polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Data: 2015-06-22 15:58:33
Autor: korex
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że nie dostał moich rachunków.
Czy można wysłać polecony do kogoś, wpisując w polu nadawcy ten sam adres, co odbiorcy? Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia, pozostanie elektronicznie śledzenie przesyłki.

Data: 2015-06-22 07:05:29
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 15:58:36 UTC+2 użytkownik korex napisał:
Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie zmuszona mu to w końcu dostarczyć.

W jaki sposób i kto pocztę zmusi. Albo inaczej- jak poczta ma zmusic klienta do odbioru czegokolweiek

Data: 2015-06-22 18:51:02
Autor: ąćęłńóśźż
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Jak sobie zawinszował doręczanie poleconych do skrzynki, to miałby przechlapane.
Albo gdyby doręczyciel uczciwie napisał na kopercie "odmówiono odbioru".

Do wątkotwórcy:
spróbowałbym nadać jeszcze raz, tyle że InPostem.

-- -- -

Data: 2015-06-22 22:31:26
Autor: korex

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <nie@dla.spamerow> napisał w wiadomości news:mm9f83$131$1node1.news.atman.pl...
[...]

Co daje wysłanie Inpostem?

Data: 2015-06-23 00:01:59
Autor: Sonn
W dniu 2015-06-22 o 22:31, korex pisze:

[...]

Że przesyłka zginie ;)

--
Sonn

Data: 2015-06-23 11:51:37
Autor: ąćęłńóśźż
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Zaskoczenie przeciwnika ;-)
No i jest ZNACZNIE taniej, gdy przesyłka polecona wraca nieodebrana, bo w takim przypadku Poczta Polska to bandyckie ceny za nic.

-- -- -
Co daje wysłanie Inpostem?

Data: 2015-06-23 12:10:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-23 o 11:51, nie@dla.spamerow pisze:
Zaskoczenie przeciwnika ;-)
No i jest ZNACZNIE taniej, gdy przesyłka polecona wraca nieodebrana, bo w takim przypadku Poczta Polska to bandyckie ceny za nic.

Jakie bandyckie? Zwykła cena za list polecony. I nie trzeba odbierać i
płacić.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-23 20:58:56
Autor: ąćęłńóśźż
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
No niestety niezwykła, z kosmosu.
InPost niczego nie pobiera za zwrot nieodebranej przesyłki poleconej.

-- -- -

Data: 2015-06-26 11:41:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-23 o 20:58, nie@dla.spamerow pisze:
No niestety niezwykła, z kosmosu.

Po raz kolejny spytam - na czym ta niezwykłość polega? Normalna cen a za
list polecony. A że zwrot też jest przesyłany jak polecony, to taka
opłata jest pobierana.

InPost niczego nie pobiera za zwrot nieodebranej przesyłki poleconej.

AleĹź pobiera, poczytaj cennik.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-22 22:31:11
Autor: korex

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:mm9n03$i25$2dont-email.me...
korex wrote:
[...]

Poczta wróciła do mnie, odbiorca później twierdzi, że nie może się zapoznać z rachunkami, gdyż ich nie ma...

Data: 2015-06-23 00:00:27
Autor: Robert Tomasik

korex wrote:
[...]

Ale to jego problem, a nie Twój. Wysłane listem poleconym pismo uważa się za doręczone. Oczywiście, jak masz normalnego klienta, który nie otrzymał faktury, bo był na wczasach, to dla dobrej współpracy można mu wysłać drugi raz. Ale co do zasady z formalnego puntu widzenia, to że nie odebrał przesyłki, to już jego problem, a nie Twój.

Data: 2015-06-23 17:10:45
Autor: witek

korex wrote:
[...]

Ale mogl tylko nie chcial. Wystarczy
Zapozna sie jak dostanie pismo z sadu ewentualnie u komornika.

Data: 2015-06-22 17:18:40
Autor: Chiron

Użytkownik "korex" <efheugberug@wp.pl> napisał w wiadomości news:5588148a$0$8384$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wprawdzie nie znam się na prawie- jednak miałem jakiś czas temu sytuację z Urzędem Miasta- który do mnie wysłał pismo polecone, a następnie (byłem za granicą)- poszedł do sądu, żeby ten w trybie nakazowym wydał nakaz płatności. Ponieważ po powrocie odebrałem wszelką korespondencję...musiałem zacząć od prośby do sądu o przywrócenie terminu! Okazało się bowiem, ze samo wysłanie listu wystarczy- i nikogo nie obchodzi, że nie odebrano go. Czyli- wystarczyło, że wysłali pismo- i już sąd traktował je jak skutecznie doręczone. Niestety- wytłumaczył mi to dopiero prawnik, i całe szczęście, że mogłem udokumentować swój pobyt za granicą- bo inaczej sąd nie przywrócił by mi terminu. A sprawa była dla mnie poważna, bo z kwoty, którą początkowo w trybie nakazowym zasądził sąd- zapłaciłem ok.10% (kwota, do jakiej się poczuwałem- i chciałem im wpłacić)

--

Chiron

Data: 2015-06-22 14:20:18
Autor: witek
Chiron wrote:

wystarczyło, że wysłali pismo-
i już sąd traktował je jak skutecznie doręczone.

No i dokładnie tak samo jest z tym twoim poleconym. Nieodebrane, ale doręczone.

Data: 2015-06-28 12:51:12
Autor: Sebastian Biały
On 2015-06-22 21:20, witek wrote:
No i dokładnie tak samo jest z tym twoim poleconym. Nieodebrane, ale
doręczone.

Wyłacz na chwilę logikę prawną a włącz zwykłą: jak mozna coś *doręczyć* w sytuacji gdy druga strona nie odebrała? Mam wrażenie że slowo doręczyć nalezy rozumieć jako "wsadzenie w ręce odbiorcy". Postaraj sie nie właczać pseudo-logiki prawniczej i chwilę się nad tym zastanów.

Ustawodawcy mogą dowolnie redefiniować świat i ignorować faky, na tym polega proces ustawodawczy. Niestety mimo to głupie fakty twierdzą że przesyłka nie znajdująca się w rękach odbiorcy nie jest doręczona. Co najwyzej doawizowana.

Data: 2015-06-28 23:47:26
Autor: Liwiusz
On 2015-06-22 21:20, witek wrote:
[...]

Sensu to nie ma w tym, aby chcieć doręczyć coś fizycznie komuś, kto nie
chce, aby mu doręczono.

Jeśli tak stawiasz sprawę, to odpowiedź jest: nie można wymusić doręczenia.

Co prowadzi do wniosku, że albo nie pozostaje nic innego jak zastosować
"logikę prawniczą", albo uznać, że doręczenie fizycznie nie jest
konieczne, wówczas proszę nie zawracać gitary Grupie ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-06-29 20:21:12
Autor: Sebastian Biały
On 2015-06-28 23:47, Liwiusz wrote:
Co prowadzi do wniosku, że albo nie pozostaje nic innego jak zastosować
"logikę prawniczą", albo uznać, że doręczenie fizycznie nie jest
konieczne

Fizyczne? To sa jakies inne sposoby doręczenia niż fizyczne?

Data: 2015-06-29 20:23:21
Autor: Liwiusz
On 2015-06-28 23:47, Liwiusz wrote:
[...]

A o czym od paru dni tu piszemy? Hint: "Fikcja doręczenia".

--
Liwiusz

Data: 2015-06-30 08:53:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 29 Jun 2015, Sebastian Biały wrote:

On 2015-06-28 23:47, Liwiusz wrote:
[...]

  Ano cały czas to jest wałkowane: "prawne".
  Zawiera się w określeniu "mógł się zapoznać", a sprowadza się do
przyjęcia iż skutki są takie, jakby przesyłkę dostał.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-30 19:50:30
Autor: Sebastian Biały
On 2015-06-30 08:53, Gotfryd Smolik news wrote:
  Zawiera się w określeniu "mógł się zapoznać", a sprowadza się do
przyjęcia iż skutki są takie, jakby przesyłkę dostał.

Problem w tym że to gówniany, prawniczy workaround na niemozność dostarczenia przesyłki lub choćby lokalizacji osoby. I o ile w przypadku kombinatorów mozna to z wielkim trudem uzasadniać moralnie, to znajomy o malo nie stracił domu z tego powodu. W tym kraju nie można pojechać na wakację dluższe niż tydzień.

Data: 2015-06-30 20:05:37
Autor: Liwiusz
On 2015-06-30 08:53, Gotfryd Smolik news wrote:
  Zawiera się w określeniu "mĂłgł się zapoznać", a sprowadza się do
[...]

Raczej 2 tygodnie. No i trzeba pamiętać, że w orzecznictwie utarło się
coś, czego raczej nikt w praktyce nie robi - wyjeżdżasz -> ustanów
pełnomocnika do odbioru korespondencji -> niech odbiera i informuje o
waĹźnych sprawach.

Takie Ĺźycie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-01 08:18:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-06-30 20:05, Liwiusz pisze:
On 2015-06-30 08:53, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

coś, czego raczej nikt w praktyce nie robi - wyjeĹźdĹźasz ->  ustanĂłw
pełnomocnika do odbioru korespondencji ->  niech odbiera i informuje o
waĹźnych sprawach.

Rozumiem takie kombinacje, gdy ktos wyjeżdża przynajmniej na pół roku, ale nie jak jedzie na wakacje 2 tygodniowe. I otóż tak jak działa nasza kochana poczta, to czasem wystarczy trafić do szpitala na 8 dni i tez już się nie zdoła odebrać listu - tak miałem, mimo sprawdzenia przed wizytą w szpitalu poczty, listonosz wystawiał hurtem awiza i przynosił kiedy mu się chciało, więc do skrzynki trafiło kilka dni po tym jak trafiłem do szpitala, po powrocie wyjąłem 2 awiza, ale po przybyciu na pocztę okazało się, że dzień wcześniej przesyłki zostały zwrócone do adresata... Zresztą to nie był jedyny taki przypadek, wiedząc, że dostanę przesyłkę sam wybrałem się na pocztę i odebrałem przesyłkę, awizo znalazłem w skrzynce kilka dni później (pierwsze awizo). Skargi poprawiały działanie na miesiąc/dwa.... a później znowu to samo. Więc jak ktos narzeka na inposta, a nie pamięta jak było wcześniej, to ja nie wiem....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-07-01 08:32:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.07.2015 o 08:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Ale jak byłeś w szpitalu, to masz alibi i możesz w razie czego wnosić o przywrócenie terminu danej sprawy.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-07-01 19:40:48
Autor: Sebastian Biały
On 2015-07-01 08:32, Andrzej Lawa wrote:
Ale jak byłeś w szpitalu, to masz alibi i możesz w razie czego wnosić o
przywrĂłcenie terminu danej sprawy.

Tak. A w tym czasie komornik sprzeda dom. I nagle wystąpiły skutki nieodwracalne. Przywracaj.

Data: 2015-07-01 18:37:15
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55938648$0$8371$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz, wszytkie przesylki z allegro dotarly do mnie szybko ... i dotarly.

J.

Data: 2015-06-22 17:21:49
Autor: qwerty
Użytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5588274d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Podwójnie awizowane uznaje się za dostarczone.

Data: 2015-06-22 22:50:51
Autor: Chiron

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:mm996d$f32$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Możliwe. Ja miałem 3 awiza. Jakby nie patrzeć- to nie prawo. Raczej: "lewo"

--

Chiron

Data: 2015-06-23 22:33:04
Autor: qwerty
Użytkownik "Chiron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55887501$0$27520$65785112@news.neostrada.pl...
Możliwe. Ja miałem 3 awiza. Jakby nie patrzeć- to nie prawo. Raczej: "lewo"

Popatrz z drugiej strony.

Data: 2015-06-23 13:19:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.06.2015 o 15:58, korex pisze:
Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że
nie dostał moich rachunków.

Masz potwierdzenie nadania?

[...]

ROTFL

Data: 2015-06-25 01:10:23
Autor: Marek
On Tue, 23 Jun 2015 13:19:01 +0200, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
> [...]
> zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał
potwierdzenia,
> pozostanie elektronicznie śledzenie przesyłki.

Dlaczego rotfl, od dawna znany sposób na darmową korespondencje zwykłą, do skrzynki wrzuca się list bez znaczka, adresat musi być w polu nadawaca, list zostanie zawrócony "nadawcy" czyli naszemu adresatowi. Może na polecone też zadziała :-)

--
Marek

Data: 2015-06-25 06:44:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-25 o 01:10, Marek pisze:
> [...]

Dlaczego rotfl, od dawna znany sposób na darmową korespondencje zwykłą,
do skrzynki wrzuca się list bez znaczka, adresat musi być w polu
nadawaca, list zostanie zawrĂłcony "nadawcy" czyli naszemu adresatowi.

Ale próbowałeś, czy tylko słyszałeś? W znanych mi przypadkach list taki
szedł do adresata, który miał za niego zapłacić, albo lądował w "koszu".

Może na polecone też zadziała :-)

A tu pomyślałeś jeszcze mniej - jak wyślesz poleconego bez znaczka?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-25 08:44:21
Autor: Marek
On Thu, 25 Jun 2015 06:44:34 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ale próbowałeś, czy tylko słyszałeś?

Raz mi się udało w Szczecinie (lokalnie) z 5 lat temu, a słyszałem też, owszem, że chyba w Łodzi ktoś próbował, z sukcesem.

W znanych mi przypadkach list taki
szedł do adresata, który miał za niego zapłacić, albo lądował w
"koszu".

Chyba do nadawcy (czyli "adresata"), bo niby czemu adresat miałby być obiążany kosztami wysyłki?

--
Marek

Data: 2015-06-24 23:53:04
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 08:45:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Chyba do nadawcy (czyli "adresata"), bo niby czemu adresat miałby być
obiążany kosztami wysyłki?
Liwiusz dobrze pisze.
Jeśli trafi się list bez znaczka, lub ze znaczkami o zbyt małych nominałach to adresatowi proponują dopłacenie. Jeśli nie dopłaci to listu nie wydadzą.

Data: 2015-06-25 10:00:28
Autor: Marek
On Wed, 24 Jun 2015 23:53:04 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Ale na pewno to było w przypadku lokalnej korespondencji (bo to działa zdaje się tylko w takim zakresie). Jeśli tak, to czego wynika, że w kilku przypadkach się udało? Zmienili procedurę?
Miałem kiedyś przypadek, że list zwykły wysłany ze skrzynki w UK do PL miał niedopłatę (zły znaczek był przyklejony). List doszedł po miesiącu ze stęplem po angielsku, że przesyłka została opóźniona z powodu niedopłaty. Osobiście bardziej mi odpowiada opóźnienie niż brak doręczenia w przypadku niedopłaty.
A proponowanie obciążenia tym adresata to jakiś  absurd.

--
Marek

Data: 2015-06-25 05:50:12
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 10:01:06 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Ale na pewno to było w przypadku lokalnej korespondencji (bo to działa zdaje się tylko w takim zakresie).
Ale chyba nie ma różnic w opłatach w przypadku adresata lokalnego czy z innego województwa.

Data: 2015-06-25 11:15:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-25 o 10:00, Marek pisze:

A proponowanie obciążenia tym adresata to jakiś  absurd.

Dlaczego?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-25 11:41:43
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1137380104091431141@news.neostrada.pl...
[...]

Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz przyniosl list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

J.

Data: 2015-06-25 13:04:13
Autor: Marek
On Thu, 25 Jun 2015 11:41:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz
przyniosl
list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

Skąd, wolę późno i darmo.

--
Marek

Data: 2015-06-25 13:07:25
Autor: Marek
On Thu, 25 Jun 2015 13:04:13 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Thu, 25 Jun 2015 11:41:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
> Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz przyniosl > list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

Oczywiście jeśli mówimy o liście zwykłym. Swoją drogą dziwię się, że nie ma takiej usługi list zwykły darmo ale z załączoną ulotką reklamową (i może być późno).

--
Marek

Data: 2015-06-25 06:01:53
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 13:07:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Oczywiście jeśli mówimy o liście zwykłym. Swoją drogą dziwię się, że nie ma takiej usługi list zwykły darmo ale z załączoną ulotką reklamową (i może być późno).
Bo za doręczenie ulotki poczta kasuje coś koło 8gr a najtańszy list to chyba 1,75zł
Więc reklamodawca zapłaci 8 groszy a poczta miałaby wykonać usługe warta 1,75zł

Data: 2015-06-25 18:10:54
Autor: WAM
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
On Thu, 25 Jun 2015 06:01:53 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]
To niech poczta wklada 22 ulotki reklamowe ;)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-06-26 11:38:21
Autor: ąćęłńóśźż
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Kiedyś (lata 90-te) dostałem list z Czech z koniecznością dopłaty jakichś groszy.
Akurat wiedziałem, kto wysyła, ale dziwne jak PP PPTT kalkulowało te dopłatę

-- -- -
Miałem kiedyś przypadek, że list zwykły wysłany ze skrzynki w UK do PL miał niedopłatę (zły znaczek był przyklejony).
List doszedł po miesiącu ze stęplem po angielsku, że przesyłka została opóźniona z powodu niedopłaty.

Data: 2015-06-25 18:09:05
Autor: WAM
wrote:

Jeśli trafi się list bez znaczka, lub ze znaczkami o zbyt małych nominałach to adresatowi proponują dopłacenie.
Widac roznie bywa. Ja mialem takie sytuacje jako nadawca, że
otrzymywalem zwrot przed doreczyciela z prosba o doplate aby "wyszlo
ze skrzynki nadawczej" (list nadany do skrzynki na poczcie w swoim
rejonie. Zdarzylo sie tez ze z poczty zadzwonili abym przyjechal dokleic
znaczek (poczta w tym samym miescie ale inny rejon niz adres nadawcy,
numer telefonu byl na firmowej kopercie).
Ale mialem tez jako odbiorca zaproszenie do oplacenia roznicy+"kary" -
przy odmowie zabierali i odsylali z powrotem - nie wiem ile wtedy
musial doplacac nadawca (roznice+kare+kare do kary?).

WAM

Data: 2015-06-26 01:07:54
Autor: re
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Użytkownik "Kris"

[...]
-- -
Nie o to chodzi. Za zwrot listu była dodatkowa opłata.

Data: 2015-06-23 19:04:40
Autor: Stokrotka
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że nie
dostał moich rachunków.

A skąd wiesz, że on tam mieszka?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-06-23 17:13:48
Autor: witek
Stokrotka wrote:

Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że
nie
dostał moich rachunków.

A skąd wiesz, że on tam mieszka?

Jak ty juz cos walniesz to az smierdzi z daleka.

A po co on tam ma mieszkac.
Jak tez nie mieszkam na poczcie, a jednak listy wyslane na adres skrytki pocztowej dochodza do mnie.

Data: 2015-06-23 23:43:31
Autor: re
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Użytkownik "Stokrotka"

Co to ma wspólnego ?

Data: 2015-06-24 15:56:32
Autor: korex

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:mmc3jp$9ar$1usenet.news.interia.pl...

Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że nie
dostał moich rachunków.

A skąd wiesz, że on tam mieszka?

To adres firmy, która wciąż się tam znajduje

Data: 2015-06-25 08:54:28
Autor: Stokrotka
[...]

A list był do osoby prywatnej czy do firmy, bo to istotna rużnica.
Firma musi odbierać korespondencję praktycznie po wsze czasy, i dlatego lepiej firmy nie zakładać, zaś osoba prywatna może zmienić miejsce zamieszkania.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-06-23 23:42:04
Autor: re
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Użytkownik "korex"

[...]
Nie będzie zmuszona bardziej niż dzisiaj. Jak gość nie będzie się poczuwał to nie odbierze tak, jak teraz nie odbiera.

Data: 2015-06-24 15:57:36
Autor: korex
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:mmcjrt$ce2$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "korex"

[...]

Jak rozumiem, sądu już nie będzie to interesowało, czy on odbiera czy nie i tak czy siak beknie?

Data: 2015-06-25 23:45:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 24 Jun 2015, korex wrote:

Jak rozumiem, sądu już nie będzie to interesowało, czy on odbiera czy nie

  Z grubsza się zgadza. Ważne że "miał możliwość".

i tak czy siak beknie?

  Jeszcze definicja "bekania" jest potrzebna.
  Jak np. jest bankrutem, to wygranie procesu stanowi wzorcowy przykład
wyrzucenia pieniędzy ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-26 01:12:54
Autor: re
[...]

Czy odbiera listy sądu sądu nie będzie interesowało, ale te rachunki to raczej zupełnie inna sprawa, np może wcale nie rodzą zobowiązania.

Data: 2015-06-26 01:20:27
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-22 o 15:58, korex pisze:
[...]

A kiedy ostatni raz nadawałeś polecony? Bo teraz panienka z okienka od razu wklepuje dane listu do komputera i jak zobaczy taki sam adres nadawcy i odbiorcy, to pewnie zaprotestuje.

Data: 2015-06-26 01:39:42
Autor: PiotRek
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> napisał w wiadomości news:mmi2bv$soi$1node2.news.atman.pl...
[...]

Przepraszam, a na jakiej podstawie zaprotestuje? Nie wolno wysyłać listów
do siebie???

Piotr

Data: 2015-06-26 10:08:03
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-26 o 01:39, PiotRek pisze:
[...]

Z prawnego punktu widzenia wysyłać do siebie wolno. Ale poczta nie ma obowiązku przyjęcia każdej przesyłki. I co im zrobisz?

Data: 2015-06-26 11:07:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-26 o 10:08, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
[...]

Ma obowiązek.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-28 08:46:29
Autor: Stokrotka
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Z prawnego punktu widzenia wysyłać do siebie wolno. Ale poczta nie ma
obowiązku przyjęcia każdej przesyłki. I co im zrobisz?

Ma obowiązek.

A co ma obowiązek, do postępowania panienki w okienku?
Ona jest panem i władcą. I co ci da to, że ona ma obowiązek?
Jak mi panienka nie pszyjmuje listu, to drałuję na drugą pocztę, gdzie pszyjmują bez zmruzenia oka, a potem piszę skargę. I co mi po tej skardze? No nic, ale żułć wyleję i o tyle zdrowsza jestem.

--
(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)

Data: 2015-06-30 08:51:15
Autor: Gotfryd Smolik news
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
On Sun, 28 Jun 2015, Stokrotka wrote:

[...komuś...]
Ma obowiązek.

A co ma obowiązek, do postępowania panienki w okienku?

  Prawo do złożenia zażalenia lub skargi :>
  Z wnioskiem o pouczenie pracowników.

Ona jest panem i władcą. I co ci da to, że ona ma obowiązek?

  Po miesiącu przyjdzie pismo z działu prawnego, że rozpatrzyli,
pouczyli i powiadomili poczty w całym okręgu :P

  I teraz niespodzianka: faktycznie to działa, po miesiącu będą
przyjmować!

Jak mi panienka nie pszyjmuje listu, to drałuję na drugą pocztę,
gdzie pszyjmują bez zmruzenia oka, a potem piszę skargę.
I co mi po tej skardze?

  Jak wyżej.
  Składającemu w sumie nic, to tak pro publico bono.

pzdr, Gotfryd
(który przećwiczył tę wersję za czasów, kiedy to jeszcze na wekslu
miała być "potwierdzona data" wystawienia i poczta była na liście
instytucji upoważnionych i zobowiązanych do "potwierdzania")

Data: 2015-06-30 09:52:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-30 o 08:51, Gotfryd Smolik news pisze:

(który przećwiczył tę wersję za czasów, kiedy to jeszcze na wekslu
miała być "potwierdzona data" wystawienia i poczta była na liście
instytucji upoważnionych i zobowiązanych do "potwierdzania")

A nie pomyliło Ci się coś z kasowaniem opłaty skarbowej?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-04 10:27:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 30 Jun 2015, Liwiusz wrote:

[...]

  Oczywiście że pomyliło :)
  Oczywiście chodziło o datę na skasowaniu znaczków.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-30 05:23:35
Autor: witek
Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Polecony (opłacony) mozna sobie "wygenerować" w komputerze.
Potem na poczcie tylko pani kopertę zostawiam zanim zdazy cokolwiek krzyknąć.

Juz z nią ustaliłem, ze zwisa mi to, co jej komputer powie po sprapwdzeniu "w systemie". Zostawiam koperty i wychodzę. Ona swoją procedurkę robi później beze mnie. Powiedzialem, ze jak jej cos wyjdzie nie tak to ma sobie list wrzucic do kosza a ja wysle nastepny.

Nie przerabialem wersji co by bylo jakbym taki polecony do skrzynki wrzucił.,

Czy ich apliakcja przyjmie takie same adresy jako odbiorcy i nadwacy , nie sprawdzałem.

Data: 2015-06-30 17:05:31
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mmtqkj$n13$1@dont-email.me...
Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Mozna, ale problem moze byc ten sam.
Poza tym ... bez podpisu odrecznego nie liczy sie :-)

[...]

Chyba cos mylisz. Komputer moze jej nie pozwolic wpisac takiego adresu dwa razy.
Wiec nie przyjmie, a dokladniej to nie wyda potwierdzenia i nie przyjmie zaplaty.
Tak jakbys nic nie wyslal.

Aczkolwiek ... rozne osoby pod tym samym adresem sie zdarzaja, wiec powinien przyjmowac, ewentualnie mozna sprobowac dodac spacje, albo kropke, albo zamienic imie z nazwiskiem.

Nie przerabialem wersji co by bylo jakbym taki polecony do skrzynki wrzucił.,

nadal nie masz potwierdzenia ..

J.

Data: 2015-06-30 08:59:18
Autor: Kris

http://polecony.envelo.pl/?gclid=CjwKEAjw_MisBRCTuNPfoMqU4ngSJACrJv1Ve3TR0q1YNWEdxl3kShnB5X0qTooWxKH1pQYwh422BBoCIKTw_wcB

Data: 2015-06-30 18:24:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale tu "do skrzynki wrzuca" sama Poczta.

Jak ktos ma konto, albo chce zalozyc, to niech sprobuje - da sie wyslac list z dwoma takimi samymi adresami czy nie.
Bo jesli nie, to nie mamy rozwiazania problemu.

A jesli sie da ... no, ciekawe czy to cokolwiek da. Uzyskamy potwierdzenie, ze Kowalski wyslal list do Kowalskiego.
Nie wiem, czy to Nowakowi w czymkolwiek pomoze w razie spraw w sadzie.
Zaraz - czy envelo w ogole pozwala wpisac adres nadawcy, czy po zarejestrowaniu automatycznie wstawi adres z rejestracji ?
Adres klienta pewnie mozna zmienic, ludzie sie w koncu przeprowadzaja.

Dalej - Kowalski moze byc czujny, list obejrzec, zastanowic sie dlaczego sam do siebie napisal ... i nie przyjac.
Poczta mu wtedy wroci ... czy nie wroci i powiadomi odpowiednio swojego elektronicznego klienta ?
Zwroconego papierowego Kowalski tez moze nie przyjac ... ale to tak czy inaczej wracamy do problemu, co sad powie na takie potwierdzenie.

Ja bym tu wyslal list od Kowalskiej, albo na przyklad od Poczty Polskiej, Telekomunikacji czy Banku Polskiego.
Taki byc moze Kowalski przyjmie.
A gdzies tam  w czelusciach serwera envelo tresc listu jest.
I mogliby zaswiadczyc, ze list o takiej a takiej tresci Kowalskiemu dostarczyli.

Tylko, ze jesli przestrzegaja prawa telekomunikacyjnego, to tresc powinni kasowac szybko - zaraz po dostarczeniu, albo nawet po wydrukowaniu.
A czy wysylajacy nie popelnia przestepstwa ?

J.

Data: 2015-06-30 17:25:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-30 o 17:05, J.F. pisze:
[...]

Ale dlaczego w ogóle zakładasz, że komputer miałby na to nie pozwolić?
Przecież zakaz taki musiałby być specjalnie wdrożony w algorytm - jak i
po co?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-30 17:35:39
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mmucdt$pov$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Te komputery duzo rzeczy moga sprawdzac, wiec czemu nie to ?

Owszem, sensownosc mala, wiec szanse na to sa na moj gust male, ale jesli  jest takie sprawdzenie,
to moze na ostrzezeniu sie nie skonczyc, tylko zablokuje przyjecie.

W zasadzie jedyny sens takiego zabezpieczenia dostrzegam w tym, aby sprawdzic czy sie personel nie pomylil i jednego adresu nie wprowadzil dwa razy ...

J.

Data: 2015-06-30 17:44:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-30 o 17:35, J.F. pisze:
[...]

Komputery nic same nie sprawdzają. Potrzeba napisanego algorytmu.

Owszem, sensownosc mala, wiec szanse na to sa na moj gust male, ale
jesli  jest takie sprawdzenie,
to moze na ostrzezeniu sie nie skonczyc, tylko zablokuje przyjecie.

Ale dlaczego twórca systemu miałby taką blokadę ustanowić?

W zasadzie jedyny sens takiego zabezpieczenia dostrzegam w tym, aby
sprawdzic czy sie personel nie pomylil i jednego adresu nie wprowadzil
dwa razy ...

W sumie jeszcze się nie spotkałem, aby panienka przy okienku wklepywała
adresy do komputera. Właściwie zaryzykuję tezę, że w ogóle nie ma takiej
procedury - jakoś nie wyobrażam sobie wpisywania dziesiątek adresów np.
przy wysyłaniu z książką nadawczą.

Być może na późniejszym etapie jest to skanowanie i OCRowane.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-01 09:18:53
Autor: Stokrotka
[...]

Może poczta ma dostęp do bazy adresuw, gotowej?
Wiem, że jest w użędzie miasta, ale czy poczta ma dostęp? nie wiem? Raczej nie.
Ale ma włąsną bazę dość obszerną.
Pszecież jak odbierasz list polecony, to on jest już w komputerku, i adres zostanie tam na bardzo długo.
Tak więc panienka nie musi wklepywac adresu, a tylko znaleźś go.

--
(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-01 10:27:21
Autor: m
W dniu 30.06.2015 o 17:44, Liwiusz pisze:
> [...]
W sumie jeszcze się nie spotkałem, aby panienka przy okienku wklepywała
adresy do komputera. Właściwie zaryzykuję tezę, że w ogóle nie ma takiej

Hmm, to co ona robi tyle czasu podczas nadawania przeze mnie poleconego?
Nigdy nie miałem możliwości zajrzeć jej przez ramię bo między nami
szyba, ale czasu mitręży na stukanie w klawisze jak raz tyle żeby
starczyło na wklepanie adresów.

p. m.

Data: 2015-07-01 03:44:13
Autor: Kris
W dniu środa, 1 lipca 2015 10:27:20 UTC+2 użytkownik m napisał:
[...]
Tez mam ostatnio wrażenie że wpisują adresy. Ale to przy pojedynczych, prywatnych listach. Bo jak oddaje np. kilkanaście listów firmowych z książka nadawczą to raczej nic przy mnie nie przepisują. Może później cos tak klepią tego nie wykluczam. Przy najbliższej okazji zapytam..

Data: 2015-07-01 00:06:09
Autor: witek
Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

drukujeszs koperte ze znaczkiem i "erką".
Tresc sobie mozesz nawet na glinianej tabliczce wystukac.
Mylisz dwie rozne usługi.

[...]

Ona niczego nie wstukuje.
To ty wstukujesz w domu i drukujesz koperte.

Wiec nie przyjmie, a dokladniej to nie wyda potwierdzenia i nie przyjmie
zaplaty.
Tak jakbys nic nie wyslal.

jak wyzej.
nie masz pojecia o czym piszesz.

[...]

j.w.

Data: 2015-07-01 18:25:41
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mmvsde$32g$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Ok, mozna i tak.
No to sprawdz, czy mozna dwa razy ten sam adres.

Nie przerabialem wersji co by bylo jakbym taki polecony do skrzynki
wrzucił.,
nadal nie masz potwierdzenia ..

j.w.

Nie calkiem j.w., bo poczta nie bedzie brala odpowiedzialnosci za przesylke, ktorej mogles jej wcale nie dostarczyc.
Na razie widze, ze przesylke polecona mam dostarczyc do placowki, do skrzynki mogę wrzucic tylko zwykla.

Nie wiem - drukuje sie od razu nr listu poleconego, czy tylko nr znaczka,  reszta w placowce ?

O, sam sprawdzilem, daje sie ten sam adres wprowadzic, i na podgladzie jest nr R-ki, tzn na razie 00..0, ale zakładam, że bedzie.

Bo jakby sie wydrukowal nr listu ... mozna by wrzucic do skrzynki, jest pewna szansa, ze po przejsciu przez skaner, zostanie w systemie przestawiony status na "przyniesiono do placowki".
A nawet jak nie, to listonosz powinien przestawic na "odmowiono przyjecia" i "zwrot do nadawcy".

Z ciekawych opcji to widze "Elektroniczne Potwierdzenie Doręczenia albo Zwrotu".
Czyli otrzymamy na e-mail lub sms slad, ze list dostarczono, normalnie, czy przez zwrot.

Pytanie, czy to cokolwiek daje ... bo nadal ciekaw jestem, co sad na to - Kowalski przynosi powiadomienie, ze list od Nowaka do Nowaka doszedl, i czegos na tej podstawie chce.
A w ogole to nie wiadomo co w tym liscie bylo ... oszust jakis :-)

J.

Data: 2015-07-02 09:20:28
Autor: witek
J.F. wrote:

[...]

no wlasnie tez to musze przetrenowac. Kto i kiedy znajdzie, ze w skrzynce jest polecony.

[...]

Nic. Po za zabawą.

  bo nadal ciekaw jestem, co sad na to
- Kowalski przynosi powiadomienie, ze list od Nowaka do Nowaka doszedl,
i czegos na tej podstawie chce.
A w ogole to nie wiadomo co w tym liscie bylo ... oszust jakis :-)

List nie jest od ciebie wiec jak chcesz sie powoływac na cokolwiek.

Jak bym poprzetal na normalniej zwrotce.
Mogl sie zapoznac, ale nie chciał. Dla sądu wystarczy.

Data: 2015-09-28 12:20:39
Autor: ąćęłńóśźż
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Żartujesz, prawda?

-- -- -
Bo teraz panienka z okienka od razu wklepuje dane listu do komputera i jak zobaczy taki sam adres nadawcy i odbiorcy

Data: 2015-07-01 20:55:21
Autor: Jacek
[...]
Znam taki przypadek, gdzie mieszkają pod jednym adresem rodzice gościa oraz on z żoną. Ponieważ od lat są skłóceni, to cała wymiana informacji odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej listami poleconymi ZPO.
Poczta ma stałych klientów, a listy dochodzą niezawodnie ;-)
Jacek

Data: 2015-07-08 22:22:23
Autor: Krzysztof kw1618 z Warszawy
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Znam osobę, która wyjeżdżając na urlopy, zamiast taszczyć bagaż ze sobą to
nadaje pocztą, bo i tak "na jutro" ma to w miejscowości docelowej. Wtedy
nie ma problemu, bo adres nadawcy, to adres zamieszkania, a adresat, ta
sama osoba, poste restante

ale z powrotem nadawanie pisał, adres swój jako nadawca i adresat i w
zasadzie chodziło, aż się naciął na beton w urzędzie pocztowym że niedasie.
Chwile pomyślał i nadawce zrobił poste restante... też się nie dało.
Nie potrafili tego uzasadnić, tylko, że niedasie i już.

To wpisał adres sąsiada i się dało.

--
Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
http://grupy.3mam.net/

polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy