polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Data: 2015-06-23 13:19:01
Autor: Andrzej Lawa
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
W dniu 22.06.2015 o 15:58, korex pisze:
Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że
nie dostał moich rachunków.

Masz potwierdzenie nadania?

Czy można wysłać polecony do kogoś, wpisując w polu nadawcy ten sam
adres, co odbiorcy? Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie
zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia,
pozostanie elektronicznie śledzenie przesyłki.

ROTFL

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-06-25 01:10:23
Autor: Marek
On Tue, 23 Jun 2015 13:19:01 +0200, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
> [...]
> zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał
potwierdzenia,
> pozostanie elektronicznie śledzenie przesyłki.

Dlaczego rotfl, od dawna znany sposób na darmową korespondencje zwykłą, do skrzynki wrzuca się list bez znaczka, adresat musi być w polu nadawaca, list zostanie zawrócony "nadawcy" czyli naszemu adresatowi. Może na polecone też zadziała :-)

--
Marek

Data: 2015-06-25 06:44:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-25 o 01:10, Marek pisze:
> [...]

Dlaczego rotfl, od dawna znany sposób na darmową korespondencje zwykłą,
do skrzynki wrzuca się list bez znaczka, adresat musi być w polu
nadawaca, list zostanie zawrĂłcony "nadawcy" czyli naszemu adresatowi.

Ale próbowałeś, czy tylko słyszałeś? W znanych mi przypadkach list taki
szedł do adresata, który miał za niego zapłacić, albo lądował w "koszu".

Może na polecone też zadziała :-)

A tu pomyślałeś jeszcze mniej - jak wyślesz poleconego bez znaczka?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-25 08:44:21
Autor: Marek
On Thu, 25 Jun 2015 06:44:34 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ale próbowałeś, czy tylko słyszałeś?

Raz mi się udało w Szczecinie (lokalnie) z 5 lat temu, a słyszałem też, owszem, że chyba w Łodzi ktoś próbował, z sukcesem.

W znanych mi przypadkach list taki
szedł do adresata, który miał za niego zapłacić, albo lądował w
"koszu".

Chyba do nadawcy (czyli "adresata"), bo niby czemu adresat miałby być obiążany kosztami wysyłki?

--
Marek

Data: 2015-06-24 23:53:04
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 08:45:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Chyba do nadawcy (czyli "adresata"), bo niby czemu adresat miałby być
obiążany kosztami wysyłki?
Liwiusz dobrze pisze.
Jeśli trafi się list bez znaczka, lub ze znaczkami o zbyt małych nominałach to adresatowi proponują dopłacenie. Jeśli nie dopłaci to listu nie wydadzą.

Data: 2015-06-25 10:00:28
Autor: Marek
On Wed, 24 Jun 2015 23:53:04 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Ale na pewno to było w przypadku lokalnej korespondencji (bo to działa zdaje się tylko w takim zakresie). Jeśli tak, to czego wynika, że w kilku przypadkach się udało? Zmienili procedurę?
Miałem kiedyś przypadek, że list zwykły wysłany ze skrzynki w UK do PL miał niedopłatę (zły znaczek był przyklejony). List doszedł po miesiącu ze stęplem po angielsku, że przesyłka została opóźniona z powodu niedopłaty. Osobiście bardziej mi odpowiada opóźnienie niż brak doręczenia w przypadku niedopłaty.
A proponowanie obciążenia tym adresata to jakiś  absurd.

--
Marek

Data: 2015-06-25 05:50:12
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 10:01:06 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Ale na pewno to było w przypadku lokalnej korespondencji (bo to działa zdaje się tylko w takim zakresie).
Ale chyba nie ma różnic w opłatach w przypadku adresata lokalnego czy z innego województwa.

Data: 2015-06-25 11:15:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-25 o 10:00, Marek pisze:

A proponowanie obciążenia tym adresata to jakiś  absurd.

Dlaczego?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-25 11:41:43
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1137380104091431141@news.neostrada.pl...
[...]

Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz przyniosl list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

J.

Data: 2015-06-25 13:04:13
Autor: Marek
On Thu, 25 Jun 2015 11:41:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz
przyniosl
list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

Skąd, wolę późno i darmo.

--
Marek

Data: 2015-06-25 13:07:25
Autor: Marek
On Thu, 25 Jun 2015 13:04:13 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Thu, 25 Jun 2015 11:41:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
> Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz przyniosl > list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

Oczywiście jeśli mówimy o liście zwykłym. Swoją drogą dziwię się, że nie ma takiej usługi list zwykły darmo ale z załączoną ulotką reklamową (i może być późno).

--
Marek

Data: 2015-06-25 06:01:53
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 13:07:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Oczywiście jeśli mówimy o liście zwykłym. Swoją drogą dziwię się, że nie ma takiej usługi list zwykły darmo ale z załączoną ulotką reklamową (i może być późno).
Bo za doręczenie ulotki poczta kasuje coś koło 8gr a najtańszy list to chyba 1,75zł
Więc reklamodawca zapłaci 8 groszy a poczta miałaby wykonać usługe warta 1,75zł

Data: 2015-06-25 18:10:54
Autor: WAM
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
On Thu, 25 Jun 2015 06:01:53 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]
To niech poczta wklada 22 ulotki reklamowe ;)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-06-26 11:38:21
Autor: ąćęłńóśźż
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Kiedyś (lata 90-te) dostałem list z Czech z koniecznością dopłaty jakichś groszy.
Akurat wiedziałem, kto wysyła, ale dziwne jak PP PPTT kalkulowało te dopłatę

-- -- -
Miałem kiedyś przypadek, że list zwykły wysłany ze skrzynki w UK do PL miał niedopłatę (zły znaczek był przyklejony).
List doszedł po miesiącu ze stęplem po angielsku, że przesyłka została opóźniona z powodu niedopłaty.

Data: 2015-06-25 18:09:05
Autor: WAM
wrote:

Jeśli trafi się list bez znaczka, lub ze znaczkami o zbyt małych nominałach to adresatowi proponują dopłacenie.
Widac roznie bywa. Ja mialem takie sytuacje jako nadawca, że
otrzymywalem zwrot przed doreczyciela z prosba o doplate aby "wyszlo
ze skrzynki nadawczej" (list nadany do skrzynki na poczcie w swoim
rejonie. Zdarzylo sie tez ze z poczty zadzwonili abym przyjechal dokleic
znaczek (poczta w tym samym miescie ale inny rejon niz adres nadawcy,
numer telefonu byl na firmowej kopercie).
Ale mialem tez jako odbiorca zaproszenie do oplacenia roznicy+"kary" -
przy odmowie zabierali i odsylali z powrotem - nie wiem ile wtedy
musial doplacac nadawca (roznice+kare+kare do kary?).

WAM

Data: 2015-06-26 01:07:54
Autor: re
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Użytkownik "Kris"

[...]
-- -
Nie o to chodzi. Za zwrot listu była dodatkowa opłata.

polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy