podwyżki OC

Data: 2016-06-02 19:33:23
Autor: PiteR
podwyżki OC
czyżby przegapiłem wątek? :)

Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł

Załóżmy sytuację. Trzy samochody, silniki 1.6, max zniżki 60%,
brak kierowców poniżej 26 lat.

3 x 570zł + 3 x 99zł (bez gazu) + 2 x 80zł za złodziejski brak miejsca w dowodzie daje pi razy oko 2100zł w ciągu dwóch miesięcy (bo nie rozsunięte terminy).

Fajnie co? :)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-06-02 19:37:44
Autor: J.F.
podwyżki OC
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA61BC6F05DC7DPanElektronik@localhost.net...
[...]

Ale o co chodzi ?
Ze utrzymanie samochodu kosztuje,
czy, ze podniesli Ci OC, wiec musiales zaplacic o 600zl wiecej niz bys zaplacil bez podwyzki ?

J.

Data: 2016-06-02 20:00:25
Autor: PiteR
podwyżki OC
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

[...]

no chodzi o skalę podwyżki, procentowo. Przecież jesteśmy tanim państwem zieloną wyspą :) na której niskie zarobki dadzą się przełknąć poprzez niskie ceny hehe. I naród się nie burzy? Cisza w eterze?

Będac nawet bogatym nie lepiej mieć 200zł w kieszeni niż nie mieć?
To może zróbmy chlebuś po 6zł, czynsz z 600zł na 800zł ;)

Ze utrzymanie samochodu kosztuje, czy, ze podniesli Ci OC, wiec
musiales zaplacic o 600zl wiecej niz bys zaplacil bez podwyzki ?

Utrzymanie kosztuje tyle samo. Nie byłem nigdy szkodowy. Podejrzewam, że coraz więcej wykształciuchów-sierot androidowych rozbija nowe i drogie samochody plus hieny pomagające walczyć o wyższe odszkodowania powodują wzrost składki co nie jest nijak moją winą.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-06-02 22:39:49
Autor: Ghost
podwyżki OC

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA61BCB860B1D9PanElektronik@localhost.net...

[...]

Nie. Rząd zacznie wymagać faktur VAT za naprawy z OC i AC, co podniesie wysokość wypłat, ubezpieczalnie działają z wyprzedzeniem.

Data: 2016-06-03 09:53:54
Autor: J.F.
podwyżki OC
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
czyżby przegapiłem wątek? :)
Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł
Ale o co chodzi ?

no chodzi o skalę podwyżki, procentowo. Przecież jesteśmy tanim

Procentowo istotnie duzo, ale sprawdzalec ceny u konkurencji ?

U mnie ostatnio cena chyba nie wzrosla, ale te 380 to IMO dosc tanio - gdzies na prowincji mieszkasz ?

państwem zieloną wyspą :) na której niskie zarobki dadzą się przełknąć
poprzez niskie ceny hehe. I naród się nie burzy? Cisza w eterze?
Będac nawet bogatym nie lepiej mieć 200zł w kieszeni niż nie mieć?

Nie mowie nie, ale, pomijajac podatek bankowy, moze ceny po prostu wzrosly.

[...]

No wiesz, te hieny to z drugiej strony skutek ubezpieczycieli. Jakby wyplacali uczciwie, to by hien bylo mniej.
A byc moze to skutek klientow - nie chcieli placic duzej skladki, to trzeba bylo ciac koszty :-)

srednia placa rosnie, koszty naprawy rosna, odszkodowania osobowe rosna,  to moze i skladki powinny rosnac ...

J.

Data: 2016-06-03 13:00:58
Autor: PiteR
podwyżki OC
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

U mnie ostatnio cena chyba nie wzrosla, ale te 380 to IMO dosc
tanio - gdzies na prowincji mieszkasz ?

nom w Polsce B, pod ruską granicą ;)

--
Piter

golf mk2
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

Data: 2016-06-02 19:40:55
Autor: ąćęłńóśźż
podwyżki OC
Jak widać trafiło na biednego.
Weź się do roboty.

-- -- -
Trzy samochody

Data: 2016-06-02 20:01:14
Autor: PiteR
podwyżki OC
na  ** p.m.s **  ąćęłńóśźż pisze tak:

Jak widać trafiło na biednego.
Weź się do roboty.

Ty się martw o swoją robotę :)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-06-02 20:17:44
Autor: ąćęłńóśźż
podwyżki OC
Moje OC maleje z roku na rok (-70%).

-- -- -
Ty się martw o [...]

Data: 2016-06-02 22:36:02
Autor: Jawi
podwyżki OC
W dniu 2016-06-02 o 20:17,  ąćęłńóśźż pisze:
Moje OC maleje z roku na rok (-70%).
no patrz, a odpowiadać i tak nie potrafisz :(

Data: 2016-06-02 20:46:31
Autor: neoniusz
podwyżki OC
W dniu 02.06.2016 o 19:33, PiteR pisze:
Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł

Zmien ubezpieczyciela.
U mnie nic nie podrozalo, a ostatnio nawet potanialo.

Data: 2016-06-02 22:14:37
Autor: PiteR
podwyżki OC
na  ** p.m.s **  neoniusz pisze tak:

Zmien ubezpieczyciela.
U mnie nic nie podrozalo, a ostatnio nawet potanialo.

neoniusz chwal się. To nie będzie potraktowane jako spam :)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-06-02 22:26:51
Autor: ąćęłńóśźż
podwyżki OC
+/- potaniało w proamie, dwa inne TU były minimalnie droższe albo jedno nawet minimalnie tańsze (za kilka złotych to się nie opłacało zmieniać, znaczek też kosztuje i czas na pisanie wypowiedzenia).

-- -- -
chwal się.

Data: 2016-06-02 13:49:16
Autor: Iglo
podwyżki OC
W zeszłym roku w Proama 490zł, w tym tygodniu dostałem ofertę na 710zl. 70% zniżek, Kangoo 1.6, Warszawa. Skuter 125ccm w zeszłym 65zl, w tym 99zł.
Wycofywanie z dumpingowej walki cenowej o klienta się zaczęło.

Data: 2016-06-03 09:31:53
Autor: sirapacz
podwyżki OC
W dniu 2016-06-02 o 22:49, Iglo pisze:
W zeszłym roku w Proama 490zł, w tym tygodniu dostałem ofertę na 710zl. 70% zniżek, Kangoo 1.6, Warszawa. Skuter 125ccm w zeszłym 65zl, w tym 99zł.
Wycofywanie z dumpingowej walki cenowej o klienta się zaczęło.
nie.

ubezpieczenie doblo max zniżek. Link 4 w 2013 chciał 480, w 2014 chciał(wszystkie kwoty w przybliżeniu i na oko) 500, w 2016 chcieli 650...ale nie dostali.

wkurzylem sie ze klientowi niezmieniajacemuy ubezpieczalni dali dosc radykalna podwyżkę. więc wlazłem na porównywarkę i wyliczyło mi, ze axa da mi oc za 420pln.

zadzwoniłem do link4 i wyłuszczyłem im sprawę podkreślając, że nie zapłacę im tyle i jeśli chcą bym został u nich muszą zaproponować mi taką cenę, aby nie chciało mi się ruszyć 4 liter na pocztę z wypowiedzeniem. Czary mary pstryk, po 1 minuscie na holdzie dostałem propozycję od L4 na 423pln.

dze end.

PZU mimo ze to ta sama grupa jakoś bardziej powściągliwe jest w zmianie cen - są wyższe ale nie aż takie różnice.

Data: 2016-07-27 07:53:31
Autor: tadeklodz
podwyżki OC
W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 22:26:41 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
+/- potaniało w proamie, dwa inne TU były minimalnie droższe albo jedno nawet minimalnie tańsze (za kilka złotych to się nie opłacało zmieniać, znaczek też kosztuje i czas na pisanie wypowiedzenia).

> [...]

ciekawe. Właśnie z Proamy dostałem propozycję na następny rok. żadnych zmian : ten sam samochód i właściciel, -70% zniżki TYLKO składka o 80% wyższa

Data: 2016-07-27 17:26:59
Autor: J.F.
podwyżki OC
Użytkownik  tadeklodz napisał w wiadomości grup
ciekawe. Właśnie z Proamy dostałem propozycję na następny rok. żadnych zmian : ten sam samochód i właściciel, -70% zniżki TYLKO składka o 80% wyższa

W Lodzi ?

Bo tak wszyscy strasza:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/kierowco-trzymaj-si%c4%99-za-kiesze%c5%84-kolejne-podwy%c5%bcki/ar-BBuSqvg

a ja w maju placilem ~5% wiecej niz rok temu.

I sie zastanawiam - zdazylem przed podwyzkami, czy moze firmy zaczely ostro podnosic te najnizsze skladki, i jednym 50% podwyzki, a innym 5% ....

J.

Data: 2016-07-27 19:00:30
Autor: Budzik
podwyżki OC

[...]

Podwyzki sa bez dwóch zdań.
Ale jak zwykle srednio wiec jednego dotknie wiecej innego mniej a jeszcze innego wcale.

Data: 2016-07-27 20:03:41
Autor: Michał Jankowski
podwyżki OC
W dniu 2016-07-27 o 17:26, J.F. pisze:

a ja w maju placilem ~5% wiecej niz rok temu.

I sie zastanawiam - zdazylem przed podwyzkami, czy moze firmy zaczely
ostro podnosic te najnizsze skladki, i jednym 50% podwyzki, a innym 5% ...

Moja agentka dzwoniła w połowie czerwca, żeby natychmiast umowę podpisywać, bo od pojutrza drożeje...

   MJ

Data: 2016-07-29 17:27:53
Autor: Zenek Kapelinder
podwyżki OC
Zostawiles kropki. Bys dokonczyl i napisal o ile zdrozalo. Ja bym sie dowiedzial z czystej ciekawosci czy mnie w chuja nie robia.

Data: 2016-07-30 11:24:57
Autor: PiteR
podwyżki OC
na  ** p.m.s **  tadeklodz pisze tak:

ciekawe. Właśnie z Proamy dostałem propozycję na następny rok.
żadnych zmian : ten sam samochód i właściciel, -70% zniżki TYLKO
składka o 80% wyższa

Jakby ktoś był ciekaw ceny to w tym tygodniu w końcu wykupiłem OC.
Broker zaproponował (z 279zł TUZ) Proamę 430zł. Pojemność 1300cm3. Zniżka zmieniła się z 60% do 70%, przebieg deklarowany 5000km.
Osób poniżej 28lat brak.

--
jak się człowiek śpieszy to lakiernik się cieszy

Data: 2016-06-04 00:03:24
Autor: neoniusz
podwyżki OC
W dniu 02.06.2016 o 22:14, PiteR pisze:
Zmien ubezpieczyciela.
U mnie nic nie podrozalo, a ostatnio nawet potanialo.

neoniusz chwal się. To nie będzie potraktowane jako spam :)

Allianz Direct,

Lexus, 2007 rok, 2.5 V6
pelne znizki juz od dluzszego czasu, zarejestrowany w krakowie, kod pocztowy z podkarpacia (ciekawe, ze cos takiego w ogole przechodzi, ale to juz nie moj problem)

2012 - 219 zl
2013 - 266 zl
2014 - 356 zl
2015 - 314 zl
2016 - 300 zl

Faktem jest to, ze w 2011-2012 skladka byla 219 zl, wiec troche podrozalo, ale bez przesady, dalej uwazam, ze to rozsadna cena za OC.

Fluktuacja cen dosc dziwna, nie wiem na czym to polega.

Z allianz direct jest tylko jeden problem - ostatnio im sie cos powalilo i w pierwszym roku skladka jest SPORA. Kiedys tak nie bylo, ale teraz dla nowych klientow sa inne stawki niz przy kontynuacji. I to roznice tego rodzaju, ze jako kontunuacje mam 300 zl a jakbym chcial jako nowy klient to 700 zl. A w nastepnym roku znow mniej. Tak tylko z ciekawosci te opcje sprawdzilem, bo ja sie ich trzymam od poczatku nie tylko z tym autem, ale i z innymi.

Data: 2016-06-04 09:43:06
Autor: ąćęłńóśźż
podwyżki OC
Aż nie mogę uwierzyć :-o, za +/- podobny 2,5D w W-wie x2 (w granicach 600 zł - Link, Axa, Proama).

-- -- -

Data: 2016-06-02 22:41:14
Autor: Ghost
podwyżki OC

Użytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:niputh$q0k$2@node2.news.atman.pl...

W dniu 02.06.2016 o 19:33, PiteR pisze:

Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł

Zmien ubezpieczyciela.
U mnie nic nie podrozalo, a ostatnio nawet potanialo.

dawaj ubezpieczalnię, no chyba, że to skutek 10% ulgi

Data: 2016-06-03 13:31:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
podwyżki OC
Hello neoniusz,

Thursday, June 2, 2016, 8:46:31 PM, you wrote:

Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł
Zmien ubezpieczyciela.
U mnie nic nie podrozalo, a ostatnio nawet potanialo.

Jak masz kontynuację u ubezpieczyciela, u którego masz również inne
ubezpieczenia i nie masz żadnych szkód, to mogło i potanieć. Ale
ogólna tendencja jest wzrostowa, niestety :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-06-04 00:05:44
Autor: neoniusz
podwyżki OC
W dniu 03.06.2016 o 13:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jak masz kontynuację u ubezpieczyciela, u którego masz również inne
ubezpieczenia i nie masz żadnych szkód

To moze byc to rzeczywiscie. Poprobowalem opcji z przedluzeniem i z nowym ubezpieczeniem i roznica jest kosmiczna. Ale to tylko kwestia przedluzenia i bezszkodowosci, a nie liczby polis (sprawdzone).

Data: 2016-06-02 21:03:45
Autor: P.B.
podwyżki OC
Dnia Thu, 02 Jun 2016 19:33:23 +0200, PiteR napisał(a):

czyżby przegapiłem wątek? :)

Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł

Właśnie odkryłeś #dobrazmiana #500+ Myślałeś, że skąd będzie na to kasa?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-02 12:18:28
Autor: Zenek Kapelinder
podwyżki OC
Na pewno nie z OC bedzie. Myk polega na czestych zmianach ubezpieczycieli.

Data: 2016-06-02 22:10:10
Autor: P.B.
podwyżki OC
Dnia Thu, 2 Jun 2016 12:18:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Na pewno nie z OC bedzie. Myk polega na czestych zmianach ubezpieczycieli.

Ciekawe, którzy to nie muszą płacić podatku bankowego, który zaczął być
ściągany od 1 lutego 2016. To drobne 0,0366% od tego co firma
ubezpieczeniowa ma w aktywach ponad 2 mln PLN. Dla banków kwota wolna to 4
mld PLN (2000 razy więcej!). Więc ten Twój myk nic nie da - wszycy równo
walą w klienta, bo na podatek złożą się klienci, a nie dyrektorzy TU!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-04 10:42:38
Autor: J.F.
podwyżki OC
Dnia Thu, 2 Jun 2016 22:10:10 +0200, P.B. napisał(a):
[...]

Tylko wiesz - wydaje sie, ze takie OC samochodowe nie wymaga wiele
aktywow. Tyle, co na jakies fluktuacje wypadkowe.
Nawet jesli ubezpieczyciel zakumulowal np dwie roczne skladki na
samochod, 1000 zl powiedzmy, to od tego jest 36 groszy podadku co rok.

Oczywiscie sa wymogi formalne, ubezpieczyciel musi tych aktywow iles
tam miec.

J.

Data: 2016-06-02 22:41:48
Autor: Ghost
podwyżki OC

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b9819626-fddf-45a3-8e87-a3677789f734@googlegroups.com...

Na pewno nie z OC bedzie.

Będzie

Data: 2016-06-02 22:42:56
Autor: Tomasz Pyra
podwyżki OC
Dnia Thu, 2 Jun 2016 12:18:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Na pewno nie z OC bedzie. Myk polega na czestych zmianach ubezpieczycieli.

Niekoniecznie.
Pojawił się pomysł żeby odszkodowania OC ubezpieczyciele wypłacali
wyłącznie po przedstawieniu faktur za naprawę, a szkody całkowite tylko po
zezłomowaniu samochodu.

Czyli pośrednio jednak może chodzić o finansowanie z OC.

Data: 2016-06-03 13:37:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
podwyżki OC
Hello P.B.,

Thursday, June 2, 2016, 9:03:45 PM, you wrote:

czyżby przegapiłem wątek? :)
Wzrost OC gdzieś o 1.5 raza np z 380zł na 575zł
Właśnie odkryłeś #dobrazmiana #500+ Myślałeś, że skąd będzie na to kasa?

Twoim zdaniem z obowiązkowych ubezpieczeń OC? Karkołomne twierdzenie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-06-03 18:27:34
Autor: P.B.
podwyżki OC
Dnia Fri, 3 Jun 2016 13:37:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Pamiętaj, że podatek bankowy dotyczy również (a może nawet przede
wszystkim) firm ubezpieczeniowych!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-03 19:25:34
Autor: Cavallino
podwyżki OC
W dniu 03.06.2016 o 13:37, RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

Ale prawdziwe.
Ze wszystkiego będzie - również z OC.
I tak to cały naród zasponsoruje nowe źródło alkoholu dla meneli....

Data: 2016-06-04 10:51:12
Autor: J.F.
podwyżki OC
Dnia Fri, 3 Jun 2016 19:25:34 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Jesli alkoholu dla meneli to nie ma sprawy - pieniadze szybko wroca, a
menele szybciej umra i nie trzeba im bedzie placic.

J.

Data: 2016-06-04 11:00:30
Autor: Cavallino
podwyżki OC
W dniu 04.06.2016 o 10:51, J.F. pisze:
[...]

Ale to trochę potrwa, do tego czasu o tym nie-rządzie już nikt nie będzie pamiętał.

Data: 2016-06-04 11:54:30
Autor: J.F.
podwyżki OC
Dnia Sat, 4 Jun 2016 11:00:30 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Pieniadze wroca bardzo szybko, a reszta zaslug objawi sie w
przyszlosci :-)

J.

Data: 2016-06-04 10:49:11
Autor: J.F.
podwyżki OC
[...]

No wiesz - w budzecie tych pieniedzy nie ma.

To teraz pytanie, jak myslisz, kto za to koniec koncow zaplaci:
-rzad oszczednosci wprowadzi w swoich wydatkach ?
-banki i ubezpieczyciele, a dokladniej to ich akcjonariusze
-supermarkety/ich wlasciciele
-klienci w/w Moze i nowy rzad osmiorniczek jadl nie bedzie, ale z tego nie starczy.

J.

Data: 2016-06-04 12:20:53
Autor: z
podwyżki OC
W dniu 2016-06-02 o 21:03, P.B. pisze:

  #dobrazmiana #500+

Co Wy z tymi kratkami? To jakaś więzienna maniera?

Ładne towarzystwo ;-)

podwyżki OC