Data: 2013-07-04 08:03:13 | |
Autor: suryga | |
pojemność a moc | |
Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze....
Ale do rzeczy jestem na kupnie auta. Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM chce wymienić na skode octavie kombii patrze i patrze ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM. I powiem szczerze że nie wiem co robić. W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli, to nawet ja zauważałem że to mało. W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni. Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby? Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli ma te 122 kucyków sens ? Jazda większość miasto. + 2 razy w miesiącu trasa : 2x100km Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki. Szukać większego silnika |
|
Data: 2013-07-04 16:12:58 | |
Autor: X-Man | |
pojemność a moc | |
<suryga@gmail.com> wrote in message news:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35googlegroups.com...
Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze.... 122KM powinno od biedy starczyć choć do komfortowego poruszania się ja bym celował w okolice 170KM rozumiem że kupujesz nowe auto ? bo jak nie to bym brał jakieś niezajechane 1.9TDI i robił program u dobrego tunera. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-07-04 17:12:16 | |
Autor: J.F | |
pojemność a moc | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com...
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM Silnik 1.4 TSI. T jak turbo. Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure. Na pewno lepsze niz 70 KM SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie. Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ... Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki. Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-) J. |
|
Data: 2013-07-04 16:29:50 | |
Autor: X-Man | |
pojemność a moc | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51d590d3$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com... ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-07-04 19:07:42 | |
Autor: J.F | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kr44kn$ssm$1@speranza.aioe.org...
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią A ja niemieckim firmom ufam. Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km. J. |
|
Data: 2013-07-04 19:26:12 | |
Autor: Artur Maśląg | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup A ja nie. Od wielu lat. Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie Co widać ładnie w rankingu awaryjności i całkowitym przekonstruowaniu tych silników. |
|
Data: 2013-07-05 13:51:13 | |
Autor: ZIWK | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
Na podstawie? Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sienp. 2 tysiące??? A po 150 000 silnik na złom.... -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-07-05 15:06:36 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom.... Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-05 23:11:48 | |
Autor: ZIWK | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich przebiegów :( Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę podobne :( Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie. Tak samo z blokiem silnika czy wałem - przy większej mocy musi być znacznie sztywniejszy - brak takiej sztywności powoduje wcześniejsze padanie uszczelnień, lub niepożądane drgania które trzeba wytłumić kolejnym kołem 2/3/4 masowym. Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm. Pewnie niedługo pojawią się silniki "lifetime lubricated" ;) tylko z broszurki nie dowiesz się lifetime-ile to jest. Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli... A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym. -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-07-06 00:46:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 05 Jul 2013 23:11:48 +0200, ZIWK napisał(a):
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze: Niby tak. Ale popatrz na silniki ze sterych Civiców. B16 - 1.6 i 160-180KM, K20 2.0 i 200-220KM. Kręci się to do ponad 8000rpm i jakoś użytkownicy nie narzekają na problemy z trwałością bardziej niż właściciele 2x mniej wysilonych jednostek. A tych Civiców też nie kupowali ludzie którzy się z nimi delikatnie obchodzili. Dać to więc się da. I to dało się już kilkanaście lat temu. Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej. Pytanie jakie są tego koszty - czy to liczone w wyższym zużyciu paliwa, czy wyższej cenie produkcji. Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm. No tylko pewnie był to olej mineralny i faktycznie 7500km to było dość sporo. Dziś są oleje syntetyczne, co do których coraz bardziej wiarygodni ludzie mówią że po tych 40kkm wylewasz olej który jest dokładnie identenycznej jakości jak ten w butelce, bo olej syntetyczny zużywa się dużo wolniej niż rdzewieją blachy w aucie. Ja tam olej zmieniam regularnie, ale jednak bez przekonania :) Mineralny jak się zlewa przy wymianie to on jednak jakiś taki inny jest... Syntetyk organoleptycznie jest jednak taki sam jak to w butelce - poza kolorem. Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli... Ogólnie rzecz biorąc kombinuje się we wszystkim - no chyba że kupujesz od rodziców :) |
|
Data: 2013-07-06 13:40:50 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 06.07.2013 00:46, Tomasz Pyra pisze:
Dać to więc się da. Jednego z moich Cee'dów dokręciłem do 271kkm zanim sprzedałem (w tym roku), a wielu wróżyło, że ten silnik nie dożyje 200kkm. Drugi niestety dożył tylko 157 zanim blacha się "pogięła". Obydwa z LPG. Btw. ten drugi jeździ, okazało się, że komuś opłaciło się mu poprostować blachy, ale nie wiem ile teraz ma przebiegu. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-06 15:36:20 | |
Autor: p47 | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze: Mozna oczywiście uważac, że obawy o trwałość tych nowych wynalazków to "przesada" i że akurat te dobre Helmuty z VW specjalnie te nowe, wysokoobrotowe, oturbinowe, wysilone silniki o małej pojemności po to zaczęli produkować, żeby były trwalsze od starszych generacyjnie i po to tez, aby nabywcy przez wiele lat ani warsztatom i fabryce (części) specjalnie nie dawali zarobić, ani dłuuugo nowego samochodu nie musieli kupować... Można tez mieć głębokie przeświadczenie, że ziemia jest płaska... ;-)) PS. Tak naprawdę NIKT (no, może oprócz fabrycznych kierowców testowych) nie wie, jak te nowe silniki w długiej eksploatacji będą się zachowywać, jak zniosą tysiące km przebiegu. Może okazać się, że będą one akurat wyjątkiem od obserwowanej wszędzie tendencji uznawania w konstrukcji i technologii priorytetu wymagań księgowych nad przyzwoita inzynierią. Może...;-) Wiadomo jednakże, że aby wysilony silnik miał trwałość podobna do mniej wysilonego MUSI byc wykonany z droższych materiałów i z większą (więc zazwyczaj droższą) starannością. Jak chcesz być testerem nowych technologii,- twoje pieniadze, twoja wola.. konstytucja tego nie zabrania;-)) |
|
Data: 2013-07-05 17:01:45 | |
Autor: cef | |
pojemność a moc | |
ZIWK wrote:
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze: Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem? |
|
Data: 2013-07-05 18:14:39 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-05 17:01, Użytkownik cef napisał:
A ja niemieckim firmom ufam.Na podstawie? Konieczność tankowania w czasie jazdy. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-06 11:20:15 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 05 Jul 2013 13:51:13 +0200, ZIWK napisał(a):
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze: Na podstawie doswiadczenia. No i obserwacji niemieckiej autostrady. I postojow taksowek. Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sienp. 2 tysiące??? A moze przez 100 tys i dlatego po 150 wcale nie jest zlomem. J. |
|
Data: 2013-07-04 18:34:13 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-04 17:12, Użytkownik J.F napisał:
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM Na pewno mocniejsze, prawdopodobnie bardziej awaryjne i może nie lubić LPG. Ale generalnie to teraz jest taki trend. Lepiej to niż litrowy silnik o mocy 100 koni jaki oferuje np. Ford Tourneo Connect. ps. Jeśli wątkotwórca nastawia się na ciąganie przyczep to lepiej niech poszuka czegoś z silnikiem starszego typu. Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego tylko 100 koni. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-04 21:21:49 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 04.07.2013 18:34, RadoslawF pisze:
Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków, korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc). Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-04 22:19:43 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat oferują 1390cm3 mającą 122 konie. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-04 13:29:24 | |
Autor: suryga | |
pojemność a moc | |
A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Nie znam się na autach ale wiem jedno. ZA DARMO NIC NIE MA. Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:) |
|
Data: 2013-07-05 00:33:33 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 04.07.2013 22:29, suryga@gmail.com pisze:
A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Ale tu nie ma nic za darmo. Po prostu coraz efektywniejsze silniki potrafimy budować. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-05 13:55:15 | |
Autor: ZIWK | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-04 22:29, suryga@gmail.com pisze:
Pierwszego dnia po skończeniu fabrycznej gwarancji :(A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Chyba, że wcześniej "drobny druczek" określi, że urwanie korbowodów spowodowane zostało przez użytkownika faktem dolania płynu do spryskiwaczy poza ASO. -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-07-05 15:04:49 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 05.07.2013 13:55, ZIWK pisze:
W dniu 2013-07-04 22:29, suryga@gmail.com pisze: Wcześniej. Już po mniej więcej 20-30kkm okazuje się, że wszystko co się może naprawdę popsuć nie jest na gwarancji już, nigdy nie było lub zostało uszkodzone z winy użytkownika. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-05 19:08:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 13:29:24 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):
A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Płacić przyjdzie pewnie po przejechaniu około 200-300tys km, ale rzadko się zdarza ktoś kto przejeżdża aż tyle nowo kupionym samochodem, a samochody kupują klienci salonów, a nie czwarci właściciele, więc trudno się dziwić że właśnie w tą stronę idzie technika. Oczywiście można by zamiast małego turbo wstawić w to miejsce jakiegoś small blocka 5.7l który po pierwszym milionie ilometrów byłby dopiero dotarty, ale tak jak mówisz - coś za coś, czyli z 18l/100km w mieście :) |
|
Data: 2013-07-06 11:26:28 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał: Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM. A z 1.8 150 - co kto lubi :-) J. |
|
Data: 2013-07-06 14:48:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a): A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :) |
|
Data: 2013-07-06 10:06:03 | |
Autor: suryga | |
pojemność a moc | |
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :) Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi? ps nie obrażam nikogo sam jestem ze wsi i wiem że marzeniem każdego było takie coś. A jak miałeś VR6 to miałeś takie branie .....:) |
|
Data: 2013-07-06 20:35:24 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 06.07.2013 19:06, suryga@gmail.com pisze:
Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi? TDI? Raczej benzynowy 1,6 z LPG. Potem przyszła moda na pełnoletnie BMW serii 3, a teraz coraz częściej Audi. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-06 15:45:15 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a): A to chyba jakas wyzylowana rajdowka ? Bo normalny VTEC mial 160KM jesli dobrze pamietam, ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-) J. |
|
Data: 2013-07-06 18:55:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 15:45:15 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): 160KM miało B16A2, B16A miało 185KM - były chyba jakieś europejskie wersje z tym silnikiem, chociaż bardziej popularny był w Japonii. ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-) Lepsze to niż zacierające się hydrauliczne popychacze we Fiacie :) A sama regulacja luzu w Hondzie jest bardzo prosta i wygodna. |
|
Data: 2013-07-04 19:37:48 | |
Autor: Tomek | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:51d590d3$0$1257$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com... fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo |
|
Data: 2013-07-04 21:00:51 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "Tomek" <chceszdomniewyslacreklame@kijciwoko.pl> napisał w wiadomości news:kr4cj5$njf$1mx1.internetia.pl...
fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow I dlatego mało kto to gazuje bo zwyczajnie się to nie opłaca. Jeżeli od ostatanie razu nic się nie zmieniło to: praca silnika na obrotach jałowych jest realizowana wyłącznie na benzynie a powyżej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu więc efekt końcowy jest LPG+ileś litrów PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wyszło im, że to się finansowo nie opłaca. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2013-07-04 23:47:03 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
pojemność a moc | |
W dniu czwartek, 4 lipca 2013 21:00:51 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider..pl napisał:
I dlatego maďż˝o kto to gazuje bo zwyczajnie siďż˝ to nie opďż˝aca. Jeďż˝eli od ostatanie razu nic siďż˝ nie zmieniďż˝o to: praca silnika na obrotach jaďż˝owych jest realizowana wy��cznie na benzynie a powyďż˝ej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu wiďż˝c efekt koďż˝cowy jest LPG+ileďż˝ litrďż˝w PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wyszďż˝o im, ďż˝e to siďż˝ finansowo nie opďż˝aca.. E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny. pozdr AA |
|
Data: 2013-07-05 18:32:40 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:7eba8f76-9b39-45c2-a3cd-353dcf29486egooglegroups.com...
E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny. -- Dzięki za info :) Czytałem nie tak dawno temu, ale widać minąłem ważny element. Czekam na odpowiedź STAGa ;) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2013-07-06 11:32:47 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 19:37:48 +0200, Tomek napisał(a):
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Jak to w ogole w benzynowym T/FSI wyglada - sa dwa wtryskiwacze, do dolotu i do cylindra, czy tylko jeden bezposredni ? Wiec jak to sie gazuje - doklada nowe do kolektora ? J. |
|
Data: 2013-07-04 19:03:58 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 04.07.2013 17:03, suryga@gmail.com pisze:
Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze.... Jeśli mowa o benzynie miałem w Cee'd 1,4 109KM ze zmiennymi fazami rozrządu i na trasie nie raz i nie dwa ludzie na CB nie mogli uwierzyć, że to tylko 1,4. Zbierało się to całkiem całkiem, jak nie miało się niedowładu prawej ręki i prawej nogi. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-04 22:45:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli, to nawet ja zauważałem że to mało. W sumie koń to koń. Turbokoń niby to samo, chociaż pojawia się z pewnym opóźnieniem. Raczej zwróć uwagę na to że przez 13 lat samochody trochę utyły. Dziś 120KM to już nie jest jakiś szał - ta skoda ma 9.8s do setki. Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli ma te 122 kucyków sens ? 9.8s do setki przy masie 1250kg + kierowca. Jak dopakujesz jeszcze 250kg, no to się zrobi ze 12s do setki. To już Ty musisz ocenić czy to jeszcze jazda czy już nie. Na pewno bez porównania lepiej niż 70KM Seatem, jaki by to nie był model :) |
|
Data: 2013-07-06 11:34:48 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 22:45:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a): Szczegolnie ze seat tez dopakowany 250 kg i tez juz nie jest lekki :-) J. |
|
Data: 2013-07-05 18:13:51 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):
(...) Duzy moze wiecej :) Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys. obrotow, zeby w ogole jechal. Niech ma te 120-140 koni, ale z 2 litrow albo wiecej. Majac LPG nie odczujesz bolesnie roznicy w spalaniu, a OC to dzisiaj nie problem, jest mnostwo tanich ofert. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-05 22:01:03 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-05 18:13, Użytkownik Maciek napisał:
Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a): Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w cenie do 100 tysięcy. Bo w cenie tej skody to na pewno nie znajdziesz. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-05 22:12:50 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 05 Jul 2013 22:01:03 +0200, RadoslawF napisał(a):
Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w Nic watkodawca nie pisal, ze to ma byc nowe auto. Zakadalem, ze po prostu mlodsze niz 13-letni Seat. W nowych to faktycznie kiszka... chyba zeby ciagnac cos zza oceanu. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-06 09:34:48 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-05 22:12, Użytkownik Maciek napisał:
Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w Fakt nie pisał że nowe, zasugerowałem się, ale opisywany silnik sprzedają od trzech lat. W nowych to faktycznie kiszka... chyba zeby ciagnac cos zza oceanu.Cło skutecznie odstrasza. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-05 22:37:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 5 Jul 2013 18:13:51 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a): Tylko zauważ że to jest jednostka z turbiną sterowaną elektronicznie. Turbina nadmucha z dołu i nawet jak kierowca ma obrotofobie, to całkiem dobrze może się zbierać z niskich obrotów. A większa pojemność to będzie jednostka wolnossąca i całkiem duże szanse na to, że poniżej 3krpm będzie gorzej niż w tym 1.4 turbo. |
|
Data: 2013-07-05 23:34:59 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 5 Jul 2013 22:37:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Tylko zauważ że to jest jednostka z turbiną sterowaną elektronicznie. Wiele gorzej nie musi byc. Poza tym - wiem, ale ja dziekuje za takie wynalazki. Pojemnosc jak w kosiarce, pincet koni, zywotnosc jeszcze do konca nieznana, ale pewnie niezbyt duza. Wole wiecej placic za benzyne, bo to jest wydatek przewidywalny. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-06 00:19:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 5 Jul 2013 23:34:59 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Fri, 5 Jul 2013 22:37:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): W zasadzie takie zmiany wymusił trochę rynek (a stymulowała unia). Samochody z lat 90-tych były bardzo trwałe, a silniki najtrwalszą częścią auta. Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego właściciela z kolei. Do tego UE dołożyła swoje - dziś za zużycie paliwa pierwszy raz się płaci jeszcze w salonie ze względu na opłaty za emisję CO2. Stąd i parcie na oszczędność paliwa, nawet kosztem trwałości. |
|
Data: 2013-07-06 01:48:03 | |
Autor: bartekltg | |
pojemnoĹÄ a moc | |
W dniu 2013-07-06 00:19, Tomasz Pyra pisze:
W zasadzie takie zmiany wymusiĹ trochÄ rynek (a stymulowaĹa unia). Ale to siÄ za chwilÄ odbije na nich - cena auta bÄdzie szybciej spadaÄ, skoro ĹźywotnoĹÄ bÄdzie mniejsza. Drugi wĹaĹciciel juĹź nie sprzeda, to i mniejszÄ cenÄ bÄdize gotĂłw zapĹaciÄ, zanim postanowi doĹoĹźyÄ i kupiÄ w salonie. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-07-06 08:58:12 | |
Autor: Maciek | |
pojemnoĹÄ a moc | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 01:48:03 +0200, bartekltg napisał(a):
Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać, Nie bedzie tak. Dopoki posiadanie samochodu bedzie koniecznoscia (a bardzo czesto jest), a ceny w salonach beda tak wysokie jak sa (nie pojawia sie auta dla Kowalskiego po 20 tys. zl), to ceny na rynku uzywanych aut beda sie IMHO trzymac. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-06 09:41:17 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-06 08:58, Użytkownik Maciek napisał:
Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki.Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać, Część aut używanych będzie z innymi silnikami. I teraz jak potwierdzi się wysoka awaryjność takich silników to cena trzylatka spadnie z 15 do 10 tysięcy a i tak większość będzie wolała kupić inny model nawet sześcioletni byle z mniejszej grupy ryzyka. I nagle dosyć radykalnie zmieni się opłacalność kupna przez pierwszego nabywce. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-06 10:02:56 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 09:41:17 +0200, RadoslawF napisał(a):
Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki. Optymistycznie zakladasz, ze beda na rybku dostepne samochody z takimi silnikami, tzn. duzymi i mozliwie malo wysilonymi, bez turba-srurba. Produkuje sie tego coraz mniej, a branza moto zadba, zeby tak zostalo, bo przeciez to dla nich czysty zysk. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-06 11:18:47 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-06 10:02, Użytkownik Maciek napisał:
Może i optymistycznie ale mimo wszystko liczę na to że producenciNie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki. w dalszym ciągu będą dbać o różne grupy klientów. Jak na razie masowe wciskanie wysilonych silniczków o małej pojemności dotyczy głównie modeli najtańszych. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-06 12:38:00 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-06 11:18, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-07-06 10:02, Użytkownik Maciek napisał: Mondeo z 1.0 ecoboost, Octavia z 1.2tsi czy Peugeot 508 z 1.6thp to raczej najtańsze auta nie są. Praktycznie ostatnim bastionem dużych pojemności, są marki premium i samochody sportowe. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-07-06 12:56:37 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 12:38:00 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Praktycznie ostatnim bastionem dużych pojemności, są marki premium i samochody sportowe. Na podstawie Allegro: Nowe, rocznik 2012 i 2013, silnik benzynowy od 2.0 w gore, cena do 80 tys. Chevrolety Captiva i Malibu 2,4 oraz Laguna 2.0. Przy 90 tys. dochodzi jeszcze jakas Nissan Kaszka, Mazda, jakas Kia i Grand Vitara. Poza tym NIC. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-06 11:46:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemnoĹÄ a moc | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 01:48:03 +0200, bartekltg napisał(a):
W dniu 2013-07-06 00:19, Tomasz Pyra pisze: Ale ponieważ samochody z wiekiem tanieją, no to ten spadek ceny raczej nigdy nie dogoni tego co trzeba by było dołożyć przy zakupie. To o czym mówisz miałoby miejsce gdyby działała taka zasada że nowe samochody to loteria, więc byłyby tanie. A po okresie kiedy samochód zasłynie z trwałości i niezawodności, na rynku wtórnym płaconoby za nie więcej niż w salonie za nowe :-) |
|
Data: 2013-07-08 07:54:01 | |
Autor: Jan Koval | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:1vpv68s40153n.1xk0me6gh9gvf$.dlg40tude.net... To o czym mówisz miałoby miejsce gdyby działała taka zasada że nowe Generalizowanie, na podstawie próby z populacji, że coś jest trwałe i niezawodne to też loteria. |
|
Data: 2013-07-08 11:41:04 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Mon, 8 Jul 2013 07:54:01 +0200, Jan Koval napisał(a):
Generalizowanie, na podstawie próby z populacji, że coś jest trwałe i niezawodne to też loteria. Pewnosc daja wyniki na probie 100-procentowej :) Przy mniejszych to po prostu przyblizenie, ale dlaczego zaraz loteria? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-09 10:00:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
pojemność a moc | |
On Mon, 8 Jul 2013, Maciek wrote:
Dnia Mon, 8 Jul 2013 07:54:01 +0200, Jan Koval napisał(a): Ototo :) Przy mniejszych to po prostu przyblizenie, ale dlaczego zaraz loteria? W sumie wynik daje taki jak loteria - przy losowaniu w totka też masz prawie pewność że nie trafisz nic wartościowego. Ale przy odrobinie pecha wychodzi Ci skrzywiony wynik. :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-07-06 08:55:57 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 00:19:55 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla Bo pojawil sie trend do wymieniania wszystkiego na nowe nie jak stare sie zepsuje, tylko jak wyjdzie z mody, jak w telezakupach pokaza lepsze albo jak sasied sobie kupi. Trend skrzetnie podsycany przez marketingowcow chyba kazdej branzy. Mozna zadac sobie pytanie, czy ta moda kiedykolwiek wygasnie. Ja sie w nia nigdy nie wpisalem, nie tylko jesli chodzi o samochody. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-06 14:02:00 | |
Autor: scobowski | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-06 08:55, Maciek pisze:
Dnia Sat, 6 Jul 2013 00:19:55 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :) |
|
Data: 2013-07-06 14:30:55 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze:
Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :) A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy, ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3 latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-06 14:45:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:30:55 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze: Myślę że dać to by się dało ale jakby się okazało że cena równie uczciwa jak samochód to okolice 80% ceny nowego, no to się znowu robi bez sensu. |
|
Data: 2013-07-06 14:56:36 | |
Autor: Maciek | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:02:00 +0200, scobowski napisał(a):
Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :) Wiedzialem, ze ktos to powie :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |