podwyzka na A2

Data: 2015-01-08 07:29:53
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 00:22:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-przejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagniety-na-jej-budowe

"Od 12 stycznia zmienią się stawki za przejazd płatnymi odcinkami
autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
(Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd.

[...]

Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

J.

Jak protestowali motocykliści to nie było zakazu przyłączenia się do ich protestu i zablokowania autostrad. Wtedy dużo łatwiej można było wymusić obniżki opłat. Opłata za autostradę powinna wynosić ok połowy różnicy w cenie paliwa jakie kierowca może zaoszczędzić jadąc autostradą.

Data: 2015-01-08 16:41:52
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Czyli co - doplacac powinni ? Bo autostrada z reguly dalej, a i auto wiecej pali, bo szybciej sie jedzie.
No owszem, popieram, minister finansow moglby sie podzielic polowa nadwyzki zaplaconej akcyzy :-)

Czasu wlasnego nie liczysz ? Pewnie nie, bos emeryt, czasu masz duzo :-)

A tak w ogole to mamy kapitalizm - oplata za autostrade powinna wynosic tyle, aby zmaksymalizowac zysk inwestora.

Zakladajac w ogole, ze do wybudowania dojdzie, bo jak mowisz ile on powinien zarabiac, to moze sie okazac ze na autostrade z tego nie starczy ...

J.

Data: 2015-01-08 07:45:14
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 16:41:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Zakladajac w ogole, ze do wybudowania dojdzie, bo jak mowisz ile on powinien zarabiac, to moze sie okazac ze na autostrade z tego nie starczy ...

Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali jak było darmo.

Data: 2015-01-08 15:49:55
Autor: masti
podwyzka na A2
kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

wskaż prywatne autostrady w Niemczech

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-08 07:56:07
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 16:50:23 UTC+1 użytkownik masti napisał:
kogutek444@gmail.com wrote:

> Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali jak było darmo.

wskaż prywatne autostrady w Niemczech

-- mst <at> gazeta <.> pl

Przy cenach jakie są na państwowych w Niemczech prywatne były by nie opłacalne. Wolny rynek to się nazywa.

Data: 2015-01-08 16:27:36
Autor: Budzik
podwyzka na A2
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali

Jak to nie doplacali?
PRzeciez finansowali w całosci...

Data: 2015-01-08 10:51:38
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 17:28:10 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

> Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali

Jak to nie doplacali?
PRzeciez finansowali w całosci...

Finansowali i jako państwo z tego powodu nie splajtowali. Inna sprawa ze podbudowę pod swoje autostrady mieli dużo wcześniej i mało albo nic za to nie płacili. Bo zupy z brukwi raczej jako kosztu nie ma co liczyć.

Data: 2015-01-09 13:12:30
Autor: J.F.
podwyzka na A2
> [...]

Bo zupy z brukwi raczej jako kosztu nie ma co liczyć.

Akurat na czas wojny inwestycje drogowe raczej wstrzymano.

A4 Wroclaw -Gliwice budowali wiezniowie, ale tylko 1 pas zrobili.
A wczesniej mieli/smy - od Berlina do Wroclawia czesto jeden pas, ale "w randze autostrady". I chyba przez cala wojne nie dobudowano drugiego.

J.

Data: 2015-01-08 19:56:49
Autor: AZ
podwyzka na A2
On 2015-01-08, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali jak było darmo.

To, ze Ty nie placiles jezdzac ichnimi autostradami to nie znaczy, ze byly
darmo. Zapytaj Niemca ile placi co roku podatku od samochodu :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2015-01-08 13:06:08
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 20:56:52 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
On 2015-01-08, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

> [...]
To, ze Ty nie placiles jezdzac ichnimi autostradami to nie znaczy, ze byly
darmo. Zapytaj Niemca ile placi co roku podatku od samochodu :-)

W Polsce tez był podatek drogowy. I nawet kawałek autostrady zbudowanej przez Adolfa był. Jak znieśli podatek drogowy płacony od pojemności to dopisali go do cen paliw. Tak że kolego sympatyczny pogadaj z Polakiem ile płacił i płaci za przejazd drogami i do tego osobno płatnymi autostradami.

Data: 2015-01-08 22:49:07
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Dnia Thu, 8 Jan 2015 13:06:08 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
On 2015-01-08, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:
[...]

No wlasnie malo placil. Ile bylo tego podatku - 500 zl rocznie za
komuny ? Czyli 5$, z tego sie autostrad nie zrobi, szczegolnie ze
placacych malo - z braku samochodow :-)

Niemiec tego podatku placil dosc sporo, choc jak na Europe to
umiarkowanie. Ale autostrady zapewniaja chyba Hitlerowi - on im
pokazal, ze zamiast popadac w kryzys i placic zasilki dla
bezrobotnych, mozna zorganizowac uzyteczne prace publiczne.

J.

Data: 2015-01-08 22:03:47
Autor: masti
podwyzka na A2
J.F. wrote:

[...]

wbrew pozorom nie do końca
<http://www.dw.de/autostrady-w-niemczech-wcale-nie-by%C5%82y-pomys%C5%82em-hitlera/a-16144531>

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-09 12:58:21
Autor: J.F.
podwyzka na A2
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup
J.F. wrote:
[...]

Moze i nie on wymyslil, ale on zrealizowal :-)

A inni to czytasz - pieniedzy nie ma, kryzys, on sam mogl powiedziec "czolgi bardziej potrzebne".
A tu dalo sie zrobic i czolgi i autostrady, i nawet volkswageny :-)

J.

Data: 2015-01-08 07:54:40
Autor: kogutek444
podwyzka na A2
> [...]

Zakladajac w ogole, ze do wybudowania dojdzie, bo jak mowisz ile on powinien zarabiac, to moze sie okazac ze na autostrade z tego nie starczy ...

Zgodny facet jestem. Maksymalnie powinno kosztować tyle co zaoszczędzone paliwo. Czas i wygoda to zysk kierowcy. A bezpieczeństwo zysk państwa.. Autostrada to taka sama działalność gospodarcza jak każda inna. Chcę cen urzędowych na chleb, masło mięso, cukier i kartofle. Takich żeby producentom się opłacało i żeby godziwie zarabiali.

Data: 2015-01-08 16:27:35
Autor: Budzik
podwyzka na A2
[...]

Uwazałbym z tymi cenami urzedowymi.
Widziałes cene urzedową na slub poza Urzedem?

1000zl za godzinke pracy... Niezły zarobek...

Data: 2015-01-09 13:42:37
Autor: J.F.
podwyzka na A2
> [...]

nadwyzki zaplaconej akcyzy :-)

Czasu wlasnego nie liczysz ? Pewnie nie, bos emeryt, czasu masz duzo
:-)
[...]

Ale jakos dyskretnie pominales przypadek gdy oszczednosci paliwa nie ma, a wrecz jest strata. A to bym rzekl - przypadek dominujacy.
I co wtedy - kasa na koncu autostrady wyplaca  :-)

Czas i wygoda to zysk kierowcy.

I wlasnie za to kierowca placi ekstra, czasem dorzucajac jeszcze troche w dodatkowym paliwie :-)

A bezpieczeństwo zysk państwa.

A to zalezy - ile ma lat i ile bedzie kosztowalo leczenie. Taki 60-latek jak sie zabije, to czysty zysk dla panstwa :-)

Autostrada to taka sama działalność gospodarcza jak każda inna.

No, troche inna. Choc glownie z winy nas/panstwa, ze chcemy to koniecznie regulowac. Mozna by puscic na zywiol ... tylko wtedy by chyba nie powstaly.

Chcę cen urzędowych na chleb, masło mięso, cukier i kartofle. Takich żeby producentom się opłacało i żeby godziwie zarabiali.

A ile to jest godziwie i czemu tak malo/duzo ?
Doswiadczenie uczy, ze nic dobrego z tego nie wyniknie.

Na cukier to sie chyba doczekales - cena jest mocno regulowana, choc pare lat temu sie okazalo ze jednak slabo.

J.

podwyzka na A2