pojemność akumulatorków w lampkach LED.

Data: 2013-12-08 19:19:42
Autor: ToMasz
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
witam
(elektronika, rowery)
ostatnio w ręce wpadły mi duże ilości lamp i akumulatorków. jako że ciekawski jestem, zacząłem sprawdzać co i jak. okazuje się ze z tej samej mocy, o wiele więcej światła daje jedna nowoczesna dioda tzw cree, niż kilka np 9 diodek o standardowym kształcie.
zacząłem badać użyteczność akumulatorków aaa i 18650. co do aaa to mam ładowarkę procesorową i wiem że aaa mają od 900 do 1100mah. mniej więcej, bo to też zależy od stopnia rozładowania. tak czy inaczej, takie ogniwa są w stanie przy prądzie 120-80ma działać przez.... 4 godzinki! Zakładam ze 3.5V pod takim obciążeniem to koniec bezpiecznego rozładowania? Lampki które sprawdzałem mają możliwość pracy z pełną mocą ok 500ma i małą 100ma.
na ogniwach 18500 z laptopa działają odpowiednio 2.5godizny i 10 godzin. Wydawało mi się ze dłuższe rozładowanie "podniesie" pojemnośc - a tu zonk - wcale nie!
Inna ciekawostka. to samo ogniwo ultrafire z ebaya - 500ma - 40 minut!! drugiego testu nawet nie zrobiłem  - ogniwo uważam za zmarłe handel tymi ogniwami na ebayu zakończony
realnie 500ma przy prawie 4 volatach, daje światło mocniejsze niż reflektor samochodowy !!! - z tym że nie oświetla takiej dużej przestrzeni.  ale powiedzcie mi proszę jak są mierzone pojemności tych akumulatorków, jeśli w warunkach laboratoryjnych uzyskuje z nowych sztuk co najwyżej połowę tego co deklarują? W zegarkach ściennych je testują? Może ktoś ma lampki za 200zł z ogniwami po 50zł za sztukę i sprawdzał ze faktycznie świecą tyle ile powinny?
ToMasz

Data: 2013-12-08 12:58:24
Autor: rzymo
W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 19:19:42 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
jak są mierzone pojemności tych akumulatorków,
jeśli w warunkach laboratoryjnych uzyskuje z nowych sztuk co najwyżej połowę tego co deklarują?

Mierzone np. przy bardzo małym prądzie rozładowania, albo do końca, poniżej bezpiecznego progu rozładowania. Albo parametry są zmyślone - klient chce 3000, to napiszemy 5000 na ogniwie 1000 - a co tam :)

Korzystam z Samsunga ICR lub Panasoników NCR (oba w okolicy 3000mAh realnej pojemności) i tak, lampka świeci tyle ile powinna. Dla trybów 1A/350mA/50mA jest to ok. 2.5h / 8h / >2dni ;)

Data: 2013-12-08 21:19:50
Autor: Jacek
W dniu 2013-12-08 19:19, ToMasz pisze:

co najwyżej połowę tego co deklarują? W zegarkach ściennych je testują?
Może ktoś ma lampki za 200zł z ogniwami po 50zł za sztukę i sprawdzał ze
faktycznie świecą tyle ile powinny?
ToMasz
Chińczyk na ogniwach napisze wszystko. Ja mam ogniwo Panasonic oryginał - ma napisane 1200 mAh, a zamienny chińczyk 9200.
Co do ogniw 18650, to mierzyłem takie 3-letnie z padniętej baterii laptopa i wyszło mi od 1400 mAh w dół. Nowe miały podobno 2200.
Tu jest też ciekawy wątek:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7097
Jacek

Data: 2013-12-08 23:02:13
Autor: Andrzej W.
[...]

Tak czytam i czytam i do końca nie rozumiem.
Raz piszesz o "18500 z laptopa" a zaraz "to samo ogniwo ultrafire".
W laptopach raczej nie stosuje się takich "marek" jak ultrafire.

Pojemności akumulatorów typu "coś tam fire" się nie mierzy ją się
wymyśla tak by gówno jakiś sprzedać....
Zerknij np. tu:
  http://dx.com/p/258704
To co uroił sobie producent jest w rubryce "Mark Capacity" a to co
gwarantuje sprzedawca w rubryce "Actual Capacity".
Czyli "nowy" ultrafire może mieć pojemność 1,5 Ah i zapewne jakiś
mizerny prąd pracy a zużyte ogniwa Sanyo z laptopów mają od 1,6 do 1,9Ah
(z moich pomiarów).

Co do wydajności diod LED, nie da się porównywać Cree i jakiegoś
badziewia...

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-12-08 22:40:48
Autor: m4rkiz
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote in message news:l82rh2$5pb$1mx1.internetia.pl...
Raz piszesz o "18500 z laptopa" a zaraz "to samo ogniwo ultrafire".
W laptopach raczej nie stosuje się takich "marek" jak ultrafire.

oczywiscie ze sie stosuje, przeciez jest masa zamiennikow baterii

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-09 08:11:53
Autor: AlexY
Użytkownik m4rkiz napisał:
[...]

Do malucha idzie wsadzić silnik od seicento bodajże, czy to oznacza że się je w nich stosuje?

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2013-12-09 22:37:28
Autor: m4rkiz
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:l83u0a$379$1speranza.aioe.org...
[...]

ja pisze o gotowych zamiennikach baterii sprzedawanych raczej w
ilosciach sporo wiekszych niz oryginaly nie o pojedynczych ogniwach

www.ebay.pl/itm/310807164899 jak myslisz jakie ogniwa znajdziesz
w takiej baterii?

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-10 20:11:35
Autor: AlexY
Użytkownik m4rkiz napisał:
[...]

To mi wygląda na domową regenerację baterii, może wsadził dobre a może nie.

Data: 2013-12-10 22:09:14
Autor: m4rkiz
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:l87shp$u1j$1speranza.aioe.org...
[...]

domowa regeneracje? chinczycy trzaskaja tego miliony sztuk

http://www.ebay.ie/sch/Laptop-Batteries-/14295/i.html?_from=R40&LH_BIN=1&LH_ItemCondition=3&_sop=15&_nkw=laptop+battery+replacement&_pgn=4&_skc=150&rt=nc

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-11 00:28:23
Autor: ACMM-033

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:l85gnk$egh$1dont-email.me...
www.ebay.pl/itm/310807164899 jak myslisz jakie ogniwa znajdziesz
w takiej baterii?

Jakie by nie były - i tak kogoś ostro pogięło z ceną...

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
To, Ĺźe adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, Ĺźe wolno

Data: 2013-12-11 21:39:24
Autor: m4rkiz
"ACMM-033" <valhalla@interia.pl> wrote in message news:l88832$cdd$1node1.news.atman.pl...
[...]

w momencie kiedy wysylalem nie bylo trojki na poczatku - $14,69

prawdopodobnie czekaja informacje o dostawie wiec ustawiaja
zaporowa cene zeby nie placic za zakonczenie i ponowne wystawienie
aukcji (ew. blad lub ustawianie ceny na podstawie ilosci odwiedzin ;) )

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-12 18:09:05
Autor: ACMM-033

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:l8am2e$bdd$1dont-email.me...
[...]

Tym dziwniejsze...

prawdopodobnie czekaja informacje o dostawie wiec ustawiaja
zaporowa cene zeby nie placic za zakonczenie i ponowne wystawienie

Gównią w rzeźbie...

aukcji (ew. blad lub ustawianie ceny na podstawie ilosci odwiedzin ;) )

Osobliwy i baaardzo wizerunkowy błąd! A jak znam życie, znajdą się tacy, co tyle zapłacą :)

Data: 2013-12-08 23:15:27
Autor: BartekK
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
W dniu 2013-12-08 19:19, ToMasz pisze:
Inna ciekawostka. to samo ogniwo ultrafire z ebaya - 500ma - 40 minut!!
drugiego testu nawet nie zrobiłem  - ogniwo uwaĹźam za zmarłe handel tymi
ogniwami na ebayu zakończony
Kilka razy na kilka różnych typów ogniw z ebay/dealextreme/aliexpress się naciąłem - ja już tego nie kupuję za nic, ale czasem zdarzy się ktoś, kto sobie baterię np w laptopie chce zregenerować, i kupi to, i przychodzi "polutuj/zgrzej mi" - jeszcze ANI RAZU nie zdarzyło się, by te ogniwa miały sensowną pojemność. Realnie np laptopy działają na nowo-wsadzonych ultrafire 1-1.5h (gdzie oryginał chodził >4h), a po kilkunastu ładowaniach ledwo 0.5h.

Data: 2013-12-08 14:27:26
Autor: Olivander
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
/../
cholerny wyścig zbrojeń oślepiaczy

Data: 2013-12-08 23:43:38
Autor: Tmek

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:l82s17$777$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jak na razie najlepsze zrodlo z ogniwami to targ wszelkiego badziewia gdzie mozna znalezc stara niesprawna baterie laptopa za 2zl, a pozniej okazuje sie ze wszystkie ogniwa trzymaja napiecie i dzialaja bez problemu. I tu jest ta pozytwna strona planowanej trwalosci wdrazanej przez producentow.

Tmek

Data: 2013-12-09 11:05:38
Autor: DJ
On 2013-12-08 23:43:38 +0100, "Tmek" <Tmek@dom.ek> said:

Jak na razie najlepsze zrodlo z ogniwami to targ wszelkiego badziewia gdzie mozna znalezc stara niesprawna baterie laptopa za 2zl,

Fajny masz ten targ. W moim mieście na podobnym targu wszelaki złom ma "cenę minimalną" 15pln.

--
DJ

Data: 2013-12-09 09:53:45
Autor: JDX
On 2013-12-08 23:15, BartekK wrote:
[...]
Kilka razy na kilka róşnych typów ogniw z ebay/dealextreme/aliexpress
się naciąłem - ja już tego nie kupuję za nic
Kilka razy? Ja odpuściłem sobie te źródła po pierwszym zakupie na
ShitExtreme wcale nie najtańszych dostępnych tam ogniw NiMH renomowanej
marki BTY :-D których moja procesorowa ładowarka *od samego* początku
nie chciała ładować pokazując, że są uszkodzone. Można je trochę
naładować "głupią" ładowarką. Oczywiście można zapomnieć o deklarowanej
pojemności, a samorozładowanie jest kosmiczne. Spodziewałem się
badziewia, ale nie aĹź takiego. :-D

Data: 2013-12-09 11:05:54
Autor: DJ
On 2013-12-09 09:53:45 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

 Oczywiście można zapomnieć o deklarowanej
pojemności, a samorozładowanie jest kosmiczne. Spodziewałem się
badziewia, ale nie aż takiego. :-D

Zatem gdzie i jakie kupować, aby uniknąć superbadziewia, a jednocześnie nie przepłacać?
Czyli rozsądny kompromis między ceną a jakością. Ktoś może coś polecić? Np z rozmiaru 18650.

--
DJ

Data: 2013-12-09 11:48:23
Autor: Marek Wodzinski

On 2013-12-09 09:53:45 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

[...]

To masz 3 wyjścia:
1. Kupić nówki, najlepiej Samsunga - może i drogie (chociaż 20zł to nie jest jakiś majątek), ale mają tyle co trzeba i w wypadku latarki dodatkowe kilka godzin świecenia jest tego warte.

2. Kupić zużyte akumulatory do laptopów, najlepiej tam gdzie można je pomacać. Z mojego doświadczenia, to akumulatory, które już nie zasilą laptopa mają jeszcze ponad 50% pojemności. Ale trzeba znaleźć takie 'świeże' padaki. Najłatwiej przy bateriach z wbudowanym wskaźnikiem. Np. w Dell-ach jak przytrzymasz dłużej guzik, to pokazuje stopień zużycia (jak krótko, to naładowanie, a to pewnie będzie zerowe, więc się nie zaświeci). Nieważne jaki będzie - jeżeli cokolwiek się zaświeci, to w środku masz na 100% całkiem żwawe akumulatory do latarki.

3. Kupić najtańsze nowe akumulatory do jakiś egzotycznych laptopów i sobie to rozbebeszyć - zdarzają się takie w całkiem sensownych cenach.

Generalnie te wszystkie 'ultrafire'(*), to czysty chiński recycling - my im sprzedajemy złom, oni to rozbierają, wrzucają w koszulkę i sprzedają nam z powrotem.

(*) - mam jeden taki, bo dawali gratis z latarką, realnie miał 500mAh i obciążalność prawie żadną (napis był 3000mAh).

Pozdrawiam

Marek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Data: 2013-12-09 12:21:26
Autor: JDX
On 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski wrote:
3. Kupić najtańsze nowe akumulatory do jakiś egzotycznych laptopów i
sobie to rozbebeszyć - zdarzają się takie w całkiem sensownych cenach.
Ze dwa lata temu siostra kupiła najtańszą nową baterię (zamiennik) do
laptoka Lenovo. Od początku trzymała o ponad połowę krócej niż
oryginalna Lenovo pomimo tego, że ta nowa miała na etykiecie napisaną
większą pojemność niż oryginał. :-D Pewnie ogniwa UltraFire tam
siedziały. :-D  Nie ma cudów, chcesz mieć dobrze to musisz "przepłacić".

Data: 2013-12-09 12:30:26
Autor: DJ
On 2013-12-09 12:21:26 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

Pewnie ogniwa UltraFire tam
siedziały. :-D  Nie ma cudów, chcesz mieć dobrze to musisz "przepłacić".

Możesz również przepłacić, a potem się okaże że w środku jest... ultrafire.
W drugą stronę też nie ma cudów. Cena w tych czasach już nie gwarantuje jakości.

--
DJ

Data: 2013-12-09 13:41:04
Autor: JDX
On 2013-12-09 12:30, DJ wrote:
On 2013-12-09 12:21:26 +0100, JDX <jdx@onet.pl> said:

[...]

Tak, tylko że "przepłacając" masz duże szanse na trafienie na porządny
produkt natomiast "nie przepłacając" masz praktycznie pewność, że
trafisz na UltraFire czy podobny szajs.

Data: 2013-12-09 13:56:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
pojemność akumulatorków w lampkac h LED.
Hello JDX,

[...]

Z tego co widzę, te "przepłacone" zaczynają się w okolicach $10 - czy
za podobną cenę nie można kupić akumulatorków w Batimexie?
Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-09 14:15:13
Autor: JDX
On 2013-12-09 13:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]
Z tego co widzę, te "przepłacone" zaczynają się w okolicach $10 - czy
za podobną cenę nie można kupić akumulatorków w Batimexie?
Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...
No pewnie, że można i IMO jest to mądry wybór. Właśnie dlatego, że ceny
tych lepszych marek np. na ShitExtreme są w zasadzie takie same jak u
nas. Ceny badziewia też mają w zasadzie takie same jak u nas (na
Allegro). Jedyny powód aby tam kupować to to, że można tam znaleźć
badziew który nie jest dostępny na Allegro. :-D

Data: 2013-12-09 14:48:14
Autor: DJ
On 2013-12-09 13:56:23 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> said:

Hello JDX,

[...]

Parę lat temu, tak ze dwa-trzy, kupowałem w batimexie małe stado 18650 do baterii laptopowej. tak w okolicach $15/pc. Co mają na koszulkach? ultrafire ;)

--
DJ

Data: 2013-12-09 14:59:35
Autor: DJ
On 2013-12-09 13:56:23 +0100, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> said:

Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...

Detalista kupując w Polsce może być spławiony z wpisem "towar użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem". Na jedno wychodzi.

--
DJ

Data: 2013-12-10 09:16:02
Autor: Michał Lankosz
pojemność akumulatorków w lampkac h LED.

za podobną cenę nie można kupić akumulatorków w Batimexie?
Chyba jednak po prostu łatwiej reklamować w Polsce niż w Chinach...

Sprzedają chyba taki sam szajs. Rok temu kupiłem u nich baterię BL-5C do starej Nokii. Coś mi się wydawało, że powinienem rzadziej ładować. Miesiąc temu już musiałem ładować codziennie i nie mogłem przeprowadzić nawet 10 minutowej rozmowy. Myślałem, że może telefon zawilgł, ma jakieś upływy, czy antena nie styka i wali pełną moc. Wróciłem do oryginalnej z tego telefonu baterii, co ma już z 5 lat, ostatni rok przeleżała naładowana na półce. I co? Gadam z godzinę na jednym ładowaniu.
No i teraz co można zarzucić? Trzeba by od nowości monitorować pojemność jakimś urządzeniem i przed upływem okresu gwarancji próbować w jakiś sposób reklamować. Tyle, że nie wiadomo co ta nadrukowana pojemność oznacza, bo nie ma pełnej specyfikacji do tanich ogniw. Może się okazać, że początkowa deklarowana pojemność jest podana +/- 20%, w ciągu roku spada o 70% i jest to 'naturalne' zużycie.

--
Michał

Data: 2013-12-11 23:31:20
Autor: ACMM-033

Użytkownik "Michał Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisał w wiadomości news:dxfm.pme.1386663362news.chmurka.net...
Sprzedają chyba taki sam szajs. Rok temu kupiłem u nich baterię BL-5C do starej Nokii. Coś mi się wydawało, że powinienem rzadziej ładować.

Szajs szajsem, ale mało, drogi jeszcze. Chciałem kiedyś do stareńkiego Gateway'a wymienić ogniwa, bo bateria już nie trzy-miała, znajomy u nich spytał, to cenę jaką mi zaśpiewał, wydałbym na drugiego takiego Gateway'a i jeszcze by mi zostało. Słusznie widać odpuściłem, choć to mi dziwnie wygląda, aby firma istniejąca nie od wczoraj, handlowała głównie szajsem, drogim szajsem...

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

Data: 2013-12-09 13:22:48
Autor: Marek Wodzinski
On Mon, 9 Dec 2013, JDX wrote:

On 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski wrote:
[...]

A pod etykietą były jeszcze 3 inne etykiety, im głębiej tym mniej :-)
Ale jak działał, to i tak była jeszcze całkiem ok ;-)

:-D Pewnie ogniwa UltraFire tam
siedziały. :-D

Na Ultrafire by się nawet nie uruchomił.
Nawet zużyte akumulatory z laptopów nadal są o klasę wyżej od Ultrafire.

Data: 2013-12-09 12:27:37
Autor: DJ
On 2013-12-09 11:48:23 +0100, Marek Wodzinski <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> said:

On Mon, 9 Dec 2013, DJ wrote:

[...]

Generalnie ta opcja jest najrozsądniejsza, tylko jak trafić na Samsung, a nie na klocka z koszulką Samsung? Też trochę ruletka.

Niekoniecznie celuję w zastosowania latarkowe. Ogólnie do własnych konstrukcji mobilnych.

--
DJ

Data: 2013-12-09 20:44:15
Autor: Marek Wodzinski
On 12/09/2013 12:27 PM, DJ wrote:
On 2013-12-09 11:48:23 +0100, Marek Wodzinski <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to>
said:
[...]

Jeżeli chcesz 'ekonomicznie', to widziałem na Allegro aukcję gościa, który deklaruje, że pojedyncze sztuki ogniw z demontażu może sprawdzić porządną ładowarką z pomiarem pojemności (imax b6).

I na początek radzę się również wyposażyć w podobną ładowarkę (u Chińczyków koszt od ok. $20, a ładuje i balansuje wszystko).

Data: 2013-12-09 22:42:15
Autor: m4rkiz
"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message news:l856ih$gta$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

tez trzeba uwazac

http://hackaday.com/2013/09/16/modifying-a-knock-off-battery-charger-to-be-safer/

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-10 20:08:12
Autor: AlexY
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
Użytkownik m4rkiz napisał:
[..]

tez trzeba uwazac

http://hackaday.com/2013/09/16/modifying-a-knock-off-battery-charger-to-be-safer/

Mi niedawno zaczęła przeładowywać, dzięki za linka, muszę wypróbować.

Data: 2013-12-09 13:31:05
Autor: Andrzej W.
W dniu 2013-12-09 11:48, Marek Wodzinski pisze:
Generalnie te wszystkie 'ultrafire'(*), to czysty chiński recycling - my
im sprzedajemy złom, oni to rozbierają, wrzucają w koszulkę i sprzedają
nam z powrotem.

Aż tak tragicznie nie jest. :)
Na DX udało mi się kupić kiedyś ultrafire i używam ich już z dwa lata, i jakoś sobie radzą.
Trzeba czytać co ludzie piszą w komentarzach, wybierać takie co mają realną pojemność i jest szansa na trafienie czegoś co się nadaje, myślę, że nawet większa niż na alledrogo.
Choć gwarancji, nie ma żadnej.

--
AWa.

Data: 2013-12-09 14:16:44
Autor: rmikke
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2013 11:05:54 UTC+1 użytkownik DJ napisał:

Zatem gdzie i jakie kupowa�, aby unikn�� superbadziewia, a jednocze�nie nie przep�aca�?
Czyli rozs�dny kompromis mi�dzy cen� a jako�ci�. Kto� mo�e co� poleci�?

<reklama>www.hurt.com.pl</reklama>

Data: 2013-12-12 21:14:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Dec 2013, rmikke wrote:

[...]

  Z jedną uwagą.
  Trzeba CZYTAĆ co napisali :>, jak zawsze.
  Jak zapodali parametry, to po prostu przepisali z opakowania co tam
chińczyk nadrukował ;)
  Wychodzi mi, że jak piszą że ZMIERZYLI iż coś tam (konkretnie szukałem
kiedyś czytnika CF) ma jakieś tam parametry, to zmierzyli (i faktycznie
wyniki miałem jak na stronie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-09 06:57:11
Autor: PeJot
[...]

To nie są zmierzone pojemności tylko dane z sufitu. Ostatecznie niewielu klientów może prawidłowo oszacować pojemność ogniwa.

3000 mAh Power Bank z Biedronki z trudem osiągnął mi 2000 mAh, co za tę cenę uważam za wystarczający wynik.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-09 08:08:52
Autor: cytawa
  ToMasz pisze:

[...]

Tez sie bawilem rozladowywaniem roznych akumulatorkow pradem 1A. Testowalem przerozne. I sprawa jest taka, ze swiezo po naladowaniu jeszcze akumulatorki jaka pojemnosc wykazuja. Oczywiscie nie taka, jaka deklaruja ale nie jest zle. Natomiast samorozladowywanie jest przerazajace w niektorych. Dlatego tez przesiadlem sie zdecydowanie na Eneloopy Sanyo. Maja pojemnosc taka jaka deklaruja a ponadto nawet po pol roku niewiele traca. A ponadto pod obciazeniem 1A wykazuja o 50 mV wyzsze napiecie niz typowe akumulatorki Ni-MH.

Jan Cytawa

Data: 2013-12-09 08:26:22
Autor: PeJot
W dniu 2013-12-09 08:08, cytawa pisze:

[...]

Inna sprawa że sporo akumulatorów ma także przerażająco niską żywotność. Realna pojemność leci na pysk już po *kilkudziesięciu* cyklach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-09 17:22:37
Autor: J.F.
Dnia Sun, 08 Dec 2013 19:19:42 +0100, ToMasz napisał(a):
[...]

A moc mierzysz czy wierzysz ?

Cree robi diody wysokiej sprawnosci, ktore daja duzo swiatla z pewnej
mocy. Diody innych producento

[...]

Tak to wyglada. Dlatego sa stosowane do tylnych lampek.
A jak jeszcze wlaczysz miganie, to dzialaja wystarczajaco dlugo.

[...]

Istotnie ciekawe. Na pewno dobrze zmierzyles ? Tak samo ladowane ?

realnie 500ma przy prawie 4 volatach, daje światło mocniejsze niż reflektor samochodowy !!! - z tym że nie oświetla takiej dużej przestrzeni.

No i tu jest pies pogrzebany - jak ten sam strumien swietlny skupisz
na mniejszej przestrzeni, to bedzie jasniej.
A inna sprawa ze dobra dioda LED ma wysoka sprawnosc i z tych 2W moga
dawac tyle swiatla co 10-20W zarowka.

ale powiedzcie mi proszę jak są mierzone pojemności tych akumulatorków, jeśli w warunkach laboratoryjnych uzyskuje z nowych sztuk co najwyżej połowę tego co deklarują? W zegarkach ściennych je testują?

A moze je zuzyte miales ? Ogniwo 18650 powinno miec rzedu 2Ah.

J.

Data: 2013-12-17 13:02:43
Autor: Zbynek Ltd.
ToMasz napisał(a) :
Inna ciekawostka. to samo ogniwo ultrafire z ebaya - 500ma - 40 minut!!

Kupiłem UltraFire 3000mAh. W zasadzie to były one gratis do ładowarki. Test 1/20C wykazał... 980mAh, a dla drugiego ogniwa 1120mAh. No ultrafire to one mi nie zrobią ;-)

ale powiedzcie mi proszę jak są mierzone pojemności tych akumulatorków,

mAh napisane na chińskich produktach oznacza skrót od mili Amdżeng hours. Gdzie 1 Amdżeng = 1/5 ampera. Tak więc akumulatorki są w pełni wartościowe i zgodne z ChN.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-12-19 02:17:04
Autor: adamschodowy
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l8pegt$qg$1node2.news.atman.pl...
ToMasz napisał(a) :
[...]

ale są tam też kantony gdzie Amdżeng wynosi 2A. Obecne w marketach bodaj Cameliony AA kosztujące ok 2,5pln/szt oznaczane są 800mAh, a po zmierzeniu mają między 1800 a 2200, ich wersje AAA w podobnej cenie opisane 600mAh mają realnie po 1200-1300mAh. Mam sporo no-name'ów a raczej marek typu songpus, starpower, używanych od 6 i więcej lat które opisane wprawdzie z fantazją jako 2900 do 4900mAh, od tych 6 lat  trzymają twardo 2200, niektóre 1800, niektóre zeszły z ok 2400 do 1400. Egzemplarze kupione razem z aparatem z pięknym logosem sanyo, nikona itp też trzymają twardo ok 2300 ale napisy mają już bez fantazji.... np typical 2300, min2100 bądż coś tędy. Jest też parka ewenementów które rozładowywane 100mA (a opisane jako 2500 min 2300) po 3-4 latach eksploatacji wymierzam na 3400 i 3800!
No i wniosek mi wychodzi taki, że jak np potrzebuję 8szt do ręczniaka CB to rozsądniej wydać 12x3pln za songpusy niż 8x12pln za eneloopy. Odsiane najsłabsze sztuki spokojnie znajdą zastosowanie np w rowerowej lampce którą i tak ładuję raz na amdżeński rok (tylna, przednie częściej ale też bez napinania), albo turystycznym radyjku które też jest latarką i też się na nich sprawdza.
ALE
Obszar gdzie noname'y dość równo dają pupy to lampki solarne. Teraz żólci wsadzają tam pastylki 200mAh (nominalnie, nie mierzyłem) a kiedyś kusiły mnie jako turystyczne ładowarki bo miały zielone ogniwka opisane jako 600, 800mAh. Całość np za 3pln. Potem przyszła moda na opisy 200mAh (dla aaa). No i z rozpędu pomierzyłem też kilka takich.
I tu już było naprawdę cieiutko: opis 600mAh, pojemność 120, opis 200 pojemnośc 40, opis 200 pojemnośc 120...
zresztą
http://i42.tinypic.com/n1w6zm.jpg
te czarne z rdzawymi wybroczynami mają ok 7 lat. jednej zostało 2700, drugiej 1500mAh. kosztowały jakieś 3pln/szt

Data: 2013-12-19 08:12:52
Autor: cytawa
pojemno�� akumulatork�w w lampka ch LED.
adamschodowy pisze:

No i wniosek mi wychodzi taki, �e jak np potrzebuj� 8szt do r�czniaka CB to
rozs�dniej wyda� 12x3pln za songpusy ni� 8x12pln za eneloopy. Odsiane
najs�absze sztuki spokojnie znajd� zastosowanie np w rowerowej lampce kt�r�
i tak �aduj� raz na amd�e�ski rok (tylna, przednie cz�ciej ale te� bez
napinania), albo turystycznym radyjku kt�re te� jest latark� i te� si� na
nich sprawdza.

Kupowalem Enellopy taniej. Teraz widze na Allegro sa po 8 zl. Kiedys tez kupowalem te tansze z nominalnie duza pojemnoscia. Ale one sie bardzo szybko samorozladowywaly. Byly dobre tylko na biezace potrzeby, np do zabawek duzo uzywanych. Eneloopy natomiast dzialaja nawet po pol roku lezenia. I co wazne Eneloopy maja nieco wyzsze napiecie pracy pod obciazeniem. Dzieki temu moj aparat Olympus SP320 na Eneloopach dlugo pracuje a na innych momentalnie pokazuje niski stan baterii.

Jan Cytawa

Data: 2013-12-19 21:53:09
Autor: J.F.
Dnia Thu, 19 Dec 2013 02:17:04 +0100, adamschodowy napisał(a):
[...]

Tez tak kiedys myslalem, ale ze CB rzadko uzywam, to sie okazalo ze
Vipow dlugo nie wytrzymaly. No i w koncu kupilem eneloopy, i tylko
niepotrzebnie wydalem na Vipow ..

[...]

Ale to chyba cos nie tak - w AAA miesci sie dzis ok 800mAh, nawet jesli ktos jeszcze robi cos mniej zaawansowanego, to ma
powiedzmy 600, a jesli jest mniej, to chyba jakies zuzyte ...

J.

Data: 2013-12-19 22:54:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
pojemność akumulatorków w lampkach LED.
Hello J.F.,

[...]

Przede wszystkim Eneloopy nawet z dostawą nie dobijają 9PLN/sztukę
obecnie: http://allegro.pl/8-x-japonskie-utgb-aku-sanyo-eneloop-aa-r6-box-i3783073537.html

A ich trwałość na pewno jest więcej niż 3-krotnie lepsza niż badziewi
po 3PLN. Moje pierwsze Eneloopy mają już 5 lat i 9 miesięcy i nadal
nie wykazują objawów zmęczenia.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-20 03:07:36
Autor: mt
W dniu 2013-12-19 02:17, adamschodowy pisze:

[...]

Bez przesady, blister 8 szt Eneloopów kosztuje ok. 60-65 zł, serio wolisz zaoszczędzić 20 zł na nie wiadomo czym?

--
marcin

Data: 2013-12-23 01:31:15
Autor: adamschodowy
[...]

czyli 50%, już zaoszczędziłem, za późno na rady :)

pojemność akumulatorków w lampkach LED.