[Absurd] podwójny kabel USB

Data: 2009-07-20 14:55:36
Autor: Kucing
[Absurd] podwójny kabel USB
Jakieś pół roku temu kupiłem sobie dysk zewnętrzny 2,5'. Z dyskiem dostałem podwójny kabel USB, czyli z jednej strony jest wtyczka mini-USB (do dysku) a z drugiej dwie wtyczki USB (do komputera, ewentualnie innych urządzeń). Po pół roku używania doszedłem do wniosku, że warto kupić drugi taki podwójny kabelek USB. I tu spotkało mnie coś, co wyjątkowo mnie zaskoczyło. Otóż takich kabli nie da się kupić... Nie ma ich na Allegro, na innych aukcjach, w sklepach internetowych. Towarzysz Google pokazuje, że wielu ludzi pyta się o nie a one po prostu są niedostępne. Ludzie otrzymują pojedyncze sztuki wraz z zakupem dysków. Toż to jakiś absurd. Kabel ten jest śmiesznie prosty w budowie a mimo to praktycznie nigdzie nie można go dostać. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi o kabel USB do podłączania zewnętrznych dysków twardych 2,5'. Jakby ktoś przypadkiem znał miejsce gdzie taki kabel można kupić, proszę o info.

--
- Kucing -

Data: 2009-07-20 15:06:05
Autor: RadoslawF
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia 2009-07-20 14:55, Użytkownik Kucing napisał:

[...]

Kolega zgubił mi tego typu kabelek.
Skończyło się wymianą obudowy, kabelka luzem nie znalazłem.
Ewentualnie kup kabel dwu ogoniasty ale oczywiście bez gwarancji
że zadziała.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-20 15:10:04
Autor: Kucing
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:06:05 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem. Dysk musi mieć po prostu odpowiednie
zasilanie a z jednego portu USB z kompa tego zasilania nie wyciągnie,
potrzebne są więc dwie końcówki po stronie kompa i jedna mini-końcówka po
stronie dysku. W sumie 3 :) No i jest dokładnie jak piszesz. Takich
kabelków nie można znaleźć, chociaż z technicznego punktu widzenia
wykonanie ich jest banalne. Ciekaw jestem dlaczego nikt ich nie
sprzedaje... Czyżby mała popularność zewnętrznych dysków? Czyżby wszyscy
dzisiaj używali pendrive'ów?

--
- Kucing -

Data: 2009-07-20 17:56:31
Autor: RadoslawF
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia 2009-07-20 15:10, Użytkownik Kucing napisał:

[...]

Kwestia ceny.
Obudowę wymieniłem za dwadzieścia kilka złotych.
Za kabelek wolał bym nie zapłacić więcej niż jedna trzecią ceny
zestawu.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-20 18:31:37
Autor: Agaton
[Absurd] podwójny kabel USB
Kucing pisze:

Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem.

Zadziała. Podłączam pojedynczym kablem i do PC i do notebooka.

Data: 2009-07-20 18:53:44
Autor: Radosław Sokół
[Absurd] podwójny kabel USB
W dniu 20.07.2009 15:10, Kucing pisze:
Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem. Dysk musi mieć po prostu odpowiednie
zasilanie a z jednego portu USB z kompa tego zasilania nie wyciągnie,

Nie musi. To zależy bardziej od portów. Wiele komputerów
stacjonarnych ma wydajność prądową portów USB dużo powyżej
tego 0.5 A dyktowanego standardem i dysk na zasilaniu z
jednego portu "rusza".

Liczy się też jakość kabli.

wykonanie ich jest banalne. Ciekaw jestem dlaczego nikt ich nie
sprzedaje... Czyżby mała popularność zewnętrznych dysków? Czyżby wszyscy
dzisiaj używali pendrive'ów?

Moje obydwa dyski 2.5" w kieszeniach USB działają na zasi-
laniu z jednego portu na olbrzymiej większości komputerów
stacjonarnych i przenośnych.

Data: 2009-07-20 23:37:41
Autor: Jwzw
[Absurd] podwójny kabel USB

Użytkownik "Kucing" <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości news:14ya7l1b1kngu.dlgkucing.ing...
[...]

A dokładnie chodzi o prąd, którego jedno gniazdo USB nie poda więcej niż 500mA.
Niektóre dyski potrzebują do rozruchu prądu chwilowo większego i wtedy stosuje się takie kable.
Kable zaczynają się pojawiac na rynku. Widziałem w "sklepie za rogiem"
http://www.tridex.pl/ramka4.php?menu=towar&symbol=3424

Data: 2009-07-25 19:42:31
Autor: qwerty
[Absurd] podwójny kabel USB
Użytkownik "Jwzw" <jwzw@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h42ohe$i2p$1@atlantis.news.neostrada.pl...
A dokładnie chodzi o prąd, którego jedno gniazdo USB nie poda więcej niż 500mA.

To nie jest do końca prawda. Mam kieszeń z dyskiem o rozruchu 0,9A i uruchamia się z jednego usb. ;)

Data: 2009-07-20 17:03:28
Autor: Gargamel
[Absurd] podwójny kabel USB
RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl> w wiadomości
<news:h41g0s$vbj$1node1.news.atman.pl> napisał/a:

Kolega zgubił mi tego typu kabelek.
Skończyło się wymianą obudowy, kabelka luzem nie znalazłem.

Szanujące się obudowy (p. np. welland - ale nie ten z "obcego" ;) ) mają
gniazdo na zasilanie z zasilacza, wówczas można stosować standardowy
"pojedynczy" kabel usb. Fakt, że np. wspomniany welland nie dodaje takich zasilaczy do obudów, co
nie znaczy, że na pewno nie można ich kupić lub dopasować jakiś (w moim
przypadku pasuje akuratnie - specyfikacją zasilania i wtyczki - zasilacz od
aktywnego huba usb wellanda - ciekawe, czemu ;)

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Biada wam, wykształciuchy i szanowani obywatele, obłudnicy! Bo podobni jesteście do grobów pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz wewnątrz pełne są kości trupich i wszelkiego plugastwa." ("Mt 23,27"?)

Data: 2009-07-20 15:13:56
Autor: Michal Jankowski
[Absurd] podwójny kabel USB
Kucing <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> writes:

dostać. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi o kabel USB do podłączania zewnętrznych dysków twardych 2,5'.

Taki?

http://www.kabelki.eu/product_info.php?cPath=41&products_id=619
http://www.hama.pl/portal/articleId*126968/action*2563
http://diolut.pl/product_info.php?products_id=2017

  MJ

Data: 2009-07-20 15:22:22
Autor: Kucing
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:13:56 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

[...]

No i zabiłeś mi ćwieka Michał. Dokładnie o takie mi chodzi. Dzięki. Ale nie
zmienia to faktu, że w sklepach komputerowych (w tym tych wielkich typu
Media Markt, Electroworld, Saturn, Euro itp.) naprawdę takich kabli nie ma.
W większości sklepów internetowych, na Allegro również. Nie wiem skąd znasz
adresy, które mi podałeś (jeszcze raz dzięki!) ale musisz uwierzyć na
słowo, że te kable są bardzo trudno dostępne.

Tak czy owak sprawa rozwiązana.

--
- Kucing -

Data: 2009-07-20 15:33:42
Autor: Michal Jankowski
[Absurd] podwójny kabel USB
Kucing <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> writes:

Nie wiem skąd znasz adresy, które mi podałeś

Googla użyłem. Fakt, że chwilkę trzeba popracować, pierwsze zapytanie
nic nie znalazło.

  MJ
PS. Na allegro jest dziś podobny kabel, ale z większą wtyczką (nie
mini).

Data: 2009-07-20 17:25:17
Autor: Leszek K.
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:22:22 +0200, Kucing napisał(a):

[...]

Szczerze mówiąc, w tego typu sklepach bywam średnio raz na pół roku (jak
zdoła mi umysł zakłócić kolejna reklama) i nawet bym nie wpadł na pomysł,
że tam można kupować części komputerowe. Części komputerowe kupuje w
sklepach komputerowych. Jak czegoś nie mają to zazwyczaj sprzedawca jest w
stanie to zamówić ewentualnie polecić inny sklep.

Data: 2009-07-20 15:48:58
Autor: tg
[Absurd] podwójny kabel USB
"Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> wrote in message news:kjzy6qjlcob.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Taki?
http://www.kabelki.eu/product_info.php?cPath=41&products_id=619
http://www.hama.pl/portal/articleId*126968/action*2563
http://diolut.pl/product_info.php?products_id=2017

tez przerabialem temat

ostatni link ma sens, tylko kabelek wyglada dosyc cienko ;)

a zamiast dwoch pierwszysch warto kupic sobie za grosze obudowe
sony vaio na ide - kabelek jest solidny a na allegro zaczynaja
sie od 20,90 z dostawa

http://www.allegro.pl/search.php?string=usb+vaio&change_view=1&order=d&change_view=1

Data: 2009-07-20 17:58:52
Autor: Kucing
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:48:58 +0100, tg napisał(a):

[...]

Dlaczego tylko ostatni link ma sens? Czy dlatego, że najtańszy? Przecież
wszystkie są praktycznie identyczne...

--
- Kucing -

Data: 2009-07-20 22:53:02
Autor: tg
[Absurd] podwójny kabel USB
"Kucing" <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> wrote in message news:wbh2vj6liqci.dlgkucing.ing...
ostatni link ma sens, tylko kabelek wyglada dosyc cienko ;)

Dlaczego tylko ostatni link ma sens? Czy dlatego, że najtańszy? Przecież
wszystkie są praktycznie identyczne...

tyle ze tamte kosztuja 25 bez przesylki a za 20 mozna miec kabel,
przesylke i obudowe sony na jakis starszy wyszarpany z laptopa dysk

nie wyglada zeby sie specjalnie roznily miedzy soba, jednak gdybym mial
wybierac to hama, albo ten z kieszenia - ktos zdecydowal sie je firmowac
wiec jest szansa ze faktycznie beda dzialaly w przeciwienstwie do noname
kosztujacego 5 pln na ktorym zarabia jeszcze conajmniej producent i
sprzedajacy - a i pewnie jakas hurtownia

nie mam zludzen ze te firmowe kabelki sa znacznie lepsze ale jest szansa
ze nie byly robione najtaniej jak sie da, a i byc moze producent wyrywkowo
sprawdzil jakosc ;)

Data: 2009-07-20 15:23:38
Autor: Jacek Madaj
[Absurd] podwójny kabel USB
http://www.hama.pl/portal/articleId*126968/action*2563;jsessionid=12C9566498565139C089C721F4779124.tomcat_pl_lin33

mam nadzieję, że link się nie rozleci.

Jacek

Data: 2009-07-20 15:48:39
Autor: Mariusz Kruk
[Absurd] podwĂłjny kabel USB
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kucing"
[...]

Dodajmy, że "śmiesznie prosty w budowie" oznacza, że jest szansa, że
kontroler USB trzymający się specyfikacji spuści go na szczaw i nie da
prądu tyle, ile byśmy oczekiwali. --
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I  WILL  FINISH  WHAT  I STA(Bart Simpson on
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. chalkboard in episode 8F05)
\.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-07-20 17:50:41
Autor: Nex@pl
[Absurd] podwójny kabel USB
Kucing pisze:
[...]

Nie żebym się czepiał, ale...

cztery końcówki USB typu A to bo ja wiem, powiedzmy 5zł, do tego ze dwa metry kabla za 3zł, lutownica z cyną i mamy piękny kabelek za niecałe 10pln na długość i konfigurację JAKĄ tylko sobie WYMYŚLIMY :)

Data: 2009-07-20 17:58:16
Autor: Jacek
[Absurd] podwójny kabel USB
Zgadza sie, jednak polaczenie (po lutowaniu) nalezaloby jakos po ludzku
wykonczyc w sposob estetyczny. Co proponujesz?

Data: 2009-07-20 18:09:21
Autor: Nex@pl
[Absurd] podwójny kabel USB
Jacek pisze:
Zgadza sie, jednak polaczenie (po lutowaniu) nalezaloby jakos po ludzku
wykonczyc w sposob estetyczny. Co proponujesz?

Ostatnio jak kupowałem końcówki USB, to miały "zamknięcie" i lutowania nie było widać, jedyne co można to sobie czymś potem kabelki pokryć, czy to jakąś taśmą, czy folią. Dla mnie taki kabelek ma działać i zapewniać porządny transfer, a nie wyglądać, więc nie zastanawiałem się zbytnio nad tym :)

Data: 2009-07-25 18:05:32
Autor: Gotfryd Smolik news
[Absurd] podwójny kabel USB
On Mon, 20 Jul 2009, Nex@pl wrote:

Nie żebym się czepiał, ale...

  Mnie można się czepiać że starocie wyciągam, ale wcześniej czasu
nie miałem ;)

cztery końcówki USB typu A to bo ja wiem, powiedzmy 5zł, do tego ze dwa metry kabla za 3zł, lutownica z cyną i mamy piękny kabelek za niecałe 10pln na długość i konfigurację JAKĄ tylko sobie WYMYŚLIMY :)

  A widziałeś post Mariusza?
  Taki kabelek "nie powinien" działać.
  Port USB pół ampera, owszem, daje, ale *po wynegocjowaniu* przez urządzenie. Wniosek, że na drugim porcie musi się "zgłosić" urządzenia,
a w to że nie powinien być to ten sam dysk nie wątpimy :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-25 18:54:13
Autor: Nex@pl
[Absurd] podwójny kabel USB
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Hm... coś mi sie nie zgadza, to czemu jak robię sobie pewne urządzenie i nie używam transmisji na USB a tylko +5V to działa bez problemu? :)

Data: 2009-07-30 01:33:44
Autor: Gotfryd Smolik news
[Absurd] podwójny kabel USB
On Sat, 25 Jul 2009, Nex@pl wrote:

[...]

  Wyjątkowo proste - nie przestrzegali standardu :D
(i tak powstają "nowe standardy de facto", wymuszone stanem zastanym).

  Tu masz opis:
http://www.usbmadesimple.co.uk/ums_2.htm
"The standard unit load available is 100mA. No device is permitted to take more than this before it has been configured by the host."
"A device may draw up to 500mA after it has been configured as a high-power device."

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-25 19:03:54
Autor: JoteR
[Absurd] podwójny kabel USB
"Gotfryd Smolik news" napisał:

 Taki kabelek "nie powinien" działać.

Ale działa. Wiem, bo sam sobie dorabiałem dodatkowe zasilanie.

 Port USB pół ampera, owszem, daje, ale *po wynegocjowaniu* przez urządzenie. Wniosek, że na drugim porcie musi się "zgłosić" urządzenia,

Hmm, a jako co zgłasza się np. taki wiatraczek USB? Generic fan device? ;-)

JoteR

Data: 2009-07-30 01:37:57
Autor: Gotfryd Smolik news
[Absurd] podwójny kabel USB
On Sat, 25 Jul 2009, JoteR wrote:

 Port USB pół ampera, owszem, daje, ale *po wynegocjowaniu* przez urządzenie. Wniosek, że na drugim porcie musi się "zgłosić" urządzenia,

Hmm, a jako co zgłasza się np. taki wiatraczek USB? Generic fan device? ;-)

  Nie wiem co tam jest za silniczek we wiatraczku :), ale jeśli
równie wysokosprawny co np. w modelach latających, to 5V 100 mA
w zupełności wystarczy do dania podmuchu zmiatającego kartki
w okolicy :) (na 3,6V 0,5A lata całkiem sporo minihelikopterów).
  100mA jest "bez negocjacji" oczywiście.

  O możliwości "założenia braku standardu" nie wspomnę, też się
zdarza (że konstruktor zakłada, iż port da 500mA wbrew specyfikacji).
  Przykładowy link z opisem dla porządku:

Data: 2009-07-20 18:00:52
Autor: Kucing
[Absurd] podwójny kabel USB
Dnia Mon, 20 Jul 2009 14:55:36 +0200, Kucing napisał(a):

Widzę, że Panowie skoncetrowaliście się na OBUDOWACH a nie na kabelkach.
Otóż to jest błąd. Pamiętajcie, że zewnętrzne dyski nie są używane tylko do
standardowych komputerów, ale również do urządzeń multimedialnych, np. WD
TV Player. Tam obudowy nie zmienicie a jedyne co Was uratuje to właśnie
kabelek o jakim dyskutujemy.

--
- Kucing -

Data: 2009-07-20 23:43:01

[...]