pol-ostre kolo i przerzutki

Data: 2009-07-20 08:37:29
Autor: Paweł Suwiński
pol-ostre kolo i przerzutki
Dnia nie, 19 lip 2009 tako rzecze dwukolowy lamer:

 Widziałem w sieci filmiki z ostrym  kołem, to dla mnie trochę zbyt hardcorowe, dałoby się  zrobić coś podobnego ale  z wolnobiegiem? I jak to  jest że  w Wigry  byl wolnobieg  ale jednocześnie  dało się hamować pedałami?

Zamiast kasety/ wolnobiegu z tyłu można założyć adapter single speed z
jedną zębatką. Do kupienia praktycznie w każdym sklepie (~20zł). Wtedy
przerzutki i zbędne tarcze z korby można zdemontować (o ile korba jest
demontowalna). Trzeba  jeszcze pokombinować  z prostą  linią łańcucha.
Możliwe, że wystarczy tylko tarczę z przodu w innym miejscu przykręcić
na pająku, np. tam gdzie środkowa  lub najmniejsza. Jeżeli tym się nie
da  ustawić to  trzeba będzie  pokombinować z  wymianą osi  suportu na
krótszą, lub wymianę całego pakietu (ale  to ostatnie to już lepiej ze
wszystkim wstawić do serwisu).

Natomiast w tym rozwiązaniu nie  będzie hamulca nożnego, tzw. torpedo.
Tutaj trzeba by  po prostu kupić koło z taką  piastą torpedo (~50zł) i
wstawić zamiast tego  co jest. Dalej podobnie jak  wyżej poodkręcać co
nie  potrzebne i  ustawić  prostą linię  łańcucha.  Sam wymieniałem  w
jednym  góralu  koło  na  torpedo.  Korba  była  nierozbieralna  i  ją
zostawiłem ze wszystkimi tarczami. Akurat na najmniejszej tarczy linia
łańcucha była w sam raz, a na środkowej też jeździło bez problemów. --
Uzdrawiam
Paweł Suwiński
OK No Brake / Rącza Gazela
http://pawelsuwinski.ovh.org/fotoblog/index.php?k=200710_RaczaGazela

Data: 2009-07-20 19:11:19
Autor: Krzysztof Olszak
pol-ostre kolo i przerzutki
Paweł Suwiński pisze:

[...]

Jeszcze pozostaje problem naciagu lancucha. O ile zebatka w adapterze ma dosc duze zeby, o tyle przy bardzo luznym lancuchu i odchyleniu linii lancucha od prostej moze on spadac z przedniej zebatki.
Jesli rower w tylnym widelcu posiada haki do mocowania osi ustawione pionowo, to raczej nalezy rozwazyc montaz napinacz lancucha. Jesli sa ustawione pod katem mniejszym od prostego i do przodu mozna sie bez tego elementu obyc. Idealem byly by haki ustawione poziomo do tylu, ale to duzo zadziej spotykane rozwiazanie.

Krzysztof

pol-ostre kolo i przerzutki