policja odmawia przyjecia zgloszenia

Data: 2014-03-14 17:16:22
Autor: Sonn
policja odmawia przyjecia zgloszenia
W dniu 2014-03-14 14:50, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Byl wypadek na stoku.
Zderzenie dwoch osob, zakonczone zlamaniami obojga poszkodowanych.
Kazda z osob przedstawia rozne opsy zdarzenia. Stok jest monitorowany,
kamerka obejmuje miejsce wypadku.
Po wypadku poszkodowani zostali opatrzeni na miejscu i nastepne srodkami
wlasnymi udali sie do szpitala.
Po telefonie na policje w celu zgloszenia wypadku i zabezpieczeniu
sladow (kamera, swiadkowie) uslyszano, zeby zglosic sie po 6 tygodniach,
po wyleczeniu.
Co teraz robic?
Czy policja moze odmowic przyjecia zgloszenia telefonicznego?

Sprawa rozbija sie o to jakich obrażeń doznali uczestnicy zdarzenia. Jeśli naruszających czynności narzadów ciała na okres  poniżej 7 dni to nie warto Policji  wszczynać postępowania. Jeśli doznali obrażeń naruszających czynności uszkodzonych narządów ciała na okres powyżej 7 dni to już inna historia

--
Sonn

Data: 2014-03-14 17:28:42
Autor: Titus Atomicus
policja odmawia przyjecia zgloszenia
In article <53232b6f$0$4836$c3e8da3$8cc27719@news.astraweb.com>,
 Sonn <paszolwon@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Sprawa rozbija sie o to jakich obrażeń doznali uczestnicy zdarzenia. Jeśli naruszających czynności narzadów ciała na okres  poniżej 7 dni to nie warto Policji  wszczynać postępowania. Jeśli doznali obrażeń naruszających czynności uszkodzonych narządów ciała na okres powyżej 7 dni to już inna historia

No, akurat ta poszkodowana jest unieruchomiona na 6 tygodni.
Ale sprawa juz rozwiazana. Dzisiejszy dyzurny przyjal zgloszenie.
--
TA

Data: 2014-03-15 12:46:45
Autor: Gruby Jendrek

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-BD124E.17284114032014@node1.news.atman.pl...

No, akurat ta poszkodowana jest unieruchomiona na 6 tygodni.
Ale sprawa juz rozwiazana. Dzisiejszy dyzurny przyjal zgloszenie.

Tak z czystej ciekawości - jakie zgłoszenie? Zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia lub przestępstwa? Czy jak na meczu jest brutalny faul zakończony poważną kontuzją to też przyjadą jak się zadzwoni?
Mam wrażenie że dzisiaj się jakiś mniej doświadczony dyżurny trafił.

A.

Data: 2014-03-15 13:24:03
Autor: Ajgul

Użytkownik "Gruby Jendrek" <sokolo1@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lg1ejp$kre$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie do końca. Wypadek to niekoniecznie na szosie. Mógł być narciarz nawalony, albo jechał w sposób narażający innych na niebezpieczeństwo. Nie musisz mieć kodeksu narciarza, żeby kogoś oskarżyć o zachowanie niebezpieczne.
To nieumyślne, ale jednak spowodowanie uszczerbku na zdrowiu, itd...

Aygul

Data: 2014-03-17 12:30:06
Autor: Gruby Jendrek

Użytkownik "Ajgul" <pronto3@kalmuk.uz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg1gjt$i8s$1@speranza.aioe.org...

[...]

A przeczytałeś co pisze wątkotwórca? Tu nie chodzi o oskarżenie kogoś o spowodowanie wypadku (jaki by ten wypadek nie był) tylko o proces cywilny.
No chyba że "panie władzo, jeden nawalony szaleniec tak niebezpiecznie jechał na nartach że sie oboje połamaliśmy i jesteśmy w szpitalu, przyjedzcie go aresztować a jak już go skarzą to ja wyrwę odszkodowanie" - ale raczej mi na to nie wygląda.

A.

Data: 2014-03-15 16:07:42
Autor: hikikomorisan
On 15.03.2014 12:46, Gruby Jendrek wrote:

Czy jak na meczu jest brutalny
faul zakończony poważną kontuzją to też przyjadą jak się zadzwoni?

czy boisko, teren zamkniety, ze znana z imienia i nazwiska lista uczestnikow meczu to to samo co stok?

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-03-16 22:39:52
Autor: Gruby Jendrek

UĹźytkownik "hikikomorisan"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg1qbu$c1$2@node2.news.atman.pl...

[...]

A jakie to ma znaczenie dla faktu wystąpienia przestępstwa lub wykroczenia bo jakoś nie widzę?
Mamy tutaj dwóch (dwoje?) znanych z nazwiska uczestników zdarzenia którzy chcą wyrwać nawzajem od siebie jakąś kasę w procesie cywilnym. Jaki to ma niby związek z Policją?

A.

Data: 2014-03-16 23:38:22
Autor: Daniel Pyra
W dniu 16.03.2014, 22:39, Gruby Jendrek pisze:

[...]

A jeśli jeden z uczestników byłby pod wpływem alkoholu lub środków psychotropowych to też nie widziałbyś...?

Pozdr.!
(D)

Data: 2014-03-17 12:24:31
Autor: Gruby Jendrek

Użytkownik "Daniel Pyra" <droch@spam.be.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg594q$ji3$1@news.task.gda.pl...

A jeśli jeden z uczestników byłby pod wpływem alkoholu lub środków psychotropowych to też nie widziałbyś...?

Ależ oczywiście że nie - w tym przypadku nie ma to kompletnie żadnego znaczenia.

A.

Data: 2014-03-17 22:58:44
Autor: Daniel Pyra
W dniu 17.03.2014, 12:24, Gruby Jendrek pisze:

[...]

Szanuję Twoją opinię, natomiast ustawodawca ma w tej kwestii odmienny pogląd, wyrażony w ustawie "o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach
i na zorganizowanych terenach narciarskich".

Pozdr.!
(D)

Data: 2014-03-20 14:47:00
Autor: Gruby Jendrek

Użytkownik "Daniel Pyra" <droch@spam.be.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg7r6g$ahf$1@news.task.gda.pl...

Szanuję Twoją opinię, natomiast ustawodawca ma w tej kwestii odmienny pogląd, wyrażony w ustawie "o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach
i na zorganizowanych terenach narciarskich".

Jako Ĺźe bardzo podoba mi się ten ton rozmowy pozwolę sobie jeszcze raz bez napastliwości zaakcentować moje stanowisko - fakt bycia "pod wpływem" powoduje według prawa niemoĹźność korzystania ze stoku - i tutaj nikt tego nie kwestionuje - natomiast stan psychofizyczny uczestnikĂłw nie ma Ĺźadnego znaczenia dla faktu wystąpienia hipotetycznego wykroczenia lub przestępstwa pod tytułem "zderzenie na stoku" bo takowe po prostu nie istnieje. Oczywiście zawsze moĹźemy prĂłbować zgłosić  na policję to, Ĺźe drugi uczestnik zdarzenia jest nawalony lub upalony ale ta taktyka ma raczej krĂłtkie nogi. W związku z tym nadal nie rozumiem co zgłaszamy na policję i niby dlaczego ma ona to zgłoszenie przyjąć.
No chyba że policjanci przyjęli zgłoszenie "w sprawie" w celu przywalenia obydwu osobom mandatem za "niezachowanie ostrożności" (wcale bym sie nie zdziwił, znam takie przypadki).

A.

Data: 2014-03-16 10:32:12
Autor: poreba
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:46:45 +0100, Gruby Jendrek napisał(a):

Zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia lub przestępstwa? Czy jak na meczu jest brutalny faul zakończony poważną kontuzją to też przyjadą jak się zadzwoni?
Coś mi sie kołacze po głowie, że był w świecie przypadek oskarżenia kopacza od szmacianki za _złośliwy_ faul zakończony bodajże otwartym
zlamaniem i poważną kontuzją. AFAIR w oskarżeniu podnoszono, że sport
ten (ganianie w 11x2 za szmatą) nie przewiduje takich zagrań. Nie pamiętam jak się skończyło.

--
pozdr
poreba

policja odmawia przyjecia zgloszenia