podwodne CV

Data: 2009-10-14 18:34:56
Autor: Włodzimierz Kołacz
podwodne CV

Użytkownik "Włodzimierz Kołacz" <div100@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w
wiadomości
in_for@vp.pl napisał(a):

ciach
Jeśli chodzi o link, to filmik jest super, tyle, że to kamyczek do
CIACH
Na załączonym filmie utrata gazu była w 2 minuty. To są fakty.

Mnóstwo tez tu już padło. Dlatego nie sposób się do wszystkiego
ustosunkować. Spróbuję tak bardziej ogólnie.

Niestety JackuPlacku nie są to fakty mimo że filmik fajnie wygląda i się
układa jako argumentacja. To był obraz rozerwania wężyka w ciepłej wodzie
a nie obraz zalodzenia AO w zimnej wodzie.
CIACH

Dzisiaj, z ciekawości i kręcenia się po klamociarni, spuściłem powietrze z
flaszki 8 l/120 bar przez średnio otwarty zawór (starałem się ustawić tak
jak wylatuje z wzbudzonego AO). Czas do plucia lodem z zaworu to około 1,5
min i już otwarcie całkowite zaworu nie zwiększyło wypływu!!. Doczekałem do
5 min i zakręciłem zawór. Wypływ był już słaby ale z powodzeniem starczyło
by powietrza do oddychania. Może jeszcze z minutę by się dało.
To nie są 2 minuty i pusta flaszka. Temp otoczenia tyle ile dzisiaj na
zachodzie w zamkniętym nie ogrzewanym pomieszczeniu.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-10-14 17:46:51
Autor: jacekplacek
podwodne CV
Włodzimierz Kołacz <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

To nie są 2 minuty i pusta flaszka. Temp otoczenia tyle ile dzisiaj na
zachodzie w zamkniętym nie ogrzewanym pomieszczeniu.

Ze względu na bank tlenu, notorycznie spuszczaliśmy stejdże przed biciem nitroksu. Dość długo hałasują a i zblokować się potrafią :) Bardziej miarodajny jest test pod wodą(odbiór ciepła): 10m, nacisk na bypass. W minioną sobotę zrzucałem tak flachy z 80 do 20bar. Cholera, zapomniałem pomierzyć czas :( Powiem tak: jakiś czas można to opanować(DS4+XTX50) zdławieniem dźwignią na drugim stopniu. Potem musiałem dokręcić grzybek(ale druga łapka była już na zaworze:)) tez zdławiłem. Jak będę na Koparkach i nie zapomnę, pokombinuję  znowu. Tylko mam wątpliwości, czy można takie coś upubliczniać.

Data: 2009-10-15 13:49:27
Autor: Zboj
podwodne CV

[...]

Pamietaj jednak, że woda jest lepszym przewodnikiem ciepła od powietrza. :-) Dlatego np. 21 C wody potrafi nas wychłodzić bez pianki znacznie szybciej i skuteczniej, niż 21C na lądzie i bez wiatru. Ergo - w wodzie lepiej odprowadzane będzie zimno z butelki do ośrodka,  więc proces o którym piszesz statystycznie potrwa chyba dłużej. Mogę się mylić, jako humanista... ale chyba nie bardzo. :-)

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2009-10-16 01:33:12
Autor: Włodek
podwodne CV

Użytkownik "Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał w wiadomości news:hb728v$qug$1news2.ipartners.pl...

[...]

-- -- -
Zboj (Piotr Marciniak)
  zboj \at/ mnc.pl

Zbójniku ja pamiętam :-)
Pojemność cieplna i przewodzenie to robią. Razem około 20-25 razy szybciej zależnie od źródeł. To jak sobie zdajemy sprawę jest nieporównywalne do realnej wody poniżej termokliny Stąd podałem warunki aby wyobrazić sobie sytuację. Jest jeszcze wilgotność otoczenia jest jeszcze gęstość. To powoduje że traktuje to wyłącznie jako luźny przykład.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-10-15 21:27:48
Autor:
[...]

http://www.portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=427
Tu jest porównanie średnic zaworów Faser (Mors, Kajman, Elf, Marlin mają takie
same wymiary gniazd i grzybków zaworów) i Auer, ten ma 4 razy większe pole
przekroju. pozdrawiam rc

Data: 2009-10-16 12:11:04
Autor: Włodzimierz Kołacz
podwodne CV

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hb844k$5vs$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jak te średnice mają się do szybkości przepływu gazu Bo że w generaliach większa średnica = większemu przepływowi to oczywiste W przybliżeniu w stosunku podobnym do różnic pola powierzchni przekroju gniazda. Masz może, trafiłeś na porównywalne dane w l/min rożnych zaworów aktualnie dostępnych na rynku?
Wiem DTR zaworu i tam jest na pewno. Tylko gdzie takie DTR znaleźć?

Dla nie zorientowanych DTR to Dane Techniczno Ruchowe jakiegoś klamota o ile się nie mylę a z pewnością ta nazwa odzwierciedla to co taka dokumentacja zawiera.
Pozdrawiam Włodek

podwodne CV