Data: 2013-07-04 17:12:16 | |
Autor: J.F | |
pojemność a moc | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com...
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM Silnik 1.4 TSI. T jak turbo. Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure. Na pewno lepsze niz 70 KM SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie. Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ... Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki. Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-) J. |
|
Data: 2013-07-04 16:29:50 | |
Autor: X-Man | |
pojemność a moc | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51d590d3$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com... ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-07-04 19:07:42 | |
Autor: J.F | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kr44kn$ssm$1@speranza.aioe.org...
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią A ja niemieckim firmom ufam. Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km. J. |
|
Data: 2013-07-04 19:26:12 | |
Autor: Artur Maśląg | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup A ja nie. Od wielu lat. Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie Co widać ładnie w rankingu awaryjności i całkowitym przekonstruowaniu tych silników. |
|
Data: 2013-07-05 13:51:13 | |
Autor: ZIWK | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
Na podstawie? Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sienp. 2 tysiące??? A po 150 000 silnik na złom.... -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-07-05 15:06:36 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom.... Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-05 23:11:48 | |
Autor: ZIWK | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich przebiegów :( Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę podobne :( Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie. Tak samo z blokiem silnika czy wałem - przy większej mocy musi być znacznie sztywniejszy - brak takiej sztywności powoduje wcześniejsze padanie uszczelnień, lub niepożądane drgania które trzeba wytłumić kolejnym kołem 2/3/4 masowym. Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm. Pewnie niedługo pojawią się silniki "lifetime lubricated" ;) tylko z broszurki nie dowiesz się lifetime-ile to jest. Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli... A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym. -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-07-06 00:46:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 05 Jul 2013 23:11:48 +0200, ZIWK napisał(a):
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze: Niby tak. Ale popatrz na silniki ze sterych Civiców. B16 - 1.6 i 160-180KM, K20 2.0 i 200-220KM. Kręci się to do ponad 8000rpm i jakoś użytkownicy nie narzekają na problemy z trwałością bardziej niż właściciele 2x mniej wysilonych jednostek. A tych Civiców też nie kupowali ludzie którzy się z nimi delikatnie obchodzili. Dać to więc się da. I to dało się już kilkanaście lat temu. Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej. Pytanie jakie są tego koszty - czy to liczone w wyższym zużyciu paliwa, czy wyższej cenie produkcji. Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm. No tylko pewnie był to olej mineralny i faktycznie 7500km to było dość sporo. Dziś są oleje syntetyczne, co do których coraz bardziej wiarygodni ludzie mówią że po tych 40kkm wylewasz olej który jest dokładnie identenycznej jakości jak ten w butelce, bo olej syntetyczny zużywa się dużo wolniej niż rdzewieją blachy w aucie. Ja tam olej zmieniam regularnie, ale jednak bez przekonania :) Mineralny jak się zlewa przy wymianie to on jednak jakiś taki inny jest... Syntetyk organoleptycznie jest jednak taki sam jak to w butelce - poza kolorem. Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli... Ogólnie rzecz biorąc kombinuje się we wszystkim - no chyba że kupujesz od rodziców :) |
|
Data: 2013-07-06 13:40:50 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 06.07.2013 00:46, Tomasz Pyra pisze:
Dać to więc się da. Jednego z moich Cee'dów dokręciłem do 271kkm zanim sprzedałem (w tym roku), a wielu wróżyło, że ten silnik nie dożyje 200kkm. Drugi niestety dożył tylko 157 zanim blacha się "pogięła". Obydwa z LPG. Btw. ten drugi jeździ, okazało się, że komuś opłaciło się mu poprostować blachy, ale nie wiem ile teraz ma przebiegu. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-06 15:36:20 | |
Autor: p47 | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze: Mozna oczywiście uważac, że obawy o trwałość tych nowych wynalazków to "przesada" i że akurat te dobre Helmuty z VW specjalnie te nowe, wysokoobrotowe, oturbinowe, wysilone silniki o małej pojemności po to zaczęli produkować, żeby były trwalsze od starszych generacyjnie i po to tez, aby nabywcy przez wiele lat ani warsztatom i fabryce (części) specjalnie nie dawali zarobić, ani dłuuugo nowego samochodu nie musieli kupować... Można tez mieć głębokie przeświadczenie, że ziemia jest płaska... ;-)) PS. Tak naprawdę NIKT (no, może oprócz fabrycznych kierowców testowych) nie wie, jak te nowe silniki w długiej eksploatacji będą się zachowywać, jak zniosą tysiące km przebiegu. Może okazać się, że będą one akurat wyjątkiem od obserwowanej wszędzie tendencji uznawania w konstrukcji i technologii priorytetu wymagań księgowych nad przyzwoita inzynierią. Może...;-) Wiadomo jednakże, że aby wysilony silnik miał trwałość podobna do mniej wysilonego MUSI byc wykonany z droższych materiałów i z większą (więc zazwyczaj droższą) starannością. Jak chcesz być testerem nowych technologii,- twoje pieniadze, twoja wola.. konstytucja tego nie zabrania;-)) |
|
Data: 2013-07-05 17:01:45 | |
Autor: cef | |
pojemność a moc | |
ZIWK wrote:
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze: Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem? |
|
Data: 2013-07-05 18:14:39 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-05 17:01, Użytkownik cef napisał:
A ja niemieckim firmom ufam.Na podstawie? Konieczność tankowania w czasie jazdy. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-06 11:20:15 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Fri, 05 Jul 2013 13:51:13 +0200, ZIWK napisał(a):
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze: Na podstawie doswiadczenia. No i obserwacji niemieckiej autostrady. I postojow taksowek. Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sienp. 2 tysiące??? A moze przez 100 tys i dlatego po 150 wcale nie jest zlomem. J. |
|
Data: 2013-07-04 18:34:13 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-04 17:12, Użytkownik J.F napisał:
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM Na pewno mocniejsze, prawdopodobnie bardziej awaryjne i może nie lubić LPG. Ale generalnie to teraz jest taki trend. Lepiej to niż litrowy silnik o mocy 100 koni jaki oferuje np. Ford Tourneo Connect. ps. Jeśli wątkotwórca nastawia się na ciąganie przyczep to lepiej niech poszuka czegoś z silnikiem starszego typu. Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego tylko 100 koni. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-04 21:21:49 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 04.07.2013 18:34, RadoslawF pisze:
Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków, korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc). Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-04 22:19:43 | |
Autor: RadoslawF | |
pojemność a moc | |
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat oferują 1390cm3 mającą 122 konie. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-04 13:29:24 | |
Autor: suryga | |
pojemność a moc | |
A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Nie znam się na autach ale wiem jedno. ZA DARMO NIC NIE MA. Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:) |
|
Data: 2013-07-05 00:33:33 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 04.07.2013 22:29, suryga@gmail.com pisze:
A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Ale tu nie ma nic za darmo. Po prostu coraz efektywniejsze silniki potrafimy budować. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-05 13:55:15 | |
Autor: ZIWK | |
pojemność a moc | |
W dniu 2013-07-04 22:29, suryga@gmail.com pisze:
Pierwszego dnia po skończeniu fabrycznej gwarancji :(A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Chyba, że wcześniej "drobny druczek" określi, że urwanie korbowodów spowodowane zostało przez użytkownika faktem dolania płynu do spryskiwaczy poza ASO. -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-07-05 15:04:49 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 05.07.2013 13:55, ZIWK pisze:
W dniu 2013-07-04 22:29, suryga@gmail.com pisze: Wcześniej. Już po mniej więcej 20-30kkm okazuje się, że wszystko co się może naprawdę popsuć nie jest na gwarancji już, nigdy nie było lub zostało uszkodzone z winy użytkownika. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-05 19:08:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 13:29:24 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):
A u tego producenta benzyna 1.6 miaďż˝a 102 konie a od trzech latCzyli ten silnik już trochę przejechał. Płacić przyjdzie pewnie po przejechaniu około 200-300tys km, ale rzadko się zdarza ktoś kto przejeżdża aż tyle nowo kupionym samochodem, a samochody kupują klienci salonów, a nie czwarci właściciele, więc trudno się dziwić że właśnie w tą stronę idzie technika. Oczywiście można by zamiast małego turbo wstawić w to miejsce jakiegoś small blocka 5.7l który po pierwszym milionie ilometrów byłby dopiero dotarty, ale tak jak mówisz - coś za coś, czyli z 18l/100km w mieście :) |
|
Data: 2013-07-06 11:26:28 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał: Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM. A z 1.8 150 - co kto lubi :-) J. |
|
Data: 2013-07-06 14:48:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a): A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :) |
|
Data: 2013-07-06 10:06:03 | |
Autor: suryga | |
pojemność a moc | |
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :) Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi? ps nie obrażam nikogo sam jestem ze wsi i wiem że marzeniem każdego było takie coś. A jak miałeś VR6 to miałeś takie branie .....:) |
|
Data: 2013-07-06 20:35:24 | |
Autor: anacron | |
pojemność a moc | |
W dniu 06.07.2013 19:06, suryga@gmail.com pisze:
Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi? TDI? Raczej benzynowy 1,6 z LPG. Potem przyszła moda na pełnoletnie BMW serii 3, a teraz coraz częściej Audi. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-06 15:45:15 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a): A to chyba jakas wyzylowana rajdowka ? Bo normalny VTEC mial 160KM jesli dobrze pamietam, ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-) J. |
|
Data: 2013-07-06 18:55:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pojemność a moc | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 15:45:15 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): 160KM miało B16A2, B16A miało 185KM - były chyba jakieś europejskie wersje z tym silnikiem, chociaż bardziej popularny był w Japonii. ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-) Lepsze to niż zacierające się hydrauliczne popychacze we Fiacie :) A sama regulacja luzu w Hondzie jest bardzo prosta i wygodna. |
|
Data: 2013-07-04 19:37:48 | |
Autor: Tomek | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:51d590d3$0$1257$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com... fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo |
|
Data: 2013-07-04 21:00:51 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "Tomek" <chceszdomniewyslacreklame@kijciwoko.pl> napisał w wiadomości news:kr4cj5$njf$1mx1.internetia.pl...
fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow I dlatego mało kto to gazuje bo zwyczajnie się to nie opłaca. Jeżeli od ostatanie razu nic się nie zmieniło to: praca silnika na obrotach jałowych jest realizowana wyłącznie na benzynie a powyżej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu więc efekt końcowy jest LPG+ileś litrów PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wyszło im, że to się finansowo nie opłaca. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2013-07-04 23:47:03 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
pojemność a moc | |
W dniu czwartek, 4 lipca 2013 21:00:51 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider..pl napisał:
I dlatego maďż˝o kto to gazuje bo zwyczajnie siďż˝ to nie opďż˝aca. Jeďż˝eli od ostatanie razu nic siďż˝ nie zmieniďż˝o to: praca silnika na obrotach jaďż˝owych jest realizowana wy��cznie na benzynie a powyďż˝ej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu wiďż˝c efekt koďż˝cowy jest LPG+ileďż˝ litrďż˝w PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wyszďż˝o im, ďż˝e to siďż˝ finansowo nie opďż˝aca.. E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny. pozdr AA |
|
Data: 2013-07-05 18:32:40 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
pojemność a moc | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:7eba8f76-9b39-45c2-a3cd-353dcf29486egooglegroups.com...
E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny. -- Dzięki za info :) Czytałem nie tak dawno temu, ale widać minąłem ważny element. Czekam na odpowiedź STAGa ;) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2013-07-06 11:32:47 | |
Autor: J.F. | |
pojemność a moc | |
Dnia Thu, 4 Jul 2013 19:37:48 +0200, Tomek napisał(a):
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Jak to w ogole w benzynowym T/FSI wyglada - sa dwa wtryskiwacze, do dolotu i do cylindra, czy tylko jeden bezposredni ? Wiec jak to sie gazuje - doklada nowe do kolektora ? J. |