polisingowe PC - jakie minusy?

Data: 2021-01-03 18:31:39
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Raczej chodzi o te jednostki biurowe, niż jakieś stacje robocze - ale w sumie wersje tower, desktop, sff.

Czy zasilacze w tych PC mają nietypowe gabaryty? Czy można je w razie w zastąpić sklepowym? Coś mi się kojarzy, że ktoś pisał o nietypowych wtyczkach do zasilania płyty? Prawda to?
I z drugiej strony. Czy do tych bud wejdą standardowe płyty główne - w sensie jakichś pkt montażowych, czy to są pudła dostosowane tylko pod te niestandardowe płyty?

Chłodzenia procesora są niezastąpialne np. boxowym? Ciekawi mnie, czy jeśli jakiś model komputara ma w specyfikacji możliwość montażu CPU od Pentium do i7, czy wersja z i7 ma jakieś inne, mocniejsze chłodznie, czy jest to jedno na wszystkie wersje cpu?

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

Data: 2021-01-03 20:04:57
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia 03 Jan 2021 18:31:39 GMT, pueblo napisał(a):

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

O Dellach mogę powiedzieć że nic tam praktycznie się nie zwojuje.
Zasilacze mają i obudowy i wtyczki inne, chłodzenie jest hałaśliwe i
praktycznie niemożliwe do przeróbki. Płyty też są robione w nietypowy
sposób. Więc raczej Della nie bierz :)
Ostatnio też widzę nieco Veriton-ów Acera, małe zgrabne komputerki.
Płyty i zasilacze są nietypowe, choć np. procek da się wymienić a
chłodzenie naprawić.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-01-03 20:24:16
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Jacek Maciejewski, 03 sty 2021 w news:1tcf9odqhpv1l$.z04gx5p54ihd
$.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

[...]

O jakich modelach piszesz?

Ostatnio też widzę nieco Veriton-ów Acera, małe zgrabne komputerki.
Płyty i zasilacze są nietypowe, choć np. procek da się wymienić a
chłodzenie naprawić.

Widziałem te Acery. Ale procesor, to chyba w każdym można zmienić?

Data: 2021-01-03 23:07:24
Autor: Jacek Maciejewski
polisingowe PC - jakie minusy?
Dnia 03 Jan 2021 20:24:16 GMT, pueblo napisał(a):

O jakich modelach piszesz?
Nie powiem bo nie pamiętam. Ot, przez lata parę szt przeszło mi przez
ręce.

Widziałem te Acery. Ale procesor, to chyba w każdym można zmienić?
Formalnie tak bo będzie pasował do podstawki. Ale czy bios obsłuży to
już inna sprawa. A w tych Veritonach zasilaczyk cienki jakiś, więc z
kolei z mocą procka trzeba ostrożnie.

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-01-03 20:43:08
Autor: Irokez
polisingowe PC - jakie minusy?
Dnia 03 Jan 2021 18:31:39 GMT, pueblo napisał(a):

O Dellach mogę powiedzieć że nic tam praktycznie się nie zwojuje.
Zasilacze mają i obudowy i wtyczki inne,

Wtyczki inne? Używam płyty Dell ze SFF ze zwykłym zasilaczem, a do Towera wkładałem też zwykły zasilacz jak padł oryginalny tylko zatrzaski musiałem powyginać.
Może różne serie mają różnie?

--
Irokez

Data: 2021-01-03 20:17:04
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Irokez, 03 sty 2021 w
news:5ff21e4b$0$522$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Znaczy włożyłeś płytę z Della do zwykłej budy?
Widzę, że z tymi wtyczkami jest coś na rzeczy.

Data: 2021-01-03 22:08:09
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-03 o 21:17, pueblo pisze:
[...]

Nie.
Używam luzem jako serwisowej bo włazi mi tam akurat karta PCI-64 a do innych "normalnych" jakie mam nie.
Nie jest w żadnej budzie bo:
- nie pasuje do zwykłej obudowy ATX
- jest wyciągnięta z obudowy SFF gdzie z kolei nie wchodzi normalnej wysokości karta PCI-64 nawet jak dam riser

Napisałem, że nie ma problemu z jej zasilaniem, zwykłe gniazdo zasilania ma + gniazdo 12V CPU. Podpinam zwykły BeQuiet, monitor, klawiaturę i robię co trzeba a potem wraca wszystko w karton.

--
Irokez

Data: 2021-01-03 21:15:44
Autor: Jacek Maciejewski
polisingowe PC - jakie minusy?
Dnia Sun, 3 Jan 2021 20:43:08 +0100, Irokez napisał(a):

Wtyczki inne?

Kiedyś dawno temu, dostosowywałem zasilacz Della i musiałem poprzecinać
i pozamieniać miejscami jakieś przewody w wtyku ATX.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-01-27 11:36:53
Autor: Doxent
[...]

Co do Dellów to np. Optiplex 7010 ma typowe zasilacze ATX ale za to nietypowe połączenia włączników i diod na płycie głównej więc w przypadku gdy chcemy wykorzystać obudowę czeka nas przeróbka. Obudowa też jest typową uATX a chłodzenie cichutkie. Nie polecam za to formatu BTX bo do niczego się nie nadaje.

Data: 2021-02-01 09:38:47
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Doxent, 27 sty 2021 w news:60114244$0$520$65785112
[...]

Nie za bardzo rozumiem, czy piszesz o tower, czy czymś mniejszym

Nie polecam za to formatu BTX bo do niczego się nie nadaje.

TO będzie SFF, USFF?

Data: 2021-01-03 20:10:16
Autor: heby
On 03/01/2021 19:31, pueblo wrote:
No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

Wszystko jest na opak w małych wersjach, usff, sff. Zasilacze, wtyczki, chłodzenie, płyty.

Zalety to fakt, że sprzęt zazwyczaj poskładany jest na znacząco lepszych podzespołach, niż chińskie zasilacze i wentylatory.

Sam mam w domu kilka Dell, usff,sff i bardzo sobie chwalę. Nie chce ich rozbudować, nic się nie psuje. Jeśli miałym kupić komuś "komputer do internetu" to Dell usff/sff jest ok.

Data: 2021-01-22 17:54:24
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj heby, 03 sty 2021 w news:rst4qo$vdq$1dont-email.me
napisałeś/aś:
[...]

A może ktoś wie, czy w takim przypadku:
https://www.dell.com/support/manuals/en-us/optiplex-3020-
desktop/opt3020sffom/system-board-components?guid=guid-fa8ac1e1-18ef-
46eb-bb0b-39ac2e5d41fe&lang=en-us

gdzie jest tylko jeden port sata i port sata na napęd optyczny, to białe złącze to też jest sata 3? Bo jest zawsze możliwość, żeby zastosować adapter dvd-hdd i zamiast napędu włożyć drugi dysk. Tylko najlepiej, żeby to działało na maxa, czyli sata 3.

Data: 2021-01-22 20:24:04
Autor: Uncle Pete

Jeden to SATA 3, drugi - SATA 2: https://content.etilize.com/User-Manual/1035909614.pdf (s. 59).

Data: 2021-01-22 21:39:41
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Uncle Pete, 22 sty 2021 w
news:600b2655$0$508$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

[...]

thnx, spieszy mi się to niedowidzę. A z innej beczki. Oglądam filmiki z modernizacji takich biurowców i uderzyło mnie to, że przy dodawaniu dodatkowego dysku stosują rodzielacze zasilania. Wygląda na to, że z reguły są tylko 2 kable zasilające dysk/nadpęd, a porty sata nawet 3 albo 4. Nie rozumiem, ale to nic.
Chodzi mi o to, czy to jest w miarę ok, żeby tak rozdzielać - np. z jednej wiązki z zasialacza zasilać na raz 2 dyski. Czy mogę się spodziewać, że dałoby radę bez problemów zasilić 4 dyski z dwóch wiązek zasilacza?

Data: 2021-01-23 00:53:33
Autor: Marcin Debowski
On 2021-01-22, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
[...]

Sprawdź czy model, który planujesz zakupić ma różne zasilacze, bo to się zdarza, co może tłumaczyć dlaczego brakuje zasilania gdy na płycie jest port - inny zasilacz może je mieć.

Potem sprawdź, czy model był oferowany z dyskami talerzowymi. Jeśli tak, to zawsze możesz spokojnie dać 2x SSD zamiast jednego talerzowca lub dołożyć SSD.

Bez względu na powyższe, myślę, że na ogół jest to bezpieczne, bo zawsze jest jakiś margines wkalkulowany w całość systemu, a dyski, jesli to talerzowce będą żarły głównie w momencie rozpędzania a nie w sposób ciągły.

--
Marcin

Data: 2021-01-23 11:37:07
Autor: Irokez
polisingowe PC - jakie minusy?

Sprawdź czy model, który planujesz zakupić ma różne zasilacze, bo to się
zdarza, co może tłumaczyć dlaczego brakuje zasilania gdy na płycie
jest port - inny zasilacz może je mieć.

Nie jest tak. Po prostu jest wtyczek tyle, ile przewiduje obudowa.
A że jest trzecie SATA na płycie... co z tego jak nie ma miejsca na kolejny dysk.

Potem sprawdź, czy model był oferowany z dyskami talerzowymi. Jeśli tak,
to zawsze możesz spokojnie dać 2x SSD zamiast jednego talerzowca lub
dołożyć SSD.

I tak się właśnie robi. Rozdzielacz zasilania i SSD.
Tak mam zrobione.

--
Irokez

Data: 2021-01-24 20:23:11
Autor: pueblo
[...]

Dopiero zwróciłem uwagę, że w manualu ze strony della nie ma informacji o rodzajach sata. Ten twój, to jakaś inna wersja(chyba wcześniej utworzona). To samo dotyczy wersji mTower 3020 - tylko tu dla odmiany są trzy sata: niebieski, czarny i biały.

Data: 2021-01-24 00:52:50
Autor: Animka
W dniu 2021-01-22 o 18:54, pueblo pisze:
Sam mam w domu kilka Dell, usff,sff i bardzo sobie chwalę. Nie chce
ich rozbudować, nic się nie psuje. Jeśli miałym kupić komuś
"komputer do internetu" to Dell usff/sff jest ok.

A komputer HP nie jest lepszy?

--
animka

Data: 2021-01-24 14:38:49
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Irokez, 24 sty 2021 w news:600d3a0e$0$501$65785112
[...]

Masz jakieś powody uważać że HP są gorsze od Della?

Data: 2021-01-24 16:03:43
Autor: nadir
W dniu 24.01.2021 o 15:38, pueblo pisze:

Masz jakieś powody uważać że HP są gorsze od Della?

Podejrzewam, że to odpowiedź na potrzeby Animki.

Data: 2021-01-24 22:52:42
Autor: Animka
W dniu 2021-01-24 o 16:03, nadir pisze:
W dniu 24.01.2021 o 15:38, pueblo pisze:

Masz jakieś powody uważać że HP są gorsze od Della?

Podejrzewam, że to odpowiedź na potrzeby Animki.

Do kogo ta odpowiedż to masz na górze.

--
animka

Data: 2021-01-24 15:14:14
Autor: nadir
W dniu 24.01.2021 o 10:12, Irokez pisze:

A komputer HP nie jest lepszy?

Nie

To może Acer?

Data: 2021-01-24 22:49:56
Autor: Animka
W dniu 2021-01-24 o 10:12, Irokez pisze:
[...]

Pewnie Ty delle zbierasz. Ja mam jeden tylko-HP od jakichś 10-12 lat.

--
animka

Data: 2021-01-27 23:23:35
Autor: ToMasz
W dniu 24.01.2021 o 22:49, Animka pisze:
[...]

śmieją się z Ciebie jak zwykle. Jaki hp? Jaki dell, jaki acer, ile ma pamięci, jaki procesor, grafikę, dysk. każda z tych firm produkuje komputery od 1500zł ( a uzywane są za 100zł) do dziesiątek tysięcy złotych. a Ty jak zwykle tego (istotnego aspektu dyskusji) nie zauważyłaś. teraz za to że chciałem być dobry i wytłumaczyć Ci gdzie sie popisałaś bezmyślnością, za to że napisałem prawdę, możesz śmiało wylać na mnie wiadro pomyj.

ToMasz

Data: 2021-01-24 23:18:30
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
polisingowe PC - jakie minusy?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 24 Jan 2021 00:52:50 +0100  doszła do mnie wiadomość  <ruidct$117d$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Diy, nie ma lepszej firmy.

Data: 2021-01-25 00:09:34
Autor: nadir
polisingowe PC - jakie minusy?
W dniu 24.01.2021 o 23:18, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

Diy, nie ma lepszej firmy.

Nie no, diy to żadne HP czy DELL-e nie przebiją.

Data: 2021-01-26 01:58:04
Autor: Animka
W dniu 2021-01-24 o 23:18, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

To znaczy co? Co to to Diy?

--
animka

Data: 2021-01-26 09:18:54
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
polisingowe PC - jakie minusy?
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 26 Jan 2021 01:58:04 +0100  doszła do mnie wiadomość  <runpgu$1k2n$1@gioia.aioe.org>  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
[...]

Dyi - do it yourself, zrób to sam.
Adam Słodowy zrealizował kilkset ptogramów o tym tytule.

Data: 2021-01-26 09:24:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
polisingowe PC - jakie minusy?
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 26 Jan 2021 09:18:54 +0100  doszła do mnie wiadomość  <frjv0glmlfhnadob7rdv9djv9borv4i4en@4ax.com>  od Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>  :
[...]

Oczywiście Diy, nie  Dyi.

Data: 2021-01-27 02:25:36
Autor: Animka
W dniu 2021-01-26 o 09:18, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Adab Słodowy na komputerach się raczej nie znał, tylko na klockach.

--
animka

Data: 2021-01-27 23:00:28
Autor: Adam
W dniu 2021-01-27 o 02:25, Animka pisze:
[...]

Jesteś z mylnym błędzie. Dobrze się znał na technice.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-01-03 20:11:42
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-03 o 19:31, pueblo pisze:
[...]

Delle te małe mają swoje zasilacze małe.
W tower wsadzałem zwykłe zasilacze choć trzeba było dłubnąć mechanicznie w obudowie - system zatrzasków i inne wycięcia.
Gniazda zasilania na płycie znormalizowane i w SFF i Tower

I z drugiej strony. Czy do tych bud wejdą standardowe płyty główne - w

Do Della nie, innych nie wiem.

Chłodzenia procesora są niezastąpialne np. boxowym? Ciekawi mnie, czy

Nie zastąpisz w Dell. Mają własną konstrukcję tuneli i mocowania

jeśli jakiś model komputara ma w specyfikacji możliwość montażu CPU od
Pentium do i7, czy wersja z i7 ma jakieś inne, mocniejsze chłodznie, czy
jest to jedno na wszystkie wersje cpu?

Chyba tu było to samo. Ale za dużego rozrzutu parametrów nie miałem.

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

Oprócz kompatybilności bebechów? Tylko mocno okrojony BIOS do podstawowych ustawień jak ktoś lubi grzebać.

--
Irokez

Data: 2021-01-03 20:21:13
Autor: pueblo
news:5ff216ed$0$559$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
W dniu 2021-01-03 o 19:31, pueblo pisze:

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

Oprócz kompatybilności bebechów? Tylko mocno okrojony BIOS do podstawowych ustawień jak ktoś lubi grzebać.

Dzięki. O tym nie pomyślałem. A dokładałeś np. swój RAM? Interesuje mnie czy są b. wybredne pod tym względem - np. koniecznie identyczne moduły?

Data: 2021-01-03 22:09:19
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-03 o 21:21, pueblo pisze:
[...]

Podmieniałem RAM, wymieniałem procesory, dyski itp itd... Zero problemów.

--
Irokez

Data: 2021-01-04 01:24:25
Autor: Marcin Debowski
On 2021-01-03, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
Witaj Irokez, 03 sty 2021 w
[...]

Nie są wybredne. Czasami są wręcz zbyt niewybredne - wsadziłem kiedyś do jednego Optiplexa więcej pamięci niż podawała specyfikacja i bios to łykał (raportował poprawnie), za to potem działy się cyrki.

--
Marcin

Data: 2021-01-03 22:37:18
Autor: PiteR
polisingowe PC - jakie minusy?
in <news:5ff20d8b$0$521$65785112news.neostrada.pl>
user pueblo pisze tak:

Czy zasilacze w tych PC mają nietypowe gabaryty?

są nietypowe i są normalne

Czy można je w razie w zastąpić sklepowym?

są używki, lepsze niż sklepowy

Coś mi się kojarzy, że ktoś pisał o
nietypowych wtyczkach do zasilania płyty? Prawda to?

kolory kabli spotkałem inne

I z drugiej strony. Czy do tych bud wejdą standardowe płyty główne
- w sensie jakichś pkt montażowych, czy to są pudła dostosowane
tylko pod te niestandardowe płyty?

raczej nie wejdą

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

Trzeba się naprawdę dobrze zastanowić co sie chce kupić i nie ulec pokusie małej zgrabnej obudowy bo potem można sie zdziwic ile kosztuje karta graficzna low profile jednośledziowa. A jak sie wybierze karte to trzeba ja kupic zeby nie bylo że była i się zmyła.

Kup sobie Della. Spokój bani. Mam pięć. Jestem znich bardzo zadowolony.
Nie wiem ile chcesz wydać pieniedzy.

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2021-01-04 13:01:46
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj PiteR, 03 sty 2021 w
user pueblo pisze tak:

Czy zasilacze w tych PC mają nietypowe gabaryty?

są nietypowe i są normalne

Nie potrafię tego sprawdzić przez net - po zdjęciach - a w specyfikacji tego raczej nie ma.

[...]

Popatrzę na te karty. Zakładałem wstępnie, że żadna nie będzie poterzebna, że nawet integra 4 gen HD4600 jeszcze na długo wystarczy, jeśli się nie gra.

Data: 2021-01-03 23:18:35
Autor: zhbick
W dniu 03.01.2021 o 19:31, pueblo pisze:

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

Niektóre są kapryśne w stosunku do kart graficznych

Data: 2021-01-03 23:28:18
Autor: ToMasz
[...]

same plusy, mam któregoś z rzędu. procki z oryginalnym chłodzeniem dają radę. zasilacze też mogą być normalne, sprawdź przed zakupem. mój dell vostro 460 ma zwykły. przekładałem bebechy do normalnych obódów - też wszystko pasuje. stary radeon i obecny rx580 - bez problemów.
jedyne co mogę doradzić, sprawdź sobie szybkość procka na passmarku. bo możesz kupić w tej samej cenie komp z bardzo wolnym prockiem, albo bardzo szybkim. w każdym razie cena ta sama - różnice duże. Za dysk twardy bym podziękował - kupił nowy.

ToMasz

Data: 2021-01-04 13:01:42
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj ToMasz, 03 sty 2021 w news:rstge3$lab$1dont-email.me
napisałeś/aś:
[...]

Ale to była obudowa tower pewnie? Zaczynam podejrzewać, że tylko te mniejsze mogą mieć większe problemy z kompatybilnością.

problemów. jedyne co mogę doradzić, sprawdź sobie szybkość procka na
passmarku. bo możesz kupić w tej samej cenie komp z bardzo wolnym
prockiem, albo bardzo szybkim. w każdym razie cena ta sama - różnice

Na razie w określonym budżecie za cały majdan najlepsze, co się mieści to i5-4590 lub i3-6100 Czy taka wydajność wystarczy na 2 lata? Bez gier i żadnych wymagających zastosowań. Byle było komfortowo, a będzie ssd. Trochę się nad tym głowię, bo to nie dla mnie. Wydaje mi się, że tak patrząc na benchmarki. Inna sprawa, że np. wg passmarka ta i5 będzie conajmniej 25% wydajniejsza, wg innego testu - niekoniecznie. Mam duży dylemat - czy teoretycznie wydajnieszy proc, czy troszkę słabszy, ale jednak na noweszej platformie, ddr4, z lepszą integrą, ogólnie nowszy sprzęt.
https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i3-6100-vs-Intel-i5-
4590/2617vs2234
https://www.cpu-world.com/Compare/418/Intel_Core_i3_i3-6100
_vs_Intel_Core_i5_i5-4590.html

Data: 2021-01-04 14:40:48
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-04 o 14:01, pueblo pisze:

Na razie w określonym budżecie za cały majdan najlepsze, co się mieści
to i5-4590...

Bardzo fajny, i5-4590 w biurze, i5-4670 w domu
16GB RAM, dysk SSD NVMe + SSD SATA nie odczuwam potrzeby zmiany.

Daje rady,m a tu rysunek 3D w DesignSpark Mechanical czy podobnym, a tu 2D rysunek, czasami muxowanie MKV czy zmiana kontenera. Gieruchny typu Battlefield 3, Painkiller Hell and Damnation, Medal of Honor Pacific Assault tez spokojnie idą (GeForca GTX 750Ti mam).

i3-6100 - w benchmarkach słabszy od i5-4590, ale z kolei dostajesz nowszą konstrukcję pod Core 6 generacji gdzie możesz wymienić za pół roku na na przykład i5-6600 który będzie szybszy... te kilka procent ;)

No więc musisz sobie sam wybrać ;)

Ja bym wolał 4 rdzenie, jest różnica w stosunku do i3 z dwoma.
Decyzja jest jednak Twoja.

Czy taka wydajność wystarczy na 2 lata? Bez gier i żadnych wymagających
zastosowań. Byle było komfortowo, a będzie ssd. Trochę się nad tym

Jeśli naprawdę tylko tyle to i3-6100 jest nowszy i mniej bierze prądu.

--
Irokez

Data: 2021-01-04 20:57:59
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Irokez, 04 sty 2021 w
news:5ff31adf$0$536$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

;)
Może i z 10-15%. Tylko 6600 teraz można dostać powyżej 4 stów - za pół roku niewiele się zmieni, więc to odpada na długo.

No więc musisz sobie sam wybrać ;)

Ja bym wolał 4 rdzenie, jest różnica w stosunku do i3 z dwoma.
Decyzja jest jednak Twoja.

W pierwszej chwili wydawało mi się, że to oczywiste.
Dla ścisłości ta i3 ma 2/4 - HT
Potem se wydumałem, że nowsza platforma, to może jednak lepiej. Parę razy jak miałem okazję porównać w miarę niedalekie w czasie sprzęty, to nowszy jakoś lepiej "chodził" mimo tego, że benchmarki mogą mówić co innego.
Nie wiem, może mi się wydaje, ale może nowsza płyta - nowsze chipsety, tu coś parę Mhz szybciej, tam coś parę bit/s szybciej, pamięć szybsza i suma tego wszystkiego nieweluje np. słabszy procesor w takim zwykłym użytkowaniu. To taka moja niezweryfikowana teoria. Ale faktem jest, że i3 ma wyższą szybkość magistarali i ma wyższą max przepustowość pamięci.

Data: 2021-01-04 18:12:16
Autor: ToMasz
polisingowe PC - jakie minusy?
ile masz do wydania i czego nie potrzebujesz, dysku, ramu... lub co potrzebujesz?

ToMasz

Data: 2021-01-04 20:12:48
Autor: pueblo
Witaj ToMasz, 04 sty 2021 w news:rsvi9g$he0$1dont-email.me napisałeś/aś:

ile masz do wydania i czego nie potrzebujesz, dysku, ramu... lub co potrzebujesz?

Zrozumiałem, że to ma być jak najtaniej, ale przyzwoicie. No i trzeba dokupić cały majdan - monitor, peryferia.
Sam ustaliłem, że 8GB Ram wystarczy i integra intela na początek też. Dobrze się zmieniścić z ssd conajmniej 250(dobry plextor jest za 130), tym bardziej, że z hdd w tych pc może być różnie. No i na razie wychodzi mi, że jedyna sensowna opcja to coś na 4 gen intela.
Swoją drogą, ciekawe czy ci sprzedawcy weryfikują stan tych hdd - czy tylko działa/nie działa.
Na razie znalazłem np. dela 7020
https://allegro.pl/oferta/komputer-stacjonarny-dell-7020-sff-i5-ddr3-ssd-
w10-10019122115
Sprzedawca życzy sobie 150 zł za doatkowe 4GB RAM i dysk 250 ssd. Sam nie nie kupię tego taniej - znaczy kupiłbym drugi dysk 120 i moduł 4 GB, ale to bez sensu 2x120GB. Minus jest taki, że nie wiem co za ssd tam wkładają.

Data: 2021-01-04 20:22:15
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj pueblo, 04 sty 2021 w
news:5ff376c0$0$523$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Na razie znalazłem np. dela 7020
https://allegro.pl/oferta/komputer-stacjonarny-dell-7020-sff-i5-ddr3-
ssd- w10-10019122115
Albo to - zmieszczę się w 2 stówach z 4GB ram i 250 ssd.

https://allegro.pl/oferta/komputer-fujitsu-esprimo-e920-i5-4590-4gb-0gb-
w8p-9617300725

Data: 2021-01-04 22:38:47
Autor: ToMasz
W dniu 04.01.2021 o 21:22, pueblo pisze:
[...]

myślałem ze masz na komputer więcej kasy. Jeśli nie, to z allegro sprawdź sobie troszeńkę wolniejszy procek, ale urwiesz ponad stówkę

https://allegro.pl/oferta/fujitsu-esprimo-e520-i5-4440-4gb-ram-250-hdd-win8-9858331740

za którą możesz dokupić mały ale za to nowy ssd na sam system i mieć 2 dyski.
tak czy owak, pooglądaj na olx, nie obawiaj się używanych sprzętów. no może po za kartami graficznymi do koparek i starymi dyskami ssd :)
Powodzenia

Data: 2021-01-04 22:22:53
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj ToMasz, 04 sty 2021 w news:rt01t8$c6h$1dont-email.me
napisałeś/aś:
[...]

no, pomyślę

za którą możesz dokupić mały ale za to nowy ssd na sam system i mieć
2 dyski.

Hdd z tych polisingowych trakuję wstępnie jako potencjalny szrot.

tak czy owak, pooglądaj na olx, nie obawiaj się używanych sprzętów.
no może po za kartami graficznymi do koparek i starymi dyskami ssd

Olx odpada, jak pisałem - to nie mój zakup.

:) Powodzenia

Thnx

Data: 2021-01-04 22:28:11
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-04 o 21:12, pueblo pisze:
Witaj ToMasz, 04 sty 2021 w news:rsvi9g$he0$1dont-email.me napisałeś/aś:

to bez sensu 2x120GB. Minus jest taki, że nie wiem co za ssd tam
wkładają.

Najtańsze co pod ręką.
Kupowałem do biura w AMSO i wsadzony Goodram CL100.

Zauważ jakie to ma parametry podawane wszędzie - prawie jak reklama z MediaExpierd: procesor Intel, dysk tysionc, grafika hade.

To są polizingówki które z bogatych krajów utylizują się w biednej Polsce. Tylko są na tyle porządne, że dalej spokojnie w biurze to pociągnie.
I mam właśnie takiego do biura, i5-4590, 16GB RAM, SSD 480GB CL100, lepka od MS z kodem Windows 10 Pro refurb.
Tutaj widzę nie dostaniesz takiej, tylko Win7 klucz którym zainstalowana jest 10 bo nieoficjalnie migracja działa mimo że się skończyła.

--
Irokez

Data: 2021-01-04 22:41:22
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-04 o 22:28, Irokez pisze:
[...]

PS.. ten Dell ma wściekły zasilacz ;)
pa na gniazdko (7)
https://www.dell.com/support/manuals/pl-pl/optiplex-7020-desktop/opt7020sffompub-v1/system-board-layout?guid=guid-94af3b22-4ab8-4be6-a81d-e5509d1a9c77

--
Irokez

Data: 2021-01-04 22:14:26
Autor: pueblo
napisałeś/aś:

to bez sensu 2x120GB. Minus jest taki, że nie wiem co za ssd tam
wkładają.

Najtańsze co pod ręką.
Kupowałem do biura w AMSO i wsadzony Goodram CL100.

O, to nieźle, akurat CL100 przywoity kontroler SMI i w starszej wersji chyba Marvell, a nie jak większość tanich ssd i innych tanich Goodramów - S11, który podobno jest słaby. Akurat na ten dysk bym jakoś nie psioczył. Wiem, że to żaden performance, ale ujdzie. Podejrzewałem, że w Amso wsadzają jakieś Apacery.
[...]

Nie mam do czynienia z PC, więc nawet bym nie poznał na pierwszy rzut, że to, jak rozumiem, nie jest standard. Dzięki.

Data: 2021-01-04 14:42:17
Autor: Uncle Pete
[...]

Są różne, jak Ci już napisano. Generalnie im bardziej markowy sprzęt, tym może mieć więcej własnych rozwiązań. W ostatnich latach dwa razy kupowałem sprzęt poleasingowy i pomaga zobaczyć go osobiście lub mieć dokładne zdjęcia bebechów. Oba razy stanęło na Lenovo, właśnie z powodu tego, ze komputery (midi tower) były w całości złożone ze standardowych części. Wszystko w nich działa jak należy, są ciche więc nie mam pokusy wymieniać chłodzenia. Jedyną wadą może być to, że w takich komputerach, które z założenia są biurowe, trafiają się bardzo spartańskie płyty, czyli z minimalną liczbą gniazd rozszerzeń i SATA. Jak myślisz o przyszłym rozbudowaniu, musisz temu się przyjrzeć.

Data: 2021-01-06 11:11:26
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Uncle Pete, 04 sty 2021 w
news:5ff31b3a$0$514$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

No właśnie, cicha praca jest b. istotna. Ja po zdjęciach nic nie poznam. Zastanawiam się, czy same wentylatory są do ew. podmiany na jakieś sklepowe - zwykle jest jakiś w obudowie, na CPU i w zasilaczu.

[...]

Jedyne co mi przychodzi do głowy to konieczność włożenia GPU w przyszłości. I tutaj rozumiem, że w przypadku małych obódów - tylko low profile.

Data: 2021-01-07 00:02:41
Autor: PiteR
polisingowe PC - jakie minusy?
in <news:5ff59ade$0$519$65785112news.neostrada.pl>
user pueblo pisze tak:

Zastanawiam się, czy same wentylatory są do ew. podmiany na jakieś sklepowe - zwykle jest jakiś w obudowie, na CPU i w zasilaczu.

wymieniłem na nowe bo szemrały
BIOS wykrył inne obroty ale mi to nie przeszkadza

zobacz na youtubku
https://www.youtube.com/user/mxkdt/videos

--
Piter

Data: 2021-02-04 11:26:55
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj pueblo, 03 sty 2021 w
news:5ff20d8b$0$521$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

No i jakie mogą być jeszcze najistotniejesze wady takiego sprzętu?

W końcu zamówiłem taki towar. Zobaczymy co przyjdzie.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-pc-dell-9020-sff-i5-ddr3-hdd-ips-24-fhd-
9745924047#

Zamienili mi hdd za aukcji na okablowanie he he. Osobno dokupię jakiś ssd  ćwiećgigowy na początek.

Data: 2021-02-09 00:30:34
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj pueblo, 04 lut 2021 w
news:601bd9ff$0$514$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Na pierwszy rzut oka ok. Choć jak dla mnie wentylator na procesorze do wymiany, bo go słychać.
Pytanko, może ktoś już przerabiał takie przerabianie.
Można kupić(ale najpierw znaleźć) nowy identyczny.
Może można kupić standardowy 80mm i jakoś przerobić. Della ma 4 kabelki
Może przesmarować?

Data: 2021-02-09 18:49:37
Autor: Uncle Pete
[...]

Zależy, co dokładnie słychać. Łożysko czy wiatr od śmigieł. Dawno temu bawiłem się w instalowanie większych wiatraków na procesorach, bo w zestawie były malutkie wysokoobrotowe i wyły.

Data: 2021-02-09 19:24:30
Autor: Czarek

W dniu 09.02.2021 o 18:49, Uncle Pete pisze:
Dawno temu bawiłem się w instalowanie większych wiatraków na procesorach, bo w zestawie były malutkie wysokoobrotowe i wyły.

Wiatraki przy dużym wietrze tak mają.

--
Czarek

Data: 2021-02-12 13:37:52
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Uncle Pete, 09 lut 2021 w
news:6022cb31$0$532$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Lekko terczkocze na cpu, a z obudowy też dokłada jakieś buczenia - i to nie szum powietrza.

To może ktoś mi wyjaśni takie wątpliwości.
Co się stanie jeśli podłączę(nieważne jak, ale kabelki będą prawidłowo) sklepowy wentylator, który ma inną prędkość maks.(czyli moc)
Ten na cpu w selfteście della pokręcił się na 4000RPM, normalnie cały czas chodzi na ok 1000, a jak się cały sprzęt obciąży na maksa, to po kilkunastu min. doszedł do 2100RPM. Jestem przekonany, że to jest maks jaki osiągnie w użytkowaniu tego sprzętu.
Jak wsadzę wentylator powiedzmy 2000RPM, to jakie on będzie mieć obroty w takich samych sytuacjach? Rozumiem, że to jest sterowane napięciem, więc chyba takie same?

Data: 2021-02-12 16:12:48
Autor: Czarek

W dniu 12.02.2021 o 14:37, pueblo pisze:
[...]

Skąd ten pomysł, że moc jest zależna od obrotów?

[...]

Niekoniecznie. Może PWM?
Ile przewodów dochodzi do wentylatora?

więc chyba takie same?

Mniejsze, większe, takie same. Wszystko zależy od konstrukcji wentylatora

--
Czarek

Data: 2021-02-12 16:29:59
Autor: pueblo
polisingowe PC - jakie minusy?
Witaj Czarek, 12 lut 2021 w
news:60269af0$0$500$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

[...]

Raczej obort od mocy, czyli od prądu. A nie jest tak

[...]

Z tego co czytałem to PWM, ale nie znam się na elektronice. I 4 przewody.

więc chyba takie same?

Mniejsze, większe, takie same. Wszystko zależy od konstrukcji
wentylatora
Bardziej chodzi mi o to, czy będzie chłodził efektywnie, nic się nie spali i jakiś bios nie będzie krzyczał.

polisingowe PC - jakie minusy?