polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Data: 2015-06-26 01:20:27
Autor: Tomasz Wójtowicz
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
W dniu 2015-06-22 o 15:58, korex pisze:
Pewien jegomo¶ć, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że
nie dostał moich rachunków.
Czy można wysłać polecony do kogo¶, wpisuj±c w polu nadawcy ten sam
adres, co odbiorcy? Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie
zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia,
pozostanie elektronicznie ¶ledzenie przesyłki.

A kiedy ostatni raz nadawałe¶ polecony? Bo teraz panienka z okienka od razu wklepuje dane listu do komputera i jak zobaczy taki sam adres nadawcy i odbiorcy, to pewnie zaprotestuje.

Data: 2015-06-26 01:39:42
Autor: PiotRek
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:mmi2bv$soi$1node2.news.atman.pl...
[...]

Przepraszam, a na jakiej podstawie zaprotestuje? Nie wolno wysyłać listów
do siebie???

Piotr

Data: 2015-06-26 10:08:03
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-26 o 01:39, PiotRek pisze:
[...]

Z prawnego punktu widzenia wysyłać do siebie wolno. Ale poczta nie ma obowi±zku przyjęcia każdej przesyłki. I co im zrobisz?

Data: 2015-06-26 11:07:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-26 o 10:08, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
W dniu 2015-06-26 o 01:39, PiotRek pisze:
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> napisał w
wiadomości news:mmi2bv$soi$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-06-22 o 15:58, korex pisze:
Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że
nie dostał moich rachunków.
Czy można wysłać polecony do kogoś, wpisując w polu nadawcy ten sam
adres, co odbiorcy? Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie
zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia,
pozostanie elektronicznie śledzenie przesyłki.

A kiedy ostatni raz nadawałeś polecony? Bo teraz panienka z okienka od
[...]

obowiązku przyjęcia każdej przesyłki. I co im zrobisz?

Ma obowiÄ…zek.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-28 08:46:29
Autor: Stokrotka
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy

Z prawnego punktu widzenia wysyłać do siebie wolno. Ale poczta nie ma
obowiązku przyjęcia każdej przesyłki. I co im zrobisz?

Ma obowiÄ…zek.

A co ma obowiązek, do postępowania panienki w okienku?
Ona jest panem i władcą. I co ci da to, że ona ma obowiązek?
Jak mi panienka nie pszyjmuje listu, to drałuję na drugą pocztę, gdzie pszyjmują bez zmruzenia oka, a potem piszę skargę. I co mi po tej skardze? No nic, ale żułć wyleję i o tyle zdrowsza jestem.

--
(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)

Data: 2015-06-30 08:51:15
Autor: Gotfryd Smolik news
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
On Sun, 28 Jun 2015, Stokrotka wrote:

[...komu¶...]
Ma obowi±zek.

A co ma obowi±zek, do postępowania panienki w okienku?

  Prawo do złożenia zażalenia lub skargi :>
  Z wnioskiem o pouczenie pracowników.

Ona jest panem i władc±. I co ci da to, że ona ma obowi±zek?

  Po miesi±cu przyjdzie pismo z działu prawnego, że rozpatrzyli,
pouczyli i powiadomili poczty w całym okręgu :P

  I teraz niespodzianka: faktycznie to działa, po miesi±cu będ±
przyjmować!

Jak mi panienka nie pszyjmuje listu, to drałuję na drug± pocztę,
gdzie pszyjmuj± bez zmruzenia oka, a potem piszę skargę.
I co mi po tej skardze?

  Jak wyżej.
  Składaj±cemu w sumie nic, to tak pro publico bono.

pzdr, Gotfryd
(który przećwiczył tę wersję za czasów, kiedy to jeszcze na wekslu
miała być "potwierdzona data" wystawienia i poczta była na li¶cie
instytucji upoważnionych i zobowi±zanych do "potwierdzania")

Data: 2015-06-30 09:52:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-30 o 08:51, Gotfryd Smolik news pisze:

(który przećwiczył tę wersję za czasów, kiedy to jeszcze na wekslu
miała być "potwierdzona data" wystawienia i poczta była na liście
instytucji upowaĹĽnionych i zobowiÄ…zanych do "potwierdzania")

A nie pomyliło Ci się coś z kasowaniem opłaty skarbowej?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-04 10:27:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 30 Jun 2015, Liwiusz wrote:

[...]

A nie pomyliło Ci się co¶ z kasowaniem opłaty skarbowej?

  Oczywi¶cie że pomyliło :)
  Oczywi¶cie chodziło o datę na skasowaniu znaczków.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-30 05:23:35
Autor: witek
Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Polecony (opłacony) mozna sobie "wygenerować" w komputerze.
Potem na poczcie tylko pani kopertę zostawiam zanim zdazy cokolwiek krzykn±ć.

Juz z ni± ustaliłem, ze zwisa mi to, co jej komputer powie po sprapwdzeniu "w systemie". Zostawiam koperty i wychodzę. Ona swoj± procedurkę robi póĽniej beze mnie. Powiedzialem, ze jak jej cos wyjdzie nie tak to ma sobie list wrzucic do kosza a ja wysle nastepny.

Nie przerabialem wersji co by bylo jakbym taki polecony do skrzynki wrzucił.,

Czy ich apliakcja przyjmie takie same adresy jako odbiorcy i nadwacy , nie sprawdzałem.

Data: 2015-06-30 17:05:31
Autor: J.F.
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mmtqkj$n13$1@dont-email.me...
Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Mozna, ale problem moze byc ten sam.
Poza tym ... bez podpisu odrecznego nie liczy sie :-)

[...]

Chyba cos mylisz. Komputer moze jej nie pozwolic wpisac takiego adresu dwa razy.
Wiec nie przyjmie, a dokladniej to nie wyda potwierdzenia i nie przyjmie zaplaty.
Tak jakbys nic nie wyslal.

Aczkolwiek ... rozne osoby pod tym samym adresem sie zdarzaja, wiec powinien przyjmowac, ewentualnie mozna sprobowac dodac spacje, albo kropke, albo zamienic imie z nazwiskiem.

Nie przerabialem wersji co by bylo jakbym taki polecony do skrzynki wrzucił.,

nadal nie masz potwierdzenia ..

J.

Data: 2015-06-30 08:59:18
Autor: Kris

http://polecony.envelo.pl/?gclid=CjwKEAjw_MisBRCTuNPfoMqU4ngSJACrJv1Ve3TR0q1YNWEdxl3kShnB5X0qTooWxKH1pQYwh422BBoCIKTw_wcB

Data: 2015-06-30 18:24:22
Autor: J.F.
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Ale tu "do skrzynki wrzuca" sama Poczta.

Jak ktos ma konto, albo chce zalozyc, to niech sprobuje - da sie wyslac list z dwoma takimi samymi adresami czy nie.
Bo jesli nie, to nie mamy rozwiazania problemu.

A jesli sie da ... no, ciekawe czy to cokolwiek da. Uzyskamy potwierdzenie, ze Kowalski wyslal list do Kowalskiego.
Nie wiem, czy to Nowakowi w czymkolwiek pomoze w razie spraw w sadzie.
Zaraz - czy envelo w ogole pozwala wpisac adres nadawcy, czy po zarejestrowaniu automatycznie wstawi adres z rejestracji ?
Adres klienta pewnie mozna zmienic, ludzie sie w koncu przeprowadzaja.

Dalej - Kowalski moze byc czujny, list obejrzec, zastanowic sie dlaczego sam do siebie napisal ... i nie przyjac.
Poczta mu wtedy wroci ... czy nie wroci i powiadomi odpowiednio swojego elektronicznego klienta ?
Zwroconego papierowego Kowalski tez moze nie przyjac ... ale to tak czy inaczej wracamy do problemu, co sad powie na takie potwierdzenie.

Ja bym tu wyslal list od Kowalskiej, albo na przyklad od Poczty Polskiej, Telekomunikacji czy Banku Polskiego.
Taki byc moze Kowalski przyjmie.
A gdzies tam  w czelusciach serwera envelo tresc listu jest.
I mogliby zaswiadczyc, ze list o takiej a takiej tresci Kowalskiemu dostarczyli.

Tylko, ze jesli przestrzegaja prawa telekomunikacyjnego, to tresc powinni kasowac szybko - zaraz po dostarczeniu, albo nawet po wydrukowaniu.
A czy wysylajacy nie popelnia przestepstwa ?

J.

Data: 2015-06-30 17:25:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-30 o 17:05, J.F. pisze:
[...]

Ale dlaczego w ogóle zakładasz, że komputer miałby na to nie pozwolić?
Przecież zakaz taki musiałby być specjalnie wdrożony w algorytm - jak i
po co?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-30 17:35:39
Autor: J.F.
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mmucdt$pov$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Te komputery duzo rzeczy moga sprawdzac, wiec czemu nie to ?

Owszem, sensownosc mala, wiec szanse na to sa na moj gust male, ale jesli  jest takie sprawdzenie,
to moze na ostrzezeniu sie nie skonczyc, tylko zablokuje przyjecie.

W zasadzie jedyny sens takiego zabezpieczenia dostrzegam w tym, aby sprawdzic czy sie personel nie pomylil i jednego adresu nie wprowadzil dwa razy ...

J.

Data: 2015-06-30 17:44:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-30 o 17:35, J.F. pisze:
[...]

Komputery nic same nie sprawdzajÄ…. Potrzeba napisanego algorytmu.

Owszem, sensownosc mala, wiec szanse na to sa na moj gust male, ale
jesli  jest takie sprawdzenie,
to moze na ostrzezeniu sie nie skonczyc, tylko zablokuje przyjecie.

Ale dlaczego twórca systemu miałby taką blokadę ustanowić?

W zasadzie jedyny sens takiego zabezpieczenia dostrzegam w tym, aby
sprawdzic czy sie personel nie pomylil i jednego adresu nie wprowadzil
dwa razy ...

W sumie jeszcze się nie spotkałem, aby panienka przy okienku wklepywała
adresy do komputera. Właściwie zaryzykuję tezę, że w ogóle nie ma takiej
procedury - jakoĹ› nie wyobraĹĽam sobie wpisywania dziesiÄ…tek adresĂłw np.
przy wysyłaniu z książką nadawczą.

Być może na późniejszym etapie jest to skanowanie i OCRowane.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-01 09:18:53
Autor: Stokrotka
[...]

Może poczta ma dostęp do bazy adresuw, gotowej?
Wiem, że jest w użędzie miasta, ale czy poczta ma dostęp? nie wiem? Raczej nie.
Ale ma włąsną bazę dość obszerną.
Pszecież jak odbierasz list polecony, to on jest już w komputerku, i adres zostanie tam na bardzo długo.
Tak więc panienka nie musi wklepywac adresu, a tylko znaleźś go.

--
(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-01 10:27:21
Autor: m
W dniu 30.06.2015 o 17:44, Liwiusz pisze:
> [...]
W sumie jeszcze się nie spotkałem, aby panienka przy okienku wklepywała
adresy do komputera. Właściwie zaryzykuję tezę, że w ogóle nie ma takiej

Hmm, to co ona robi tyle czasu podczas nadawania przeze mnie poleconego?
Nigdy nie miałem możliwości zajrzeć jej przez ramię bo między nami
szyba, ale czasu mitręży na stukanie w klawisze jak raz tyle żeby
starczyło na wklepanie adresów.

p. m.

Data: 2015-07-01 03:44:13
Autor: Kris
W dniu ¶roda, 1 lipca 2015 10:27:20 UTC+2 użytkownik m napisał:
Hmm, to co ona robi tyle czasu podczas nadawania przeze mnie poleconego?
Nigdy nie miałem możliwo¶ci zajrzeć jej przez ramię bo między nami
szyba, ale czasu mitręży na stukanie w klawisze jak raz tyle żeby
starczyło na wklepanie adresów.
Tez mam ostatnio wrażenie że wpisuj± adresy. Ale to przy pojedynczych, prywatnych listach. Bo jak oddaje np. kilkana¶cie listów firmowych z ksi±żka nadawcz± to raczej nic przy mnie nie przepisuj±. Może póĽniej cos tak klepi± tego nie wykluczam. Przy najbliższej okazji zapytam..

Data: 2015-07-01 00:06:09
Autor: witek
Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

drukujeszs koperte ze znaczkiem i "erk±".
Tresc sobie mozesz nawet na glinianej tabliczce wystukac.
Mylisz dwie rozne usługi.

[...]

Ona niczego nie wstukuje.
To ty wstukujesz w domu i drukujesz koperte.

Wiec nie przyjmie, a dokladniej to nie wyda potwierdzenia i nie przyjmie
zaplaty.
Tak jakbys nic nie wyslal.

jak wyzej.
nie masz pojecia o czym piszesz.

[...]

j.w.

Data: 2015-07-01 18:25:41
Autor: J.F.
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mmvsde$32g$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Ok, mozna i tak.
No to sprawdz, czy mozna dwa razy ten sam adres.

Nie przerabialem wersji co by bylo jakbym taki polecony do skrzynki
wrzucił.,
nadal nie masz potwierdzenia ..

j.w.

Nie calkiem j.w., bo poczta nie bedzie brala odpowiedzialnosci za przesylke, ktorej mogles jej wcale nie dostarczyc.
Na razie widze, ze przesylke polecona mam dostarczyc do placowki, do skrzynki mogę wrzucic tylko zwykla.

Nie wiem - drukuje sie od razu nr listu poleconego, czy tylko nr znaczka,  reszta w placowce ?

O, sam sprawdzilem, daje sie ten sam adres wprowadzic, i na podgladzie jest nr R-ki, tzn na razie 00..0, ale zakładam, że bedzie.

Bo jakby sie wydrukowal nr listu ... mozna by wrzucic do skrzynki, jest pewna szansa, ze po przejsciu przez skaner, zostanie w systemie przestawiony status na "przyniesiono do placowki".
A nawet jak nie, to listonosz powinien przestawic na "odmowiono przyjecia" i "zwrot do nadawcy".

Z ciekawych opcji to widze "Elektroniczne Potwierdzenie Doręczenia albo Zwrotu".
Czyli otrzymamy na e-mail lub sms slad, ze list dostarczono, normalnie, czy przez zwrot.

Pytanie, czy to cokolwiek daje ... bo nadal ciekaw jestem, co sad na to - Kowalski przynosi powiadomienie, ze list od Nowaka do Nowaka doszedl, i czegos na tej podstawie chce.
A w ogole to nie wiadomo co w tym liscie bylo ... oszust jakis :-)

J.

Data: 2015-07-02 09:20:28
Autor: witek
J.F. wrote:

[...]

no wlasnie tez to musze przetrenowac. Kto i kiedy znajdzie, ze w skrzynce jest polecony.

[...]

Nic. Po za zabaw±.

  bo nadal ciekaw jestem, co sad na to
- Kowalski przynosi powiadomienie, ze list od Nowaka do Nowaka doszedl,
i czegos na tej podstawie chce.
A w ogole to nie wiadomo co w tym liscie bylo ... oszust jakis :-)

List nie jest od ciebie wiec jak chcesz sie powoływac na cokolwiek.

Jak bym poprzetal na normalniej zwrotce.
Mogl sie zapoznac, ale nie chciał. Dla s±du wystarczy.

Data: 2015-09-28 12:20:39
Autor: ±ćęłń󶼿
polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
Żartujesz, prawda?

-- -- -