pojemność akumulatorków w lampkach LED.

Data: 2013-12-08 23:15:27
Autor: BartekK
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
W dniu 2013-12-08 19:19, ToMasz pisze:
Inna ciekawostka. to samo ogniwo ultrafire z ebaya - 500ma - 40 minut!!
drugiego testu nawet nie zrobiÅ‚em  - ogniwo uważam za zmarÅ‚e handel tymi
ogniwami na ebayu zakończony
Kilka razy na kilka różnych typów ogniw z ebay/dealextreme/aliexpress się naciąłem - ja już tego nie kupuję za nic, ale czasem zdarzy się ktoś, kto sobie baterię np w laptopie chce zregenerować, i kupi to, i przychodzi "polutuj/zgrzej mi" - jeszcze ANI RAZU nie zdarzyło się, by te ogniwa miały sensowną pojemność. Realnie np laptopy działają na nowo-wsadzonych ultrafire 1-1.5h (gdzie oryginał chodził >4h), a po kilkunastu ładowaniach ledwo 0.5h.

Data: 2013-12-08 14:27:26
Autor: Olivander
pojemno¶æ akumulatorków w lampkach LED.
/../
cholerny wy¶cig zbrojeñ o¶lepiaczy

Data: 2013-12-08 23:43:38
Autor: Tmek
pojemno¶æ akumulatorków w lampkach LED.

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:l82s17$777$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2013-12-08 19:19, ToMasz pisze:
Inna ciekawostka. to samo ogniwo ultrafire z ebaya - 500ma - 40 minut!!
drugiego testu nawet nie zrobi³em  - ogniwo uwa¿am za zmar³e handel tymi
ogniwami na ebayu zakoñczony
Kilka razy na kilka ró¿nych typów ogniw z ebay/dealextreme/aliexpress siê naci±³em - ja ju¿ tego nie kupujê za nic, ale czasem zdarzy siê kto¶, kto sobie bateriê np w laptopie chce zregenerowaæ, i kupi to, i przychodzi "polutuj/zgrzej mi" - jeszcze ANI RAZU nie zdarzy³o siê, by te ogniwa mia³y sensown± pojemno¶æ. Realnie np laptopy dzia³aj± na nowo-wsadzonych ultrafire 1-1.5h (gdzie orygina³ chodzi³ >4h), a po kilkunastu ³adowaniach ledwo 0.5h.

Jak na razie najlepsze zrodlo z ogniwami to targ wszelkiego badziewia gdzie mozna znalezc stara niesprawna baterie laptopa za 2zl, a pozniej okazuje sie ze wszystkie ogniwa trzymaja napiecie i dzialaja bez problemu. I tu jest ta pozytwna strona planowanej trwalosci wdrazanej przez producentow.

Tmek

Data: 2013-12-09 11:05:38
Autor: DJ
On 2013-12-08 23:43:38 +0100, "Tmek" <Tmek@dom.ek> said:

Jak na razie najlepsze zrodlo z ogniwami to targ wszelkiego badziewia gdzie mozna znalezc stara niesprawna baterie laptopa za 2zl,

Fajny masz ten targ. W moim mie¶cie na podobnym targu wszelaki z³om ma "cenê minimaln±" 15pln.

--
DJ

Data: 2013-12-09 09:53:45
Autor: JDX
On 2013-12-08 23:15, BartekK wrote:
[...]
Kilka razy na kilka różnych typów ogniw z ebay/dealextreme/aliexpress
się naciąłem - ja już tego nie kupuję za nic
Kilka razy? Ja odpuściłem sobie te źródła po pierwszym zakupie na
ShitExtreme wcale nie najtańszych dostępnych tam ogniw NiMH renomowanej
marki BTY :-D których moja procesorowa ładowarka *od samego* początku
nie chciała ładować pokazując, że są uszkodzone. Można je trochę
naładować "głupią" ładowarką. Oczywiście można zapomnieć o deklarowanej
pojemności, a samorozładowanie jest kosmiczne. Spodziewałem się
badziewia, ale nie aż takiego. :-D

Data: 2013-12-09 11:05:54
Autor: DJ
On 2013-12-09 09:53:45 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

 Oczywi¶cie mo¿na zapomnieæ o deklarowanej
pojemno¶ci, a samoroz³adowanie jest kosmiczne. Spodziewa³em siê
badziewia, ale nie a¿ takiego. :-D

Zatem gdzie i jakie kupowaæ, aby unikn±æ superbadziewia, a jednocze¶nie nie przep³acaæ?
Czyli rozs±dny kompromis miêdzy cen± a jako¶ci±. Kto¶ mo¿e co¶ poleciæ? Np z rozmiaru 18650.

--
DJ

Data: 2013-12-09 11:48:23
Autor: Marek Wodzinski

On 2013-12-09 09:53:45 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

[...]

To masz 3 wyj¶cia:
1. Kupiæ nówki, najlepiej Samsunga - mo¿e i drogie (chocia¿ 20z³ to nie jest jaki¶ maj±tek), ale maj± tyle co trzeba i w wypadku latarki dodatkowe kilka godzin ¶wiecenia jest tego warte.

2. Kupiæ zu¿yte akumulatory do laptopów, najlepiej tam gdzie mo¿na je pomacaæ. Z mojego do¶wiadczenia, to akumulatory, które ju¿ nie zasil± laptopa maj± jeszcze ponad 50% pojemno¶ci. Ale trzeba znale¼æ takie '¶wie¿e' padaki. Naj³atwiej przy bateriach z wbudowanym wska¼nikiem. Np. w Dell-ach jak przytrzymasz d³u¿ej guzik, to pokazuje stopieñ zu¿ycia (jak krótko, to na³adowanie, a to pewnie bêdzie zerowe, wiêc siê nie za¶wieci). Niewa¿ne jaki bêdzie - je¿eli cokolwiek siê za¶wieci, to w ¶rodku masz na 100% ca³kiem ¿wawe akumulatory do latarki.

3. Kupiæ najtañsze nowe akumulatory do jaki¶ egzotycznych laptopów i sobie to rozbebeszyæ - zdarzaj± siê takie w ca³kiem sensownych cenach.

Generalnie te wszystkie 'ultrafire'(*), to czysty chiñski recycling - my im sprzedajemy z³om, oni to rozbieraj±, wrzucaj± w koszulkê i sprzedaj± nam z powrotem.

(*) - mam jeden taki, bo dawali gratis z latark±, realnie mia³ 500mAh i obci±¿alno¶æ prawie ¿adn± (napis by³ 3000mAh).

Pozdrawiam

Marek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Data: 2013-12-09 12:21:26
Autor: JDX
On 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski wrote:
3. Kupiæ najtañsze nowe akumulatory do jaki¶ egzotycznych laptopów i
sobie to rozbebeszyæ - zdarzaj± siê takie w ca³kiem sensownych cenach.
Ze dwa lata temu siostra kupi³a najtañsz± now± bateriê (zamiennik) do
laptoka Lenovo. Od pocz±tku trzyma³a o ponad po³owê krócej ni¿
oryginalna Lenovo pomimo tego, ¿e ta nowa mia³a na etykiecie napisan±
wiêksz± pojemno¶æ ni¿ orygina³. :-D Pewnie ogniwa UltraFire tam
siedzia³y. :-D  Nie ma cudów, chcesz mieæ dobrze to musisz "przep³aciæ".

Data: 2013-12-09 12:30:26
Autor: DJ
On 2013-12-09 12:21:26 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

Pewnie ogniwa UltraFire tam
siedzia³y. :-D  Nie ma cudów, chcesz mieæ dobrze to musisz "przep³aciæ".

Mo¿esz równie¿ przep³aciæ, a potem siê oka¿e ¿e w ¶rodku jest... ultrafire.
W drug± stronê te¿ nie ma cudów. Cena w tych czasach ju¿ nie gwarantuje jako¶ci.

--
DJ

Data: 2013-12-09 13:41:04
Autor: JDX
On 2013-12-09 12:30, DJ wrote:
On 2013-12-09 12:21:26 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

[...]

Tak, tylko ¿e "przep³acaj±c" masz du¿e szanse na trafienie na porz±dny
produkt natomiast "nie przep³acaj±c" masz praktycznie pewno¶æ, ¿e
trafisz na UltraFire czy podobny szajs.

Data: 2013-12-09 13:56:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
pojemno¶æ akumulatorków w lampkac h LED.
Hello JDX,

[...]

Z tego co widzê, te "przep³acone" zaczynaj± siê w okolicach $10 - czy
za podobn± cenê nie mo¿na kupiæ akumulatorków w Batimexie?
Chyba jednak po prostu ³atwiej reklamowaæ w Polsce ni¿ w Chinach...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-09 14:15:13
Autor: JDX
On 2013-12-09 13:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]
Z tego co widzê, te "przep³acone" zaczynaj± siê w okolicach $10 - czy
za podobn± cenê nie mo¿na kupiæ akumulatorków w Batimexie?
Chyba jednak po prostu ³atwiej reklamowaæ w Polsce ni¿ w Chinach...
No pewnie, ¿e mo¿na i IMO jest to m±dry wybór. W³a¶nie dlatego, ¿e ceny
tych lepszych marek np. na ShitExtreme s± w zasadzie takie same jak u
nas. Ceny badziewia te¿ maj± w zasadzie takie same jak u nas (na
Allegro). Jedyny powód aby tam kupowaæ to to, ¿e mo¿na tam znale¼æ
badziew który nie jest dostêpny na Allegro. :-D

Data: 2013-12-09 14:48:14
Autor: DJ
On 2013-12-09 13:56:23 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> said:

Hello JDX,

[...]

Parê lat temu, tak ze dwa-trzy, kupowa³em w batimexie ma³e stado 18650 do baterii laptopowej. tak w okolicach $15/pc. Co maj± na koszulkach? ultrafire ;)

--
DJ

Data: 2013-12-09 14:59:35
Autor: DJ
On 2013-12-09 13:56:23 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> said:

Chyba jednak po prostu ³atwiej reklamowaæ w Polsce ni¿ w Chinach...

Detalista kupuj±c w Polsce mo¿e byæ sp³awiony z wpisem "towar u¿ytkowany niezgodnie z przeznaczeniem". Na jedno wychodzi.

--
DJ

Data: 2013-12-10 09:16:02
Autor: Micha³ Lankosz
pojemno¶æ akumulatorków w lampkac h LED.

za podobn± cenê nie mo¿na kupiæ akumulatorków w Batimexie?
Chyba jednak po prostu ³atwiej reklamowaæ w Polsce ni¿ w Chinach...

Sprzedaj± chyba taki sam szajs. Rok temu kupi³em u nich bateriê BL-5C do starej Nokii. Co¶ mi siê wydawa³o, ¿e powinienem rzadziej ³adowaæ. Miesi±c temu ju¿ musia³em ³adowaæ codziennie i nie mog³em przeprowadziæ nawet 10 minutowej rozmowy. My¶la³em, ¿e mo¿e telefon zawilg³, ma jakie¶ up³ywy, czy antena nie styka i wali pe³n± moc. Wróci³em do oryginalnej z tego telefonu baterii, co ma ju¿ z 5 lat, ostatni rok przele¿a³a na³adowana na pó³ce. I co? Gadam z godzinê na jednym ³adowaniu.
No i teraz co mo¿na zarzuciæ? Trzeba by od nowo¶ci monitorowaæ pojemno¶æ jakim¶ urz±dzeniem i przed up³ywem okresu gwarancji próbowaæ w jaki¶ sposób reklamowaæ. Tyle, ¿e nie wiadomo co ta nadrukowana pojemno¶æ oznacza, bo nie ma pe³nej specyfikacji do tanich ogniw. Mo¿e siê okazaæ, ¿e pocz±tkowa deklarowana pojemno¶æ jest podana +/- 20%, w ci±gu roku spada o 70% i jest to 'naturalne' zu¿ycie.

--
Micha³

Data: 2013-12-11 23:31:20
Autor: ACMM-033
pojemno¶æ akumulatorków w lampkach LED.

U¿ytkownik "Micha³ Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:dxfm.pme.1386663362news.chmurka.net...
Sprzedaj± chyba taki sam szajs. Rok temu kupi³em u nich bateriê BL-5C do starej Nokii. Co¶ mi siê wydawa³o, ¿e powinienem rzadziej ³adowaæ.

Szajs szajsem, ale ma³o, drogi jeszcze. Chcia³em kiedy¶ do stareñkiego Gateway'a wymieniæ ogniwa, bo bateria ju¿ nie trzy-mia³a, znajomy u nich spyta³, to cenê jak± mi za¶piewa³, wyda³bym na drugiego takiego Gateway'a i jeszcze by mi zosta³o. S³usznie widaæ odpu¶ci³em, choæ to mi dziwnie wygl±da, aby firma istniej±ca nie od wczoraj, handlowa³a g³ównie szajsem, drogim szajsem...

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstêp do skrzynki email surowo zabroniony!

Data: 2013-12-09 13:22:48
Autor: Marek Wodzinski
On Mon, 9 Dec 2013, JDX wrote:

On 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski wrote:
[...]

A pod etykiet± by³y jeszcze 3 inne etykiety, im g³êbiej tym mniej :-)
Ale jak dzia³a³, to i tak by³a jeszcze ca³kiem ok ;-)

:-D Pewnie ogniwa UltraFire tam
siedzia³y. :-D

Na Ultrafire by siê nawet nie uruchomi³.
Nawet zu¿yte akumulatory z laptopów nadal s± o klasê wy¿ej od Ultrafire.

Data: 2013-12-09 12:27:37
Autor: DJ
On 2013-12-09 11:48:23 +0100, Marek Wodzinski <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> said:

On Mon, 9 Dec 2013, DJ wrote:

[...]

Generalnie ta opcja jest najrozs±dniejsza, tylko jak trafiæ na Samsung, a nie na klocka z koszulk± Samsung? Te¿ trochê ruletka.

Niekoniecznie celujê w zastosowania latarkowe. Ogólnie do w³asnych konstrukcji mobilnych.

--
DJ

Data: 2013-12-09 20:44:15
Autor: Marek Wodzinski
On 12/09/2013 12:27 PM, DJ wrote:
On 2013-12-09 11:48:23 +0100, Marek Wodzinski <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to>
said:
[...]

Je¿eli chcesz 'ekonomicznie', to widzia³em na Allegro aukcjê go¶cia, który deklaruje, ¿e pojedyncze sztuki ogniw z demonta¿u mo¿e sprawdziæ porz±dn± ³adowark± z pomiarem pojemno¶ci (imax b6).

I na pocz±tek radzê siê równie¿ wyposa¿yæ w podobn± ³adowarkê (u Chiñczyków koszt od ok. $20, a ³aduje i balansuje wszystko).

Data: 2013-12-09 22:42:15
Autor: m4rkiz
"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message news:l856ih$gta$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

tez trzeba uwazac

http://hackaday.com/2013/09/16/modifying-a-knock-off-battery-charger-to-be-safer/

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-10 20:08:12
Autor: AlexY
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
Użytkownik m4rkiz napisał:
[..]

tez trzeba uwazac

http://hackaday.com/2013/09/16/modifying-a-knock-off-battery-charger-to-be-safer/

Mi niedawno zaczęła przeładowywać, dzięki za linka, muszę wypróbować.

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2013-12-09 13:31:05
Autor: Andrzej W.
W dniu 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski pisze:
Generalnie te wszystkie 'ultrafire'(*), to czysty chiñski recycling - my
im sprzedajemy z³om, oni to rozbieraj±, wrzucaj± w koszulkê i sprzedaj±
nam z powrotem.

A¿ tak tragicznie nie jest. :)
Na DX uda³o mi siê kupiæ kiedy¶ ultrafire i u¿ywam ich ju¿ z dwa lata, i jako¶ sobie radz±.
Trzeba czytaæ co ludzie pisz± w komentarzach, wybieraæ takie co maj± realn± pojemno¶æ i jest szansa na trafienie czego¶ co siê nadaje, my¶lê, ¿e nawet wiêksza ni¿ na alledrogo.
Choæ gwarancji, nie ma ¿adnej.

--
AWa.

Data: 2013-12-09 14:16:44
Autor: rmikke
pojemno¶æ akumulatorków w lampkach LED.
W dniu poniedzia³ek, 9 grudnia 2013 11:05:54 UTC+1 u¿ytkownik DJ napisa³:

Zatem gdzie i jakie kupowa�, aby unikn�� superbadziewia, a jednocze�nie nie przep�aca�?
Czyli rozs�dny kompromis mi�dzy cen� a jako�ci�. Kto� mo�e co� poleci�?

<reklama>www.hurt.com.pl</reklama>

Data: 2013-12-12 21:14:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Dec 2013, rmikke wrote:

[...]

  Z jedn± uwag±.
  Trzeba CZYTAÆ co napisali :>, jak zawsze.
  Jak zapodali parametry, to po prostu przepisali z opakowania co tam
chiñczyk nadrukowa³ ;)
  Wychodzi mi, ¿e jak pisz± ¿e ZMIERZYLI i¿ co¶ tam (konkretnie szuka³em
kiedy¶ czytnika CF) ma jakie¶ tam parametry, to zmierzyli (i faktycznie
wyniki mia³em jak na stronie).

pzdr, Gotfryd

pojemność akumulatorków w lampkach LED.