podwyzka na A2

Data: 2015-01-06 11:15:23
Autor: Trybun
podwyzka na A2
W dniu 2015-01-06 o 00:22, J.F. pisze:
http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-przejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagniety-na-jej-budowe

"Od 12 stycznia zmienią się stawki za przejazd płatnymi odcinkami
autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
(Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd.

[...]

Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

J.

Prawie wszystko drożeje (mimo pieprzenia czynników rządowych o deflacji panującej w RP), a więc dlaczego by przejazdy miały nie podrożeć...

Data: 2015-01-07 09:13:49
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Dnia Tue, 06 Jan 2015 11:15:23 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
A te to nie wiem czy zdrozaly ...

J.

Data: 2015-01-07 10:13:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
podwyzka na A2
Hello J.F.,

Wednesday, January 7, 2015, 9:13:49 AM, you wrote:

[...]

Od dłuższego czasu kredyty tanieją. Ale to dotyczy kredytów
konsumenckich, dla których jest ograniczenie oprocentowania - obecnie
do 12% rocznie. Kredyty inwestycyjne mogą się rządzić całkiem innymi
zasadami.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-01-07 08:58:19
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F.,
[...]

Jestes pewny ? Niemal panstwowy bank
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/
oprocentowanie istotnie 11.99%, tylko RRSO jakos dziwnie 26%.
Ale to i tak postep, bo niedawno bylo cos 33%.

Kredyty inwestycyjne mogą się rządzić całkiem innymi zasadami.

Szczegolnie te pobierane nascie lat temu, i kto wie czy nie w walucie .... tym niemniej raczej nie drozeja w tych miesiacach.

J.

Data: 2015-01-07 14:17:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
podwyzka na A2
Hello J.F.,

Wednesday, January 7, 2015, 8:58:19 AM, you wrote:

http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-przejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagniety-na-jej-budowe
Prawie wszystko drożeje (mimo pieprzenia czynników rzšdowych o deflacji
panujšcej w RP), a więc dlaczego by przejazdy miały nie podrożeć...
Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
A te to nie wiem czy zdrozaly ...
Od dłuższego czasu kredyty taniejš. Ale to dotyczy kredytów
konsumenckich, dla których jest ograniczenie oprocentowania - obecnie
do 12% rocznie.
Jestes pewny ?

Jestem.

[...]

Tzw. „ubezpieczenie” działa :( Dlatego nie należy brać miniratek
obcišżonych reklamami w TV ale cichutki i spokojny kredycik w mBanku,
który będzie znacznie tańszy.

Kredyty inwestycyjne mogš się rzšdzić całkiem innymi zasadami.

Data: 2015-01-07 10:47:41
Autor: elmer radi radisson
podwyzka na A2
On 2015-01-07 09:13, J.F. wrote:

Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
A te to nie wiem czy zdrozaly ...

A czy to jest zmartwienie kierowcow, ze ktos za mozliwosc ich dojenia
musi splacac kredyt? Jak sie powaznie podejmuje jakas inwestycje, to
sie zabezpiecza jej finansowanie uwzgledniajac wszystkie scenariusze,
a nie kombinuje jak tu potem urwac gdzies indziej.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-01-07 08:52:56
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości
On 2015-01-07 09:13, J.F. wrote:
[...]

O ile wiem, to w tym przypadku autostrada zostala wybudowana za prywatne pieniadze, wiec ja sie tam nie dziwie, ze musi sie zwrocic, a nawet przyniesc zysk.

Zmartwienie kierowcow zadne - wlasciciel autostrady ustala stawki, a kierowcy placa lub omijaja :-)

J.

Data: 2015-01-07 12:57:04
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:

[...]

Wydaje mi się, że umowa jest tak skonstruowana, że nawet jak omijają, to też płacą, tyle że przez budżet:P

Shrek.

Data: 2015-01-07 09:03:17
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:
[...]

Nie mam nic przeciwko, aby mi lekarze, gornicy i politycy dofinansowali przejazd autostrada :-)

Ale akurat na tych odcinkach chyba tak nie ma - to jedne z pierwszych, i tam byly czysto biznesowe zasady.
Tylko ze rzad kredyt poreczyl, wiec jak AW s.a. zbankrutuje, to i tak podatnicy zaplaca :-)

J.

Data: 2015-01-07 14:32:03
Autor: Shrek
podwyzka na A2
On 2015-01-07 09:03, J.F. wrote:

Ale akurat na tych odcinkach chyba tak nie ma - to jedne z pierwszych, i
tam byly czysto biznesowe zasady.
Tylko ze rzad kredyt poreczyl, wiec jak AW s.a. zbankrutuje, to i tak
podatnicy zaplaca :-)

Były tak czyste, że prezesem Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad, był twórca Autostady Wielkoposkiej, który zresztą po podpisaniu koncesji znów zamienił się stołakami;)

Shrek.

Data: 2015-01-07 14:38:53
Autor: yabba
podwyzka na A2
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:m8jcgf$cr0$1node1.news.atman.pl...
On 2015-01-07 09:03, J.F. wrote:

[...]

Czysty przypadek. :))

Założę się też, że nie jest to sprzeczne z żadnym przepisem.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-01-07 15:18:58
Autor: J.F.
podwyzka na A2
On 2015-01-07 09:03, J.F. wrote:
[...]

Przynajmniej wiadomo ze fachowiec na stanowisku :-)

Ale nie, on z ABiEA przeszedl do AW i zaczal budowac :-)

Tak czy inaczej, co by nie myslec zlego o Kulczyku, tym razem zebral pieniadze sam i 150 km autostrady wybudowal.
I na stawki w zasadzie nie ma co narzekac, skoro rzad nie chce sie dolozyc.

J.

Data: 2015-01-07 13:33:56
Autor: elmer radi radisson
podwyzka na A2
On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:

O ile wiem, to w tym przypadku autostrada zostala wybudowana za prywatne
pieniadze, wiec ja sie tam nie dziwie, ze musi sie zwrocic, a nawet
przyniesc zysk.

Zgadza sie, ale nie zmienia to faktu ze tlumaczenie tym kierowcom zmiany ceny jest dosc zabawne. Nic, tylko zaplakac nad biednym losem
operatora, ktory musi splacac kredyt i ktorego trzeba wesprzec
dodatkowymi oplatami.

Niech go sobie skonsoliduje albo przeniesie sie z nim do innego banku ;P

Ps. nie wiem jak to wyglada IRL ale czytalem glosy ze przejazd tym
odcinkiem potrafi kosztowac juz wiecej niz wypalone paliwo.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-01-07 15:57:09
Autor: J.F.
podwyzka na A2
On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:
[...]

No wiesz, gdyby to miala byc prawda, to i plakac trzeba ... nad soba, ze sie autostrad nie doczekamy.
Albo nad soba, ze durnie bylismy, nie myslelismy na kogo glowowalismy :-)

Niech go sobie skonsoliduje albo przeniesie sie z nim do innego banku ;P
Ps. nie wiem jak to wyglada IRL ale czytalem glosy ze przejazd tym
odcinkiem potrafi kosztowac juz wiecej niz wypalone paliwo.

Ale to wina taniej ropy i niskiej akcyzy :-)

Owszem, jak tak policzyc ... z PPO Lądek (k/konina) do PPO Nagradowice (k/Poznania), 57 km,
powiedzmy 3.42 litra oszczednym dieslem (6/100), 15.40 pln jesli po 4.50.
A na obu PPO  razem 32 zl. A teraz ma byc wiecej..

Ale jesli policzyc z wezla Konin do wezla Poznan wsch, to wychodzi tej austrady 86km, i wydaje mi sie ze zbudowanej nadal za pieniadze Kulczyka, w tej samej cenie.
Nadal diesel tanszy, o ile sie znajdzie tak oszczedne auto i/lub kierowce :-)

Ile teraz LPG kosztuje ? bo nawet te 86km przy 8/100 i 2.60/litr to 17.90 ... no ale kto powiedzial, ze droga ma byc tansza niz paliwo ?
W koncu w normalnym paliwie wiecej podatkow niz paliwa, a podatnicy nie protestuja :-)

J.

Data: 2015-01-07 20:14:00
Autor: m4rkiz
podwyzka na A2
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54ad4946$0$12100$65785112news.neostrada.pl...
no ale kto powiedzial, ze droga ma byc tansza niz paliwo ?
W koncu w normalnym paliwie wiecej podatkow niz paliwa, a podatnicy nie protestuja :-)

to samo chcialem, w sumie to jest oplata za komfort i oszczednosc czasu,
niezbyt mozna ja przekladac\porownywac z kosztami paliwa czy innymi
kosztami eksploatacji samochodu

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-08 10:07:10
Autor: elmer radi radisson
podwyzka na A2
On 2015-01-07 21:14, m4rkiz wrote:

to samo chcialem, w sumie to jest oplata za komfort i oszczednosc czasu,
niezbyt mozna ja przekladac\porownywac z kosztami paliwa czy innymi
kosztami eksploatacji samochodu

Ja bym powiedzial raczej, ze oplata za bezpieczenstwo i bardziej
wydajny transport. Wiec ceny raczej nie powinny zniechecac do korzystania i w zamian spychania ruchu na boczne krajowki.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-01-08 11:49:10
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m8lhbu$puh$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2015-01-07 21:14, m4rkiz wrote:
[...]

Zaraz zaraz - zdrowie jest bezcenne, wiec to kierowca powinien placic, cieszyc sie i nie narzekac :-)

J.

Data: 2015-01-08 16:11:35
Autor: elmer radi radisson
podwyzka na A2
On 2015-01-08 11:49, J.F. wrote:

Zaraz zaraz - zdrowie jest bezcenne, wiec to kierowca powinien placic,
cieszyc sie i nie narzekac :-)

No tak, czyli odpowiedzialnosc narzucona przez panstwo w zakresie
bezpieczenstwa moze sie zamykac w stawianiu fotoradarow, ale
w metodach zachecajacych do korzystania z bezpieczniejszych drog
juz nie?

gdyby bylo tak jak piszesz to by wszyscy kupowali bezpieczniejsze
i lepiej wyposazone samochody. czemu tak nie jest, wiadomo.

ps. tak, wiem ze to autostrada prywatna, ale dziala na mocy
okreslonych ustalen i panstwowych koncesji.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-01-08 16:28:49
Autor: J.F.
podwyzka na A2
On 2015-01-08 11:49, J.F. wrote:
[...]

Np cykl reklamowy w TV zachecajacy do autostrad tak jak "10 mniej ratuje zycie" :-)

gdyby bylo tak jak piszesz to by wszyscy kupowali bezpieczniejsze
i lepiej wyposazone samochody. czemu tak nie jest, wiadomo.

Z biedy. Na swiecie patrza na te gwiazdki.
Zreszta bez patrzenia one sa bezpieczniejsze i ilosc wypadkow spada.

ps. tak, wiem ze to autostrada prywatna, ale dziala na mocy
okreslonych ustalen i panstwowych koncesji.

Tym niemniej daleko w tym modelu do "wicie, rozumicie, zalezy nam na tym zeby wiecej ludzi jezdzilo bezpieczna autostrada, wiec laskawie obnizcie oplaty o polowe" ...

Widzisz jak tu lekarze stawili opor pakietowi onkologicznemu, a przeciez to niezgodne z etyka :-)

J.

Data: 2015-01-08 16:57:19
Autor: elmer radi radisson
podwyzka na A2
On 2015-01-08 16:28, J.F. wrote:

[...]

Wiec to wlasnie mialem na mysli. Wiec skoro piszesz ze "zdrowie jest bezcenne, kierowca powinien placic, cieszyc sie i nie narzekac", to wiadomo ze to zadziala jedynie w idealnym swiecie. Jesli sytuacja
powoduje spadek bezpieczenstwa glownie ze wzgledow ekonomicznych,
to znaczy ze wypadaloby cos z tym zrobic. Tym bardziej ze problem
nie polega na tym ze nie ma drogi. Paradoksalnie jest na odwrot.

Poza tym mozna odniesc wyrazne wrazenie ze poziom i windowanie cen
wynika z pozycji monopolistycznej. I prosze nie pisac ze to nie
wcale nie monopol bo przeciez obok sa krajowki ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-01-08 19:16:26
Autor: J.F.
podwyzka na A2
[...]

A patrz, jeszcze niedawno Cavallino narzekal ze obok sa krajowki i ciezarowki je wybieraja :-)

Wiec jest monopol ? Nie ma.

Cena jest rynkowa ... choc uzgodniona miedzy roznymi partiami :-)

Co by nie mowic - drogie te autostrady, i jak maja byc calkowicie prywatne, to i przejazd bedzie drogi.

J.

Data: 2015-01-08 10:43:00
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 19:16:32 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Co by nie mowic - drogie te autostrady, i jak maja byc calkowicie prywatne, to i przejazd bedzie drogi.

Będzie drogi tylko wtedy kiedy wszystkie drogi umożliwiające jazdę obok autostrady będą zamknięte.  Przy partyjno łapówkarskim systemie jest to do zrobienia.

Data: 2015-01-09 13:14:04
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie sa, a i tak sa drogie. Bo tyle to po prostu kosztuje.
No chyba ze w partyjno-lapowkarskim systemie da sie dogadac na panstwowa dotacje - co osobiscie popieram :-)

J.

podwyzka na A2