Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pojemność a moc

pojemność a moc

Data: 2013-07-04 17:12:16
Autor: J.F
pojemność a moc
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com...
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

Na pewno lepsze niz 70 KM

SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.
Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...

Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki.
Szukać większego silnika

Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)

J.

Data: 2013-07-04 16:29:50
Autor: X-Man
pojemność a moc
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51d590d3$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com...
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?
Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.
Na pewno lepsze niz 70 KM
SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.
Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...
Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki.
Szukać większego silnika
Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)

ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-07-04 19:07:42
Autor: J.F
pojemność a moc
Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kr44kn$ssm$1@speranza.aioe.org...
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)
ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią

A ja niemieckim firmom ufam.
Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.


J.

Data: 2013-07-04 19:26:12
Autor: Artur Maśląg
pojemność a moc
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kr44kn$ssm$1@speranza.aioe.org...
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed
wyprzedzaniem :-)
ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi
się w trymiga jak to mówią

A ja niemieckim firmom ufam.

A ja nie. Od wielu lat.

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.

Co widać ładnie w rankingu awaryjności i całkowitym przekonstruowaniu
tych silników.

Data: 2013-07-05 13:51:13
Autor: ZIWK
pojemność a moc
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:

A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....


--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-05 15:06:36
Autor: anacron
pojemność a moc
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-05 23:11:48
Autor: ZIWK
pojemność a moc
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D

Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich
przebiegów :(

Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę podobne :(
Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie.

Tak samo z blokiem silnika czy wałem - przy większej mocy musi być znacznie sztywniejszy - brak takiej sztywności powoduje wcześniejsze padanie uszczelnień, lub niepożądane drgania które trzeba wytłumić kolejnym kołem 2/3/4 masowym.

Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm.
Pewnie niedługo pojawią się silniki "lifetime lubricated" ;) tylko z broszurki nie dowiesz się lifetime-ile to jest.

Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli...
A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-06 00:46:31
Autor: Tomasz Pyra
pojemność a moc
Dnia Fri, 05 Jul 2013 23:11:48 +0200, ZIWK napisał(a):

W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D

Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich
przebiegów :(

Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę podobne :(
Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie.

Niby tak.
Ale popatrz na silniki ze sterych Civiców.
B16 - 1.6 i 160-180KM, K20 2.0 i 200-220KM.
Kręci się to do ponad 8000rpm i jakoś użytkownicy nie narzekają na problemy
z trwałością bardziej niż właściciele 2x mniej wysilonych jednostek.
A tych Civiców też nie kupowali ludzie którzy się z nimi delikatnie
obchodzili.

Dać to więc się da.
I to dało się już kilkanaście lat temu.
Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej.

Pytanie jakie są tego koszty - czy to liczone w wyższym zużyciu paliwa, czy
wyższej cenie produkcji.

Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm.

No tylko pewnie był to olej mineralny i faktycznie 7500km to było dość
sporo.
Dziś są oleje syntetyczne, co do których coraz bardziej wiarygodni ludzie
mówią że po tych 40kkm wylewasz olej który jest dokładnie identenycznej
jakości jak ten w butelce, bo olej syntetyczny zużywa się dużo wolniej niż
rdzewieją blachy w aucie.
Ja tam olej zmieniam regularnie, ale jednak bez przekonania :)

Mineralny jak się zlewa przy wymianie to on jednak jakiś taki inny jest...
Syntetyk organoleptycznie jest jednak taki sam jak to w butelce - poza
kolorem.

Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli...
A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym.

Ogólnie rzecz biorąc kombinuje się we wszystkim - no chyba że kupujesz od
rodziców :)

Data: 2013-07-06 13:40:50
Autor: anacron
pojemność a moc
W dniu 06.07.2013 00:46, Tomasz Pyra pisze:
Dać to więc się da.
I to dało się już kilkanaście lat temu.
Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej.

Jednego z moich Cee'dów dokręciłem do 271kkm zanim sprzedałem (w tym
roku), a wielu wróżyło, że ten silnik nie dożyje 200kkm. Drugi niestety
dożył tylko 157 zanim blacha się "pogięła". Obydwa z LPG. Btw. ten drugi
jeździ, okazało się, że komuś opłaciło się mu poprostować blachy, ale
nie wiem ile teraz ma przebiegu.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-06 15:36:20
Autor: p47
pojemność a moc
W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D



Mozna oczywiście uważac, że obawy o trwałość tych nowych wynalazków to "przesada" i że akurat te dobre Helmuty z VW specjalnie te nowe, wysokoobrotowe, oturbinowe, wysilone silniki o małej pojemności po to zaczęli produkować, żeby były trwalsze od starszych generacyjnie i po to tez, aby nabywcy przez wiele lat ani warsztatom i fabryce (części) specjalnie nie dawali zarobić, ani dłuuugo nowego samochodu nie musieli kupować...
Można tez mieć głębokie przeświadczenie, że ziemia jest płaska...
;-))

PS. Tak naprawdę NIKT (no, może oprócz fabrycznych kierowców testowych) nie wie, jak te nowe silniki w długiej eksploatacji będą się zachowywać, jak zniosą tysiące km przebiegu. Może okazać się, że będą one akurat wyjątkiem od obserwowanej wszędzie tendencji uznawania w konstrukcji i technologii priorytetu wymagań księgowych nad przyzwoita inzynierią. Może...;-)
Wiadomo jednakże, że aby wysilony silnik miał trwałość podobna do mniej wysilonego MUSI byc wykonany z droższych materiałów i z większą (więc zazwyczaj droższą) starannością.
Jak chcesz być testerem nowych technologii,- twoje pieniadze, twoja wola.. konstytucja tego nie zabrania;-))

Data: 2013-07-05 17:01:45
Autor: cef
pojemność a moc
ZIWK wrote:
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:

A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak
sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....

Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem?

Data: 2013-07-05 18:14:39
Autor: RadoslawF
pojemność a moc
Dnia 2013-07-05 17:01, Użytkownik cef napisał:

A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak
sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....

Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem?

Konieczność tankowania w czasie jazdy.


Pozdrawiam

Data: 2013-07-06 11:20:15
Autor: J.F.
pojemność a moc
Dnia Fri, 05 Jul 2013 13:51:13 +0200, ZIWK napisał(a):
W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Na podstawie doswiadczenia. No i obserwacji niemieckiej autostrady.
I postojow taksowek.

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....

A moze przez 100 tys i dlatego po 150 wcale nie jest zlomem.

J.

Data: 2013-07-04 18:34:13
Autor: RadoslawF
pojemność a moc
Dnia 2013-07-04 17:12, Użytkownik J.F napisał:

Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

Na pewno lepsze niz 70 KM

Na pewno mocniejsze, prawdopodobnie bardziej awaryjne
i może nie lubić LPG. Ale generalnie to teraz jest taki trend.
Lepiej to niż litrowy silnik o mocy 100 koni jaki oferuje
np. Ford Tourneo Connect.

ps. Jeśli wątkotwórca nastawia się na ciąganie przyczep to
lepiej niech poszuka czegoś z silnikiem starszego typu.

Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
tylko 100 koni.


Pozdrawiam

Data: 2013-07-04 21:21:49
Autor: anacron
pojemność a moc
W dniu 04.07.2013 18:34, RadoslawF pisze:
Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
tylko 100 koni.

Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-04 22:19:43
Autor: RadoslawF
pojemność a moc
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:

Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
tylko 100 koni.

Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.


Pozdrawiam

Data: 2013-07-04 13:29:24
Autor: suryga
pojemność a moc
A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

Data: 2013-07-05 00:33:33
Autor: anacron
pojemność a moc
W dniu 04.07.2013 22:29, suryga@gmail.com pisze:
A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

Ale tu nie ma nic za darmo. Po prostu coraz efektywniejsze silniki
potrafimy budować.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-05 13:55:15
Autor: ZIWK
pojemność a moc
W dniu 2013-07-04 22:29, suryga@gmail.com pisze:
A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)
Pierwszego dnia po skończeniu fabrycznej gwarancji :(
Chyba, że wcześniej "drobny druczek" określi, że urwanie korbowodów spowodowane zostało przez użytkownika faktem dolania płynu do spryskiwaczy poza ASO.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-05 15:04:49
Autor: anacron
pojemność a moc
W dniu 05.07.2013 13:55, ZIWK pisze:
W dniu 2013-07-04 22:29, suryga@gmail.com pisze:
A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)
Pierwszego dnia po skończeniu fabrycznej gwarancji :(

Wcześniej. Już po mniej więcej 20-30kkm okazuje się, że wszystko co się
może naprawdę popsuć nie jest na gwarancji już, nigdy nie było lub
zostało uszkodzone z winy użytkownika.


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-05 19:08:09
Autor: Tomasz Pyra
pojemność a moc
Dnia Thu, 4 Jul 2013 13:29:24 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):

A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

Płacić przyjdzie pewnie po przejechaniu około 200-300tys km, ale rzadko się
zdarza ktoś kto przejeżdża aż tyle nowo kupionym samochodem, a samochody
kupują klienci salonów, a nie czwarci właściciele, więc trudno się dziwić
że właśnie w tą stronę idzie technika.

Oczywiście można by zamiast małego turbo wstawić w to miejsce jakiegoś
small blocka 5.7l który po pierwszym milionie ilometrów byłby dopiero
dotarty, ale tak jak mówisz - coś za coś, czyli z 18l/100km w mieście :)

Data: 2013-07-06 11:26:28
Autor: J.F.
pojemność a moc
Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.

Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)

J.

Data: 2013-07-06 14:48:04
Autor: Tomasz Pyra
pojemność a moc
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.

Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)

A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

Data: 2013-07-06 10:06:03
Autor: suryga
pojemność a moc
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi?

ps nie obrażam nikogo sam jestem ze wsi i wiem że marzeniem każdego było takie coś. A jak miałeś VR6 to miałeś takie branie .....:)

Data: 2013-07-06 20:35:24
Autor: anacron
pojemność a moc
W dniu 06.07.2013 19:06, suryga@gmail.com pisze:
Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi?

TDI? Raczej benzynowy 1,6 z LPG. Potem przyszła moda na pełnoletnie BMW
serii 3, a teraz coraz częściej Audi.
















--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-06 15:45:15
Autor: J.F.
pojemność a moc
Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):
Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.
Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

A to chyba jakas wyzylowana rajdowka ? Bo normalny VTEC mial 160KM jesli dobrze pamietam,
ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-)

J.

Data: 2013-07-06 18:55:13
Autor: Tomasz Pyra
pojemność a moc
Dnia Sat, 6 Jul 2013 15:45:15 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):
Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.
Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

A to chyba jakas wyzylowana rajdowka ? Bo normalny VTEC mial 160KM jesli dobrze pamietam,

160KM miało B16A2, B16A miało 185KM - były chyba jakieś europejskie wersje
z tym silnikiem, chociaż bardziej popularny był w Japonii.

ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-)

Lepsze to niż zacierające się hydrauliczne popychacze we Fiacie :)
A sama regulacja luzu w Hondzie jest bardzo prosta i wygodna.

Data: 2013-07-04 19:37:48
Autor: Tomek
pojemność a moc

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:51d590d3$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8627e4ce-eecd-457b-bab6-cae0aeebeb35@googlegroups.com...
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

Na pewno lepsze niz 70 KM

SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.
Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...


fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

Data: 2013-07-04 21:00:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
pojemność a moc
Użytkownik "Tomek" <chceszdomniewyslacreklame@kijciwoko.pl> napisał w wiadomości news:kr4cj5$njf$1mx1.internetia.pl...

fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

I dlatego mało kto to gazuje bo zwyczajnie się to nie opłaca. Jeżeli od ostatanie razu nic się nie zmieniło to: praca silnika na obrotach jałowych jest realizowana wyłącznie na benzynie a powyżej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu więc efekt końcowy jest LPG+ileś litrów PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wyszło im, że to się finansowo nie opłaca.

--
pozdrawiam
kml

Data: 2013-07-04 23:47:03
Autor: Adam Adamaszek
pojemność a moc
W dniu czwartek, 4 lipca 2013 21:00:51 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider..pl napisał:

I dlatego ma�o kto to gazuje bo zwyczajnie si� to nie op�aca. Je�eli od ostatanie razu nic si� nie zmieni�o to: praca silnika na obrotach ja�owych jest realizowana wy��cznie na benzynie a powy�ej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu wi�c efekt ko�cowy jest LPG+ile� litr�w PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wysz�o im, �e to si� finansowo nie op�aca..

E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny.

pozdr
AA

Data: 2013-07-05 18:32:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
pojemność a moc
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:7eba8f76-9b39-45c2-a3cd-353dcf29486egooglegroups.com...

E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny.
--

Dzięki za info :) Czytałem nie tak dawno temu, ale widać minąłem ważny element. Czekam na odpowiedź STAGa ;)


--
pozdrawiam
kml

Data: 2013-07-06 11:32:47
Autor: J.F.
pojemność a moc
Dnia Thu, 4 Jul 2013 19:37:48 +0200, Tomek napisał(a):
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.

fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

Jak to w ogole w benzynowym T/FSI wyglada - sa dwa wtryskiwacze, do
dolotu i do cylindra, czy tylko jeden bezposredni ? Wiec jak to sie gazuje - doklada nowe do kolektora ? J.

pojemność a moc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona