podzial dysków

Data: 2010-03-30 08:21:24
Autor: Krzysztof W.
podzial dysków
Witam

Instaluję nowy komp do składu i grafiki. Jak optymalnie podzielić dyski. Aby
był system, programy, pliki robocze, scratch disk.
Jak to optymalnie podzielić na 2 dyski fizyczne. Komputer nie będzie służył
do przechowywania plików bo wszystkie są na serwerze.

Są fizyczne dwa dyski
c:\ 250GB
d:\500GB

Programy tylko graficzne: PS3, Ilustr, ID, LR
System WIN XP pro

Krzysztof Wysocki
ArtsDesign - projektowanie graficzne
www.artsDesign.pl

Zapraszam do odwiedzenia:
www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

Data: 2010-03-30 09:14:05
Autor: qwerty
podzial dyskĂłw
Użytkownik "Krzysztof W." <kriss@artsdesign.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hos55q$br9$1@mx1.internetia.pl...
[...]

do przechowywania plikĂłw bo wszystkie sÂą na serwerze.

Walnij siekierą - jak rozdzielisz tak będzie optymalnie. Dodatkowo radziłbym przeczytać netykietę.

Data: 2010-03-30 23:30:24
Autor: Krzysztof
podzial dysków

Instaluję nowy komp do składu i grafiki. Jak optymalnie podzielić dyski. Aby
był system, programy, pliki robocze, scratch disk.
Jak to optymalnie podzielić na 2 dyski fizyczne. Komputer nie będzie służył
do przechowywania plików bo wszystkie s? na serwerze.

Walnij siekierą - jak rozdzielisz tak będzie optymalnie. Dodatkowo radziłbym przeczytać netykietę.

Dzięki, o taką paradę właśnie mi chodziło. W Castoramie widziałem świetne siekiery.

Kriss
===============================
Projektowanie graficzne i dtp
www.artsDesign.pl

Data: 2010-03-30 11:31:57
Autor: Remek
podzial dysków
Użytkownik "Krzysztof W." napisał:

Instaluję nowy komp...

Coraz bardziej panoszy się w sieci to wieśniacko-burackie określenie komputera - "komp". Pisz komputer, albo np. PC.

Remek

Data: 2010-03-30 11:52:31
Autor: OMSON
podzial dysków
Remek pisze:

Coraz bardziej panoszy się w sieci to wieśniacko-burackie określenie komputera - "komp". Pisz komputer, albo np. PC.

To może warto byłoby napisać slangowe zamiast "wieśniacko-burackie"? Ton Twojej wypowiedzi sugeruje, że dobrze czujesz takie klimaty...

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-30 12:30:52
Autor: Ingarden
podzial dysków
To może warto byłoby napisać slangowe zamiast "wieśniacko-burackie"? Ton Twojej wypowiedzi sugeruje, że dobrze czujesz takie klimaty...

O przepraszam! Zamiast kolokwialnego "czujesz takie klimaty", proponuję "taka kompozycja wypowiedzi nie jest Ci obca", ewentualnie "językowe środki, którymi raczysz się posługiwać, postrzegam jako typowe dla środowisk chłopsko-robotniczych".

--
le

Data: 2010-03-30 12:29:56
Autor: OMSON
podzial dysków
Ingarden pisze:

[...]

Co racja to racja :)

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-30 13:49:18
Autor: marfi
podzial dysków
Użytkownik "Ingarden" <ekstrakt_USUN_@o2.pl> napisał w wiadomości news:hosisb$vuk$1news.task.gda.pl...
[...]

  A jaki masz zasilacz?
--
marfi

Data: 2010-03-30 13:56:52
Autor: OMSON
podzial dysków
marfi pisze:

 A jaki masz zasilacz?

Ciężki. Tak z 5kg. :)

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-30 16:26:47
Autor: Mich@l
podzial dysków
W dniu 2010-03-30 12:30, Ingarden pisze:

środki, którymi raczysz się posługiwać, postrzegam jako typowe dla
środowisk chłopsko-robotniczych".

Oj, nie obrażaj pan robotnika, któren wraz z chłopem i inteligentem pracujoncem stanowiom zdrowom siłe narodu!!!

~~~~~~~~~~~~~~
A jak!!!
:)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-03-31 17:44:50
Autor: asad10
podzial dysków

Użytkownik "Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hot1nn$gtm$1@inews.gazeta.pl...
[...]

-- To nie prawdy objawione a jedynie moje prywatne opinie ;)
Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl
Masz słuszną rację.
Pozdrawiam,
--
Andrzej Sadowski

Data: 2010-03-30 15:29:14
Autor: Remek
podzial dysków
Użytkownik "OMSON" napisał:

To może warto byłoby napisać slangowe zamiast "wieśniacko-burackie"?

Slangowe? W jakim środowisku? To zwykłe zaśmiecanie języka. Pewnie burakom to nie wadzi.

Ton Twojej wypowiedzi sugeruje, że dobrze czujesz takie klimaty...

Może Ty. Każdy sądzi po sobie.

Remek

Data: 2010-03-31 10:08:33
Autor: OMSON
podzial dysków
Remek pisze:

Może Ty. Każdy sądzi po sobie.

Ja sądzę, że odezwałeś sie tylko dlatego, że lubisz popyskować.

Nie napiszę EOT - bo cała ta przepychanka słowna ma merytorycznie niewiele wspólnego - zarówno z tematyką grupy jak i zadanym pytaniem
(jeśli masz z tym problem zapraszam na priv).

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-30 23:31:59
Autor: Krzysztof
podzial dysków

Instaluję nowy komp...

Coraz bardziej panoszy się w sieci to wieśniacko-burackie określenie komputera - "komp". Pisz komputer, albo np. PC.

Przepraszam, chodziło mi o mój osobisty komputer ;-)

Pozdrawiam
Kriss
===============================

Data: 2010-04-02 10:09:57
Autor: tad
podzial dysków
Remek wrote:

Coraz bardziej panoszy się w sieci to wieśniacko-burackie określenie
komputera - "komp". Pisz komputer, albo np. PC.

Czy ja wiem czy coraz bardziej? Jak bylem w liceum pod koniec XX wieku
to tez mowili komp.

--
tad

Data: 2010-03-30 11:32:04
Autor: OMSON
podzial dysków
Krzysztof W. pisze:

Są fizyczne dwa dyski
c:\ 250GB
Zrób podstawową, aktywną partycję NTFS dla systemu (max 100GB) - osobiście obliczyłbym przybliżona wagę planowanego softu + OS i dałbym partycje 2-3 razy większą. Pozostała cześć wg mnie nadaje sie tylko na magazyn.
d:\500GB

Na tym zrobiłbym jedna podstawowa partycje NTFS na magazyn i tempy.

Poza tym pliki wymiany ustawiłbym na sztywno (min i max takie same) na obydwu dyskach ( w pierwszym na partycji systemowej).
Ponoć Windows potrafi optymalnie wykorzystywać plik wymiany rozbity na dwa fizyczne dyski (pod warunkiem, ze są one jednakowo wydajne).

Wiem, że nie planujesz przechowywać danych na tym komputerze ale tym samym zastosowanie tak dużych dysków, jest krótko mówiąc pozbawione logiki... jedyne na co sie mogą przydać takie pojemności to właśnie magazyn.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-30 23:34:13
Autor: Krzysztof
podzial dysków
....Wiem, że nie planujesz przechowywać danych na tym komputerze ale tym
samym zastosowanie tak dużych dysków, jest krótko mówiąc pozbawione logiki... jedyne na co sie mogą przydać takie pojemności to właśnie magazyn.

Może, ale takie mam dyski, mniejszych nie kupię ;-)

Dzięki, przynajmniej jedna odpowiedź na temat :-)))

Pozdrawiam
Kriss
===============================

Data: 2010-03-31 10:01:53
Autor: OMSON
podzial dysków
Krzysztof pisze:

Dzięki, przynajmniej jedna odpowiedź na temat :-)))

Na zadane pytanie tak ale nie zgodnie z tematyka grupy... Tutaj omawiane są rozwiązania hardware'owe (stąd Twoja wyprawa po ofercie Castoramy, jak już sie domyśliłeś). :)

Pzdr, OMSON

Data: 2010-03-31 11:44:16
Autor: Remek
podzial dysków
Użytkownik "OMSON" napisał:

nie zgodnie

Teraz rozumiem Twoje oburzenie na krytykę słownictwa. Burak burakowi bratem. Pisze się niezgodnie.

Remek

Data: 2010-03-31 12:29:03
Autor: OMSON
podzial dysków
Remek pisze:

Teraz rozumiem Twoje oburzenie na krytykę słownictwa. Burak burakowi bratem. Pisze się niezgodnie.

Bardzo ładnie:  3+

Pzdr, OMSON

Data: 2010-04-01 01:33:01
Autor: Konrad Kosmowski
podzial dysk?w
** Krzysztof W. <kriss@artsdesign.pl> wrote:

Instaluj? nowy komp do sk?adu i grafiki. Jak optymalnie podzieli? dyski. Aby
by? system, programy, pliki robocze, scratch disk.  Jak to optymalnie
podzieli? na 2 dyski fizyczne.

To nic specjalnie nie zdziałasz z tymi dwoma. Jak masz możliwość włączenia RAID
to ustaw sobie RAID1 na tych dwóch dyskach i tyle. Cała reszta ze sprzętowego
punktu widzenia nie ma znaczenia.

Komputer nie b?dzie s?u?y?  do przechowywania plik?w bo wszystkie s? na
serwerze.

Idealnie byłoby tak:

1. Dysk SSD na tzw. boot disk - na tym trzymasz system i programy - 32GB
powinno styknąć, dodatkowo kolejne 32GB na scratch photoshopa - czyli względnie
wydajny dysk SSD na te rzeczy - pojemności takiej jaka Ci potrzebna.

2. Dwa zwykłe dyski na magazyn danych w RAID1.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-01 13:00:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
podzial dysków

"Krzysztof W." hos55q$br9$1@mx1.internetia.pl

c:\ 250GB
d:\500GB

Na jednym kilka :) partycji z systemami, na drugiej SWAP.
Magazyn (i resztę czasopism oraz gazet) na dyskach zewnętrznych. :)

Po co Ci aż 250 i 500, skoro nie chcesz tam niczego magazynować? :)
Inna sprawa, że obróbka graficzna zdjęć zajmuje dziś sporo miejsca,
nie wspominając już o filmach...

podzial dysków