połączyłem kompa z komputerem kable m audio

Data: 2009-04-18 13:19:44
Autor: Leszek
połączyłem kompa z komputerem kable m audio
Połączyłem kompa z komputerem analogowym kablem audio jack-jack. Jest dźwięk na telewizorze ale z bardzo wyraźnym buczeniem. Dźwięk na głośnikach kompa jest idealnie czysty bez żadnego buczenia. Karta to zintegrowanym Realtek. Buczenie jest zarówno, gdy jest podłączony sam telewizor (1x line out), jak i telewizor i głośniki komputerowe (2x line out). Długość kabla 5m.

Dlaczego ta technologia jest tak skopana, że nic nie działa, tak jak trzeba? Da się coś z tym zrobić?

Data: 2009-04-18 14:59:52
Autor: BartekK
Leszek pisze:
Połączyłem kompa z komputerem analogowym kablem audio jack-jack
Znaczy telewizor z komputerem? No i dobrze. A oba urządzenia mają podłączenie do gniazdka "z bolcem" (który działa)?
Jak odepniesz od tv antene też buczy? Na pewno masz kabel sprawny (masa nie przerwana) i wtykasz go tam gdzie trzeba (mało który tv ma _wejście_ na jack)?

Dlaczego ta technologia jest tak skopana, że nic nie działa, tak jak trzeba? Da się coś z tym zrobić?
Tak działa, jak poziom usera pozwala. Zmienić by trzeba userów - technologia nie jest skopana.

Data: 2009-04-18 16:34:36
Autor: Leszek
BartekK pisze:
Leszek pisze:
[...]

Dzięki za odpowiedź,

Komp jest podłączony do starej listwy jeszcze z 2000 r., a listwa do prawidłowo uziemionego gniazdka. Telewizor jest podłączony do nowej listwy, a ona do nieuziemionego gniazdka. Kabla nie mam jak sprawdzić.

Jeszcze dzisiaj fachowiec uziemi mi gniazdko od telewizora i chyba też kupię nową listwę do kompa. Wieczorem dam znać, czy pomogło.

Pozdro,
Leszek

Data: 2009-04-18 20:44:30
Autor: Leszek
Leszek pisze:

[...]

Gniazdko uziemione, ale zasilanie telewizora jest dwuprzewodowe (wtyczka jest bez otworu na bolec), więc i tak nie jest uziemiony. Sytuacja z buczeniem nic się nie zmieniła, mimo że wymieniłem listwę do kompa na nową.

Data: 2009-04-19 01:26:23
Autor: animka
Leszek pisze:

[...]

Możesz zmienić wtyczkę na taką z bolcem.

--
animka

Data: 2009-04-19 01:53:52
Autor: Santana

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:gsdf4i$uqb$1node1.news.atman.pl...
Leszek pisze:

[...]

I co ma, według Ciebie, do tego bolca podłączyć?

Data: 2009-04-19 03:14:22
Autor: animka
Leszek pisze:

[...]

Oj miałam napisać: wtyczkę z dziurką na bolca, mogłeś załapać, że to o to chodzi.
Jak jest listwa włączona do gniazdka z uziemnieniem to do listwy może być włączona wtyczka bez bolca.
Sama mam 3 listwy w jednym pokoju, bo jeden sprzęt tu drugi tam, od trzeciego wtyczka nie dosięgła do kontaktu to listwa leży na regale pod ścianką i włączony do niej jest magnetowid, telewizor, dvd i miniwieża. Oczywiście z wtyczkami bez bolców, ale listwa spełnia swe zadanie. Jak wychodzę na dłużej z domu to tą listwę wyłączam przełącznikiem.

--
animka

Data: 2009-04-19 13:26:13
Autor: GLaF
Dnia Sun, 19 Apr 2009 03:14:22 +0200, animka napisał(a):

[...]

I niby jak ma podłączyć 2-przewodowy kabel od telewizora do 3-przewodowej
wtyczki z dziurką na bolec? Jedyny sposób, to zostawienie dziurki
niepodłączonej, ale co to zmienia?

--
GLaF

Data: 2009-04-19 14:58:55
Autor: animka
GLaF pisze:

I niby jak ma podłączyć 2-przewodowy kabel od telewizora do 3-przewodowej
wtyczki z dziurką na bolec?

Są wtyczki (wąskie), które wejdą do uziemnionego gniazdka. Ja takie mam wszystkie w jednej z listw.

--
animka

Data: 2009-04-19 15:08:15
Autor: Santana

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:gseunh$544$1node1.news.atman.pl...
GLaF pisze:

I niby jak ma podłączyć 2-przewodowy kabel od telewizora do 3-przewodowej
wtyczki z dziurką na bolec?

Są wtyczki (wąskie), które wejdą do uziemnionego gniazdka. Ja takie mam wszystkie w jednej z listw.

Normalnie ręce opadają :)

Data: 2009-04-19 15:25:24
Autor: GLaF
Dnia Sun, 19 Apr 2009 14:58:55 +0200, animka napisał(a):

GLaF pisze:

I niby jak ma podłączyć 2-przewodowy kabel od telewizora do 3-przewodowej
wtyczki z dziurką na bolec?

Są wtyczki (wąskie), które wejdą do uziemnionego gniazdka. Ja takie mam wszystkie w jednej z listw.

I co wtedy daje uziemienie listwy? I jak to rozwiązuje problem pytającego?

Z prądem elektrycznym nie ma żartów. Może zniszczyć sprzęt, śmiertelnie
porazić lub wywołać pożar. Dlatego na forach, grupach, w rozmowach ze
znajomymi itp. powinniśmy trzymać się zasady:
Jeśli się na tym dorze nie znamy i nie jesteśmy pewni na 100% tego o czym
mówimy, to nie udzielamy "porad".

--
GLaF

Data: 2009-04-19 15:30:13
Autor: animka
GLaF pisze:

[...]

Ok. Już mi tak namieszałeś, że teraz już nie wiem o co tak naprawdę chodzi.

--
animka

Data: 2009-04-18 16:38:16
Autor: Leszek
BartekK pisze:
Leszek pisze:

Jak odepniesz od tv antene też buczy? Na pewno masz kabel sprawny (masa nie przerwana) i wtykasz go tam gdzie trzeba (mało który tv ma _wejście_ na jack)?

z anteną nie sprawdzałem, a telewizor ma wejście na jack specjalnie przeznaczone do podłączenia dźwięku z kompa

Data: 2009-04-18 21:42:15
Autor: GLaF
Dnia Sat, 18 Apr 2009 16:38:16 +0200, Leszek napisał(a):

BartekK pisze:
Leszek pisze:

Jak odepniesz od tv antene też buczy? Na pewno masz kabel sprawny (masa nie przerwana) i wtykasz go tam gdzie trzeba (mało który tv ma _wejście_ na jack)?

z anteną nie sprawdzałem

Sprawdź. Pewnie potrzebujesz antenowego izolatora galwanicznego.

--
GLaF

Data: 2009-04-18 22:07:25
Autor: Leszek

BartekK pisze:
Leszek pisze:

[...]

Faktycznie, odłączyłem antenę i jak ręką odjął :-) Dzięki!

U mnie jest tak, że od gniazda kablówki idzie jeden krótki kabel rozgałęziacz, i do niego są podłączone dwa kable do dwóch pokojów. Jeszcze przed gniazdkiem kablówki w kabel tego gniazdka jest wpięty kabel do Internetu. Ten rozgałęziacz został zamontowany przez fachowca z kablówki i nie chcę przy nim nic mieszać. Czy w ten izolator galwaniczny można włożyć końcówkę kabla antenowego w moim pokoju, a następnie sam izolator podłączyć do telewizora? Może to i głupie pytanie, ale nie znam się na tym zupełnie. Czy coś takiego nadaje się:

http://www.allegro.pl/item599593499_izolator_galwaniczny_5_2400mhz_signal.html

Jeśli nie to, to możesz coś wskazać?

Bardzo proszę o odpowiedź i ogromne dzięki Wam obu!

Data: 2009-04-18 22:23:38
Autor: Leszek

BartekK pisze:
Leszek pisze:

[...]

Dzwoniłem do fachowca od kablówki i powiedział że ten izolator powinien być wpięty przy odnodze na Internet, ale się tym nie zajmują. Czy to normalne, że kabel antenowy kopie prądem? Jak mu o tym powiedziałem, obiecał, że przyjdą i sprawdzą.

Data: 2009-04-18 23:07:49
Autor: yabba

BartekK pisze:
Leszek pisze:

[...]

W Twoim przypadku izolator może być podłączony tuż przed telewizorem. Ten z podanego linku nadaje sie jak najbardziej.
Niestety "kopiący" kabel antenowy jest bardzo często spotykany - trzeba uważać.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-04-19 00:46:09
Autor: $M$
[...]

Zapewne masz na kablu koncetrycznym wchodzącym do modemu (tym okrągłym) zarobioną wtyczkę. Najprawdopodobniej metalową. Jeśli tak jest to znajdź sobie kawałek przewodu, odizoluj końcówki i podłącz jeden jego koniec do metalowej obudowy wtyczki na kablu koncentrycznym przy modemie a drugi podłóż pod jakąś śróbkę wkręconą do obudowy komputera. W ten sposób uziemisz kablówkę i powinno przestać buczeć z głośników.
Pozdr
$M$

Data: 2009-04-19 11:02:21
Autor: Leszek
$M$ pisze:
[...]

Mam pytanie. W przyszłym tygodniu będę miał nowy telewizor z uziemieniem. Czy dzięki temu, że telewizor będzie z uziemieniem, nadal jest potrzebne zamontowanie tego izolatora galwanicznego?

Dzięki i pozdrawiam,
Leszek

Data: 2009-04-19 12:08:03
Autor: $M$
[...]

Prawdopodobnie nie - pod warunkiem że będziesz miał dobrze uziemione gniazdko
Ale na razie kawałek druta i do roboty :-)))
$M$

Data: 2009-04-19 13:22:22
Autor: GLaF
Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:08:03 +0200, $M$ napisał(a):

Mam pytanie. W przyszłym tygodniu będę miał nowy telewizor z
uziemieniem. Czy dzięki temu, że telewizor będzie z uziemieniem, nadal
jest potrzebne zamontowanie tego izolatora galwanicznego?

Raczej tak.

Prawdopodobnie nie - pod warunkiem że będziesz miał dobrze uziemione gniazdko
Ale na razie kawałek druta i do roboty :-)))

Izolator to lepszy, właściwszy i bezpieczniejszy sposób.

--
GLaF

Data: 2009-04-23 13:36:59
Autor: Leszek
Leszek pisze:
$M$ pisze:
[...]

Zamówiłem izolator galwaniczny (jeszcze nie doszedł), ale sam już nie wiem co mam zrobić:

Dzisiaj odebrałem nowy telewizor Sharp LC46B530. Wszystko podłączyłem i co się okazuje:

Teraz buczenie jest bardzo wyraźne zarówno gdy kablel antenowy jest podłączony do telewizora, jak i kiedy jest odłączony. Jak wcześniej pisałem komputer jest uziemony, a nowy telewizor też jest uziemiony (uziemione gniazdko, listwa z bolcem, kabel zasilający trzyprzeewodowy)

Co mam zrobić? Podciąć sobie żyły?

Pozdrawiam,

Data: 2009-04-23 14:40:41
Autor: GLaF
Dnia Thu, 23 Apr 2009 13:36:59 +0200, Leszek napisał(a):

[...]

Komputer i telewizor podłączone do tej samej listwy?

--
GLaF

Data: 2009-04-23 16:17:41
Autor: Leszek
GLaF pisze:
[...]

Nie, do dwóch różnych (obie filtrujące)

Data: 2009-04-23 18:33:40
Autor: GLaF
Dnia Thu, 23 Apr 2009 16:17:41 +0200, Leszek napisał(a):

GLaF pisze:
[...]

Sprawdź czy buczy jeśli podłączysz do tej samej listwy. Sprawdź też wtedy z
anteną i bez.

--
GLaF

Data: 2009-04-23 18:57:34
Autor: Leszek

GLaF pisze:
[...]

Jesteś geniuszem! Podłączyłem do listwy od komputera i nie buczy, jeśli jest odłączona antena. Użyłem przedłużacza bez uziemienia. Lecę do Castoramy po przedłużacz z uzmieniem, może wtedy nie będę nawet musiał użyć tego izolatora.

Ogromne dzięki i pozdro!

Data: 2009-04-23 16:20:09
Autor: Leszek
Leszek pisze:

Dzisiaj odebrałem nowy telewizor Sharp LC46B530. Wszystko podłączyłem i

pomyłka w nazwie telewizora, powinno być Samsung LE46B530

Data: 2009-04-23 16:20:40
Autor: yabba
Użytkownik "Leszek" <leszek47usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gspjvu$9pd$1news.onet.pl...
Leszek pisze:
$M$ pisze:
[...]

Gniazdka masz uziemione czy zerowane? Wcześniej pisałeś, że telewizor ma gniazdo bez bolca. Ktos je zmienił? Jak je podłączył?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-04-23 16:22:32
Autor: Leszek
Leszek pisze:
$M$ pisze:
[...]

Oba gniazdka mam zrobione tak, że bolec jest zmostkowany z przewodem zerowym. Stary telewizor miał kabel bez otworu na bolec, a nowy ma kabel trzyprzewodowy z otworem na bolec

Data: 2009-04-28 18:46:33
Autor: Leszek
Leszek pisze:
Leszek pisze:
$M$ pisze:
[...]

Izolator galwaniczny działa idealnie! Serdeczne dzięki wszystkim, a w szczególności dla GLaFa!

Pozdro,
Leszek

Data: 2009-04-28 21:38:30
Autor: GLaF
Dnia Tue, 28 Apr 2009 18:46:33 +0200, Leszek napisał(a):

Izolator galwaniczny działa idealnie! Serdeczne dzięki wszystkim, a w szczególności dla GLaFa!

:-)

--
GLaF

Data: 2009-04-19 12:12:02
Autor: BartekK
$M$ pisze:
[...]
Kiepski bardzo pomysł. Uziemisz _kablówkę_ = uziemisz instalację w całym budynku (a cholera wie czy nie więcej), przez obudowę swojego komputera i jego uziemienie. Nie wiadomo jaki popłynie prąd "uziemiający" (np gdy centrala kablówki nie ma uziemienia i wisi na połowie napięcia sieci, albo tą połowę wpompowuje iluś tam użytkowników swoimi telewizorami), ale może być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi" nawet na zapas.

Data: 2009-04-19 12:25:12
Autor: $M$
[...]

Masz częściowo rację - pod warunkiem że w całej instalacji nie ma ani jednego odbiornika sygnału odpowiednio uziemionego.
    Zazwyczaj takie zakłócenia generują się poprzez indukcję z siecią energetyczną budynku lub wynikają z oporności kabla ekranu koncentrycznego (nie mylić z impedancją!), więc napięcie między "zerem" a ekranem koncentryka jest wystarczające żeby wzbudzić wzmacniacz audio, natomiast prąd jaki jest generowany wynosi kilkanaście miliamperów. Poza tym jakby była to tak ekstremalna sytuacja to Leszek po podłączeniu audio nie pisałby na grupę "pl.comp.pecet",lecz na "pl.misc.pożary" ;-).
Już czysto teoretycznie: Gdyby Leszek miał w kompie kartę TV podpiętą do kablówki to z punktu widzenia obwodu uziemiającego byłoby to samo o czym napisałem wcześniej ;-).
$M$

Data: 2009-04-19 16:36:35
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:12:02 +0200, BartekK napisał(a):

$M$ pisze:
[...]

To nie kablówka generuje to napięcie na gniazdku tylko telewizory podpięte
pod nią. Standardowo (żeby wyeliminować zakłócenia) miedzy masą telewizora
a każdym przewodem zasilającym (nie wiadomo który zostanie włączony do fazy
a który do zera) wpinane są kondensatory rzędu 100 pF. Przy jednym
telewizorze nie ma problemu. To prąd rzędu uA. Ale jeżeli cały pion w bloku
podpięty jest do tej samej fazy i każdy ma tam telewizor wpięty w tą samą
kablówkę to nagle na masie kablówki (wspólnej z masą wszystkich tych
telewizorów) dalej jest 110 V ale już ze znacznie większym prądem.

Data: 2009-04-19 22:02:54
Autor: $M$
[...]

Czyli przypuśćmy, że dany odbiornik "wysyła" w pion jakieś 100 uA (zapewne jest go mniej). Tych odbiorników w pionie niech będzie też 100 sztuk (choć zapewne na jednym pionie też do tylu nie zliczymy ;-) ). Czyli ze zwykłego mnożenia wynika prąd 10000 ua czyli 10 mA czyli 0,01 A. Dalej z prostego mnożenia i pomijając cosinus "fi" (a przy kondensatorach to pominięcie znaczące) moc tych zakłóceń to jakieś 1,1 W - więc wystarczająco żeby wysterować wzmacniacz audio, natomiast kompletnie za mało aby coś groźnego stało się ze sprzętem przy zastosowaniu połączenia wyrównawczego typu uziemienie - obudowa komputera - wtyczka kablówki czyli takiego jak opisałem wcześniej.
Na pewno separator jest lepszym wyjściem, ale jak go nie ma to trzeba sobie jakoś radzić.
$M$

połączyłem kompa z komputerem kable m audio