podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym

Data: 2014-09-03 04:59:27
Autor: Titus Atomicus
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
Witam,
Smigalem sobie niedawno (godzine temu) Wislostrada.
Po raz kolejny zatrzymala mnie tam policja (tym razem radiowoz) i kazala dmuchac w 'balonik'. Jakis elektroniczny, bo dmucha sie z odleglosci 10cm.
Dwa raz kazali dmuchac. Troche sie zdziwilem, bo rower dobrze oswietlony, zygakiem nie jechalem...
Niewazne.

Na koniec zostalem pouczony ze na drodze gdzie wystepuje podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym obowiazuje de facto zakaz ruchu rowerow.
Przyjalem do wiadomosci, ale powiedzialem ze im nie wierze i sprawdze jeszcze.
Troche sie droczyli ze moga sie zalozyc o mandat, wiec sie nie upieralem.
Czy ktos slyszal o takim przepisie?
--
TA

Data: 2014-09-02 23:33:12
Autor: rmikke
W dniu ¶roda, 3 wrze¶nia 2014 04:59:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
[...]

Następnym razem, jak Ci co¶ takiego będ± wciskać - wyci±gaj z kieszeni
swój balonik i każ im dmuchać.

Data: 2014-09-03 09:40:33
Autor: johnkelly
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
W dniu 2014-09-03 04:59, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

[...]

Pewnie im się pochrzaniło z przepisem pozwalaj±cym jechać chodnikiem, je¶li ten ma co najmniej 2m, o ile dopuszczona na jezdni prędko¶ć >50km/h. Wiesz - co¶ im dzwoni, ale dmuchać powinni sami...

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
........ johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
................... blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

Data: 2014-09-03 13:52:24
Autor: Titus Atomicus
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
In article <lu6glj$68p$1@node2.news.atman.pl>,
 johnkelly <stara@maciejrozalski.eu> wrote:

> [...]

Pewnie im się pochrzaniło z przepisem pozwalaj±cym jechać chodnikiem, je¶li ten ma co najmniej 2m, o ile dopuszczona na jezdni prędko¶ć  >50km/h.
No wlasnie tak mi sie skojarzylo ze pomylili.
Ale oni twardo obstawiali przy swoim.

Wiesz - co¶ im dzwoni, ale dmuchać powinni sami...

Niestety, sila przed prawem.
--
TA

Data: 2014-09-03 11:49:20
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 3 wrze¶nia 2014 13:52:24 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

No wlasnie tak mi sie skojarzylo ze pomylili. Ale oni twardo obstawiali przy swoim.

Dzi¶ pytałem dwóch niebieskich,powiedzieli że,powyżej
50 km/h dla aut wolno jeĽdzić po przyległych chodnikach
wszędzie,szeroko¶ć podali min.2,5m i ustępować miejsca
pieszym.

Data: 2014-09-03 21:49:00
Autor: Titus Atomicus
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
In article <4fa6ece0-a545-44b1-a1aa-e43ddc7093f6@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> [...]

50 km/h dla aut wolno jeĽdzić po przyległych chodnikach
wszędzie,szeroko¶ć podali min.2,5m i ustępować miejsca

No, mozna.
Ale nie o tym mowa. Przeciez pytanie dotyczylo nie 'dopuszczenia jazdy po chodniku', a ewentualnego 'zakazu jazdy po jezdni'.
--
TA

Data: 2014-09-03 14:22:14
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 3 wrze¶nia 2014 21:49:00 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

No, mozna. Ale nie o tym mowa.  Przeciez pytanie dotyczylo nie 'dopuszczenia jazdy po chodniku', a ewentualnego 'zakazu jazdy po jezdni'.

A widzisz,nowy kontekst załapałem po ponownym przeczytaniu.
Jutro się zapytam.

Data: 2014-09-04 12:23:08
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 3 wrze¶nia 2014 23:22:14 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

A widzisz,nowy kontekst załapałem po ponownym przeczytaniu. Jutro się zapytam.

Mogę powiedzieć tak,że w¶ród niebieskich zdania s± podzielone.
Twierdz±,że jak znaki nie zabraniaj± jazdy rowerom,to wolno
jeĽdzić po drodze i po chodniku przy ograniczeniu prędko¶ci
dla aut powyżej 50km/h w obszarze i poza obszarem zab.
Na pytanie,a gdzie jest górna granica ograniczenia dla
samochodów,przy której rowerom wolno po takiej drodze jechać?
Jeden powiedział,że do 70,a drugi do 90km/h.
No i b±dĽ tu m±dry

Data: 2014-09-05 02:30:32
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 4 wrze¶nia 2014 21:23:08 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Na pytanie,a gdzie jest górna granica ograniczenia dla
samochodów,przy której rowerom wolno po takiej drodze jechać?
Jeden powiedział,że do 70,a drugi do 90km/h.

A jest takie górne ograniczenie?

Bo, OIDP, zakaz wjazdu rowerem na autostrady i ekspresówki
jest explicite zawarty w przepisach, a nie implikowany
dopuszczalnymi na nich prędko¶ciami.

Data: 2014-09-06 16:16:53
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-09-05 11:30, rmikke wrote:
A jest takie gĂłrne ograniczenie?

Formalnie nie ma.

Praktyczne oczywiście jest.

Bo, OIDP, zakaz wjazdu rowerem na autostrady i ekspresĂłwki
jest explicite zawarty w przepisach, a nie implikowany
dopuszczalnymi na nich prędkościami.

Dokładnie. Autostrady i drogi ekspresowe przeznaczone są tylko dla
pojazdĂłw samochodowych. Art. 2 PoRD
(Powtarzam ktĂłryĹ› raz w ostatnich wÄ…tkach: definicje sÄ… waĹĽne).

Od tej zasady jest tylko jeden wyjątek: rower może być pojazdem
"wykonujÄ…cym na drodze prace porzÄ…dkowe, remontowe lub modernizacyjne".

Przypominam, że dotyczą nas przepisy, a nie domysły niedouczonych
policjantĂłw.

Jeśli ktoś z grupowiczów potrzebuje pomocy w zrozumieniu PoRD, to niech
pogada z ekspertem, a nie kimĹ› przypadkowym w mundurze.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-06 09:17:33
Autor: art3k
W dniu 2014-09-04 21:23, Ignac pisze:
W dniu środa, 3 września 2014 23:22:14 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
W dniu środa, 3 września 2014 21:49:00 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

[...]

Jutro siÄ™ zapytam.

Mogę powiedzieć tak,że wśród niebieskich zdania są podzielone.
TwierdzÄ…,ĹĽe jak znaki nie zabraniajÄ… jazdy rowerom, to wolno
jeździć po drodze

JEZDNI!!!!
i nie moĹĽna, a naleĹĽy!

i po chodniku przy ograniczeniu prędkości
dla aut powyĹĽej 50km/h w obszarze i poza obszarem zab.

pod warunkiem że chodnik ma 2m i więcej. i tu można, ale nie trzeba.

to ĹĽadna tajemna wiedza, przynajmniej dla tych, ktĂłrzy raz na jakiĹ› czas do pord zaglÄ…dajÄ…

Na pytanie,a gdzie jest gĂłrna granica ograniczenia dla
samochodów,przy której rowerom wolno po takiej drodze jechać?
Jeden powiedział,że do 70,a drugi do 90km/h.
No i bÄ…dĹş tu mÄ…dry

jak wyżej, chcesz być mądry, zajrzyj do pord:

Art. 20.
1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 500–2300 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2
1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 2300–500 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h.
3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:
1 samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:
         * na autostradzie – 140 km/h,
         * na drodze ekspresowej dwujezdniowej – 120 km/h,
         * na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwĂłch pasach przeznaczonych dla kaĹĽdego kierunku ruchu – 100 km/h,
         * na pozostaĹ‚ych drogach – 90 km/h;
2 zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:
         * na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwĂłch pasach przeznaczonych dla kaĹĽdego kierunku ruchu – 80 km/h,
         * na pozostaĹ‚ych drogach – 70 km/h.

z czego wynika max prędkość roweru:

strefa zamieszkania: 20 km/h
teren zabudowany: 50/60 km/h
pozostałe drogi: 70 km/h
za wyjÄ…tkiem drĂłg dwujezdniowych z przynajmniej dwoma pasami ruchu: 80 km/h

proste, jak konstrukcja cepa. tak by się przynajmniej na pierwszy rzut oka wydawało ...

--
art3k

Data: 2014-09-06 02:35:21
Autor: Ignac
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
W dniu sobota, 6 wrze¶nia 2014 09:17:33 UTC+2 użytkownik art3k napisał:

jak wyżej, chcesz być m±dry, zajrzyj do pord:

A od czego mam fantastycznego idola,który w merytoryczny i przystępny
sposób wszystko wyja¶ni.Przyznam się,że wkurzaj± mnie niebiescy.
proste, jak konstrukcja cepa. tak by się przynajmniej na pierwszy rzut oka wydawało ...

Och,Ty mój elokwentny idolu!

Data: 2014-09-06 12:09:24
Autor: art3k
W dniu 2014-09-06 11:35, Ignac pisze:
W dniu sobota, 6 września 2014 09:17:33 UTC+2 użytkownik art3k napisał:

jak wyżej, chcesz być mądry, zajrzyj do pord:

A od czego mam fantastycznego idola,który w merytoryczny i przystępny
sposób wszystko wyjaśni.Przyznam się,że wkurzają mnie niebiescy.

wqurwiają mnie idioci tacy jak ty. masz wyłożone wszystko czarno na białym i jeszcze próbujesz to kontestować. naprawdę jesteś takim debilem na jakiego próbujesz się kreować? naprawdę nie dociera, że odpowiedzi na tak proste pytania są w zasięgu ręki? wystarczy sięgnąć po podstawowy dokument - ustawę prawo o ruchu drogowym. znaleźć odpowiedni artykuł i ze zrozumieniem przyswoić. no, chyba, że jesteś tak strasznie nieprzemakalny ...

proste, jak konstrukcja cepa. tak by siÄ™ przynajmniej na pierwszy rzut
oka wydawało ...

Och,Ty mĂłj elokwentny idolu!

o, zaczynasz wznosić inwokację ku swojej czci? gratuluję dobrego samopoczucia.

btw niedawno popełniłem grzech śmiertelny przeciwko przenajświętszej kompatybilności - do korby slx zamontowałem stalową tarczę acera/alivio 42z zamiast aluminiowej slx 44z. do tego z przerzutką i manetkami xt. i cholera jasna - działa. niewiarygodne ... chyba shimano mnie ekskomunikuje. oj, biedny ja :(((

--
art3k

Data: 2014-09-06 15:52:41
Autor: Titus Atomicus
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
In article <luemgq$67c$1@node2.news.atman.pl>,
 art3k <artek@usunto.wro.vectranet.pl> wrote:

> A od czego mam fantastycznego idola,który w merytoryczny i przystępny
> sposób wszystko wyja¶ni.Przyznam się,że wkurzaj± mnie niebiescy.

wqurwiaj± mnie idioci tacy jak ty. masz wyłożone wszystko czarno na białym i jeszcze próbujesz to kontestować. naprawdę jeste¶ takim debilem na jakiego próbujesz się kreować? naprawdę nie dociera, że odpowiedzi na tak proste pytania s± w zasięgu ręki? wystarczy sięgn±ć po podstawowy dokument - ustawę prawo o ruchu drogowym. znaleĽć odpowiedni artykuł i ze zrozumieniem przyswoić. no, chyba, że jeste¶ tak strasznie nieprzemakalny ...

No, ja prawde mowiac wciaz nie rozumiem, ktory z podanych artykulow zabrania mi jezdzic na rowerze po Wislostradzie.
--
TA

Data: 2014-10-04 06:08:43
Autor: Titus Atomicus
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
In article <Titus_Atomicus-C95D67.15524106092014@node1.news.atman.pl>,

[...]
> No, ja prawde mowiac wciaz nie rozumiem, ktory z podanych artykulow zabrania mi jezdzic na rowerze po Wislostradzie.

Ostatecznie wyslalem zapytanie do Wydzialu Ruchu Drogowego Komendy Stolecznej Policji.
Wczoraj przyszla odpowiedz. Poczta polecona.
Wychodzi na to, ze funkcjonariusze byli niedouczeni i jak nie ma zakazu jazdy rowerem to sie jedzie.
Zdaje sie, ze cos im sie faktycznie pomylilo z tym zapisem o opcjonalnym korzystaniu z chodnika, gdy predkosc >50km/h. Opcjonalnosc wzieli za zakaz.
W pismie jest jescze dopisek, ze na tym odcinku Wislostrady jest dwukierunowa droga rowerowa po wschodniej stronie. Wiec i tak nie powinienem jechac po jezdni.
Jeszcze ich pomolestuje.
Ja jechalem strona zachodnia... Tego DDRa po drugiej strony nie widac. A nawet gdyby, to sie tam przedostac?
--
TA

Data: 2014-09-03 22:25:02
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-09-03 09:40, johnkelly wrote:
Pewnie im się pochrzaniło z przepisem pozwalającym jechać chodnikiem,
jeśli ten ma co najmniej 2m, o ile dopuszczona na jezdni prędkość
 >50km/h. Wiesz - coĹ› im dzwoni, ale dmuchać powinni sami...

Ale co właściwie próbujemy teraz udowodnić?
Że do pracy w Policji nie trafiają geniusze?

Policjanci na najniĹĽszych stanowiskach zarabiajÄ… 2500 netto.
Dla większości z nich szczytem marzeń jest zostanie "detektywem":
~3000 netto. Myślisz, że w takiej np. Warszawie, z której pisze Titus,
kupisz za to mieszkanie, zaimponujesz fajnej blondynie i wychowasz
jej dziecko? :]

Komendant wojewódzki zarabia 8000 netto. Są to wyróżniający się
policjanci, raczej koło 50tki. No i nie ma ich aż tak wielu, a Policja
w sumie zatrudnia 100 tys. osób. Czyli "łatwiej" zostać prezesem banku.

Porównanie? 8000 zł w Polsce może zarobić dobrze ogarnięty 30-letni
programista, matematyk czy finansista.
Oczywiście nie trzeba skończyć trudnych studiów. Według szefa ekipy,
która robiła mi mieszkanie, 8000zł na rękę w Stolicy ma też "samodzielny
specjalista" od wykładania glazury.
Oczywiście glazurników jest tu zdecydowanie mniej niż bogatych
programistów, a wszyscy programiści mają kuchnie i łazienki. Wnioski
oczywiste. :)

Pogódźcie się chłopaki z tym, że zrozumienie PoRD może przerastać
typowych posterunkowych. PrzecieĹĽ przerasta informatykĂłw i fizykĂłw
na tej grupie... :P

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-03 14:56:10
Autor: Ignac
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
W dniu ¶roda, 3 wrze¶nia 2014 22:25:02 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:

Oczywi¶cie nie trzeba skończyć trudnych studiów. Według szefa ekipy,

która robiła mi mieszkanie, 8000zł na rękę w Stolicy ma też "samodzielny

specjalista" od wykładania glazury.

Oczywi¶cie glazurników jest tu zdecydowanie mniej niż bogatych

programistów, a wszyscy programi¶ci maj± kuchnie i łazienki. Wnioski

oczywiste. :)

Dodałbym jedynie że:
Glazurnik jest mimo wszystko lepszy,bo pije co chce,bo bije żonę
jak mu pić nie pozwala,bo nosi złoty łańcuch,posługuje się niemickim,
ale tylko w mowie i jeĽdzi co roku na oktoberfest,żeby się nachlać.

Data: 2014-09-04 00:23:18
Autor: J.F.
podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym
Dnia Wed, 03 Sep 2014 22:25:02 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):
Ale co wła¶ciwie próbujemy teraz udowodnić?
Że do pracy w Policji nie trafiaj± geniusze?

Policjanci na najniższych stanowiskach zarabiaj± 2500 netto.

Oni chyba nie placa ZUS, wiec ile z tego zostaje - 2000 ?
Komendant wojewódzki zarabia 8000 netto. S± to wyróżniaj±cy się
policjanci, raczej koło 50tki. No i nie ma ich aż tak wielu, a Policja
w sumie zatrudnia 100 tys. osób. Czyli "łatwiej" zostać prezesem banku.

Sa jeszcze zastepcy, inne rozne funkcje, no i mozliwosc pojscia na
emeryture podobnie wysoka, wiec rotacja duza :-)

J.

Data: 2014-09-04 07:36:19
Autor: jg
Dnia Thu, 4 Sep 2014 00:23:18 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

netto pomydlilo ci sie z brutto?

--
jg

Data: 2014-09-04 20:44:55
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-09-04 00:23, J.F. wrote:
Sa jeszcze zastepcy, inne rozne funkcje, no i mozliwosc pojscia na
emeryture podobnie wysoka, wiec rotacja duza :-)

Chyba podobnie niskÄ…. :]

W Policji kokosĂłw nie ma i tyle.

No i co to za przyszłość po służbie?
Emerytura wcześnie, ale mała. Nie wystarczy do sensownego życia.
Jeśli były policjant nie jest kretynem, to może wykorzystać zdobyte
umiejętności i doświadczenie. Niektórzy lądują naprawdę nieźle:
zapobieganie przestępczości w firmach finansowych, wzięci instruktorzy
jazdy, doradcy, audytorzy, instruktorzy strzelectwa, handel broniÄ… itp.

Tyle że to są setki, może tysiące. A ilu jest byłych policjantów?
Zakładając, że pracują do 50tki, to "byłych" może być tyle co
"aktualnych". Czyli około 100 tysięcy.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-04 23:48:59
Autor: J.F.
On 2014-09-04 00:23, J.F. wrote:
Sa jeszcze zastepcy, inne rozne funkcje, no i mozliwosc pojscia na
emeryture podobnie wysoka, wiec rotacja duza :-)

Chyba podobnie nisk±. :]
W Policji kokosów nie ma i tyle.

A to zalezy. Dzielnicowy to moze jeszcze kokosow nie ma,
ale komendant wojewodzki to juz kolo 8000 zarabia.
Jak zostal w wieku ok 50 lat i po 25 lat sluzby, to wedle starych przepisow mogl wkrotce liczyc na emeryture rzedu ~70%
ostatniego uposazenia. Drobna kumulacja, nagroda, premia ... i bedzie
mial ponad 6000 emerytury. A Ty bedziesz musial dalej pracowac az do
smierci :-)

Az glupio nie skorzystac z jakiejs kumulacji i nie zwolnic stolka :-)

J.

Data: 2014-09-05 00:01:51
Autor: Alf/red/
On 04/09/14 23:48, J.F. wrote:
ale komendant wojewodzki to juz kolo 8000 zarabia.

mial ponad 6000 emerytury. A Ty bedziesz musial dalej pracowac az do

W ten sposób rozumuj±c równie dobrze możesz się emocjonować emerytur± Solorza na przykład.

--
Alf/red/

Data: 2014-09-05 07:45:29
Autor: P.B.
Dnia Fri, 05 Sep 2014 00:01:51 +0200, Alf/red/ napisał(a):

On 04/09/14 23:48, J.F. wrote:
ale komendant wojewodzki to juz kolo 8000 zarabia.

mial ponad 6000 emerytury. A Ty bedziesz musial dalej pracowac az do

W ten sposób rozumuj±c równie dobrze możesz się emocjonować emerytur± Solorza na przykład.

Jest mała różnica: na emeryturę Solorza ludzie robi± dobrowoln± zrzutkę,
kupuj±c usługi jego firm, a kasa na emerytury mundurowe - policja to tylko
jedna z wielu uprzywilejowanych grup - jest odbierana sił± grupce frajerów,
którzy płac± podatki. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-05 03:00:05
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-09-04 23:48, J.F. wrote:
A to zalezy. Dzielnicowy to moze jeszcze kokosow nie ma,
ale komendant wojewodzki to juz kolo 8000 zarabia.

Już pisałem o tym wcześniej.

To teraz zgadnij, ilu jest komendantĂłw wojewĂłdzkich...
Dajmy na każdego komendanta 5 zastępców (nie wiem ile zarabiają, ale
dajmy im tyle samo co szefowi).

Nadal jest to śmieszna liczba w porównaniu ze 100 tys. zatrudnionych
w Policji.

Teraz możesz spojrzeć na listę spółek notowanych na GPW. Każda z nich
ma prezesa zarabiajÄ…cego ogromnÄ… kasÄ™. KaĹĽda z nich ma teĹĽ od kilku
do kilkudziesięciu kierowników/dyrektorów, którzy zarabiają więcej
niĹĽ komendant.

BTW: tyle co komendant zarabia też górnik ze średnim doświadczeniem,
dobry glazurnik i pewnie prawie każdy właściciel sensownego biznesu
(choćby była to maleńka firemka).

[...]

Gdybym wspiął się w swojej branży tak wysoko jak musiałbym na
komendanta, to po kilku latach pracy mógłbym żyć z procentów do
śmierci. Takie to jest mniej więcej przełożenie. :)

Nawet ze swojej byle jakiej "kariery" mam zamiar odłożyć wystarczająco
dużo, żeby się "zemerycić" koło 55ki. To taki wiek, że jeszcze można
pozwiedzać świat, pojeździć na rowerze i poderwać fajną babkę. A jeśli
praca będzie mi sprawiała w tym wieku ogromną przyjemność, to poszukam
czegoĹ› na 2/5 etatu. :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-04 10:20:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Sep 2014, Piotr Kosewski wrote:

On 2014-09-03 09:40, johnkelly wrote:
> [...]

Ale co wła¶ciwie próbujemy teraz udowodnić?
Że do pracy w Policji nie trafiaj± geniusze?

  Chyba idzie o to, że jak nie wiedz±, nie powinni "stosować".
  Przynajmniej IMO pomiędzy "niestosowaniem" a zastosowaniem błędnie
mimo że *nie trzeba* jest dramatyczna różnica.
  To tak jak z kieruj±cymi - tymi "jad±cymi ostrożnie" z braku
wiedzy lub choćby orientacji (znaczy "zgubienia się" na nowym
dla kieruj±cego skrzyżowaniu na przykład) wobec "egzekwuj±cych"
nieistniej±ce pierwszeństwo.

PogódĽcie się chłopaki z tym, że zrozumienie PoRD może przerastać
typowych posterunkowych.

  Ale to nie problem - dopóki nie zajmuj± stanowiska w spornej sprawie ;)

pzdr, Gotfryd

podwyzszenie predkosci w obszarze zabudowanym