polerowanie okularów

Data: 2009-11-19 19:34:32
Autor: Krzysztof
polerowanie okularów
Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna sposób na doprowadzenie
porysowanych plastykowych soczewek okularowych do dobrego stanu?
Proszę o poradę.
KK

Data: 2009-11-19 11:38:39
Autor: jilett
polerowanie okularów
On 19 Lis, 19:34, Krzysztof <kkgdy...@gmail.com> wrote:
Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna sposób na doprowadzenie
porysowanych plastykowych soczewek okularowych do dobrego stanu?
Proszę o poradę.
KK

Nie ma takiej opcji, domowym sposobem :]
___
Iza

Data: 2009-11-20 02:29:40
Autor: BQB
polerowanie okularów
jilett pisze:
[...]

Jest, tylko bardzo upierdliwa - pasta do zębów i mięciutki materiał - w zależności od rys, po pewnym czasie będziesz wolał kupić nowe szkła, ewentualnie pasta do zębów i taki dremelek z odpowiednią końcówką polerującą, ale ta soczewka to idealnej krzywizny już mieć nie będzie raczej, chyba, że masz taką wprawną rękę niczym robot.

Data: 2009-11-20 06:15:38
Autor: XL
polerowanie okularów
Dnia Fri, 20 Nov 2009 02:29:40 +0100, BQB napisał(a):

jilett pisze:
[...]

Tak, to sposób na uzyskanie tzw dymnych - czyli o jednolitej matowiźnie...
;PPP

--

Ikselka.

Data: 2009-11-20 21:45:50
Autor: BQB
polerowanie okularów

jilett pisze:
[...]

Nie doczytałem, że plastikowych - późno już było :P
W szklanych nie ma problemu ;-)

Data: 2009-11-20 23:05:44
Autor: XL
polerowanie okularów

jilett pisze:
[...]

Ale można sobie zabarwić na różowo - każde :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-11-20 23:17:58
Autor: Prawusek
polerowanie okularów

"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message
XL pisze:

> [...]
matowiźnie...
> ;PPP

Nie doczytałem, że plastikowych - późno już było :P

Może wystarczy wymycie?

Data: 2009-11-19 23:24:38
Autor: Moorek
polerowanie okularów
[...]

Nie da rady - przez polerowanie zmieniasz po pierwsze grubość i
dokładność soczewki poza tym nie wykonasz tego dokładnie aby nie było
rys - polerowanie pastą tworzy nowe mikro ryski na dużo większym
obszarze a tego nie zapolerujesz,
co najgorsze to ścierasz warstwy utwardzające, antyrefleksyjne i inne
jeżeli takowe posiadają twoje soczewki -
Polecam zostawić tak jak jest lub kupić nowe jak już uzbierasz kasę..

Data: 2009-11-20 09:19:12
Autor: gary
polerowanie okularów
Krzysztof pisze:
Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna sposób na doprowadzenie
porysowanych plastykowych soczewek okularowych do dobrego stanu?
Proszę o poradę.
KK
displex ?
ale nie ręczę za utrzymanie niezmienionej wartości dioptrii

Data: 2009-11-20 17:19:30
Autor: Krzysztof
polerowanie okularów
displex

Dziękuję za odpowiedzi.

Data: 2009-11-21 15:48:00
Autor: slaweks
polerowanie okularów
On 20 Lis, 09:19, gary <g...@cooper.pl> wrote:
Krzysztof pisze:> Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna sposób na doprowadzenie
> [...]
> KK

displex ?
ale nie ręczę za utrzymanie niezmienionej wartości dioptrii

To nie kwestia dioptrii tylko czy da się przez takie okulary potem
patrzeć.
Każdy taki syf będzie potem źródłem odbić i innych, pozornych, źródeł
światła.
Tak samo jak przez brudne okulary nie da się oglądać telewizji, jeśli
tylko telewizor
jest jedynym źródłem światła.

Data: 2009-11-22 17:24:45
Autor: Rentier
polerowanie okularów
Krzysztof pisze:
Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna sposób na doprowadzenie
porysowanych plastykowych soczewek okularowych do dobrego stanu?
Proszę o poradę.
KK
Na świecie poleruje sie lustra teleskopów z duzym powodzeniem, wiec 2 nedzne szybki nawet z pleksy, to IMO pikuś.
Problem w odpowiedniej paście polerskiej i tyle.
Skoro facet chce sie bawic, to czemu mu zabronić.Wymienić szkła zawsze może.

Data: 2009-11-29 19:19:46
Autor: Piotrek
polerowanie okularów
Na świecie poleruje sie lustra teleskopów z duzym powodzeniem, wiec 2 nedzne szybki nawet z pleksy, to IMO pikuś.

recznie sie je poleruje ? :)

Problem w odpowiedniej paście polerskiej i tyle.

i recznie uzyska taki efekt ze nigdzie nie bedzie jakis krzywizn ktore pozniej beda utrudniac patrzenie przez te okulary ?

Skoro facet chce sie bawic, to czemu mu zabronić.Wymienić szkła zawsze może.

szkoda jego czasu i pieniedzy

--
pzdr
piotrek