Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   podwyzka na A2

podwyzka na A2

Data: 2015-01-06 10:33:30
Autor: Artur Miller
podwyzka na A2
W dniu 2015-01-06 o 00:22, J.F. pisze:

http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-przejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagniety-na-jej-budowe

"Od 12 stycznia zmienią się stawki za przejazd płatnymi odcinkami
autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
(Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd.

d 12 stycznia zmienią się stawki za przejazd płatnymi odcinkami
autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
(Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd."

Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

J.



obiecują, że będzie lepiej:
http://www.tvn24.pl/poznan,43/drozeje-przejazd-a2,503462.html

Dochody z opłat mają pokryć m.in. poszerzenie bezpłatnej obwodnicy Poznania na autostradzie A2.

Planowana rozbudowa obejmie 13 z 25 km trasy, na odcinku od węzła Komorniki do węzła Krzesiny. - Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze związane z uzyskaniem decyzji środowiskowych, zmierzające do poszerzenia jej o trzeci pas ruchu. Rozpoczęcie rozbudowy planowane jest na rok 2016. Na realizację  potrzeba ok. 1,5 roku - wyjaśnia Kwiatkowska.


@

Data: 2015-01-06 11:24:09
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-06 10:33, Artur Miller wrote:

Dochody z opłat mają pokryć m.in. poszerzenie bezpłatnej obwodnicy
Poznania na autostradzie A2.

Planowana rozbudowa obejmie 13 z 25 km trasy, na odcinku od węzła
Komorniki do węzła Krzesiny. - Obecnie prowadzone są prace
przygotowawcze związane z uzyskaniem decyzji środowiskowych, zmierzające
do poszerzenia jej o trzeci pas ruchu. Rozpoczęcie rozbudowy planowane
jest na rok 2016. Na realizację  potrzeba ok. 1,5 roku - wyjaśnia
Kwiatkowska.

Zawsze się zastanawiałem - ile będzie kosztować dobudowanie trzeciego pasa potem, w porównaniu do budowy od razu - przecież obiekty inżynieryjne są podobno i tak robione na trzy pas, miejsce na trzeci pas tez od razu rezerwowane... wychodzi na to, że "zaoszczędzono" koszty samej podbudowy i asfaltu - ile to procent całej inwestycji? Nie mówiąc już o "kosztach społecznych" czyli burdelu przez co najmniej rok (za 13 kilometrów). Gdzie jak gdzie, ale tam gdzie autostrada robi za obwodnice trzeba było budować trzy pasy od razu.

Shrek

Data: 2015-01-07 09:12:35
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Dnia Tue, 06 Jan 2015 11:24:09 +0100, Shrek napisał(a):
On 2015-01-06 10:33, Artur Miller wrote:
Dochody z opłat mają pokryć m.in. poszerzenie bezpłatnej obwodnicy
Poznania na autostradzie A2.
Zawsze się zastanawiałem - ile będzie kosztować dobudowanie trzeciego pasa potem, w porównaniu do budowy od razu - przecież obiekty inżynieryjne są podobno i tak robione na trzy pas, miejsce na trzeci pas tez od razu rezerwowane... wychodzi na to, że "zaoszczędzono" koszty samej podbudowy i asfaltu - ile to procent całej inwestycji? Nie mówiąc już o "kosztach społecznych" czyli burdelu przez co najmniej rok (za 13 kilometrów). Gdzie jak gdzie, ale tam gdzie autostrada robi za obwodnice trzeba było budować trzy pasy od razu.

O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
baraki, ochrona itp. Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?

J.

Data: 2015-01-07 09:37:35
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-07 09:12, J.F. wrote:

O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
baraki, ochrona itp.

Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?

Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi, że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy autostrady - warto było?

Shrek.

Data: 2015-01-07 10:59:47
Autor: Budzik
podwyzka na A2
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
baraki, ochrona itp.

Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?

Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi, że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy autostrady - warto było?

Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

Data: 2015-01-07 12:28:30
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-07 11:59, Budzik wrote:

Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
autostrady - warto było?

Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.

cena dodatkowego pasa = 0.33*0.3 = jakieś 10% wartości inwestycji.

A teraz trzeba od początku, papiery, łapówki, więcej ekranów, zamknąć jeden pas (organizację ruchu zaprojektować, zatwierdzić), przetarg zrobić, front robót od początku zorganizować, stare barierki zdemontować, zutylizować, nowe postawić... O burdelu na autostradzie nie wspominając.

Myślę, że spokojnie wyjdzie pięć razy drożej niż położyć jedną trzecią asflatu więcej, jak było wszystko rozgrzebane, logistyka zorganizowana i wykonawcy na miejscu.

Shrek.

Data: 2015-01-07 11:45:02
Autor: masti
podwyzka na A2
Shrek wrote:

On 2015-01-07 11:59, Budzik wrote:

Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
autostrady - warto było?

Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.

a masz jakiekolwiek realne dane? Bo na podstawie założeń to wszystko
można udowodnić

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-01-07 12:55:35
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-07 12:45, masti wrote:

Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale
zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i
podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.

a masz jakiekolwiek realne dane? Bo na podstawie założeń to wszystko
można udowodnić

Nie - nie mam. Szacuje. Jeśli uważasz, że gdzieś się mylę, to będę wdzięczny za pokazanie palcem gdzie i dlaczego.

Shrek.

Data: 2015-01-07 14:16:00
Autor: masti
podwyzka na A2
Shrek wrote:

On 2015-01-07 12:45, masti wrote:

Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale
zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i
podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.

a masz jakiekolwiek realne dane? Bo na podstawie założeń to wszystko
można udowodnić

Nie - nie mam. Szacuje. Jeśli uważasz, że gdzieś się mylę, to będę wdzięczny za pokazanie palcem gdzie i dlaczego.

właśnie nie wiem. dlatego też bym chętnie zobaczył jakieś realne dane.
choćby przybliżone.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-01-07 15:24:54
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-07, o godz. 14:16:00
masti <gone@to.hell> napisał(a):

właśnie nie wiem. dlatego też bym chętnie zobaczył jakieś realne dane.
choćby przybliżone.

Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe Źródło
Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.

Zdrówko

Data: 2015-01-07 17:23:21
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-07 15:24, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe Źródło
Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.

Czekamy - też bym się dowiedział.

Shrek

Data: 2015-01-07 20:29:54
Autor: adam
podwyzka na A2
W dniu 2015-01-07 o 17:23, Shrek pisze:
On 2015-01-07 15:24, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe Źródło
Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.

Czekamy - też bym się dowiedział.

Shrek

A w ogóle, to jak jest w umowie, kto płaci za rozbudowę?

Data: 2015-01-08 08:56:04
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-07, o godz. 20:29:54
adam <adamw2@wp.pl> napisał(a):

W dniu 2015-01-07 o 17:23, Shrek pisze:
> On 2015-01-07 15:24, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
>
>> Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe
>> Źródło Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.
>
> Czekamy - też bym się dowiedział.
>
> Shrek

A w ogóle, to jak jest w umowie, kto płaci za rozbudowę?

Przy normalnej umowie inwestor będący potem operatorem autostrady.
Tu za poszerzenie też płaci operator - według umowy jest zobowiązany do
poszerzenia o trzeci pas gdy ruch dobowy wzrośnie na tym odcinku
powyżej 40 tysięcy samochodów na dobę. Obecnie jest to około 60
tysięcy. Inwestycję powinni zacząć już 2 lata temu ale spierali się
GGDDKiA o zgodę na podwyżki opłat twierdząc że inaczej nie zgromadzą
kasy na budowę.

Zdrówko

Data: 2015-01-08 10:09:11
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20150108085604.5de730d6@babcia-workstation...
A w ogóle, to jak jest w umowie, kto płaci za rozbudowę?

Przy normalnej umowie inwestor będący potem operatorem autostrady.
Tu za poszerzenie też płaci operator - według umowy jest zobowiązany do
poszerzenia o trzeci pas gdy ruch dobowy wzrośnie na tym odcinku
powyżej 40 tysięcy samochodów na dobę. Obecnie jest to około 60
tysięcy. Inwestycję powinni zacząć już 2 lata temu ale spierali się
GGDDKiA o zgodę na podwyżki opłat twierdząc że inaczej nie zgromadzą
kasy na budowę.

To jest na odcinku platnym, czy bezplatnym ?
20 tys samochodow ponad norme, po 48 zl to jest prawie milion zl dziennie.
3.6 mld w 10 lat - na dodatkowy pas starczy w zupelnosci.

Chyba ze to ruch lokalny i bramki omija jak diabel swiecona wode ...

Swoja droga - powiekszenie ruchu o 50% w dwa lata ? Co za nowe obwodnice tam otwarli ...

J.

Data: 2015-01-08 10:14:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-08, o godz. 10:09:11
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

To jest na odcinku platnym, czy bezplatnym ?
20 tys samochodow ponad norme, po 48 zl to jest prawie milion zl dziennie.
3.6 mld w 10 lat - na dodatkowy pas starczy w zupelnosci.

Chyba ze to ruch lokalny i bramki omija jak diabel swiecona wode ...

Swoja droga - powiekszenie ruchu o 50% w dwa lata ? Co za nowe obwodnice tam otwarli ...

Na bezpłatnym. W umowie koncesyjnej mieli taki zapis. Co więcej 40
tysięcy osiągnięto w 2012 i wtedy AW twierdziła że prace projektowe już
ruszają, budowa od 2014 i w 2015 będzie szerzej. teraz mówią o
zakończeniu projektowania i zgodach w 2014 a sama budowa jeszcze
półtora roku. Ewidentnie widać że przeciągają jak mogą inwestycję
która nie da im zysku a tylko wydatki.

Zdrówko

Data: 2015-01-08 10:21:03
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
To jest na odcinku platnym, czy bezplatnym ?
20 tys samochodow ponad norme, po 48 zl to jest prawie milion zl
dziennie.  3.6 mld w 10 lat - na dodatkowy pas starczy w zupelnosci.
Chyba ze to ruch lokalny i bramki omija jak diabel swiecona wode ...

Na bezpłatnym. W umowie koncesyjnej mieli taki zapis. Co więcej 40
tysięcy osiągnięto w 2012 i wtedy AW twierdziła że prace projektowe już
ruszają, budowa od 2014 i w 2015 będzie szerzej. teraz mówią o
zakończeniu projektowania i zgodach w 2014 a sama budowa jeszcze

To jeszcze nie klamia - powazny projekt, musi trwac :-)

półtora roku.

Oj tam, pewnie sie zgody przeciagnely :-)
W terminie to tylko PKW inwestycje realizuje :-)

Ewidentnie widać że przeciągają jak mogą inwestycję
która nie da im zysku a tylko wydatki.

A kto by chcial wydawac pieniadze bez zysku :-)

J.

Data: 2015-01-08 10:39:37
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-08, o godz. 10:21:03
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
>> To jest na odcinku platnym, czy bezplatnym ?
>> 20 tys samochodow ponad norme, po 48 zl to jest prawie milion zl
>> dziennie.  3.6 mld w 10 lat - na dodatkowy pas starczy w >> zupelnosci.
>> Chyba ze to ruch lokalny i bramki omija jak diabel swiecona wode >> ...

>Na bezpłatnym. W umowie koncesyjnej mieli taki zapis. Co więcej 40
>tysięcy osiągnięto w 2012 i wtedy AW twierdziła że prace projektowe >już
>ruszają, budowa od 2014 i w 2015 będzie szerzej. teraz mówią o
>zakończeniu projektowania i zgodach w 2014 a sama budowa jeszcze

Przeprasza - mój błąd - tu miało być 2016.

Zdrówko

Data: 2015-01-08 10:38:15
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-07, o godz. 17:23:21
Shrek <1@wp.pl> napisał(a):

On 2015-01-07 15:24, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe
> Źródło Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.

Czekamy - też bym się dowiedział.

Sam jestem ciekawy więc nie omieszkam zapytać. A na czas oczekiwania
tzw. fakt autentyczny okołoautostradowy:

Podczas budowy autostrady A1 wykupywano grunty. Jak wiadomo w takiej
sytuacji kupuje się zarówno od cwaniaków jak i od ludzi całkowicie
niezaradnych życiowo. W pewnej gminie która miała przeciąć autostradę
wykonawca dogadał się z jej włodarzami że za zgodę na umiejscowienie
uciążliwej w czasie budowy wytwórni cementu wyremontuje pewną ilość
dróg,  przebuduje salę gimnastyczną miejscowej szkoły i parę innych
rzeczy. Z wójtem współpracowało się nieźle, pomagał przy negocjacjach
działek prywatnych. Gdy już właściwie wszystko było wiadomo okazało się
że na jednej z działek żyje małżeństwo staruszków (on głuchoniemy) z
niepełnosprawnym umysłowo i fizycznie synem mającym koło 50 lat. Żyli z
jakichś niewielkich rent i pomocy społecznej - bieda piszczała, rodzina
nie radziła sobie zupełnie. Teoretycznie miano kupić od nich tylko
niewielką część działki - reszta była niepotrzebna pod inwestycję. Miał
być tylko wybudowany nowy dojazd do domu. Wykonawca postanowił że
wspomoże ludzi remontując (a właściwie stawiając od podstaw ich dom) i
porządkując działkę. Uzgodnił z gminą że będzie to część prac w zamian
za uciążliwość. Zrobiono więc remont, dom dostosowano dla
niepełnosprawnych, kupiono nowe wyposażenie, porządny wózek inwalidzki
etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
zrobił w gminie kolejny remont/przebudowę a za to Ośrodek Pomocy
Społecznej udzielił staruszkom bezzwrotnej zapomogi na spłatę podatku
jakiego zażądał od nich US. Komentować właściwie nie ma co.

Zdrówko

Data: 2015-01-08 11:16:12
Autor: Adam
podwyzka na A2
W dniu 2015-01-08 o 10:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
(...)
etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
(...)

Jak się czyta o takich q.... "urzędnikach", to aż chciało by się, aby wykonawca z dobroci serca zamurował wszystkie drzwi i okna do tamtejszego urzędu, i to oczywiście w godzinach pracy urzędników.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-08 11:48:30
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-01-08 o 10:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
(...)
etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
(...)
Jak się czyta o takich q.... "urzędnikach", to aż chciało by się, aby wykonawca z dobroci serca zamurował wszystkie drzwi i okna do tamtejszego urzędu, i to oczywiście w godzinach pracy urzędników.

Zaraz zaraz - darowizna/zaplata podlega opodatkowaniu.
Ksiegowych nie maja, aby nazwac to "dokonanie niezbednych adaptacji po sprzedazy czesci nieruchomosci", czy nie potrafia podarowac 50 tys gotowka, zeby obdarowany zaplacil podatek (powiekszony o podatek od 50 tys :-))

J.

Data: 2015-01-08 15:36:25
Autor: Adam
podwyzka na A2
W dniu 2015-01-08 o 11:48, J.F. pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-01-08 o 10:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
(...)
etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
(...)
Jak się czyta o takich q.... "urzędnikach", to aż chciało by się, aby
wykonawca z dobroci serca zamurował wszystkie drzwi i okna do
tamtejszego urzędu, i to oczywiście w godzinach pracy urzędników.

Zaraz zaraz - darowizna/zaplata podlega opodatkowaniu.
Ksiegowych nie maja, aby nazwac to "dokonanie niezbednych adaptacji po
sprzedazy czesci nieruchomosci", czy nie potrafia podarowac 50 tys
gotowka, zeby obdarowany zaplacil podatek (powiekszony o podatek od 50
tys :-))


Remont domu wykonany jako _zadośćuczynienie_ za zajęcie działki i kłopoty związane z uciążliwością robót budowlanych.

Tu moim zdaniem nie ma darowizny.

Jakoś dziwnym trafem tak często się składa, że małpy z US potrafią się czepiać staruszków, a z daleka omijają ewentualne szwindle wykonywane przez większe firmy mające stado prawników :(


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-08 16:31:29
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-01-08 o 11:48, J.F. pisze:
Zaraz zaraz - darowizna/zaplata podlega opodatkowaniu.
Ksiegowych nie maja, aby nazwac to "dokonanie niezbednych adaptacji po
sprzedazy czesci nieruchomosci", czy nie potrafia podarowac 50 tys
gotowka, zeby obdarowany zaplacil podatek (powiekszony o podatek od 50
tys :-))

Remont domu wykonany jako _zadośćuczynienie_ za zajęcie działki i kłopoty związane z uciążliwością robót budowlanych.
Tu moim zdaniem nie ma darowizny.

Czyli normalna zaplata.
Od niej tez nalezy sie podatek.

Jakoś dziwnym trafem tak często się składa, że małpy z US potrafią się czepiać staruszków, a z daleka omijają ewentualne szwindle wykonywane przez większe firmy mające stado prawników :(

No jak nie jak tak ? Wszystkich sie czepiaja, Optimusa, JTT, tylko UEFA nie :-)

J.

Data: 2015-01-08 11:44:17
Autor: Arkady
podwyzka na A2
W dniu 2015-01-08 o 10:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
zrobił w gminie kolejny remont/przebudowę a za to Ośrodek Pomocy
Społecznej udzielił staruszkom bezzwrotnej zapomogi na spłatę podatku
jakiego zażądał od nich US. Komentować właściwie nie ma co.

No żesz k...a bo inaczej tego skomentować nie można... Ludzie idiocieją w urzędach, ważny tylko przepis, procedura a logikę zostawiają w szatni, zza papierów nie widać człowieka... Co za debile, i weź się potem tłumacz takiemu żeś nie wielbłąd skoro w papierach stoi że nim jesteś... Po prostu mózg w poprzek staje jak się coś takiego widzi ale to też świadczy o skali odmóżdżenia tej bandy skoro tam nikt nie pomyślał logicznie, przecież na pewno w swoich papierach mają też wgląd w sytuację finansową tych ludzi. Że też na takich kary nie ma...

Arkady

Data: 2015-01-09 10:28:59
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-07, o godz. 14:16:00
masti <gone@to.hell> napisał(a):

właśnie nie wiem. dlatego też bym chętnie zobaczył jakieś realne dane.
choćby przybliżone.

Dorwałem wczoraj telefonicznie na chwilę moje OZI. ;-)
Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym
koszty wykup ziemi i procedur administracyjnych (pozwolenia,
uzgodnienia etc.). Wykup ziemi i prawie wszystkie pozwolenia wykonuje
GDDKiA - bo to ona zostaje autostrady po wygaśnięciu koncesji. Co do
ceny wykupu gruntów moje OZI nie potrafiło z pamięci podać danych ale
podało metodę szacunku: Autostrada ma tam ~150kilometrów. Pas
wykupionego gruntu pod autostradę to w przybliżeniu ~50m. W sumie daje
to ~7,5-8km^2 czyli ~7,5-8mln m^2 wykupionego gruntu. Trzeba by
sprawdzić średnią cenę m^2 gruntu na Kujawach i Pomorzu w chwili
budowy - w ARiMR ceny za 2009 rok to około 2,70 w pomorskim i 3.00 w
kujawsko-pomorskim za ziemię najwyższej klasy. Cen płacona za
grunt pod autostradę jest zwykle 3-4 razy większa niż grunt
orny. Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z jednej
strony głównie ziemie gorsze ale z drugiej dochodzi powierzchni dróg na
zjazdach, miejscami też jest drożej bo np. jakiś dom burzono i za niego
trzeb było zapłacić. Z drugiej strony część strasy to ziemie Skarbu
Państwa. Niestety nie jestem w stanie oszacować ile kosztowały
pozwolenia, łapówki etc. Koncesja zakłada w przypadku A1 budowę,
eksploatację i przekazanie po 30 latach drogi GDDKiA.

Co do budowy dodatkowego pasa nie OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty, wiadukty,
prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
podłoża i wybudowanie jezdni. Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie. Niestety szacunku typu
"wtedy to byłoby 5% drożej a teraz 15%" nie uzyskałem od OZI ale
stwierdził że obecnie może to być nawet 2-3 razy droższe ze względu na

Data: 2015-01-09 10:35:36
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-09, o godz. 10:28:59
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Jeszcze raz bo nieświadomie uciąłem koniec:

Dorwałem wczoraj telefonicznie na chwilę moje OZI. ;-)
Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym
koszty wykup ziemi i procedur administracyjnych (pozwolenia,
uzgodnienia etc.). Wykup ziemi i prawie wszystkie pozwolenia wykonuje
GDDKiA - bo to ona zostaje autostrady po wygaśnięciu koncesji. Co do
ceny wykupu gruntów moje OZI nie potrafiło z pamięci podać danych ale
podało metodę szacunku: Autostrada ma tam ~150kilometrów. Pas
wykupionego gruntu pod autostradę to w przybliżeniu ~50m. W sumie daje
to ~7,5-8km^2 czyli ~7,5-8mln m^2 wykupionego gruntu. Trzeba by
sprawdzić średnią cenę m^2 gruntu na Kujawach i Pomorzu w chwili
budowy - w ARiMR ceny za 2009 rok to około 2,70 w pomorskim i 3.00 w
kujawsko-pomorskim za ziemię najwyższej klasy. Cen płacona za
grunt pod autostradę jest zwykle 3-4 razy większa niż grunt
orny. Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z jednej
strony głównie ziemie gorsze ale z drugiej dochodzi powierzchni dróg na
zjazdach, miejscami też jest drożej bo np. jakiś dom burzono i za niego
trzeb było zapłacić. Z drugiej strony część strasy to ziemie Skarbu
Państwa. Niestety nie jestem w stanie oszacować ile kosztowały
pozwolenia, łapówki etc. Koncesja zakłada w przypadku A1 budowę,
eksploatację i przekazanie po 30 latach drogi GDDKiA.

Co do budowy dodatkowego pasa OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty, wiadukty,
prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
podłoża i wybudowanie jezdni. Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie. Niestety szacunku typu
"wtedy to byłoby 5% drożej a teraz 15%" nie uzyskałem od OZI ale
stwierdził że obecnie może to być nawet 2-3 razy droższe ze względu na
konieczność zatrudnienia nowego wykonawcy, prace bez zamknięcia a
przebudowa generuje na takim samym odcinku więcej robót niż pierwotnej
budowie. Bo trzeba demontować sporo rzeczy dostosowanych do 2 pasów i
instalować dla drogi 3 pasmowej.

Zdrówko

Data: 2015-01-09 12:54:51
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20150109103536.12976bfc@babcia-workstation...
Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym

za jakies 150 km ?
34mln/km, ~10mln $/km ... takie mniej wiecej dane sie spotyka.

koszty wykup ziemi i procedur administracyjnych (pozwolenia,
uzgodnienia etc.). Wykup ziemi i prawie wszystkie pozwolenia wykonuje
GDDKiA - bo to ona zostaje autostrady po wygaśnięciu koncesji. Co do
ceny wykupu gruntów moje OZI nie potrafiło z pamięci podać danych ale
podało metodę szacunku: Autostrada ma tam ~150kilometrów. Pas
wykupionego gruntu pod autostradę to w przybliżeniu ~50m. W sumie daje

cos mi sie kojarzy 60m. Ale moze zmienili i teraz jest zmienne.

to ~7,5-8km^2 czyli ~7,5-8mln m^2 wykupionego gruntu. Trzeba by
sprawdzić średnią cenę m^2 gruntu na Kujawach i Pomorzu w chwili
budowy - w ARiMR ceny za 2009 rok to około 2,70 w pomorskim i 3.00 w
kujawsko-pomorskim za ziemię najwyższej klasy. Cen płacona za
grunt pod autostradę jest zwykle 3-4 razy większa niż grunt
orny.

Hm, czy to zasadne ? Przy wywlaszczaniu powinna byc podstawa aktualna cena gruntu.
A potem bedzie "nie mozemy zaplacic wiecej niz wynosi wartosc".

Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z jednej

Tak czy inaczej - drobiazg przy tych 5 mld.

strony głównie ziemie gorsze ale z drugiej dochodzi powierzchni dróg na
zjazdach, miejscami też jest drożej bo np. jakiś dom burzono i za niego
trzeb było zapłacić.

Albpo podzielono pole na pol ...

Z drugiej strony część strasy to ziemie Skarbu
Państwa. Niestety nie jestem w stanie oszacować ile kosztowały
pozwolenia, łapówki etc.

Myslisz ze jakies byly ?

Tu o ile sie orientuje to inny model - inwestor buduje, utrzymuje, nawet wystawia bilety na bramkach, ale GD mu placi stala kwote tytulem splaty budowy, oplaty za utrzymanie itp. Byc moze pomniejsza wplyw o kwoty z biletow, a moze nie pomniejsza, tylko naleznosc z biletow operator przelewa do GD czy tam KFD.

W tym momencie to GD ponosi koszta pozwolen, a lapowki ... to GD zalezy na budowie autostrady, to niech placi :-)
A moze tam wszyscy wiedza, ze trzeba zarezerwowac 10% w ofercie, zeby sie potem nie czepiali przy odbiorach i placili na czas :-)

Co do budowy dodatkowego pasa OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty, wiadukty,
prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
podłoża i wybudowanie jezdni.

Pasa awaryjnego. Bo nowy pas ruchu powstanie raczej na starym pasie awaryjnym.

Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie.

Nawet 1/4 biorac pod uwage pas awaryjny,
Ale tez trzeba bedzie przestawiac slupki, barierki. Czy tez raczej demontowac stare i stawiac nowe, bo stare juz troche nadgryzione ...

Czyli Shrek moze miec racje, ze to niewielka oszczednosc byla, a moze i rozrzutnosc.

Tak nawiasem mowiac - 5 mld na 30 lat, to wypada placic ze 300-400 mln rocznie. Oj, chyba nawet wiecej.
800k-1.1 mln dziennie ... przy sredniej 20k pojazdow na dobe wychodzi 40-55 zl na pojazd.
Osobowe moze nieco mniej, jesli ciezarowki wiecej.

To te proponowane 51zl za 150km A2 miesci sie w normie, choc jak budowali, to koszta byly inne.

J.

Data: 2015-01-09 13:22:52
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
podwyzka na A2
Dnia 2015-01-09, o godz. 12:54:51
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20150109103536.12976bfc@babcia-workstation...
>Odcinki autostrady A1 między Rusocinem i Toruniem kosztowały w sumie
>~5,07mld. Co ważne jest to koszt budowy tzn. nie zawiera się w tym

za jakies 150 km ?
34mln/km, ~10mln $/km ... takie mniej wiecej dane sie spotyka.

Takie kwoty podaje wykonawca. 88,78km za 2mld PLN (520mln ojro) i 62,4km
za 3.07mld PLN (730mln ojro).

cos mi sie kojarzy 60m. Ale moze zmienili i teraz jest zmienne.

OZI twierdził 50. ;-)

Hm, czy to zasadne ? Przy wywlaszczaniu powinna byc podstawa aktualna cena gruntu.
A potem bedzie "nie mozemy zaplacic wiecej niz wynosi wartosc".

To nie takie proste. Tam się nie wywłaszcza tylko negocjuje. Wtedy
kiedy budowali to bardzo niechętnie ze specustawy wywłaszczali i to
raczej traktowano jako ostateczność. "Zwykła" cena za m^2 nei jest zbyt
dobrym przelicznikiem bo w wykupie poza tym co przejmowano
uwzględniano tez straty spowodowane budową typu. zmniejszenie plonów
czy spadek wartości niewykupywanych części. Stąd te ceny są wyższe niż
przy takim "zwykłym' wykupie.

>Wyliczenia szacunkowe na tej podstawie można zrobić: 8mlnx3,00x4
>daje w sumie jakieś 96mln za ziemie. Dodajmy 20% - wiadomo że z >jednej

Tak czy inaczej - drobiazg przy tych 5 mld.

Też na to zwróciłem uwagę. Że nawet jeśli wszelkie pozwolenia, ustania,
prace wstępne etc. to wychodzi że to jest kilka procent kosztów samej
budowy.

Albpo podzielono pole na pol ...

Dlatego cena była 3-4 większa od rynkowej - uwzględnia takie straty.

Myslisz ze jakies byly ?

Tu o ile sie orientuje to inny model - inwestor buduje, utrzymuje, nawet wystawia bilety na bramkach, ale GD mu placi stala kwote
tytulem splaty budowy, oplaty za utrzymanie itp. Byc moze pomniejsza
wplyw o kwoty z biletow, a moze nie pomniejsza, tylko naleznosc z
biletow operator przelewa do GD czy tam KFD.

W tym momencie to GD ponosi koszta pozwolen, a lapowki ... to GD zalezy na budowie autostrady, to niech placi :-)

Na budowie zależy temu kto ma koncesję. Bo to na eksploatacji się
zarabia.

A moze tam wszyscy wiedza, ze trzeba zarezerwowac 10% w ofercie, zeby sie potem nie czepiali przy odbiorach i placili na czas :-)

To nie tak. Największe koszty ponosi operator czy GDDKiA - bo to oni są
inwestorami. Firma budowlana na budowie zarabia - ona ma wybudować
zgodnie z projektem i przejść odbiory wewnętrzne. Dopuszczenie do ruchu
i wszelkie pozwolenia to już operator.

>Co do budowy dodatkowego pasa OZI nie podało mi kosztów. Natomiast
>zwróciło uwagę na to że jeśli w koncesji był przewidziany wymóg
>rezerwacji miejsca pod 3 pas to grunt pod jego budowę został już
>wykupiony. Wszelkie obiekty stałe (zjazdy, mosty, przepusty, >wiadukty,
>prześwity pod nimi) są już wybudowane z zapasem pod 3 pas. Więc
>faktyczne roboty to głównie roboty ziemne przy nasypach, stabilizacja
>podłoża i wybudowanie jezdni.

Pasa awaryjnego. Bo nowy pas ruchu powstanie raczej na starym pasie awaryjnym.

Nowy pas awaryjny trzeba dobudować - o określonych parametrach. Koszty
tak naprawdę porównywalne czy to jedno czy drugie.

>Wiec na pewno zdecydowanie mniej niż przy
>budowie 1/3 drogi na nieprzygotowanym gruncie.

Nawet 1/4 biorac pod uwage pas awaryjny,

Ja sądzę że to 10-15% drożej niż przy natychmiastowej budowie - nie
więcej. Ale to tylko mój szacunek.

Ale tez trzeba bedzie przestawiac slupki, barierki. Czy tez raczej demontowac stare i stawiac nowe, bo stare juz troche nadgryzione ...

Słupki i barierki to ułamek kosztów. Najwięcej kosztują prace ziemne,
podbudowa i sam pas. Zwłaszcza że np. ekrany są zwykle na tyle
odsunięte od jezdni że przy poszerzeniu nie będzie się ich
przebudowywać.

Czyli Shrek moze miec racje, ze to niewielka oszczednosc byla, a moze i rozrzutnosc.

Ja wprost uważam że wybudowanie od początku trzech pasów byłoby tańsze
niż budowa dwóch i dodatkowe poszerzenie.

Tak nawiasem mowiac - 5 mld na 30 lat, to wypada placic ze 300-400
mln rocznie. Oj, chyba nawet wiecej.
800k-1.1 mln dziennie ... przy sredniej 20k pojazdow na dobe wychodzi 40-55 zl na pojazd.
Osobowe moze nieco mniej, jesli ciezarowki wiecej.

To te proponowane 51zl za 150km A2 miesci sie w normie, choc jak budowali, to koszta byly inne.

W tej chwili na obwodnicy Poznania jest około 60-tysięcy na dobę. A1
miało w połowie 2014 średnio 37 tysięcy pojazdów na dobę, Ponad 50
tysięcy w lipcu i ~85 tys. w weekend świąteczny w sierpniu.

Zdrówko

Data: 2015-01-09 15:08:28
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
cos mi sie kojarzy 60m. Ale moze zmienili i teraz jest zmienne.
OZI twierdził 50. ;-)

Tak czytam, ze do pasa drogowego wchodza np skarpy, to moze zmienna jest.

Hm, czy to zasadne ? Przy wywlaszczaniu powinna byc podstawa aktualna
cena gruntu.
A potem bedzie "nie mozemy zaplacic wiecej niz wynosi wartosc".

To nie takie proste. Tam się nie wywłaszcza tylko negocjuje. Wtedy
kiedy budowali to bardzo niechętnie ze specustawy wywłaszczali i to
raczej traktowano jako ostateczność.

Kiepsko to widze. Zawsze sie znajdzie pare procent co powie "tu jest moja ojcowizna i nie oddam nawet za 100 mln", oraz tacy co powiedza "kupiliscie dwa sasiednie, to moj musicie teraz kupic, ale moj grunt drogi jest, oj drogi"..

No chyba zeby tak psychologicznie - przyjdzie urzednik "pan ma kawek pola, warty 50 tys, ale ja go moge kupic dla urzedu za 150 tys. Tylko wie pan - nie za darmo" :-)

No bo co - straszyc ludzi ze jak dobrowolnie nie sprzedadza za 100 tys, to sie ich wywlaszczy przymusowo i wtedy dostana 50 tys " ?
Niby tak by bylo najlepiej - jednym zalezy na pieniadzach, innym na czasie, to jest pole do negocjacji, ale tak jakos glupio ...

"Zwykła" cena za m^2 nei jest zbyt
dobrym przelicznikiem bo w wykupie poza tym co przejmowano
uwzględniano tez straty spowodowane budową typu. zmniejszenie plonów
czy spadek wartości niewykupywanych części.

A to jest zrozumiale ... ale chyba nie dla wszystkich

http://prawo.gazetaprawna.pl/orzeczenia/655097,tk_odszkodowanie_za_wywlaszczone_grunty_pod_budowe_drog_moze_byc_niepelne.html

Myslisz ze jakies byly ?
Tu o ile sie orientuje to inny model - inwestor buduje, utrzymuje,
nawet wystawia bilety na bramkach, ale GD mu placi stala kwote
tytulem splaty budowy, oplaty za utrzymanie itp. Byc moze pomniejsza
wplyw o kwoty z biletow, a moze nie pomniejsza, tylko naleznosc z
biletow operator przelewa do GD czy tam KFD.

W tym momencie to GD ponosi koszta pozwolen, a lapowki ... to GD
zalezy na budowie autostrady, to niech placi :-)

Na budowie zależy temu kto ma koncesję. Bo to na eksploatacji się
zarabia.

Oj, chyba nie tak. Na eksploatacji to sie zarabia miedzy Krakowem a Katowicami.

A dalej, o ile mnie pamiec nie myli, to chetnych na te koncesje bylo niewielu - rzad udzielil dwoch i wiecej juz nie.
O ile Kulczyk swoja autostrade zbudowal i przystapil do zarabiania na eksploatacji, to GTC jakos sie do zarobku nie spieszylo i nic nie robili.
Dopiero po 2004 nabrali ochoty, ale gdzies wtedy im rzad koncesje cofnal, co zaskarzyli, i wygrali w sadzie.
I od tego czasu GD jest na A1 na GTC skazana.
Gdzies tam w tle oczywiscie pieniadze sa, to i miejsce na lapowki jest, ale jak widac dlugo nie potrafili sie dogadac, tacy uczciwi ... albo pazerni :-)

A moze tam wszyscy wiedza, ze trzeba zarezerwowac 10% w ofercie, zeby
sie potem nie czepiali przy odbiorach i placili na czas :-)

To nie tak. Największe koszty ponosi operator czy GDDKiA - bo to oni są
inwestorami.

Nie na tych najstarszych odcinkach, a i nie jestem pewien jak na tym o ktorym piszesz - po przywroceniu koncesji budowniczym moglo byc chyba tylko GTC, przynajmniej na tym najwyzszym szczeblu. To juz mamy patowa sytuacje.
I mimo ze inwestorem formalnie moze byc GD - to nie jestem pewien czy finansow nie organizowala tez GTC. Bo gdzies tam w idei bylo, ze GD nie ma pieniedzy, wiec niech je koncesjonariusz zalatwi.
W kazdym badz razie jakos GD negocjowala z GTC koszty budowy, bo koniec koncow to jednak GD placi.

Inne autostrady budowano juz bez koncesjonariusza.

Firma budowlana na budowie zarabia - ona ma wybudować
zgodnie z projektem i przejść odbiory wewnętrzne. Dopuszczenie do ruchu
i wszelkie pozwolenia to już operator.

No wiec powiedzmy ze budowlana ma swoje miejsce na lapowki, ale potem co - autostrada stoi prawie gotowa, GD za nia zaplacila, operator chce zaczac na niej zarabiac ... no ale to GD zaplacila 5 mld za budowe, komu bardziej zalezy na otwarciu ? :-)

Czyli Shrek moze miec racje, ze to niewielka oszczednosc byla, a moze
i rozrzutnosc.

Ja wprost uważam że wybudowanie od początku trzech pasów byłoby tańsze
niż budowa dwóch i dodatkowe poszerzenie.

No, ja tam wole miec 250 km dwupasowej autostrady niz 200km trzypasowej.
Moze gdyby sie zanosilo, ze to bedzie 200km co roku, to bym wolal poczekac az sie tych 50km dobuduje, ale na razie to wyglada tak ze jedni beda mieli te 250, a ja bede jezdzil latami stara krajowka  (nie powinienem narzekac, z Wroclawia i tak mam znacznie lepiej niz inni :-)

Tak nawiasem mowiac - 5 mld na 30 lat, to wypada placic ze 300-400
mln rocznie. Oj, chyba nawet wiecej.
800k-1.1 mln dziennie ... przy sredniej 20k pojazdow na dobe wychodzi
40-55 zl na pojazd.

W tej chwili na obwodnicy Poznania jest około 60-tysięcy na dobę. A1

Ale sam podawales, ze to na odcinku bezplatnym. I w poblizu miasta - tam sie moze inaczej ruch ksztaltowac.

miało w połowie 2014 średnio 37 tysięcy pojazdów na dobę, Ponad 50
tysięcy w lipcu i ~85 tys. w weekend świąteczny w sierpniu.

Ale kredyt splacasz przez caly czas, a nie tylko w weekend.
37 tys - no, to nam obniza koszt o polowe. Pytanie czy ja nie pominalem innych kosztow i czy da sie utrzymac za 400mln.

Oczywiscie nie na tym odcinku, tu autostrada prawie panstwowa, stawki panstwowe, i nie musza pokrywac calosci kosztow jak u Kulczyka (+VAT, ale to jeszcze bardziej skomplikowane).


J.

Data: 2015-01-11 12:24:35
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Dnia Fri, 9 Jan 2015 13:22:52 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
cos mi sie kojarzy 60m. Ale moze zmienili i teraz jest zmienne.

OZI twierdził 50. ;-)

A, juz wiem
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430

I tamze par 8.1 "szerokosc drogi w liniach rozgraniczajacych poza terenem zabudowy i
nie przeznaczonym pod zabudowe nie powinna byc mniejsza niz:
-autostrada 2x2 60m, 2x3 70m

Status niby obowiazujacy.

Nawiasem mowiac - tamze zwykla krajowka klasy G wymaga 25m.
Zawsze mnie to zastanawialo - rezerwa na przyszle pasy, bufor na
ukrycie radiowozu, czy ja zle rozumiem te linie ? J.

Data: 2015-01-07 12:25:05
Autor: yabba
podwyzka na A2
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:m8ir8b$3fa$1node2.news.atman.pl...
On 2015-01-07 09:12, J.F. wrote:

O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
baraki, ochrona itp.

Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?

Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi, że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy autostrady - warto było?



Z punktu widzenia podatników lepiej byłoby zrobić 3 pasy od początku. Z punktu widzenia urzędników, polityków, firm budowlanych, agencji doradzających, biur projektowych, ekologów, agencji ochrony, firm cateringowych, radców prawnych itd. lepiej jest to samo poprawiać po kilka razy. Można zarobić kilka razy. :))

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-01-07 19:56:58
Autor: m4rkiz
podwyzka na A2
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:54ad16f7$0$21551$65785112news.neostrada.pl...
Z punktu widzenia podatników lepiej byłoby zrobić 3 pasy od początku. Z punktu widzenia urzędników, polityków, firm budowlanych, agencji doradzających, biur projektowych, ekologów, agencji ochrony, firm cateringowych, radców prawnych itd. lepiej jest to samo poprawiać po kilka razy. Można zarobić kilka razy. :))

druga sprawa to terminy, te kilometry juz sa 'oddane' a tak byly by gotowe
nieco pozniej

a po remoncie to jak w tym zydowskim dowcipie - jak w koncu skoncza to dopiero
sie bedzie dobrze i sprawnie jezdzilo

--
http://db.org.pl/

podwyzka na A2

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona