Data: 2017-03-17 12:11:57 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Rzad obraduje nad propozycja, aby podniesc oplaty za parkowanie w scislym centrum miast.
Tzn decyduja miasta, ale obecnie maksymalna stawka jest ograniczona do chyba 3.30/h, rzad chce podniesc granice do 10. Ustawa jest proekologiczna, proantysmogowa, pro-komunikacja zbiorowa i w ogole same dobre zmiany. no to "za chwile zostanie tylko rower" :-) Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie, to jakas szybka sprawe da sie zalatwic samochodem :-) J. |
|
Data: 2017-03-17 12:28:12 | |
Autor: Kris | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu piątek, 17 marca 2017 12:12:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Rzad obraduje nad propozycja, aby podniesc oplaty za parkowanie w scislym centrum miast. Mnie nie dotyczy W moim mieście parkometrów 1szt Ten 1 to przed Netto a i tak 30 minut gratis;) |
|
Data: 2017-03-17 12:36:34 | |
Autor: Michał Jankowski | |
podwyzki parkingowe | |
3zł jest utrzymywane od bodaj 13 lat, w tym czasie płace wzrosły mniej
więcej dwukrotnie. Obecna cena w Warszawie kompletnie nie spełnia jednego z celów, którym miało być wymuszenie rotacji, żeby było zawsze miejsce dla kogoś, kto potrzebuje zaparkować na kwadrans. Za Odrą i Nysą biorą 3 ojro. MJ |
|
Data: 2017-03-17 12:55:45 | |
Autor: Nikt | |
podwyzki parkingowe | |
On 2017-03-17 12:36, Michał Jankowski wrote:
Za Odrą i Nysą biorą 3 ojro. co za debilne porównanie, niech mi dadzą pensję Helmuta, to mogę płacić 3 euro... |
|
Data: 2017-03-17 06:47:55 | |
Autor: Bolko | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu piątek, 17 marca 2017 12:55:48 UTC+1 użytkownik Nikt napisał:
On 2017-03-17 12:36, Michał Jankowski wrote: http://www.parkingwawel.pl/pl/Cennik-Parking-Plac-Na-Groblach/cennik-parking-plac-na-groblach.html paring podziemny w Krakowie pod Wawelem teraz 4,5 zł ale z tego co kojarze to w sezonie letnim 7zł. I do tego monitorowany I z tego co kojarze to prywatna inicjatywa wiec zysk powinien być. |
|
Data: 2017-03-17 12:59:30 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 12:55, Nikt pisze:
On 2017-03-17 12:36, Michał Jankowski wrote: Bo rzeczywiście porównywanie jest debilne. Opłata ma być w takiej wysokości, aby miejsca były ciągle dostępne (czyli aby odsiać część tych, co teraz parkują, a niekoniecznie muszą). Skoro miejsc brakuje, to trzeba podwyższać aż się zwolnią, bez oglądania się na sąsiadów - proste zasady rynkowe. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 13:30:49 | |
Autor: miumiu | |
podwyzki parkingowe | |
Bo rzeczywiście porównywanie jest debilne. Opłata ma być w takiej Jakie zasady rynkowe? To nie jest wolny rynek. Idac tym tropem mozna zrobic wszystkie drogi platne, az ludzie przestana jezdzic, albo podniesc klikukrotnie ceny paliwa tak ze az poznikaja korki. To nie ma nic wspolnego z wolnym rynkiem, to sztuczna regulacja. |
|
Data: 2017-03-17 06:21:45 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
podwyzki parkingowe | |
Jesli juz sztucznie regulowac to uzaleznic wysokosc oplaty od dochodu. Zeby zawsze byl ten sam procent od zarobku. Za oszukiwanie kara 10 tysiecy.
|
|
Data: 2017-03-17 16:37:23 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 14:21, Zenek Kapelinder pisze:
Jesli juz sztucznie regulowac to uzaleznic wysokosc oplaty od dochodu. Zeby zawsze byl ten sam procent od zarobku. Za oszukiwanie kara 10 tysiecy. Głupota. Po to się więcej zarabia, aby na więcej kogoś było stać. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 09:55:26 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
podwyzki parkingowe | |
Miejsca parkingowe w przestrzeni publicznej nie sa towarem tylko dobrem wspolnym. Jesli z jakis wzgledow wprowadzono oplate za korzystanie z dobra wspolnego to nikt nie moze byc z powodu nizszych zarobkow pozbawiony mozliwosci korzystania z dobra wspolnego. Jedynym sposobem w takiej sytuacji powinno byc zroznicowana w zaleznosci od zarobkow oplata. W jakims kraju skandynawskim wysokosc mandatu uzalezniona jest od zamoznosci karanego.
|
|
Data: 2017-03-17 18:20:50 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
Miejsca parkingowe w przestrzeni publicznej nie sa towarem tylko dobrem wspolnym. Blad logiczny. Jesli celem wprowadzenia oplaty mialo byc wprowadzenie oplaty, to obywatel ma placic. Do uzgodnienia z TK i RPO wysokosc tejze oplaty w polaczeniu z prawem do korzystania z dobra wspolnego. Jesli celem bylo np zapewnienie mozliwosci parkowania przez ograniczenie jego czasu, to tu masz racje - powinny byc talony, kartki, rezerwacje (darmowe) itp. Albo po prostu komitety kolejkowe :-) Jedynym sposobem w takiej sytuacji powinno byc zroznicowana w zaleznosci od zarobkow oplata. Ale czemu tylko na parkingu ? Uzaleznij od zarobkow cene biletu na basen - przynajmniej tego miejskiego, teatru - bo kina to sie zdazyly sprywatyzowac, czy benzyny - w czesci, ktora jest podatkiem ... tramwaju, autobusu miejskiego, wody w kranie - bo prad i gaz to sie zdazyly sprywatyzowac. Ale Skarb Panstwa ciagle ma tam spore udzialy, to przynajmniej w 30% :) J. |
|
Data: 2017-03-17 18:41:00 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 18:20, J.F. pisze:
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup Ze też ci się chce. Przecież Zenek to debil, w dodatku w najgorszej formie - z przerośniętym ego. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 10:42:34 | |
Autor: re | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Liwiusz" .... Przecież Zenek to debil, w dodatku w najgorszej formie - z przerośniętym ego. -- - Idź stąd |
|
Data: 2017-03-17 18:40:12 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 17:55, Zenek Kapelinder pisze:
Miejsca parkingowe w przestrzeni publicznej nie sa towarem tylko dobrem wspolnym. Jesli z jakis wzgledow wprowadzono oplate za korzystanie z dobra wspolnego to nikt nie moze byc z powodu nizszych zarobkow pozbawiony mozliwosci korzystania z dobra wspolnego. Jedynym sposobem w takiej sytuacji powinno byc zroznicowana w zaleznosci od zarobkow oplata. W jakims kraju skandynawskim wysokosc mandatu uzalezniona jest od zamoznosci karanego. Bzdury pieprzysz, dziadku. Szkoda tłumaczyć, bo i tak jesteś za beton, aby zrozumieć. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 10:47:56 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
podwyzki parkingowe | |
Za to ty buraku jestes mlody i umysl masz lotny jak plyta chodnikowa.
|
|
Data: 2017-03-17 18:51:47 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 18:47, Zenek Kapelinder pisze:
Za to ty buraku jestes mlody i umysl masz lotny jak plyta chodnikowa. Nie jestem młody. Ale cieszę się, że dostrzegasz swoje upośledzenia. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 10:39:42 | |
Autor: re | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" Miejsca parkingowe w przestrzeni publicznej nie sa towarem tylko dobrem wspolnym. Jesli z jakis wzgledow wprowadzono oplate za korzystanie z dobra wspolnego to nikt nie moze byc z powodu nizszych zarobkow pozbawiony mozliwosci korzystania z dobra wspolnego. Jedynym sposobem w takiej sytuacji powinno byc zroznicowana w zaleznosci od zarobkow oplata. -- - Ale, że obibok, który nic nie robił, nie zapłaci nic a ciężko pracujący zostanie ukarany za to, że pracował ? Po wuja miałyby być takie zasady płacenia ?! Płaci się za usługę, która coś jest warta. Można postulować płacenie nie tylko pieniądzem, ale niewłaściwym jest różnicowanie ceny od zamożności. W jakims kraju skandynawskim wysokosc mandatu uzalezniona jest od zamoznosci karanego. -- - Mandaty w ogóle nie powinny mieć wymiaru finansowego bo to zwykła kradzież jest tudzież niewolnictwo (pieniądze zabrane mają z reguły wymian tego, że ktoś za darmo na nie pracował). |
|
Data: 2017-03-17 16:44:04 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oagvrl$56u$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-17 o 14:21, Zenek Kapelinder pisze: Jesli juz sztucznie regulowac to uzaleznic wysokosc oplaty od dochodu. Zeby zawsze byl ten sam procent od zarobku. Za oszukiwanie kara 10 tysiecy. Głupota. Po to się więcej zarabia, aby na więcej kogoś było stać. Ale kto powiedzial, ze to ma byc dla tych, kogo stac ? Ma byc dla potrzebujacych, a reszta tramwajem :-) J. |
|
Data: 2017-03-17 16:53:59 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 16:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup A, czyli przed zaparkowaniem trzeba "przynieść zaświadczenie, że parkowanie jest panu naprawdę potrzebne"? (pamiętasz, skąd ta parafraza?:) Samochodów w centrum ma być mniej, ale nie możemy wnikać po co ktoś parkuje. I oczywistym jest, że bogatych będzie stać na więcej, dlatego że są bogaci. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 16:58:04 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oah0qq$6b7$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-17 o 16:44, J.F. pisze: Jesli juz sztucznie regulowac to uzaleznic wysokosc oplaty od A, czyli przed zaparkowaniem trzeba "przynieść zaświadczenie, że parkowanie jest panu naprawdę potrzebne"? (pamiętasz, skąd ta parafraza?:) Samochodów w centrum ma być mniej, ale nie możemy wnikać po co ktoś parkuje. I oczywistym jest, że bogatych będzie stać na więcej, dlatego że są bogaci. A to wszysko zalezy od celu - moze mozemy wnikac i pytac po co :-) A bogaci ... aresztuje sie jednego i drugiego, to przestana kupowac zaswiadczenia o inwalidztwie i koniecznosci jezdzenia samochodem :-) J. |
|
Data: 2017-03-17 17:45:11 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 16:58, J.F. pisze:
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup No to likwidujemy opłaty za parkingi, w zamian wprowadzamy, że wjechać mogą ci, co uprzednio dostali zgodę od prezesa partii rządzącej. A ten będzie oceniał kto może wjechać, a kto nie. Jeśli uważasz, że tak jest prościej. A bogaci ... aresztuje sie jednego i drugiego, to przestana kupowac Wystarczy zlikwidować zaświadczenia o inwalidztwie i przywileje dla tej grupy. Inwalida, nawet na wózku, teraz bez problemu może poruszać się komunikacją miejską (zresztą większość tych prawdziwych inwalidów samochodów nie ma, a ci, którzy mają, to zwykle są inwalidami tylko formalnie - np. rzeczywiście kuleją, ale chodzić mogą). A jak ktoś jest na tyle niepełnosprawny, że niskopodłogową komunikacją nie podjedzie, ale stać go na samochód specjalistyczny do kierowania przez osobę niepełnosprawną, to obojętne dla niego jest, czy zapłaci 3zł, czy 9zł za godzinę (albo przyjedzie taksówką). -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 16:47:34 | |
Autor: Scobowski | |
podwyzki parkingowe | |
'dlatego' i 'po to' :P
|
|
Data: 2017-03-18 17:31:07 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
[lekki OT] podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 16:53, Liwiusz pisze:
A, czyli przed zaparkowaniem trzeba "przynieść zaświadczenie, że To ja napiszę: Prezes spółdzielni mieszkaniowej (Gustaw Lutkiewicz) do Dionizego Cichockiego (Bronisława Pawlika): https://youtu.be/-CYTBhfXbjQ?t=2m12s Polecam obejrzeć cały powyższy fragment. :) -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-03-27 15:06:10 | |
Autor: robot | |
[lekki OT] podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 17:31, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 17.03.2017 o 16:53, Liwiusz pisze:W Alernatywach nie ma złych fragmentów. Więc polecam obejrzeć wszystkie (po raz setny chyba, ale to nie ma znaczenia). |
|
Data: 2017-03-17 19:06:27 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 16:44, J.F. pisze:
Ale kto powiedzial, ze to ma byc dla tych, kogo stac ? Nie da rady - bilety na tramwaj podnosić, aż będą wolne miejsca siedzące jakieś 20% wolnych. jak kogoś nie stać, żeby pracować, to niech siedzi w domu - proste zasady wolnorynkowe:P Shrek |
|
Data: 2017-03-17 20:04:41 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 19:06, Shrek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 16:44, J.F. pisze: No, trzeba rozważyć, czy każdy ma mieć prawo i możliwość (jak?) parkowania samochodu w centrum - to dojdziemy do wniosku, że nie jest to żadne "prawo", a wręcz coś, co chcemy ograniczać, w przeciwieństwie do komunikacji publicznej (imho powinna być bezpłatna dla płacących podatki w danym mieście). -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 20:08:44 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 20:04, Liwiusz pisze:
No, trzeba rozważyć, czy każdy ma mieć prawo i możliwość (jak?) Dlaczego - brakuje i miejsc parkingowych i miejsca w tramwaju czy metrze w centrum. Jak już tak się tymi zasadami rynkowymi podpierasz, to badź konsekwenty:P Shrek |
|
Data: 2017-03-17 20:16:06 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 20:08, Shrek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 20:04, Liwiusz pisze: Dlatego, że rozwiązaniem braku miejsc w tramwajach jest zwiększenie ich liczby. A miejsc parkingowych nie zwiększymy(*), bo 1. teren nie jest z gumy 2. nie chcemy większej liczby samochodów w centrum. (*)zwiększony koszt publicznego parkowania to większa opłacalność budowania parkingów prywatnych. Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem prawa do swobodnego przemieszczania się ludzi w centrum, ale ograniczenie miejsc parkingowych tanim ograniczeniem nie jest, nie istnieje bowiem prawo człowieka wyrażające się w możliwości darcia wszędzie samochodem. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 20:35:38 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 20:16, Liwiusz pisze:
Dlaczego - brakuje i miejsc parkingowych i miejsca w tramwaju czy metrze Nie o to pytam. Ideologia to ideologia. Pytam czemu w jednym chcesz stosować proste zasady rynkowe a w drugim skrajny socjalizm. Kiedy przecież wystarczy niewidzialna ręka rynku;) Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem Czemu - jak kogoś nie stać na tramwaj, niech jedzie rowerem:P ale Podobnie jak dojazdu wszędzie tramwajem. Za to zasady rynkowe są podobno święte uniwersalnie rozwiązują każdy problem;) Shrek |
|
Data: 2017-03-17 20:42:49 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 20:35, Shrek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 20:16, Liwiusz pisze: Nie wiem po co mieszasz w to ideologię. Chodzi tylko osiąganie zamierzonych celów normalnymi zasadami (czyli zgodnymi z naturą, czyli zgodnymi z zasadami rynkowymi). A celem jest: - mało samochodów w centrum - dużo pasażerów komunikacji miejskiej w centrum Jeśli twoim celem jest ograniczenie komunikacji miejskiej w centrum, to możesz to osiągnąć podwyższaniem cen biletów, tyle że o tym możesz sobie dyskutować przed lustrem, bo nie to jest tematem tego wątku. Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem Dlaczego mielibyśmy się przejmować twoją opinią? ograniczenie miejsc parkingowych tanim ograniczeniem nie jest, nie Rozwiązują go najlepiej i w sposób najbardziej sprawiedliwy. Tyle że piszesz nie na temat (problemem nie jest zbyt mała liczba tramwai). -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 21:39:54 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 20:42, Liwiusz pisze:
Nie o to pytam. Ideologia to ideologia. Pytam czemu w jednym chcesz A skąd pomysł, że prawa rynkowe są zgodne z naturą? Zgodne z naturą to jest prawo pięści jak już chcesz być dokładny. A celem jest: Celem kogo? Jak chcesz stosować zasady rynkowe, to stosuj - wszystko się samo wyreguluje. Ponoć. Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem Nie musimy. Tym bardziej, że to jest po prostu strolowana twoja opinia. Podobnie jak dojazdu wszędzie tramwajem. Za to zasady rynkowe są podobno Oczywiście, ze jest - skoro brakuje w nich miejsca. Więc najlepiej i sprawiedliwiej będzie podnieść ceny, tak żeby ci których nie stać na dojazd do pracy zostali w domu:P Shrek |
|
Data: 2017-03-17 21:59:00 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 21:39, Shrek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 20:42, Liwiusz pisze: Nic się nie zmieniło. Prawo pięści nadal obowiązuje, tylko że monopol na jego stosowanie ma państwo (monopol na stosowanie przemocy to właściwie jedyna cecha państwa, po odrzuceniu wszystkich innych cech, które w zasadzie można uznać za zbędne).
Nie rżnij głupa. Rynek by wyregulował, gdyby ceny parkowania były rynkowe - czyli - jak jest mało miejsc, to cena się zwiększa. Tak nie jest, bo ceny są urzędowe. Ale mimo to możemy zdać się na normalne działanie rynku, i podwyższając cenę, zwiększyć dostępność miejsc dla tych, którzy najbardziej ich potrzebują (to znaczy dla osób, które chcą za nie zapłacić najwięcej). Skoro zatem celem jest zmniejszenie samochodów w centrum - podwyższamy ceny parkowania. Skoro celem jest zwiększenie korzystania z komunikacji miejskiej - obniżamy jej cenę. Nie wiem skąd u ciebie pomysł, aby remedium na wszystko było tylko zwiększanie ceny. Chyba tylko z niezrozumienia tematu dyskusji. Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem To nie opinia, tylko sposób na rozwiązanie problemu zakorkowanego centrum, bez uciekania się do tworzenia urzędniczych kast uprzywilejowanych. Podobnie jak dojazdu wszędzie tramwajem. Za to zasady rynkowe są podobno Jeśli celem byłoby ograniczenie liczby ludzi w centrum jako takiej -to tak. Ale nie na tym miastu zależy, więc twoje pomysły są, żeby ładnie napisać, z brudnego tyłka wyjęte. Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w centrum w sytuacji, kiedy dla nikogo nie jest to problemem. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-17 22:11:01 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 21:59, Liwiusz pisze:
A skąd pomysł, że prawa rynkowe są zgodne z naturą? Zgodne z naturą to To w końcu które jest zgodne z naturą - prawo pięści czy prawo zasad rynkowych. , tylko że monopol na To skoro zbędne, to dlaczego państwo ma ingerować w politykę parkowania w centrum, skoro jest to w zasadzie zbędne. Albo w KM, która powinna być twoim zdaniem już nierynkowo darmowa, przy czym administracja podatkowa jest zbędna? Celem kogo? Jak chcesz stosować zasady rynkowe, to stosuj - wszystko się No to ja się po raz kolejny pytam, czemu te uniwersalne zasady rynkowe miałby się nie sprawdzać przy cenie miesięcznego? :P Nie rżnę głupa tylko troluję twoje "proste zasady". Skoro zatem celem jest zmniejszenie samochodów w centrum - podwyższamy A kto powiedział, że celem jest korzystanie z KM. Dla mnie celem jest, żebym z KM wygodnie korzystał - w sensie wsiadam sobie w centrum i jest 20% miejsc siedzących w metrze. A jak nie ma, to podnieść ceny - niech plebs w domu siedzi jak go nie stać na dojazd do pracy:P Rynkowo ma być. Nie musimy. Tym bardziej, że to jest po prostu strolowana twoja opinia. Ale jakich urzędniczych - kto ma kasę będzie jeździł do centrum - ci bogatsi samochodem, ci mniej metrem, biedota tramwajem, a nieudacznicy nie będą - prosto, rynkowo i naturalnie. W imię czego ci płacący większe podatki mają sponsorować nieudaczników w KM, z której na dodatek nie korzystją - bardzo nierynkowe to by było. Oczywiście, ze jest - skoro brakuje w nich miejsca. Więc najlepiej i No właśnie - czy wszyscy muszą jeździć do tego centrum - jak go nie stać, to niech w domu siedzi. Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w Nic nie usiłuję. Zgadzam się, że Km powinna być faworyzowana - tylko ci pokazuję, że "zasady rynkowe" to są mało uniwersalne. Shrek |
|
Data: 2017-03-17 22:20:56 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 22:11, Shrek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 21:59, Liwiusz pisze: Pytanie w stylu "czy prawo grawitacji działa w nocy". , tylko że monopol na Ponieważ jest właścicielem (miasto) terenów, to ono, jako właściciel musi ustalić cenę za parkowanie. Albo w KM, która powinna być Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do wspólnej kasy właśnie na takie wydatki. No to ja się po raz kolejny pytam, czemu te uniwersalne zasady rynkowe Co to znaczy "miałyby się nie sprawdzić"? Sprawdziłyby się - podwyższysz cenę, to podróżujących będzie mniej. Tylko to jest to, czego oczekujemy, prawda? Skoro celem jest zwiększenie korzystania z komunikacji miejskiej - Politycy rządzący miastem. Dla mnie celem jest, A to załóż sobie miasto, albo obejmij w jakimś władzę i tam się włodarz. żebym z KM wygodnie korzystał - w sensie wsiadam sobie w centrum i jest Jeśli przekonasz wystarczająco dużo osób do tego pomysłu, to podnoszenie cen biletów będzie najlepszym sposobem na urzeczywistnienie takiej szrekanej sprawiedliwości. No właśnie - czy wszyscy muszą jeździć do tego centrum - jak go nie jw. Usilnie udajesz że wymyślasz rozwiązania na zbyt dużą liczbę ludzi w Są uniwersalne jak grawitacja. Każda akcja powoduje reakcję. Natomiast to, o czym piszesz ("ja chcę 20% wolnych miejsc w metrze") to nie są zasady rynkowe - to jest po prostu twoje chciejstwo, które uznajesz za "zasady rynkowe", bo się uczepiłeś tego terminu, którego i nie lubisz, i nie rozumiesz. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 07:56:14 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 22:20, Liwiusz pisze:
To w końcu które jest zgodne z naturą - prawo pięści czy prawo zasad Prawa grawitacji nie da się przegłosować. "Zasady rynkowe" jak najbardziej. Tym bardziej jak ktoś próbuje stosować "zasady rynkowe" w przedsięwzięciach nie nastawionych wcale na zysk. Celem płatnego parkowania ie jest wbrew pozorom zarabianie na tym przez miasto. Tak naprawdę, celem jest reelekcja prezydenta miasta;) I tu "proste zastosowanie zasad rynkowych" może być prostą drogą do klęski. Ponieważ jest właścicielem (miasto) terenów, to ono, jako właściciel A "miasto" to jego mieszkańcy. Albo w KM, która powinna być Czyli socjalizm pełną gęba;) Co to znaczy "miałyby się nie sprawdzić"? Sprawdziłyby się - podwyższysz Nie tylko. Są uniwersalne jak grawitacja. Każda akcja powoduje reakcję. Podobnie ak 20% wolnych miejsc parekingowych. bo się uczepiłeś tego terminu, którego i Ty natomiast go lubisz ale nie rozumiesz i chętnie byś organizował innym według nich życie z hasłem wolności na ustach. Żaby nie było - co do meritum masz przypadkiem rację - uzasadnienie jest naciągane. Shrek |
|
Data: 2017-03-18 20:38:20 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 07:56, Shrek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 22:20, Liwiusz pisze: Widocznie co innego myślimy, mówiąc o zasadach rynkowych. Podaj przykład zasady rynkowej, która zależy od "wyniku głosowania". Na przykład istnieje zasada, że dla danego dobra krzywa popytu maleje wraz ze wzrostem ceny, jak to można zmienić przez głosowanie? Ponieważ jest właścicielem (miasto) terenów, to ono, jako właściciel Ale to nie mieszkańcy są właścicielem. Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do Wspólnota. Są uniwersalne jak grawitacja. Każda akcja powoduje reakcję. Co podobnie? Podkręć jasność.
Nikomu życia nie organizuję, mylisz mnie z kimś. Żaby nie było - co do meritum masz przypadkiem rację - uzasadnienie jest -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 22:36:03 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 18.03.2017 o 20:38, Liwiusz pisze:
Widocznie co innego myślimy, mówiąc o zasadach rynkowych. Podaj przykład Można na przykład przegłosować, że dany towar jest nielegalny, a za jego posiadanie idziesz do pierdla. Można też ustalić, że dany towar jest inwestycją publiczną i prawo popytu i podaży idzie się wtedy zasadniczo kochać. Można wziąć pod uwagę bitcoiny - cena rośnie o rzędy wielkości, popyt też. Można wziąć na przykład akcję - im bardziej spadaj cena tym mniejszy popyt i na odwrót. Albo można wyznawać "proste zasady rynkowe" i mieć w d4 rzeczywistość. A "miasto" to jego mieszkańcy. Poważnie? A kto niby Prezydent miasta? Skoro jest właścicielem, to zapewne zgodnie ze "świętym prawem właśności" może je na przykład sprzedać. Najlepiej razem z mieszkańcami;) Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do No to zrozum, że te miejsca parkingowe należą do identycznej wspólnoty (czyli po zagranicznemu komuny) i wspólnota może mieć gdzieś twoje "proste rynkowe prawa" i przegłosować to w wyborach. Jednym słowem mylisz miasto ze spółką akcyjną. To nie to samo. Miasto jest dla ludzi, spółka akcyjna dla zysku. W obu przypadkach "akjonariusze" mają zupłełnie różne cele. Shrek. |
|
Data: 2017-03-19 00:19:07 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 22:36, Shrek pisze:
W dniu 18.03.2017 o 20:38, Liwiusz pisze: I to by znaczyło, że zasady rynku przestają działać? Miałem rację, nie wiesz co krytykujesz. Zgodnie z zasadami rynkowymi, jeśli jest popyt na jakiś towar, a jest on zakazany przez państwo, to jego cena rośnie (dowód: narkotyki). Można też ustalić, że dany towar jest To bardzo ciekawe co piszesz. A teraz jeszcze to wyjaśnij, jak te zasady idą się kochać (uwaga, przesunięcie punktu równowagi to nie jest kochanie) Można wziąć pod uwagę bitcoiny - cena rośnie o rzędy wielkości, Nic dziwnego. Podaż jest ograniczona, a popyt rośnie szybciej. To nie dowód, że wzrost ceny powoduje ograniczenie popytu. Powoduje - gdyby nie wzrost ceny bitcoina, popyt byłby jeszcze większy. Ale skoro teraz bitcoin kosztuje X, to znaczy że chwilowo taki jest jego punktu równowagi. Można wziąć na przykład akcję - im bardziej spadaj cena tym Mylisz przyczyny ze skutkami. Na akcje nie jest mniejszy popyt, bo ich cena spada, tylko cena spada, bo popyt jest mniejszy. Ale to nie mieszkańcy są właścicielem. Różnie. Skarb państwa, czy jakiś miejski podmiot. Dlaczego o to pytasz? Czy to jest istotne, w kontekście tego, że na pewno nie są to mieszkańcy? Skoro jest właścicielem, to A jest właścicielem mieszkańców? Darmowa, nie oznacza za darmo - przecież mieszkańcy się zrzucają do Ależ nie może przegłosować, tak samo jak nie przegłosuje negacji zasad grawitacji. Wspólnota może przegłosować, że parkowanie jest za darmo, albo że kosztuje 100zł/h, co nie zmieni faktu, że zasad rynkowych nie zmieni - w pierwszym przypadku parkować nie będzie gdzie (bo nie będzie miejsc poza tymi pierwszymi), w drugim przypadku parkować nie będzie komu. Konsekwencje będą spowodowane prostymi działaniami rynku, których nie rozumiesz. Jednym słowem mylisz miasto ze spółką akcyjną. To nie to samo. Miasto Postawienie celu jest podstawą dobrego planu. Jeśli celem jest zwiększenie dostępności miejsc w centrum (aby nie parkowały tam samochody przez 8 godzin), to można to osiągnąć odpowiednią polityką cenową - CBDU. Jeśli masz inne cele, zgłoś się do kogoś mądrego, który powie ci, jak je możesz osiągnąć. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-19 09:29:56 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 19.03.2017 o 00:19, Liwiusz pisze:
Jeszcze raz - chciałeś ceną regulować popyt. Cena rośnie - popyt maleje. i teraz było kilka przykładów. - Narkotyki - państwo delegalizuje i ściga - im bardziej tym drożej - cena idzie w górę - co się dzieje z popytem? No nic - albo prawie nic. - Budowa terminalu Okęcie - cena poszła dwukrotnie w górę - co się działo z popytem - jak mieli jeden wybudować, tok wybudowali jeden. Z popytem nie stało się nic. - Akcje - cena maleje popyt maleje i na odwrót. Porównujesz to do prawa grawitacji - otóż nie - stała grawitacji jest jak sama nazwa wskazuje stała dla powierzchni planety i nie zmienia znaku w zależności od tego do czego chcemy dopasować wynik. A prawo popytu i podaży jest bardzo uproszczonym i wcale nie takim uniwersalnym prawem. Do tego stopnia uproszczonym, że nadaje się ono głównie do stwierdzenia dlaczego jakieś znane już zjawisko zaszło jak zaszło wspomagając się dodatkowymi prawami i nawet opisanymi nazwanymi paradoksami, które mówią kiedy to prawo nie działa jak powinno. Jednym słowem ekonomista zazwyczaj potrafi wytłumaczyć dlaczego coś się stało, natomiast z "obliczeniem" co się stanie za rok, to już krucho. Jak fizyk ma policzyć z jaką prędkością kamień jebnie w glebę to policzy. Jak ekonomista ma przewidzieć jak gospodarka będzie wyglądała za pięć lat, to za pięć lat doskonale uzasadni czemu się mylił. To tyle na temat porówynywania praw fizyki do "naturalnych i uniwersalnych zasad wolnorynkowych" Skoro jest właścicielem, to Nie jest nawet właścicielem miasta. Jednym słowem mylisz miasto ze spółką akcyjną. To nie to samo. Miasto Można, to znaczy nie bardzo można. Gdyby było można to by to zrobiono. Ale nie można z kilku powodów - raz, że jest to okreslone ustawą, dwa, że jak wkurwisz wyborców, to może się okazać że wcale "włascicielem" jednak nie jesteś, trzy że problem polega na ty, że abonamentów za 30PLN rocznie jest więcej niż miejsc parkingowych w strefie co wiąże się z punktem poprzednim. Generalnie podniesienie ceny tak, żeby 20% miejsc było wolnych równa się przegranie wyborów i powrót do punktu równowagi sprzed głupich pomysłów. Jeśli masz inne cele, zgłoś się do kogoś mądrego, który powie ci, jak je Już ci pisałem - celem samorządu nie jest, żebyś miał 20% wolnych miejsc parkingowych, a żeby wygrać następne wybory. Shrek |
|
Data: 2017-03-19 10:09:56 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-19 o 09:29, Shrek pisze:
W dniu 19.03.2017 o 00:19, Liwiusz pisze: Delegalizacja narkotyków przesuwa punkt równowagi, dlatego cena wzrasta. - Budowa terminalu Okęcie - cena poszła dwukrotnie w górę - co się Bo ten, co chciał wybudować terminal, znajdował się na krzywej popytu znacznie dalej, niż wynikało to z pierwotnej ceny. - Akcje - cena maleje popyt maleje i na odwrót. Już pisałem o myleniu przyczyn ze skutkami. Porównujesz to do prawa grawitacji - otóż nie - stała grawitacji jest Zmienia się w zależności od planety, miejsca w kosmosie, itp., ale nikt nie twierdzi, że 20 lat świetlnych za Plutonem prawa grawitacji nie istnieją. A prawo popytu i podaży jest bardzo uproszczonym i wcale nie takim Podobnie jak nie bardzo umiemy wyliczyć zachowania się ciała w polu grawitacyjnym trzech planet, nie mówiąc już o większej liczbie. Jak fizyk ma policzyć z jaką prędkością kamień jebnie w glebę to One istnieją, tylko zależą od wiele większej liczby czynników niż "masa Ziemi", stąd trudność przewidywania. Już ci pisałem - celem samorządu nie jest, żebyś miał 20% wolnych miejsc Zatem trzeba obniżyć podatki miejskie :) -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-19 10:33:35 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 19.03.2017 o 10:09, Liwiusz pisze:
Delegalizacja narkotyków przesuwa punkt równowagi, dlatego cena wzrasta. No ale miało być tak, że jak cena rośnie, to popyt maleje - czyż nie? Bo ten, co chciał wybudować terminal, znajdował się na krzywej popytu Chcesz powiedzieć, że wczesniej prawo podaży-popytu nie zadziałało prawidłowo? Już pisałem o myleniu przyczyn ze skutkami. Z grawitacją też tak mogę, że jak chcę żeby kamień zamiast do dołu grawiatacja ciągnęla to go do góry pchała? Zmienia się w zależności od planety, miejsca w kosmosie, itp. Ograniczmy się proszę do powierzchni naszej planety, bo zaczynasz w kosmos odlatywać;) A prawo popytu i podaży jest bardzo uproszczonym i wcale nie takim Nie umiemy??? Nie ośmieszaj się. To jak my te wszystkie sondy wysyłaliśmy - na chybił trafił? Jak fizyk ma policzyć z jaką prędkością kamień jebnie w glebę to Czyli działają albo nie działają;) Jak nie te to inne, jak nie inne to pierwsze;) |
|
Data: 2017-03-19 10:39:01 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-19 o 10:33, Shrek pisze:
W dniu 19.03.2017 o 10:09, Liwiusz pisze: Przy niezmiennych innych warunkach - na przykład - jak ci najedzie 100 tysięcy samochodów do Warszawy, to i tak poparkują, choćbyś dał 10zł za godzinę. Musiałbyś dać cenę o wiele wyższą, aby uzyskać efekt braku samochodów w centrum. Bo ten, co chciał wybudować terminal, znajdował się na krzywej popytu Ależ nie. Z krzywej popytu ii podaży nie wynika, że transakcje będą zawierane tylko w punkcie równowagi. Miałeś w ogóle ekonomię w szkole? Wiesz, o czym piszę? Już pisałem o myleniu przyczyn ze skutkami. Możesz podrzucić kamień do góry i krzyczeć na grupie, że prawo grawitacji nie działa. Zmienia się w zależności od planety, miejsca w kosmosie, itp. Dlaczego? Ty możesz zmieniać warunki (delegalizacja narkotyków), a ja nie mogę stosować analogicznych przykładów? Podobnie jak nie bardzo umiemy wyliczyć zachowania się ciała w polu Tak mnie uczono na fizyce 25 lat temu. Może się coś zmieniło, może umiemy tylko przybliżać. Nie jest to istotne - fakt, że nie umieliśmy przewidywać ruchu ciała w kilku polach grawitacyjnych nie oznacza, że fizyka przestawała być nauką. Jak fizyk ma policzyć z jaką prędkością kamień jebnie w glebę to Skup się na dyskusji. Krzywa popytu i podaży jest akurat prosta. Przy zachowaniu innych warunków, podwyższenie ceny skutkuje ograniczeniem popytu. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-19 03:32:32 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
podwyzki parkingowe | |
Jestes taki glupi ze nie powinienes umiec pisac. A umiesz. Cud?
|
|
Data: 2017-03-19 11:45:22 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-19 o 11:32, Zenek Kapelinder pisze:
Jestes taki glupi ze nie powinienes umiec pisac. A umiesz. Cud? Co tam pierdzisz, dziadku? Zrób nam już przyjemność i umrzyj. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-19 04:08:07 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
podwyzki parkingowe | |
Nam. Nie dosc ze jestes idiota to jeszcze z rozdwojeniem jazni.
|
|
Data: 2017-03-19 10:57:47 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 19.03.2017 o 10:39, Liwiusz pisze:
No ale miało być tak, że jak cena rośnie, to popyt maleje - czyż nie? Rozumiem - potrzebujemy tylko idealnie kulistego miasta, z idealnie niezależnym właścicielem, gdzie mieszkańcy nie mają żadnego wpływu na władzę, ani nie mogą się przeprowadzić, a celem władzy jest tylko i wyłacznie uzyskanie maksymalnego zysku w PLN. Wtedy twoja teoria się sprawdzi. Tak z grubsza było za chłopów pańszczyźnianych, ale dla odmiany wtedy nie było wolnego rynku ani problemu z parkowaniem. Dlaczego? Ty możesz zmieniać warunki (delegalizacja narkotyków), a ja Dobrze - a więc szukaj miejsca gdzie stała grawitacji jest ujemna. Podobnie jak nie bardzo umiemy wyliczyć zachowania się ciała w polu Nic się nie zmieniło. Źle cię uczyli. Trajektorę obiektu w polu odziaływania 9 planet i Słońca umieliśmy określić znacznie wcześniej niż wysłaliśmy pierwszego Voyagera. Zmieniło się co najwyżej to, że 9 planeta okazała się nie być planetą;) Skup się na dyskusji. Krzywa popytu i podaży jest akurat prosta. Przy Dostałeś kilka przykładów że nie. Ba - obszary gdzie to nie działa są opisane przez ekonomistów i nazywane paradoksami od nazwisk tych, co byli bardziej bystrzy i zauważyli, że te prawa nie są aż tak bardzo uniwersalne;) W skrócie prawo popytu-podaży nie działą prawidłowo dla: Biednych konsumentów, Bogatych konsumentów, Spekulantów zwanych również inwestorami, Konsumentów stadnych czyli inspisrujących się modą, reklamami i co ma sąsiad. Czyli w skrócie - niegdy nie wiadomo jak dokładnie zadziała:P I ty to dalej chcesz porównywać z prawami fizyki Shrek |
|
Data: 2017-03-19 11:44:12 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-19 o 10:57, Shrek pisze:
Rozumiem - potrzebujemy tylko idealnie kulistego miasta, z idealnie Sprawdzi się również w sytuacji, kiedy chcąc uzyskać dostępność miejsc dla większej liczby mieszkańców, zrobimy to przez podwyższenie ceny. Przestań ciągle pieprzyć o zysku - nie on jest tutaj celem. Skup się na dyskusji. Krzywa popytu i podaży jest akurat prosta. Przy Napisałem, że błądzisz. opisane przez ekonomistów i nazywane paradoksami od nazwisk tych, co Działa prawidłowo. A że inaczej działa w zależności od warunków zewnętrznych, to przecież tylko dobrze świadczy o opisywanej teorii. Czyli w skrócie - niegdy nie wiadomo jak dokładnie zadziała:P I ty to Przyjmij, że chodzi o wysłanie ciała w kosmos, gdzie nie znamy wszystkich sił grawitacyjnych. Nie powoduje to nienaukowości fizyki. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-19 12:10:43 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 19.03.2017 o 11:44, Liwiusz pisze:
Sprawdzi się również w sytuacji, kiedy chcąc uzyskać dostępność miejsc Ani 20% miejsc parkingowych, żeby Liwiusz miał gdzie zaparkować. Celem jest wygranie natępnych wyborów, a to znaczy, że celem jest nie wkurzanie wyborców. opisane przez ekonomistów i nazywane paradoksami od nazwisk tych, co LOL - może działać tak albo inaczej i to znaczy, że teoria jest dobra i prawidłowa - jak nie zadziała, to dlatego że był bogaty/biedny/przeciętny. To może niech się zajmą przepowiadaniem (bo nie prognozowaniem) pogody - jak się ograniczą do będzie pogoda/nie będzie to będą mieli 50% trafień. Pod warunkiem, że losowo będą typować, bo jak zaprzęgną swoje "uniwersalne prawa" to pewnie nawet tych 50% nie osiągną - patrz rekomendacje giełdowe buy/sell... które od zawsze były trafione poniżej 50% - już lepiej rzucać monetą;) Czyli w skrócie - niegdy nie wiadomo jak dokładnie zadziała:P I ty to Z tym, że jak spece od sond miedzypanetarnych coś wystrzelą, to zwykle leci gdzie trzeba, a jeśli nie to zwykle oznacza, że ktoś się po prostu pomylił. Jak analitycy ekonomiczni coś mówią, to zwykle oznacza, że będzie na odwrót. Już nie kombinuj. Bo jak sam widzisz w kosmos odlatujesz. Skup się na tym, żeby żeby byli w stanie przewidzieć rozwuj gospodarki na pięc lat na powierzchni planety. Jak już to opanują, to jak gdziecznie inżynierów poproszą, to może ich w kosmos wyślą;) Kończę, bo to przestaje mieć sens a i offtop się zrobił. Shrek |
|
Data: 2017-03-19 12:20:00 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-19 o 12:10, Shrek pisze:
W dniu 19.03.2017 o 11:44, Liwiusz pisze: No to pomyliłeś wątki, bo tu dyskusja była co zrobić, aby zwiększyć dostępność miejsc dla tych, którzy jest bardziej potrzebują. Przyjmij, że chodzi o wysłanie ciała w kosmos, gdzie nie znamy Bzura (gdyby było tak prosto, wystarczyłoby brać prognozy ekonomistów na opak). odlatujesz. Skup się na tym, żeby żeby byli w stanie przewidzieć rozwuj Nie da się, bo rynek podlega działaniu i codziennemu modyfikowaniu przez 7 miliardów jego uczestników. Kończę, bo to przestaje mieć sens a i offtop się zrobił. Tak to bywa, przy dyskusji komunisty z wolnościowcem :) -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-19 11:08:12 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 19.03.2017 o 10:39, Liwiusz pisze:
Przy niezmiennych innych warunkach - na przykład - jak ci najedzie 100 Tak przy okazji: Codzień do Warszawy najeżdza znacznie więcej niż 100 tysiecy bo 437. http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,19903320,lawinowo-wzrasta-liczba-aut-wjezdzajacych-do-warszawy.html Załóżmy, że połowa to tranzyt, choć nie wydaje mi się. Więc skoro dla 100tys twoim zdaniem trzeba znacznie więcej niż 10PLN/h to ile proponujesz dla 200 czy 300 tysięcy? ;) |
|
Data: 2017-03-19 11:44:52 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-19 o 11:08, Shrek pisze:
W dniu 19.03.2017 o 10:39, Liwiusz pisze: 1. 100 tysięcy nowych. 2. Wszystkie pół miliona parkuje w centrum? Oj, szrek, szrek. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 19:57:21 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:42:49 +0100, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-03-17 o 20:35, Shrek pisze: Jesli to jest celem ... to kto powiedzial ze jedyny zgodny z natura sposob, to jest przez portfel ? Mozna np normalnie zabronic wjazdu :-) J. |
|
Data: 2017-03-18 20:39:25 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 19:57, J.F. pisze:
Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:42:49 +0100, Liwiusz napisał(a): Aby osiągnąć skutek polegający na tym, że w centrum zachodzi duża rotacja samochodów, polecasz wprowadzić zakaz wjazdu samochodów? Twoje oderwanie od logiki coraz bardziej mnie zadziwia. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 21:48:27 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Dnia Sat, 18 Mar 2017 20:39:25 +0100, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-03-18 o 19:57, J.F. pisze: Sam zaproponowales, ze celem jest malo samochodow w centrum. No to robmy malo, a nie duzo, bo w ciaglej rotacji :-) J. |
|
Data: 2017-03-19 00:07:59 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 21:48, J.F. pisze:
Dnia Sat, 18 Mar 2017 20:39:25 +0100, Liwiusz napisał(a): Nie proponowałem. Pisałem tylko jak to można osiągnąć, jeśli komuś zależy. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-26 19:27:38 | |
Autor: e-Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 18.03.2017 o 20:39, Liwiusz pisze:
Aby osiągnąć skutek polegający na tym, że w centrum zachodzi duża Ale to samo mowili uruchamiajac pierwsza strefe i nigdy to nie zadzialalo ... Wpadnij czasem samochodem do centrum to sie przekonasz. -- e-Shrek |
|
Data: 2017-03-26 20:19:11 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-26 o 19:27, e-Shrek pisze:
W dniu 18.03.2017 o 20:39, Liwiusz pisze: Co to znaczy "nigdy"? Próbujesz bronić niemożliwego - że przed i po wprowadzeniu opłat, liczba kierowców chcących zostawić swój samochód w centrum jest taka sama - a nawet bez specjalnych analiz ekonomicznych, na sam chłopski rozum widać, że jest to bujda. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-26 20:38:21 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 26.03.2017 o 20:19, Liwiusz pisze:
Co to znaczy "nigdy"? Próbujesz bronić niemożliwego - że przed i po Nie musi być taka sama - wystarczy, żeby była większa od ilości miejsc (o co nie trudno, bo np w Warszawskiej SPP jest trochę poniżej 28 tysięcy miejsc, a w samym śródmieściu mieszka 120 tysięcy osób, więc sami tubylcy wypełniają tą strefę w 100%). Shrek |
|
Data: 2017-03-26 21:04:50 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-26 o 20:38, Shrek pisze:
W dniu 26.03.2017 o 20:19, Liwiusz pisze: Jeśli liczba kierowców była mniejsza po, niż przed wprowadzeniem opłat, to sytuacja się poprawiła, nawet jak w obydwu przypadkach liczba kierowców była większa niż liczba miejsc (tak samo łatwiej się dostać na studia, jak są 2 osoby na 1 miejsce, niż 3 na 1). -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-26 21:15:16 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 26.03.2017 o 21:04, Liwiusz pisze:
Nie musi być taka sama - wystarczy, żeby była większa od ilości miejsc Przeczytaj jeszcze raz - tubylcy mają więcej kart niż jest miejsc parkingowych w strefie. Shrek |
|
Data: 2017-03-26 21:23:02 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-26 o 21:15, Shrek pisze:
W dniu 26.03.2017 o 21:04, Liwiusz pisze: Wracamy do początku - ceny są za niskie (również dla tych tubylców). Idź sobie kup mieszkanie w Nowym Jorku, i wyraź zdziwienie, że jako tubylec, nie możesz parkować bezpłatnie na Manhattanie - zobaczymy czy dojdzie do nas doniosły śmiech "tambylskich" urzędników :) -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-26 22:10:34 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 26.03.2017 o 21:23, Liwiusz pisze:
Przeczytaj jeszcze raz - tubylcy mają więcej kart niż jest miejsc NIe porównywałbym jednak Manhatanu do centrum Warszawy. A co do cen - pamiętaj, że miasto to jego mieszkańcy - widać tak chcą;) Shrek |
|
Data: 2017-03-29 20:02:43 | |
Autor: e-Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 26.03.2017 o 21:23, Liwiusz pisze:
Wracamy do początku - ceny są za niskie (również dla tych tubylców). System jest debilny i tyle. Ja moge placic i 200 miesiecznie jak mi zagwarantuja miejsce :) -- e-Shrek |
|
Data: 2017-03-30 07:05:51 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-29 o 20:02, e-Shrek pisze:
W dniu 26.03.2017 o 21:23, Liwiusz pisze: W centrum to "i 200zł" to raczej uśmiech wzbudza :) -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-30 08:23:58 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Dnia Thu, 30 Mar 2017 07:05:51 +0200, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-03-29 o 20:02, e-Shrek pisze: Pokazuje, ze system jest prawie dobry. Dla takich, ktorych stac na "i 1000 zl" miejsce bedzie, a reszta niech go nie zajmuje :-) J. |
|
Data: 2017-03-29 20:01:19 | |
Autor: e-Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 26.03.2017 o 21:04, Liwiusz pisze:
Jeśli liczba kierowców była mniejsza po, niż przed wprowadzeniem opłat, "Operacja sie udala, pacjent zmarl ..." -- e-Shrek |
|
Data: 2017-03-30 07:01:13 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-29 o 20:01, e-Shrek pisze:
W dniu 26.03.2017 o 21:04, Liwiusz pisze: Pamięć do powiedzeń masz dobrą, ale z ich zrozumieniem już niekoniecznie. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-26 20:30:52 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
podwyzki parkingowe | |
Sun, 26 Mar 2017 19:27:38 +0200, w <ob8tm8$b7n$2@node2.news.atman.pl>, e-Shrek
<e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> napisał(-a): W dniu 18.03.2017 o 20:39, Liwiusz pisze: Poprostu aut przybyło (czytaj: społeczeństwo zrobiło się zbyt bogate na te opłaty). |
|
Data: 2017-03-18 20:02:20 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:16:06 +0100, Liwiusz napisał(a):
Dlatego, że rozwiązaniem braku miejsc w tramwajach jest zwiększenie ich liczby. A miejsc parkingowych nie zwiększymy(*), bo 1. teren nie jest z gumy 2. nie chcemy większej liczby samochodów w centrum. 3. a elektrycznych tez nie chcemy ? (*)zwiększony koszt publicznego parkowania to większa opłacalność budowania parkingów prywatnych. We wroclawiu bylo odwrotnie. Parking prywatny powstal ... bo miasto obiecalo zlikwidowac okoliczne parkingi. Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem prawa do swobodnego przemieszczania się ludzi w centrum, a) gdzie takie prawo zagwarantowane, b) tramwaj ma ograniczona ilosc miejsc. Na szczescie (?) na razie motorniczy moze to olac. ale ograniczenie miejsc parkingowych tanim ograniczeniem nie jest, nie istnieje bowiem prawo człowieka wyrażające się w możliwości darcia wszędzie samochodem. A istnieje prawo swobodnego przemieszczania sie w centrum ? Cos mi chodzi po glowie, ze istnieje prawo drogi ... J. |
|
Data: 2017-03-18 20:42:46 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 20:02, J.F. pisze:
Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:16:06 +0100, Liwiusz napisał(a): Trzeba by zrobić głosowanie, jak chcą mieszkańcy. (*)zwiększony koszt publicznego parkowania to większa opłacalność To nie jest sytuacja odwrotna. 1. Wyższa cena publicznego parkingu zwiększa opłacalność działania parkingu prywatnego 2. Likwidacja publicznego parkingu jeszcze bardziej zwiększa opłacalność parkingu prywatnego. Ograniczenia liczbowe w tramwajach rzeczywiście byłyby pozbawieniem Pewnie w art. 2 konstytucji - z tego sprzecznego w sobie bełkotu można wywodzić wszystko :) b) tramwaj ma ograniczona ilosc miejsc. Na szczescie (?) na razie Każdy wie, że zachodzi zasada, że do tramwaju, w którym jest N pasażerów, zawsze może wsiąść N+1. pasażer. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 22:57:19 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Dnia Sat, 18 Mar 2017 20:42:46 +0100, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-03-18 o 20:02, J.F. pisze: Do tego poziomu, ze oplaca sie go budowac. Ale ... to w koncu chcemy podniesc ilosc miejsc, czy obnizyc ? Czy po prostu zarobic pieniadze :-) b) tramwaj ma ograniczona ilosc miejsc. Na szczescie (?) na razie On ma ilosc miejsc zapisana w dowodzie rejestracyjnym, podobnie jak autobus miejski. Tylko tym kierowcom nie kaze sie pilnowac, czy nie jest przekroczona. J. |
|
Data: 2017-03-19 00:20:11 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-18 o 22:57, J.F. pisze:
Ale ... to w koncu chcemy podniesc ilosc miejsc, czy obnizyc ? To już nie do mnie pytanie. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-18 08:05:48 | |
Autor: PiteR | |
podwyzki parkingowe | |
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oagvrl$56u$2@node1.news.atman.pl... hehe Żeby bogate bubki nie stawiały na cały dzień trzeba ustanowić limit czasowy. Pierwsza godzina tyle, druga tyle a po trzeciej mandat. -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-03-17 16:35:06 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 13:30, miumiu pisze:
Jakie zasady rynkowe? To nie jest wolny rynek. Nie mówię o wolnym rynku, tylko o zasadzie rynkowej - że jak miejsc jest mało, to się cenę podwyższa (a nie daje uprzywilejowania jednym grupom, a ograniczenia innym). -- LIwiusz |
|
Data: 2017-03-18 23:01:44 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Dnia Fri, 17 Mar 2017 16:35:06 +0100, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-03-17 o 13:30, miumiu pisze: cene sie podwyzsza, a uprzywilejowania daje. Bo zawsze sie znajdzie jakas grupa, ktora "powinna miec", a po podwyzce jest za drogo :-) J. |
|
Data: 2017-03-17 13:37:41 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
podwyzki parkingowe | |
Zupełnie jak z pensjami sędziów - skoro jest 65 kandydatów na każde jedno miejsce...
A poza tym emerytów powinni zatrzymywać juz na rogatkach, co się hołota (HGW pozna po moherze) do centrów miast bedzie pchała. -- -- - proste zasady rynkowe. |
|
Data: 2017-03-17 19:09:13 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 13:37, ąćęłńóśźż pisze:
Zupełnie jak z pensjami sędziów - skoro jest 65 kandydatów na każde jedno miejsce... Jak już wpomniałeś - to nie zapominajmy o posłach;) Shrek |
|
Data: 2017-03-17 19:51:55 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
podwyzki parkingowe | |
Szczerze mówiąc przeciętny (przeciętny w sensie statystycznym, bo "przeciętnych" umysłowo to tam akurat większość) poseł tak mnie nie wq..., jak przeciętna s... .
-- -- - Jak już wpomniałeś - to nie zapominajmy o posłach |
|
Data: 2017-03-18 09:39:58 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
podwyzki parkingowe | |
On 2017-03-17 12:36, Michał Jankowski wrote: Ale pierwsze 30 min nadal może pozostać np. za 1zł (jak w Łodzi). Za to każda kolejna godzina 10zł. Teraz jak w ciągu dnia roboczego jadę do miasta coś załatwić, to nie ma gdzie zaparkować. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-18 11:06:21 | |
Autor: re | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" Za Odrą i Nysą biorą 3 ojro. Ale pierwsze 30 min nadal może pozostać np. za 1zł (jak w Łodzi). Za to każda kolejna godzina 10zł. Teraz jak w ciągu dnia roboczego jadę do miasta coś załatwić, to nie ma gdzie zaparkować. -- - Skąd wiesz że wystarczy taki czas i taka kwota ? |
|
Data: 2017-03-18 13:19:59 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
podwyzki parkingowe | |
Ale pierwsze 30 min nadal może pozostać np. za 1zł (jak w Łodzi). Za to Przecież 10zł podano w tym wątku orientacyjnie, nie wiem czy to wystarczy / nie za dużo. Ale 2zł/h sprawia, że trudno jest dzisiaj znaleźć miejsce w ścisłym centrum. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-18 14:36:30 | |
Autor: re | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" Ale pierwsze 30 min nadal może pozostać np. za 1zł (jak w Łodzi). Za to Przecież 10zł podano w tym wątku orientacyjnie, nie wiem czy to wystarczy / nie za dużo. Ale 2zł/h sprawia, że trudno jest dzisiaj znaleźć miejsce w ścisłym centrum. -- - Nie, trudno znaleźć miejsce bo jest potrzeba parkowania na nich. Chcesz potrzebę parkowania wyprzeć potrzebą dbania o swoje bezpieczeństwo finansowe. Więc się pytam ile konkretnie jest warta ta potrzeba. Nie mógłbyś po prostu autobusem przyjechać ? :-) |
|
Data: 2017-03-19 22:33:12 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
podwyzki parkingowe | |
Nie, trudno znaleźć miejsce bo jest potrzeba parkowania na nich. Chcesz Autobusy to też inny temat. Bilety też mogłyby zdrożeć bo czasami są strasznie zapchane. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-17 13:01:51 | |
Autor: Myjk | |
podwyzki parkingowe | |
Fri, 17 Mar 2017 12:36:34 +0100, Michał Jankowski
Obecna cena w Warszawie kompletnie nie spełnia jednego z celów, którym Jak dla mnie mogą podnosić. Obecnie zaparkowanie właśnie na jakąś pilną sprawę graniczy z cudem. Ale. Niech dadzą możliwość opłacać za interwały 15 min. i niech te pieniądze idą do miasta, a nie do obsługujących parkingi. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-03-17 13:25:08 | |
Autor: Poldek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 13:01, Myjk pisze:
Fri, 17 Mar 2017 12:36:34 +0100, Michał Jankowski W Warszawie płacąc smartfonem mogę opłacać dowolny czas, nawet 2 min. i płacę za faktyczny czas parkowania, a nie "prognozowany", który może potem okazać się za krótki, albo za długi. |
|
Data: 2017-03-17 16:53:19 | |
Autor: Myjk | |
podwyzki parkingowe | |
Fri, 17 Mar 2017 13:25:08 +0100, Poldek
W Warszawie płacąc smartfonem mogę opłacać dowolny czas, nawet 2 min. i płacę za faktyczny czas parkowania, a nie "prognozowany", który może potem okazać się za krótki, albo za długi. Widać za rzadko w centrum bywam. Ale dobrze wiedzieć, że jest taka możliwość już teraz... :) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-03-17 19:15:06 | |
Autor: Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 16:53, Myjk pisze:
Widać za rzadko w centrum bywam. Ale dobrze wiedzieć, Skycash - chyba od zawsze - minimalna opłata pisiont groszy. Zdaje się że jakieś 2% idzie za obsługę - znaczy doładowujesz za 40PLN płacisz 40 z groszami. Trzeba napisać mobiparking za szybą. Kiedyś mi się srodki skończyły, więc przerwało parkowanie - wracam torebka za wycieraczką. Już wkurrw a w torebce naklejka na szybę;) Shrek |
|
Data: 2017-03-17 20:00:31 | |
Autor: Budzik | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...
W Poznaniu tak samo.Obecna cena w Warszawie kompletnie nie spełnia jednego z celów, -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor, written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition. |
|
Data: 2017-03-18 18:51:47 | |
Autor: Konfabulator Konfabulatorski | |
podwyzki parkingowe | |
Poldek <pugilares@interia.eu> Wrote in message:
W Warszawie płacąc smartfonem mogę opłacać dowolny czas, nawet 2 min. i płacę za faktyczny czas parkowania, a nie "prognozowany", który może potem okazać się za krótki, albo za długi. Kłamiesz kolego. Możesz sobie oczywiście włączyć parkowanie i na 1 sekundę, tylko zapomniałeś dodać że płacisz i tak za 10 minut, bo minimalna opłata to 50 gr. Nawet za tę jedną sekundę. -- Konfabulator -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-03-19 21:08:00 | |
Autor: jerzu.xyz | |
podwyzki parkingowe | |
On Fri, 17 Mar 2017 13:01:51 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Jak dla mnie mogą podnosić. Obecnie zaparkowanie właśnie na jakąś pilną Co prawda w centrum parkuję sporadycznie, ale jakiś czs temu byłem częstym gościem szpitala na Solcu. Ze znalezieniem miejsca do parkowania porblemu nie miałem ani razu. Co do płacenia - polecam płacenie aplikacją, np. SkyCash. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2017-03-29 20:05:55 | |
Autor: e-Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 19.03.2017 o 21:08, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Fri, 17 Mar 2017 13:01:51 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote: Co prawda w centrum parkuję sporadycznie, ale jakiś czs temu byłem Pomiedzy 9/10 a 15 tak ;) -- e-Shrek |
|
Data: 2017-03-29 20:28:04 | |
Autor: jerzu.xyz | |
podwyzki parkingowe | |
On Wed, 29 Mar 2017 20:05:55 +0200, e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>
wrote: Pomiedzy 9/10 a 15 tak ;) Po 15 też ;) Raz nawet pod samym wejściem do szpitala się udało :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2017-03-17 15:43:47 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
podwyzki parkingowe | |
Fri, 17 Mar 2017 12:36:34 +0100, w <oagho2$k7$1@news.agh.edu.pl>, Michał
Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał(-a): Obecna cena w Warszawie kompletnie nie spełnia jednego z celów, którym Wystarczy bojktować firmy, które mają swoje siedziby w centrum. Dialog kiedyś we Wrocławiu miał siedzibę w samiuśkim centrum. Zbojkowałem ich :) |
|
Data: 2017-03-17 16:22:10 | |
Autor: RadoslawF | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 15:43, radekp@konto.pl pisze:
Daj znać jak zbojkotujesz urząd skarbowy.Obecna cena w Warszawie kompletnie nie spełnia jednego z celów, którym Pozdrawiam |
|
Data: 2017-03-17 19:18:06 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
podwyzki parkingowe | |
Fri, 17 Mar 2017 16:22:10 +0100, w <oaguva$2q3$3@node1.news.atman.pl>,
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a): W dniu 2017-03-17 o 15:43, radekp@konto.pl pisze: Jeden z moich US ma parking. Drugi faktycznie lipa, ale wiem gdzie stanąć. Ale aż tak często jeździsz do US? |
|
Data: 2017-03-17 16:23:19 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 15:43, radekp@konto.pl pisze:
Fri, 17 Mar 2017 12:36:34 +0100, w <oagho2$k7$1@news.agh.edu.pl>, Michał Akurat Wrocław jest wdzięcznym miastem pod tym względem. Załatwiasz coś na Nowym Targu - masz duży parking. Coś w okolicach pl.Dominikańskiego czy Urzędu Wojewódzkiego - masz parking w GD. Potrzebujesz przejść się na Zapolskiej - parkujesz na wiecznie pustym parkingu w Arkadach Wrocławskich. Tylko to wymaga pokonania paruset metrów pieszo. Więc nie jest to opcja dla tych, którzy jakby im pozwolić, to by autem pod okienko w urzędzie podjechali jak do McDrive'a. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2017-03-17 14:58:37 | |
Autor: JS | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 12:11, J.F. pisze:
Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie, Nic się nie zmieni. Pamiętacie jak stawiano parkometry? Może przez tydzień było trochę luźniej na miejscach do parkowania. Potem wszystko wróciło do starego. Ta podwyżka może też na tydzień zadziała i dalej będzie tak samo. Z dokładnością do 3x większej kasy dla miasta - i o to zapewne chodzi. Za tą kasę postawi się następny milion słupków ograniczających parkowanie, pozwęża się ulice wydzielając pasy dla rowerzystów i postawi żółte skrzynki. pzdr JS |
|
Data: 2017-03-17 15:31:08 | |
Autor: elmer radi radisson | |
podwyzki parkingowe | |
On 2017-03-17 14:58, JS wrote:
Nic się nie zmieni. Pamiętacie jak stawiano parkometry? Może przez Miasta juz nie stawiaja zoltych skrzynek. Przynajmniej tych z lampa blyskowa ;) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-03-17 16:46:29 | |
Autor: J.F. | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oags0c$6ng$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-03-17 14:58, JS wrote: Nic się nie zmieni. Pamiętacie jak stawiano parkometry? Może przez Miasta juz nie stawiaja zoltych skrzynek. Przynajmniej tych z lampa A cos mowili, ze warszawskie skrzynki wracaja do gry .. J. |
|
Data: 2017-03-17 23:59:18 | |
Autor: elmer radi radisson | |
podwyzki parkingowe | |
On 2017-03-17 16:46, J.F. wrote:
A cos mowili, ze warszawskie skrzynki wracaja do gry .. Bo przejmuje je od miasta ITD. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-03-17 16:38:18 | |
Autor: Liwiusz | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 14:58, JS pisze:
W dniu 2017-03-17 o 12:11, J.F. pisze: Wzrost ceny nie powoduje zmniejszenia popytu - idź po nobla z ekonomii. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-03-27 09:47:59 | |
Autor: Poldek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 16:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-03-17 o 14:58, JS pisze: Tam gdzie bywam w Warszawie jest tak w dni robocze jest tak: - Legalne miejsca w strefie płatnej są luźne. Tzn.można bez trudu zaparkować w promieniu 200 m od celu. - Trawniki, chodniki, podjazdy do bram, garaży itp. wszystko zapi*****ne samochodami oszczędnych słoików. Więc mam nadzieję, że wraz z podwyżką miasto weźmie się na serio za odholowywanie źle zostawionych samochodów, bo inaczej to nie ma sensu. |
|
Data: 2017-03-17 15:32:18 | |
Autor: spider | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 12:11, J.F. pisze:
Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie, W Wawie nic to nie da, bo dużo miejsc parkingowych jest zastawionych przez samochody mieszkańców strefy, którzy płacą 30 zł rocznie :) |
|
Data: 2017-03-19 21:02:09 | |
Autor: jerzu.xyz | |
podwyzki parkingowe | |
On Fri, 17 Mar 2017 12:11:57 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie, to jakas szybka sprawe da sie zalatwic samochodem :-) Wątpię. Nie wiem jaki odsetek aut stanowią auta lokalsów, ale podejrzewam że dość spory. I duża część tych aut stoi tam od poniedziałku do niedzieli. No chyba że mamy okres "działkowy", to auta ruszą się w piątek po południu i wrócą w niedzielę wieczór ;) To taka drobna obserwacja z warszawskiej SPP :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2017-03-26 19:21:36 | |
Autor: e-Shrek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 12:11, J.F. pisze:
Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie, Nie zwolni sie, tak jak do tej pory sienie zwolnilo. W centrum staje glownie na platnych, bo wiecej paliwa spale szukajac miejsca, niz zaplace na 30 min parkingu ;) Wez pod uwage, ze w Warszawie systematycznie likwiduja miejsca parkingowe w strefie. Mieszkam w strefie i w sasiedztwie mojego domu w ciagu pol roku zlikwidowali ok. 30 miejsc (likwidujac w ogole lub zmieniajac zasady parkowania (i zamiast 5 samochodow mieszcza sie dwa)). Efekt jest taki, ze domyslnie parkuje 300-400 metrow od domu. Za to w promieniu do 50m mam 7 miejsc dla inwalidow, z ktorych nikt nie korzysta. -- e-Shrek |
|
Data: 2017-03-26 20:55:25 | |
Autor: Jacek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 17.03.2017 o 12:11, J.F. pisze:
Rzad obraduje nad propozycja, aby podniesc oplaty za parkowanie wPowinno się wysłać do Londynu kilku posłów, aby sobie pooglądali, jak tam jest rozwiązane parkowanie. Nie byłem tam wprawdzie za długo, ale spodobało mi się rozwiązanie z liniami: czerwoną oraz żółtą pojedynczą i podwójną. Poza tym odniosłem wrażenie, że we wspomnianym Londynie jest dużo więcej miejsc do parkowania. Inaczej mówiąc każdy kawałek jezdni, gdzie zaparkowanie nie będzie utrudniać ruchu jest dopuszczony do parkowania. Odwrotnie, niż u nas. Nie wiem skąd to wynika, ale nasza waadza jakoś zawsze za panaceum na wszystkie problemy stosuje podwyższenie kar i opłat, ale niczego nie robi, żeby problem rozwiązać. Podobnie to działa, jak radziecki mechanik, który wszystko naprawiał 5 kg młotkiem, niezależnie od tego, czy była to gąsienica czołgu, czy zegarek. Jacek |
|
Data: 2017-03-27 09:51:15 | |
Autor: Poldek | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-26 o 20:55, Jacek pisze:
W dniu 17.03.2017 o 12:11, J.F. pisze: W Londynie podoba mi się, że za wjazd do centrum płaci się GBP 11,50 i do tego za parkowanie oddzielnie :-) |
|
Data: 2017-03-26 21:24:16 | |
Autor: T. | |
podwyzki parkingowe | |
W dniu 2017-03-17 o 12:11, J.F. pisze:
Rzad obraduje nad propozycja, aby podniesc oplaty za parkowanie w Ja bym zostawił bezpłatne parkowanie. Wtedy ktoś, kto chce wjechać do miasta, boi się, że nie znajdzie miejsca i jedzie zbiorkomem. Miejscowi boją się ruszyć z miejsca, bo jak odjadą, to wieczorem mogą nie mieć gdzie zaparkować. Więc też jadą zbiorkomem do pracy. Dzięki temu mamy niemal zero ruchu w Śródmieściu i brak zanieczyszczeń. A chyba o to chodzi, a nie o nabijanie kabzy? :-) T. |
|
Data: 2017-03-26 21:33:00 | |
Autor: T. | |
podwyzki parkingowe | |
Ps. Wymuszanie przez opłaty rotacji na parkingach w Śródmieściu to nic innego jak wymuszanie ruchu samochodów w tymże Śródmieściu. I spalin więcej i ruchu... T. |
|
Data: 2017-03-26 21:37:37 | |
Autor: re | |
podwyzki parkingowe | |
Użytkownik "T."
Ps. Wymuszanie przez opłaty rotacji na parkingach w Śródmieściu to nic innego jak wymuszanie ruchu samochodów w tymże Śródmieściu. I spalin więcej i ruchu... -- - Hehe, no na to wychodzi |
|