuba PRO, był to sprzęt do prac
podwodnych. Dlatego nie był popularny w rekreacji.
Czy rozwiązanie zawory do dołu jest idealne ? Na pewno ma też swoje wady:
1 trudność w stawianiu tego sprzętu, tu DIR też leży.
2 możliwość uszkodzenia zaworów butli od uderzeń, Interspiro ma rozsądną ochronę.

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-12 22:54:56
Autor: Włodek
podwodne CV

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:haurjc$lr3$1inews.gazeta.pl...
[...]

I tak jest zapewne do dziś :-(

Czy rozwiązanie zawory do dołu jest idealne ?
Nie, tak jak wszystko może mieć zastrzeżenia :-)

Na pewno ma też swoje wady:
1 trudność w stawianiu tego sprzętu, tu DIR też leży.
Zrobiłem kabłąki na których stoi to przyzwoicie :-)

2 możliwość uszkodzenia zaworów butli od uderzeń, Interspiro ma rozsądną ochronę.
W znacznym stopniu te kabłąki zabezpieczają także i przed tym. Oczywiście jak masz pecha to uszkodzisz AO leżący w torbie na półce :-)

pozdrawiam rc
Pozdrawiam Włodek

podwodne CV